HDTV fra GET - Side 20

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 20 av 135 FørsteFørste ... 10 16 17 18 19 20 21 22 23 24 30 40 50 60 70 80 90 100 110 120 130 ... SisteSiste
Viser resultater 381 til 400 av 2687

Tråd: HDTV fra GET

Active ToCa sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Sted
    Her
    Poster
    489
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av MacBain
    Hvordan fikk du endret dette?, finner ikke dette valget ops:.
    Trykk OK for å få opp menyen. Velg Innstillinger --> Brukeroppsett --> Påminnelser.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    191
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Epiktet
    Noen som vet hvordan man resetter boksen? Dvs tvinger den til å hente en full re-install av firmware? Tenkte å prøve det før jeg henger meg på telefonkøen til Get.
    Jeg har jo hatt min runde med kundeservice og teknisk avdeling de siste dagene og da jeg spurte han på teknisk om jeg kunne gjøre noe for å resette boksen så ble han svar skyldig. Det nærmeste man kommer er å skru av, dra ut strømmen og la den stå et kvarters tid før man skrur den på igjen. I tillegg kan de gjøre litt oppdateringer osv via kabelnettet, men hvis boksen slår seg helt vrang så er det godt mulig du må bytte den. Det måtte i alle fall jeg. Så lenge du bor i nærheten av en forhandler så er det en smal sak, litt kjipere hvis du bor litt ute i provinsen :-|

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    27
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gjenopprett fabrikkstandard på Get PVR HD:
    På selve dekoderen, trykk inn ok-knappen og Get-knappen (den øverst til høyre på dekoder) samtidig. Bekreft med OK, restart dekoder.

Sletter ikke opptak eller serieopptak som du har programmert inn. Den beholder også siste software.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    62
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hmm der gikk Lost i vasken, hadde programert opptak, så det var markert rett før start, men noen minutter uti var det borte... trykket på opptak og så tiden gikk til 1 minutt, slo over på fotballkampen, ser i mitt Arkiv, men ingen Lost, æsj, hvor vanskelig kan dette være? sur og pissed nå.

Newcomer mrhardware sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    99
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av trondmm
    Er det forresten flere enn meg som har fått en HD PVR med klokka montert opp ned? Den man skal se på hvis man veggmonterer dekoderen, altså.

For det kan vel ikke være meningen at kablene skal gå oppover når man henger opp dekoderen?
    Jo det er meningen. Se bare på samtlige bilder i bruksanvisningen hvor den henger på veggen, da ser du at alle kabler skal kobles inn via "toppen".

Til dere som mener at det ikke har vært god nok testing. Jeg kan si med sikkerhet at denne boksen har vært testet siden i høst, og det har vært noe helt vannvittig mange bugs. Egentlig så skulle jo HD boksen bli lansert i slutten av 2007, men grunnet så mange bugs de måtte rette opp så har den blitt utsatt gang på gang, da de ikke ønsket å lansere et helt uferdig produkt. De har blandt annet hatt et to sifret antall HD PVR bokser stående 24/7 på opptak for å kunne luke ut om enkelte bugs skyldes HW eller SW. Get skjønte vel nå at riksTV ble nært forestående og valgte å lansere boksen, selv med endel bugs.

JEG jobber ikke for Get, men man har da sine kontakter ;-)

Håper ikke at alle leverer inn HD boksen sin selv om den ikke er perfekt ennå, jo flere som beholder/får seg HD boksen, jo mer tid og penger vil jo Get bruke på å videreutvikling

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    854
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mrhardware
    Jo det er meningen. Se bare på samtlige bilder i bruksanvisningen hvor den henger på veggen, da ser du at alle kabler skal kobles inn via "toppen".
    Det må være en spøk.

http://www.teknofil.no/photoalbum/vi...dium&id=186302

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    99
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Pant
    Eh... Nei, se vedlagte bilder. Da ser du at det er et "søkk" inn på toppen. Skriften på boksen er også skrevet den veien slik at kablene skal inn ovenifra. Hvis noen mener noe annet så ønsker jeg å få se bilder deres boks.

EDIT: La til enda et bilde som viser at boksen er ment for å bli hengt på veggen med kablene satt inn fra "toppen". Get logoen (øverst/bakerst til høyre), klokken og "High Definiation PVR" er skrevet slik at det andre displayet skal peke ned mot gulvet.

Active
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    322
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av dakjos
    Flere som får boksen til å gå amok bare man trykker et par ganger.?
    Så fortsetter den akkurat som den skulle fått 15 komandoer etter hverandre.
    Jepp - akkuat det samme her.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Glimrende å endelig få på plass den nye boksen!

MEN..Jeg syntes bildet rett og slett er dårligere nå, enn på den gamle PVR-boksen.
    Dvs. bildene på HD-kanalene er jo vanvittig bra, mens de 'vanlige' kanalene er dårligere enn før..
    Man kan tydelig se det på teksten, at den er 'blurrig' pga. vertikale streker.

Er det noen andre som har denne buggen? Eller er det noen smart innstilling som vil løse saken? :-D

- Jan Andrè

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    99
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av JanAndre
    Glimrende å endelig få på plass den nye boksen!

MEN..Jeg syntes bildet rett og slett er dårligere nå, enn på den gamle PVR-boksen.
    Dvs. bildene på HD-kanalene er jo vanvittig bra, mens de 'vanlige' kanalene er dårligere enn før..
    Man kan tydelig se det på teksten, at den er 'blurrig' pga. vertikale streker.

Er det noen andre som har denne buggen? Eller er det noen smart innstilling som vil løse saken? :-D

- Jan Andrè
    Du kan evt prøve å bytte ti 720p, evt den kjipe metoden: bruk 576i eller 576p ved SD sendinger og manuelt bytt om til 1080i når du skal se på HD sendinger. Har også vært nevnt å bruke scart ved SD og HDMI ved HD.

EDIT: Mange som har denne buggen, men det virker som om at det avhenger veldig av hva slags TV du har. Hva slags TV har du forresten?

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    854
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Eh... Nei, se vedlagte bilder.
    Jeg tror deg, har også funnet noen bilder som indikerer at det skal være slik. Jeg har ikke sett boksen live, men hva er tanken med det? At kablene liksom kan gå rett opp til tven?

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    99
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tror deg, har også funnet noen bilder som indikerer at det skal være slik. Jeg har ikke sett boksen live, men hva er tanken med det? At kablene liksom kan gå rett opp til tven?
    Må være det som er idéen. Burde vært snudd andre veien, med en skjult HDMI utgang i front/topp (som nå er bunn ved veggfeste). Da kunne antenne og strømkabel kommet fra gulvet og inn i boksen, for så å kunne koble HDMI kabel i toppen og videre til inn i TVen. Er så mye plastikk i front på boksen at de fint kunne få plass til en skjult HDMI kontakt der. Merkelig at de ikke har gjort det slik egentlig.

Active ToCa sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Sted
    Her
    Poster
    489
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det må være en spøk.

http://www.teknofil.no/photoalbum/vi...dium&id=186302
    Tror nok tanken her er at et slik design skal samle alt støv på et sted som er såpass ute av synsfeltet at man kun trenger å tømme lommen for kaninfamilier (eller andre pungdyr!) en gang i året eller ca. hver 14. mnd som er tiden fram til lansering av neste PVR med HDMI 1.3, dekoding/bitstream av DD+/TrueHD, DTS HD og PCM samt 1 TerraByte flashdisk.

Den personen som har tenkt her bør kanskje tenke seg om? -Litt hvertfall? For de aller fleste av oss har vel antenneinntak, strømkontakter og AV-Receiver/forsterker plassert bak eller over TV-en som er montert på veggen? Ikke det!? Neivel! Å - vent! Jeg har visst alt stående i en benk *under* TV-en min jeg. Men det er jo bra at jeg kan få skjult den ene kabelen som går fra Get HD PVR til TV-en min mens antennekabelen, strømkabelen, digital coax-en og SCART-kabelen til HDD-opptageren slipper jeg å skjule. For det hadde vært kjipt om det hade gått å skjule kablene. Lukter designerpriser her for funksjonelt design!

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du kan evt prøve å bytte ti 720p, evt den kjipe metoden: bruk 576i eller 576p ved SD sendinger og manuelt bytt om til 1080i når du skal se på HD sendinger. Har også vært nevnt å bruke scart ved SD og HDMI ved HD.

EDIT: Mange som har denne buggen, men det virker som om at det avhenger veldig av hva slags TV du har. Hva slags TV har du forresten?
    Takk for svar.

Jeg har en SONY 55¨ BRAVIA SRXD (KDS-55A2000) bakprojeksjons TV, som skal støtte alt.
    Jeg har prøvd å switche ned til 720, etc. men jeg syntes det er bare 1080i som holder mål. Og som sagt, bildet er PERFEKT når det vises HD-sendinger, eller når jeg ser på menyen.
    De 'dårlige' kanalene ble kanskje øøørlite grann bedre på 720, men man kan jo ikke sitte å swithce frem&tilbake

Det var litt skuffende med dårligere bilde på de kanalene man ser mest på, men det er vel kanskje bare å håpe på at det kommer ny og bedre programvare etterhvert.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    854
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ToCa
    For de aller fleste av oss har vel antenneinntak, strømkontakter og AV-Receiver/forsterker plassert bak eller over TV-en som er montert på veggen? Ikke det!? Neivel! Å - vent! Jeg har visst alt stående i en benk *under* TV-en min jeg. Men det er jo bra at jeg kan få skjult den ene kabelen som går fra Get HD PVR til TV-en min mens antennekabelen, strømkabelen, digital coax-en og SCART-kabelen til HDD-opptageren slipper jeg å skjule. For det hadde vært kjipt om det hade gått å skjule kablene. Lukter designerpriser her for funksjonelt design!
    Nei, nei, du misforstår.
    Man skal bygge en kasse som den står på, et utheng fra veggen og som kablene går frem og tilbake i og som du maler i veggfargen, superflott om du like greit maler den i Getgult. Evt så maler du bare kablene..
    http://www.teknofil.no/photoalbum/vi...aGVpZ2h0PTU3OA

Ellers så har de bare jugsa lite..

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    191
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av GeirOlsen
    hmm der gikk Lost i vasken, hadde programert opptak, så det var markert rett før start, men noen minutter uti var det borte... trykket på opptak og så tiden gikk til 1 minutt, slo over på fotballkampen, ser i mitt Arkiv, men ingen Lost, æsj, hvor vanskelig kan dette være? sur og pissed nå.
    Foreløpig har jeg ikke hatt noen problemer med opptak, men jeg har vel ikke utfordret softwaren så voldsomt heller. Jeg satte nyhetene i går til opptak og så satte jeg boksen i standby. 21:10 skrudde jeg på boksen og så på opptaket mens det fortsatt surret og gikk. Det var ingen problemer. I programmerte jeg et opptak i natt som jeg så de første 10 minuttene av før jeg gikk på jobb, det så ut som det hadde fungert fint.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    26
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da var alle kanalene på plass da jeg kom hjem i går ettermiddag. Jeg synes ikke jeg kunne merke at bildene på SD-sendinger var merkbart dårligere enn med den gamle PVRen som var koblet til TVen (Pioneer PDP428XD) med scart, kanskje med unntak av undertekster. Jeg bestilte kun én HD-kanal (Silver HD) for å sjekke kvaliteten og bildene her var meget bra. Spesielt brosteinene på en film jeg kikket på hadde en fantastisk naturtro gjengivelse. Pioneeren gir jo fantastiske farger nesten uansett kildemateriell.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Skallagrim
    Da var alle kanalene på plass da jeg kom hjem i går ettermiddag. Jeg synes ikke jeg kunne merke at bildene på SD-sendinger var merkbart dårligere enn med den gamle PVRen som var koblet til TVen (Pioneer PDP428XD) med scart, kanskje med unntak av undertekster. Jeg bestilte kun én HD-kanal (Silver HD) for å sjekke kvaliteten og bildene her var meget bra. Spesielt brosteinene på en film jeg kikket på hadde en fantastisk naturtro gjengivelse. Pioneeren gir jo fantastiske farger nesten uansett kildemateriell.

Som flere andre her i forumet er også jeg misfornøyd med bildekvaliteten på HD-boksen kontra den gamle scart-PVR'en. Jeg har også en Pioneer PDP428XD som bruker HDMI fra HD-boksen. Godt tips og prøve å sette siganlene til 576i isteden for 720p. Jeg skal sjekke dette senere i idag, men i grunn er jo dette helt håpløst hvis man må skifte dette når man vil se på HD-kanalene.

Jeg har et par spørsmål til "kabel-eksperter" der ute:

Kan det være noe poeng å skifte til en bedre HDMI-kabel? Om bildekvaliteten bli bedre av det?

Da GET la inn digitaltv i borettslaget mitt i Oslo, kan jeg ikke huske at de gjorde noe med kabelen som går inn i stua mi. Kan denne kabelen være en flaskehals? Den er høyst sannsynlig kun en "gammel antennekabel". Vil en annen bedre kabel ha stor innflytelse på bildekvaliteten/datahastigheten?

Takker for svar!

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Dr. Gonzo
    Som flere andre her i forumet er også jeg misfornøyd med bildekvaliteten på HD-boksen kontra den gamle scart-PVR'en. Jeg har også en Pioneer PDP428XD som bruker HDMI fra HD-boksen. Godt tips og prøve å sette siganlene til 576i isteden for 720p. Jeg skal sjekke dette senere i idag, men i grunn er jo dette helt håpløst hvis man må skifte dette når man vil se på HD-kanalene.

Kan det være noe poeng å skifte til en bedre HDMI-kabel? Om bildekvaliteten bli bedre av det?

Da GET la inn digitaltv i borettslaget mitt i Oslo, kan jeg ikke huske at de gjorde noe med kabelen som går inn i stua mi. Kan denne kabelen være en flaskehals? Den er høyst sannsynlig kun en "gammel antennekabel". Vil en annen bedre kabel ha stor innflytelse på bildekvaliteten/datahastigheten?

Takker for svar!
    Sjekk signalkvaliteten via det avanserte oppsettet et eller annet sted i innstillingene for get boksen. dersom den er over 80 prosent slik den er på min bør det være mer en bra nok.

Det er nok den svake oppskaleringshardwaren i get boksen som gjør at vi lider av litt forringet bildekvalitet når vi kjører 1080i eller 720p kontra 567i på SD sendinger.

Det er ingenting vi kan gjøre med dette er jeg redd, så vi må nok bare leve med det. jeg vurderer dog å teste med komponentkabler for å se om ting vil bli bedre, for da kan receiveren min oppskallere istedenfor get boksen.

PS - om noen har testet med komponentkabler og ekstern oppskalering er jeg svært interresert i å høre deres erfaringer med dette...

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    1,049
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Dr. Gonzo

Takker for svar!
    Som nevnt i mange andre tråder på AV forum vil en forringelse av digitale bildesignaler ikke manifestere seg som subtile endringer av bildekvaliteten. Det vil oppstå tydelige artifacts, striper, kraftig snø, tap av bilde dersom man får mye bitfeil på forbindelsen.
    Det er nok videoprosessoren i GET boksen som er flaskehalsen. Synd da at ikke boksen har større fleksibilitet for å ta ut SD signaler uskalert/interlaced. Mange TVer ville nok gjort denne prosessen bedre.

Tror nok jeg sitter på gjerdet en stund til før jeg investerer i HD boks.

Side 20 av 135 FørsteFørste ... 10 16 17 18 19 20 21 22 23 24 30 40 50 60 70 80 90 100 110 120 130 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •