HDTV fra GET - Side 21

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 21 av 135 FørsteFørste ... 11 17 18 19 20 21 22 23 24 25 31 41 51 61 71 81 91 101 111 121 131 ... SisteSiste
Viser resultater 401 til 420 av 2687

Tråd: HDTV fra GET

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Er det noen som opplever at det kommer andre kanaler når man bruker kanal + og - på fjernkontrollen enn når man bruker "guide". Jeg får ihvertfall det, Voice TV Test, TV2 Nyhetskanalen Test, Nat Geographic HD, diverse HD test kanaler, mange distriktskanaler for NRK og TVNorge. De er dog alle svarte så jeg får ikke opp annet enn de jeg skal ha, men det er litt irriterende.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    27
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Superhai
    Jeg får ihvertfall det, Voice TV Test, TV2 Nyhetskanalen Test, Nat Geographic HD, diverse HD test kanaler, mange distriktskanaler for NRK og TVNorge. De er dog alle svarte så jeg får ikke opp annet enn de jeg skal ha, men det er litt irriterende.
    Sjekk at du har riktig region, deretter reboot, så blir alt ok.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    128
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det slik at man MÅ koble boksen med SP/DIF kabel for å få DD surround? Er det virkelig sant at HDMI på Get ikke takler det? Trodde poenget med HDMI var at man kunne overføre lyd og bilde i EN kabel...

Nå har jeg koblet boksen via HDMI og SP/DIF til receiver, men usikker på om jeg har får surround på filmkanalene. Koblet opp boksen i går kveld, så jeg har ikke sjekket om jeg får DD-surround. Boksen er selvsagt stilt inn på DD, men er det gjennom HDMI eller SP/DIF?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    191
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av eriksg
    Er det slik at man MÅ koble boksen med SP/DIF kabel for å få DD surround? Er det virkelig sant at HDMI på Get ikke takler det? Trodde poenget med HDMI var at man kunne overføre lyd og bilde i EN kabel...

Nå har jeg koblet boksen via HDMI og SP/DIF til receiver, men usikker på om jeg har får surround på filmkanalene. Koblet opp boksen i går kveld, så jeg har ikke sjekket om jeg får DD-surround. Boksen er selvsagt stilt inn på DD, men er det gjennom HDMI eller SP/DIF?
    Etter hva jeg har lest så stemmer det dessverre. Mener også å ha lest at Get sin boks ikke er den eneste dekoderboksen med HDMI som sliter med dette (hvis det er noen trøst).

Intermediate Snooky sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    558
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fant ut at jeg vill prøve boksen, så jeg hentet en på elkjip i går. Startet og lastet ned oppgradering helt greit. Har dog kun nrk og tv2 foreløpig. I følge Get er det så mange av oss som byttet til HD PVR at de ligger laaangt etter med registrering :-?

Men det er lite å gjøre med. Men ser litt på det jeg har så lenge. Har koblet op boksen med s/pdif, og registrerer veldig lavt signalnivå på denne kontra den gamle boksen. Må skru opp volum 10-12 knepp for å få samme nivå som øvrige digitale kilder. Kan legge in kompensasjon for dette i forforsterkeren, men lurer jo unektelig litt på hvorfor nivået er såpass lavt.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    860
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Sitat Opprinnelig postet av xorcist
    Etter hva jeg har lest så stemmer det dessverre. Mener også å ha lest at Get sin boks ikke er den eneste dekoderboksen med HDMI som sliter med dette (hvis det er noen trøst).
    Pr.dato er det ingen paraboltunere eller dekodere som gir digitallyd på HDMI.Selv ikke Sky HD gjør det.Du må nok frem med separat lydkabel,men det er jo en bagatell.
    Stølen

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av janullrich77
    oppskallering på denne GET boksen er heller skuffende må jeg si. jeg synes ikke bildet har blitt særlig bedre på vanlige kanaler kontra min gamle get pvr uten HD.

jeg legger nå merke til at nrk logoet på nrk1 "skjelver litt" når dekoderen er satt til 1080i, eller 720p for den saks skyld.

det beste bildet hos meg på SD kanaler oppnår jeg faktisk på 576i oppløsning! da skjelver ikke nrk logoet noenting i allefall.

på HD kanalene er det selvsagt en annen historie. der er bildet fabelaktig.

ble litt muggen nå faktisk siden 90 prosent av hva jeg kommer til å se på er rene SD sendinger.

det er ikke det at bildet er dårlig, det er det ikke, men det er ikke bedre en med den gamle pvr'en, og det irriterer meg at nrk logoet "skjelver" litt...

philips TVen min er det ikke noe i veien med.. den takler native 1080i signaler og er av høy kvalitet, så det er boksen som er årsaken til denne skjelvingen....

En annen ting er at formatering av harddisken ikke funker. det bare låser seg når man velger formater og en må kaldstarte boksen for å få ting i gang igjen.
    noen andre som opplever det samme?

I tillegg virker boksen treg i bruk. det er mye tregere å bytte kanaler etc en det var med den gamle pvren.

Har Get kastet på oss nok et annenrangs produkt med billige komponenter og uferdig løsniger??? dette er skuffende må jeg si....

skal legge til at jeg selvsag bruker HDMI tilkobling.
    Hei.
    Har akkurat de samme problemene som deg så jeg ringte Get nå.
    De sa at de syns det var rart at jeg hadde de problemene (tregt og bytte kanal, formatering av harddisken ikke funker osv ikke vanlige bugs.) og at tv-bilde ble dårligere med HD dekoderen enn det de var med den gamle pvr dekoderen. Etter mye frem og tilbake fortalte jeg at når de leverte de nye HD dekoderne, tok de ikke med seg de gamle. Da gikk han inn i kundekorte mitt og fant ut at jeg fortsatt sto med de gamle sendingene og at de ikke hadde registrert noen hd dekodere fra meg(jeg bestilte 2). Jeg fikk da beskjed om og sende han seirenr på de nye HD dekoderne og seire nr på kortene. Skal sende han infoen når jeg kommer hjem fra jobb så får vi se om det blir noe bedre. Så det er kanskje mulig at dette har skjedd med fler??? Gir tilbakemelding når det er fikset

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    26
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg koblet med HDMI i TVen (Pioneer PDP428XD som har innebygde høyttalere) og SPDIF-kabelen til lydprosjektoren Yamaha YPS4000. Dette fungere veldig greit. Skal jeg kun se nyheter etc. holder lyde fra TV via HDMI-kabelen i massevis og skal jeg se film, skrur jeg på lydprosjektoren og får surroundlyd via SPDIF-kabelen. Jeg synes lydnivået var lavere med den gamle PVRen enn med den nye, men likevel er jeg enig i at lydsignalet er vesentlig lavere enn fra f.eks DVD.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    53
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Ny HD-boks?

Sitat Opprinnelig postet av unIQue
    Noen andre som har problemer med vanvittig høyfrekvent lyd ifra dekoderen? Håper det er noe som de kan fikse, for den var plagsom!!
    Fikk opp dekoderen i går, og er rimelig fornøyd. Kanalene kom etter ca 30 min, opptak fungerer og bildene i SD med 1080i er nydelige. HD-bildene er sinnsykt bra. Eneste grunnen til at jeg er kun rimelig fornøyd der denne høyfrekvente lyden! Noen som vet hva dette skyldes, og må jeg rett og slett bytte boksen? Synes også harddisken bråker merkbart mer enn forrige PVR-boksen.

At boksen kom uten manualer og at Mine Kanaler ikke funker er bare småtterier i forhold til støyen.

Tuca

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    93
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter et par dagers bruk døde strømadapteren... Jævlig gøy å dra opp på Tåsen med bronkitt for å få ny adapter. Alltid et eller annet med Get.

Ellers er jeg veldig fornøyd med boksen egentlig.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    93
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tuca
    Fikk opp dekoderen i går, og er rimelig fornøyd. Kanalene kom etter ca 30 min, opptak fungerer og bildene i SD med 1080i er nydelige. HD-bildene er sinnsykt bra. Eneste grunnen til at jeg er kun rimelig fornøyd der denne høyfrekvente lyden! Noen som vet hva dette skyldes, og må jeg rett og slett bytte boksen? Synes også harddisken bråker merkbart mer enn forrige PVR-boksen.

At boksen kom uten manualer og at Mine Kanaler ikke funker er bare småtterier i forhold til støyen.

Tuca
    Min er fullstendig lydløs, så det må være noe feil med din boks. Hører såvidt harddisken summe når jeg putter øret helt inntil boksen. Mine Kanaler-funksjonen fungerer også fint her.

Newcomer MontyBurns sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    211
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det kun jeg som har problemer med hakking i HD-opptak fra Canal+ sin HD-kanal? Fint om noen av dere som har prøvd å se opptak av HD-filmer kan si i fra om det funker hos dere. Ellers får jeg dra og bytte boksen min i morgen.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MontyBurns
    Er det kun jeg som har problemer med hakking i HD-opptak fra Canal+ sin HD-kanal? Fint om noen av dere som har prøvd å se opptak av HD-filmer kan si i fra om det funker hos dere. Ellers får jeg dra og bytte boksen min i morgen.
    Jeg har det samme problemet med Canal+ Film HD, samtlige opptak jeg har gjort har vært sterkt plaget av hakking/frysing av bildet. Håper på respons fra andre brukere av Canal+ Film HD.

Jeg kan legge til at dette bare gjelder opptak fra Canal+ Film HD, har ingen problemer med andre kanaler. Har heller ingen problemer med "live" Canal+Film HD, bare opptak/bruk av pause funksjonen.

Newcomer Tago sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    32
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Samme problem med hakking ved opptak på C+ HD her. I tillegg har flere av kanalene begynt å gå i svart etter 4-5 minutter. Det eneste som får dem tilbake er å svitsje til en annen kanal og tilbake. Naboen har det samme problemet, og vi har begge fullt på signalkvalitet og drøyt 90% på signalstyrke. Det blir DVD-kveld og telefon til Get i morgen på meg i alle fall. :?

Active
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    476
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Merkelig mange problemer for folk da, føler med dere. Jeg bor i Oslo og har ingen problemer med hakking eller kanaler som faller ut. Har dog ingen HD kanaler. Det er kanskje litt lurt å fortelle hvor i landet man bor når man forteller om div problemer relatert til feks hakking og slikt, mulig det er lokale problemer og da kan jo folk gå sammen om klager osv.

Bare mine 10 øre.....

PS god påske til alle og ein kvar!

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    52
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gjerdesmett
    Jeg har det samme problemet med Canal+ Film HD, samtlige opptak jeg har gjort har vært sterkt plaget av hakking/frysing av bildet. Håper på respons fra andre brukere av Canal+ Film HD.
    Funker fint her....ingen hakking i det hele tatt....men kun tatt opp/sett 1 film på C+ HD.

Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    211
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av voggers
    Funker fint her....ingen hakking i det hele tatt....men kun tatt opp/sett 1 film på C+ HD.
    Utrolig merkelig hvis noen har dette problemet, mens det funker fint hos andre. Jeg tok det opp med Get i dag, og de hadde ikke hørt om problem med hakking på HD fra C+ før. Fint om noen flere kan si ifra om dere opplever dette problemet. Jeg må si at problemer med treghet, serieopptak etc er mindre ille enn dette. Jeg kjøpte jo boksen primært for å se HD-filmer. Get kunne for øvrig opplyse om SW-update om 2-4 uker.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    28
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MontyBurns
    Er det kun jeg som har problemer med hakking i HD-opptak fra Canal+ sin HD-kanal?
    Har samme problem selv (i Oslo). Alle opptak jeg har gjort på Canal+ HD hakker og skipper. Deretter fryser bildet i 1-2 sekunder før filmen hopper så mye som 1-2 minutter fremover. Minner om hva en DVD som er flekkete eller ripete ville gjort...

Vanlig "live"-titting fungerer derimot fint. Jeg har ikke forsøkt å ta opp fra Discovery HD, så kanskje jeg skal prøve det. Vet ikke om Discovery HD og CD Film+ HD kjører i samme bitrate?

Jeg tenkte først at det var boksen som ikke taklet at jeg tok opp en HD-sending OG en SD-sending samtidig, men det kan da alvorlig talt ikke være tilfelle. I såfall går boksen i retur med krav om løst binding fra CD-pakken.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    28
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av xorcist
    (...) da jeg spurte han på teknisk om jeg kunne gjøre noe for å resette boksen så ble han svar skyldig.
    Noen andre som tilfeldigvis har snappet opp hvordan man tvinger boksen til å gjøre en ny download? Jeg kikket såvidt i den lange tekniske listen under "avansert" og der stod det nederst noe om "Software download: AVBRUTT" med feilmeldingsinfo 2n: 9t:4c: 1. jeg lurer derfor på om det er dette som gjør at boksen er litt vrang iblant?

Tenkte å prøve en ny download før jeg valser opp til Get med boksen under armen.

Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    211
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Epiktet
    Noen andre som tilfeldigvis har snappet opp hvordan man tvinger boksen til å gjøre en ny download? Jeg kikket såvidt i den lange tekniske listen under "avansert" og der stod det nederst noe om "Software download: AVBRUTT" med feilmeldingsinfo 2n: 9t:4c: 1. jeg lurer derfor på om det er dette som gjør at boksen er litt vrang iblant?

Tenkte å prøve en ny download før jeg valser opp til Get med boksen under armen.
    Jeg har faktisk nøyaktig samme feilmelding som deg. Det hadde vært interessant å høre om en av dere som klarer å se HD filmer fra C+ har samme feilmelding. Jeg har forsøkt å resette boksen, uten at det hjalp (SW installeres ikke på nytt da). Men jeg vil tro Get kan pushe ut ny SW?

Side 21 av 135 FørsteFørste ... 11 17 18 19 20 21 22 23 24 25 31 41 51 61 71 81 91 101 111 121 131 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •