HDTV fra GET - Side 22

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 22 av 135 FørsteFørste ... 2 12 18 19 20 21 22 23 24 25 26 32 42 52 62 72 82 92 102 112 122 132 ... SisteSiste
Viser resultater 421 til 440 av 2687

Tråd: HDTV fra GET

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    27
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av MontyBurns
    Er det kun jeg som har problemer med hakking i HD-opptak fra Canal+ sin HD-kanal? Fint om noen av dere som har prøvd å se opptak av HD-filmer kan si i fra om det funker hos dere. Ellers får jeg dra og bytte boksen min i morgen.
    Ikke noe poeng å bytte boksen, dette er en generell utfordring. Det er ikke alle på kundesenteret som har fått med seg det.

Virker som det bare gjelder C+ HD Film, ikke Sport eller noen av de andre HD-kanalene, så langt jeg har sett.

Mvh Hagbart

Active ToCa sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Sted
    Her
    Poster
    489
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det kun jeg som har problemer med hakking i HD-opptak fra Canal+ sin HD-kanal? Fint om noen av dere som har prøvd å se opptak av HD-filmer kan si i fra om det funker hos dere. Ellers får jeg dra og bytte boksen min i morgen.
    Sliter med akkurat det samme. Opptak fra Discovery HD ser ut til å fungere som det skal, men opptak fra C+ FilmHD er hakkete og umulig å se på. Testet også C+ FilmHD med pausefunksjonen og lå ca 3 minutter etter Live og det oppførte seg på samme måte.
    Sjekket akkurat nå ut et opptak av My Super Ex-girlfriend fra C+FilmHD fra torsdag kveld, og det funket fint i ca 4-5 minutter før det begynte å småhakke. Deretter tiltok hakkingen ila noen korte minutter og gjorde filmopplevelsen litt absurd. Ser ut som om filmen har blitt bearbeidet av "the editor from hell". I en scene tidlig i filmen løper en person inn i en bakgate og gjemmer seg i en søppelcontainer mens han er forfulgt av en herremann. I det herremannen skal ta av lokket til søppelcontaineren og, antageligvis, avsløre gjemmestedet....så blipp! ...Og herremannen er borte! Der står plutselig Uma Thurman i steden! Ikke meg i mot, men hvordan det hadde seg at hun plutselig var der eller hva som skjedde med herremannen hadde vært greit å vite når man først har bestemt seg for å følge med på filmen! Men jeg ombestemte meg. Ville ikke følge med på filmen lenger.

Uansett. Det må vel være noe rart i transportstrømmen på C+FilmHD som forårsaker problemet. For selv om bildet er bra på HD-kanalene jeg har gjennom Get, så tror jeg ikke at de kjører med så høy bitrate at det er hardware ifm. harddisken eller harddisken i seg selv som ikke klarer svelge unna data fort nok. Ser at det å spole i opptak fra C+FilmHD også er en sær opplevelse med ratio hopp mellom 16:9 og 4:3 med grå sidesøyler (har sjekket at det ikke er TV-en som lager disse da Panasonic-TV-en min ikke har sidepanel aktivert).

Kunne det kanskje vært greit å sjekke om alle de som har samme problem faktisk har akkurat samme problem eller ikke? Satte på opptak av "Tell Me You Love Me" klokken 14:25 lørdag 15. mars 2008. Så hvis en-to-tre eller annen gjør det samme, så kan vi få sammenlignet og evt. avhjelpe Get litt i feilsøkeprosessen.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    28
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ToCa
    (...)I det herremannen skal ta av lokket til søppelcontaineren og, antageligvis, avsløre gjemmestedet....så blipp! ...Og herremannen er borte! Der står plutselig Uma Thurman i steden!(...).
    Oj, det var AKKURAT det som skjedde med meg! Jeg hadde også tatt opp den filmen og opplevde det samme med scenen du beskriver, dvs. skurk -> skurk borte -> Uma Thurman.

Dette indikerer jo at hakkingen i Canal+ HD skjer på spesifikke steder i filmene og ikke som tilfeldige avbrudd og forstyrrelser i datastrømmen?

Active ToCa sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Sted
    Her
    Poster
    489
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmmm.... Hadde akkurat en konfrontasjon med nok en bug nå. Live-buffer med innstilling på 90 minutter feilet på NRK1 og Påskemorgen for barna. Takk for den starten på dagen! Spolte tilbake til -1:24:00 (ca.) og kjørte igang uten problemer. Etter 84 minutter fikk jeg plutselig beskjed om at jeg hadde tatt igjen live-sendingen. Da er det bare 2 logiske forklaringer: 1) en bug i HD PVR eller 2) "There must be a rift in the time/space continium". Etter mye prøving med å spole tilbake litt, så måtte jeg bite i det bitre eplet og velge å gå tilbake til live. Forsøkte så å spole tilbake 90 minutter igjen, og det så øyensynlig ut som om det fungerte greit helt fram til jeg valgte play. Bildet frøys og selvom boksen fortsatt reagerte på alle kommandoer og viser ikonene for spoling, play og pause som normalt, så viste den kun samme fryste bilde. Trykket Stopp og gikk tilbake til live. Nytt forsøk på å bruke buffer viser at bufferet kun har 2 minutter tilgjengelig.

Active ToCa sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Sted
    Her
    Poster
    489
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Epiktet
    Oj, det var AKKURAT det som skjedde med meg! Jeg hadde også tatt opp den filmen og opplevde det samme med scenen du beskriver, dvs. skurk -> skurk borte -> Uma Thurman.

Dette indikerer jo at hakkingen i Canal+ HD skjer på spesifikke steder i filmene og ikke som tilfeldige avbrudd og forstyrrelser i datastrømmen?
    Det er jo en god ting at det kan se ut til å være en fellesfeil. Men kanskje det er flere som kan ta opp "Tell Me You Love Me" 14:25 i dag på C+FilmHD slik at flere kan sjekke om det er på samme tid/sted som dette skjer? Så har vi mer å fortelle Get.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ghaddafi
    Min er fullstendig lydløs, så det må være noe feil med din boks. Hører såvidt harddisken summe når jeg putter øret helt inntil boksen. Mine Kanaler-funksjonen fungerer også fint her.
    Min hadde en grusom høyfrekvent lyd. Ikke voldsomt volum, men veldig merkbar hvis det var stille i stua.
    Byttet boksen idag, og det hjalp betraktelig.

Active unIQue sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    412
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som vet om de går å bare bestille sportHD ifra canal Digital?

Intermediate Bobben1 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Sted
    Lunner/Hadeland
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av unIQue
    Noen som vet om de går å bare bestille sportHD ifra canal Digital?
    Hvis du med spørsmålet mener om du kan abbonere på CANAL+SPORT HD på GET så er svaret ja. Det krever enten CANAL+Sport abbonement eller CANAL+Total.

Hvis du mener om man kan abbonere på kun CANAL+SPORT HD hos CANAL DIGITAL så er svaret nei. CANAL+ selger ikke sine betal-tv kanaler enekeltvis men i pakker. Det er samme opplegg og pris uavhengig av operatør.

Fra 1 april skal CANAL+SPORT HD inngå i CANAL+SPORT/CANAL+TOTAL uten ekstra kostnad. Tidligere har CANAL+Sport kostet kr. 99 pr. måned i tillegg til vanlig CANAL+abbonement men det har nesten ingen betalt siden Canal Digital har gitt HD kanalene gratis i 12 måneder i sine kampanjer med HD dekoder.
    Fotball-EM, Tour de France og Beijing-OL: Gratis HD-sport fra Canal Digital - teknofil.no
    CANAL+ TOTAL

Newcomer MontyBurns sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    211
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ToCa
    Det er jo en god ting at det kan se ut til å være en fellesfeil. Men kanskje det er flere som kan ta opp "Tell Me You Love Me" 14:25 i dag på C+FilmHD slik at flere kan sjekke om det er på samme tid/sted som dette skjer? Så har vi mer å fortelle Get.
    Dere som har dette problemet: Får alle feilmelding på "Software Download" langt nede på listen over avansert oppsett? (Feilmldkode: 2n: 9t: fc: 1).
    Innstillinger-->Avansert oppsett-->Systeminformasjon
    Kanskje dette i tillfelle kan løses med å få Get til å kjøre ut samme versjon av SW en gang til?

Har satt på opptak av filmen du nevner, og melder fra i ettermiddag om nøyaktig hvor problemene oppstår. Da ser vi den fra starten av, uten spoling eller pause.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    52
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dere som har dette problemet: Får alle feilmelding på "Software Download" langt nede på listen over avansert oppsett? (Feilmldkode: 2n: 9t: fc: 1).
    Kanskje dette i tillfelle kan løses med å få Get til å kjøre ut samme versjon av SW en gang til?

Har satt på opptak av filmen du nevner, og melder fra i ettermiddag om nøyaktig hvor problemene oppstår. Da ser vi den fra starten av, uten spoling eller pause.

Jeg har "Software Download: KLAR"....og har ingen problem med hakking. Har satt på opptak "Tell me..." senere for å sammenlikne.

Newcomer Tago sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    32
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tago
    Samme problem med hakking ved opptak på C+ HD her. I tillegg har flere av kanalene begynt å gå i svart etter 4-5 minutter. Det eneste som får dem tilbake er å svitsje til en annen kanal og tilbake. Naboen har det samme problemet, og vi har begge fullt på signalkvalitet og drøyt 90% på signalstyrke. Det blir DVD-kveld og telefon til Get i morgen på meg i alle fall. :?
    Snakket med en hyggelig fyr hos Get som ba meg sjekke Region-ID på boksen min. Denne sto på 5 selv om jeg satte den til 6 ved første oppstart, og etter å satt den riktig igjen ser det ut til at problemene mine er borte. :-D

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    191
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I dag koblet jeg HD PVRen inn på nettverket mitt med en nettverkskabel. Jeg har en switch stående bak TVen så jeg tenkte det var like greit å koble til PVRen. Det hadde, som ventet, ingen effekt på dekoderen.

Så gikk det et par timer og plutselig begynte jeg å få problemer med internettilknytningen på flere PCer i nettverket. Etter å ha feilsøkt litt så finner jeg ut at den jævla dekoderen leker DHCP server på nettverket mitt. Så, _IKKE_ koble PVRen til hjemmenettverket. Du vil få trøbbel. Merkelig at Get ikke opplyser om dette noe sted. Det er mange mennesker som kan finne på å koble dekoderen til nettverket sitt og ikke har kunnskap nok til å skjønne hva som går galt...

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    26
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Signalkvalitet

Noen som vet hvordan man sjekker signal kvaliteten?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    191
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av danny-k
    Innstillinger->Avansert oppsett->Søkefrekvens->Trykk OK på valgt søkefrekvens.

Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    211
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av danny-k
    Innstillinger-->avansert oppsett-->søkrefrekvens, så bare trykker du inn på frekvensen den står på.

Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    211
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Snakket med en hyggelig fyr hos Get som ba meg sjekke Region-ID på boksen min. Denne sto på 5 selv om jeg satte den til 6 ved første oppstart, og etter å satt den riktig igjen ser det ut til at problemene mine er borte. :-D
    Nå øynet jeg et håp her, men min sto dessverre på riktig. Tydeligvis forskjellige ting som forårsaker denne utrolig irriterende feilen. Så du opplever ingen hakking på HD-opptak nå? Min begynner å hakke 3-4 minutter inn i filmen.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    26
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå øynet jeg et håp her, men min sto dessverre på riktig. Tydeligvis forskjellige ting som forårsaker denne utrolig irriterende feilen. Så du opplever ingen hakking på HD-opptak nå? Min begynner å hakke 3-4 minutter inn i filmen.
    Takk min er på 100%

Newcomer Tago sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    32
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ingen hakking nå, nei. Han sendte i tillegg et eller annet signal til boksen min så det sto STB Oppdatert på skjermen, så den kan godt være det var det som løste problemet.

Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    211
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ingen hakking nå, nei. Han sendte i tillegg et eller annet signal til boksen min så det sto STB Oppdatert på skjermen, så den kan godt være det var det som løste problemet.
    Jeg fikk også en slik oppdatering fra Get i dag, men det hjalp ikke her dessverre. Du er iallefall heldig som kan nyte HD-filmer nå. Kjører du i 1080i eller 720p?

Newcomer Tago sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    32
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg får også feil der med feilkode 2n: 9t: 4c: 1. Det står i tillegg Software download: AVBRUTT og Feilmeldingstekst: Foreground download. Likevel ser det ut til å fungere for meg.

Side 22 av 135 FørsteFørste ... 2 12 18 19 20 21 22 23 24 25 26 32 42 52 62 72 82 92 102 112 122 132 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •