HDTV fra GET - Side 18

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 18 av 135 FørsteFørste ... 8 14 15 16 17 18 19 20 21 22 28 38 48 58 68 78 88 98 108 118 128 ... SisteSiste
Viser resultater 341 til 360 av 2687

Tråd: HDTV fra GET

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Boksen skuffer! Kjempemas å bla i kanaler, neste irriterende! Serieopptak var BEDRE i den gamle PVRen, trege menyer, bråkete disk, get logo over hele bildet... Spørs om ikke den byttes inn i den gamle PVRen igjen!

Newcomer Full-HD sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Gräset är inte grönare på andra sidan (gränsen)

Hei, många här på Get HD PVR forumet är som jag otroligt förnöjda med Gets nya HD-PVR. Visst finns det barnsjukdomar i den nya PVRn men de som önskar sig en 100% buggfri produktlansering lever nog i en drömvärld som inte finns. Ta bara Vista ifrån Microsoft som trots nära att ha varit lanserat i ett år först nu kommer med SP1 för 100tals buggar. Ett närmare exempel till hands är den HD-PVR som kommer vilket år som helst till Norge (i kabel version)ifrån CanalDigital. Här är den senaste buglistan ifrån den svenska motsvarigheten till AVForum.

Canal Digital boxen (HDTV box med hårddisk) - Minhembio forum

Har gjort om min bugglista. Har tagit bort buggarna, om bildhack, ljudsynk och hängningar, har inte sett dessa än, kommer de igen så får jag lägga in dem. Så har jag en osäkergrupp, där jag inte riktigt vet status. Jag har också lagt in en grupp om önskemål (just nu mest mina egna, jag får smälta era förslag lite först)

Gamla buggar som inte är fixade i 1.4.1

1- Radiolist buggen, att man kan få en hängning om man går in i denna meny. Det verkar som om att har man lagt till dom 3 tillgängliga kanalerna i radiofavorit listan så hänger sig inte boxen på sådant sätt att det inte går att tas sig ur!

2- Tittar man på en uppspelning samtidigt som en schemalagd inspelning startar så lämnar man uppspelningen. Det samma gäller för timeshift (man har då också förlorat allt uppbackat, irriterande)

4- Ljudproblemet med missljuuuuud från fläkten (pga dålig mekanisk upphängning) är inte åtgärdat på något sätt (såsom annan tempstyrning, möjlighet att stänga av HDD'n etc). Ska åtgärdas genom HW uppgradering enligt CD. CD väntar på besked från Sagem om garantiåtagande mm.

5- Digitalljud via HDMI funkar inte

9a- Om man trycker OK i EPG-menyn så bryts Discovery Travel och Living bort, eftersom det är från den transponder som EPG data tas emot så stoppas också, nedladdningen av EPG data. T&L borde ligga som en bakgrundsprocess och inte påverkas av vad man väljer. Borde inte OK vara val av kanal och TV vara retur till den kanal som man kom ifrån?

10- Redigering av inspelat, vid en delning i två delar så försvinner sista delen. Den visas i listan men kan inte visas, är svart

16- Vid redigering med flera klipp samt sammanslagning av 3-4 filer så försvann allt efter att lämnat inspelningslistan

21- Denna hängning har jag fått med den nya mjukvaran, händer sällan men verkar vara kopplat till när boxen generellt är seg,. Genom att välja en uppspelning i listan över inspelat och sedan val OK, så blev allt svart! Displayen visade Play men det gick inte att gå ur play eller gör något med normala kommandon. Det går att stänga av och starta om boxen och konstigt nog så kan man återgå med EPG knappen.

25- Ny bugg eller fel på min box? Jag har 75 % på min HDD (kanske 20 program), och boxen är lite seg att bläddra i. Om jag förflyttar mig några poster upp/ner i listan över inspelningar så händer det att jag inte får någon bild i den "lilla rutan" utan den är bara svart, går jag tillbaka en post och sedan fram igen så kommer bilden efter någon sekund. Om jag bläddrade mig ganska snabbt igenom listan över inspelningar, så att boxen inte hinner med att visa bild och tillhörande text i högerfältet, om jag gör detta upp/ner i listan i 20-30 sekunder så blir samtliga bilder i höger kolumnen svarta och ingen extra textinformation, där är det vitt . När jag sedan lämar uppspelninglistan med "TV" så möttes jag av en blå bild om att kolla antenn, dålig signalstyrka! Samma blev det också om jag gick in i EPG’n (lill-TV:n) visade samma blå bild, ingen räddning med EPG denna gång. Jag gjorde detta två gånger med samma resultat. Lite provocerande kanske men ändå. Av någon anledning så hängde sig boxen pga att jag förflyttade mig snabbt fram och tillbaka i listan över inspelningar. För att komma ur detta så fick jag starta om boxen genom att dra ut nätsladden.

Gamla buggar, vet inte om dessa är något problem längre

18- att det skulle ligga en bärvåg ut på SPDIF utgången under rec, kan störa förstärkare som har gemensam ljudingång

19- Ser ut att vara problem, och att måste starta om boxen, om man passerar en kanal med dålig signalnivå (marknät), boxen går då ner och kan inte visa något på de andra kanalerna med korrekt signalstyrka heller (gäller då också satellitkanalerna).

20- CD rapporterade en ny bugg, men det är inte säkert att det är så, någon har testat och att det fungerar OK. Om man har satt en programmerad inspelning på satellit så måste mottagaren stängas av i satellit mode, har man en programmerad inspelning satt på marknät så måste man stänga av i marknätsläge. Man kan också ha den på då växlar den själv. Har man programmerat både satellit och mark så måste man ha den på för att den ska fixa detta. Den kan alltså inte växla mottagare i stand-by mode.

Önskemål, av dessa så anser jag nr 6 vara den mest störande

6- Även om man skulle få igång DD-ljud via HDMI så kommer det ändå vara så att de flesta TV inte kan hantera detta. Därför borde det vara bättre att SPDIF utgången alltid skickade ut såsom signalen sänds, dvs AC3 när detta sänds annars PCM. Det val i menyn som idag växlar mellan HEMMABIO (AC3) och STEREO (PCM) skulle då kunna gälla HDMI interfacet, för val av AC3 till dem som har HDMI till förstärkare och STEREO till dem som har den till TV'n. Idag påverkas valet båda utgångarna (idag vill man egentligen ha HEMMABIO till SPDIF och STEREO till HDMI utgången. Om man idag inte växlar i menyn så får man ingen bild till TV:n om valet är i HEMMBIO och det ligger AC3 ljud ut. Om en inspelning startar så går det inte heller att växla i menyn.

7- Om man inte ändrar i 720p/1080i menyn så växlar boxen efter vilken HD signal som tas emot. Om man har ändrat i menyn så växla inte boxen längre automatiskt mellan 720p och 1080i (reset av boxen måste då göras om man vill ha detta igen). Det borde finnas ett tredje val i menyn, med överföring såsom den sänds för HD kanalerna, och kanske ytterligare ett val att man tar och sänder ut samtliga signaler såsom de tas emot, dvs att även SD sänds ut i SD upplösning.

8- Om boxen är på före TV'n så kommer det inte ut ljud via HDMI, om man inte aktiverar utgången med att växla kanal

9b- EPG data listar ibland morgondagens program före dagens (vilket uppdateras efter en tid), men har man varit för snabb och markerat inspelningar så kan dessa hamna på fel dag, vilket hänt mig flera gånger. Vore bättre att boxen presenterade EPG data i rätt ordning med en gång. Idag så justeras listan flera gånger innan den har blivit korrekt.

9c- Som alternativ till den EPG presentering som finns idag, så skulle jag gärna se en tidslinjepresentation, där man har kanaler i en axel och program i den andra, kanske man kan förbättra Info knappen? Eller att man kan själv får styra hur EPG data presenteras. Dagen EPG layout kan vara OK när man vill sätta inspelningar, men jag skulle vilja ha något bättre när man väljer program, därför kanske en förbättring av layouten/funktionen i Info knappen, det skulle räcka med de kommande två programmen som "alltid" finns tillgängligt och lägga detta i en lista med kanaler/program med en bättre läsbarhet än dagen Info knapp, eller om man lägger det i OK knappen?? Vad man absolut inte vill är att sega ner funktionalitet, kanske ska man ha en EPG som som först presenterar de två kommande program som "redan finns" tillgängligt vill man se ytterligare kommande så kan detta fyllas på efter hand men först när de kommer i rätt ordning.

11- Boxen är känslig för störningar (i mottagning) vid inspelning, inspelningen till HDD avbryts vid störning men rec fortsätter att visas på displayen. En möjlighet kunde kanske vara att boxen accepterade kortare avbrott typ upp till 10 sekunder, utan att inspelningen avbryts, kunde visas som en svart bild (eller med "tillfälligt avbrott" :-). Idag förloras en film om det blir ett avbrott på runt 1-2 sekunder i sändningen.

22- Hade gärna sett att man hade möjlighet att ljudnivåjustera varje enskild kanal (detta har tex CD's billigaste box)

23- Listan över inspelningar är en ganska seg process att förflytta sig igenom. Viktigast om man modifierar denna lista är att man inte gör den ännu långsammare. Kanske kan man få det tydligare i tabellform med tid, kanal och program. Min DVD recorder presenterar detta mycket snabbare och med 4 små bilder som visar programmet. Vad jag vill är en snabbare lista, om man då måste välja bort bildvisningsen så kan jag nog tänka mig detta, att man då kanske har den som ett kommando för detta. Jag tror också att några av mina hängningar beror på att proceduren i listan är så seg så den hinner inte med, så när man väljer en kanal så har inte processen hängt med och därför en svart skärm. Om man presenterar i tabellform efter datum, kanal och program, så skulle man kunna ha ett val för sorteringsordning, där man antingen ser senast överst (efter datum), eller att alla program är i bokstavsordning, men får då alla Bollibompa i en följd, eller att man sorterar efter kanal och då får alla från tex Canal+ HD i en följd.

24- Redigering i inspelningslistan kan också förbättras, ser mycket hellre att man har ett val för för markerad rad och från detta kan välja radera post, byta namn samt olika typer av redigera i programmet. Idag måste man starta uppspelning för att redigera i programmet (i vilket det också finns buggar). Sedan tycker jag det är farligt att det i radera finns antingen valt program eller hela listan, risk för panik!

Edit, punkt 23, 24 och senast lagt till punkt 25. punkt 25 uppdaterd i den senaste ändringen

Detta ifrån en produkt som har existerat i Sverige i över 1.5 år....

Jag förväntar att Get lanserar sina första uppdaterade software senast om månad. Lyckas de med detta är jag helnöjd och bara att få se svenskslutsspelshockey i HD igår på Canal+ SportHD var fantastiskt.

Jag bifogar också en svensk lösning till ljudproblemet ifrån CanalDigitals HD box som till skillnad ifrån Gets HD produkt har fläkt stöy i kombination med stöy ifrån hårdisken. Kuddar finns att beställa hos www.ikea.no :-)

Newcomer
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av trondmm
    Dette er ikke i nærheten av like godt som hvordan favorittkanalene på Get Box fungerer. På Get Box kan du definere 8 favorittlister. I tillegg kan du blokkere alle kanalene du ikke er interessert i fra hovedlista. Kanaler som du har fjernet fra hovedlista er helt usynlige på alle måter, helt til du aktiverer dem igjen.

På PVRen (og HD PVRen) vil du alltid se kanalene som ikke er i favorittlista di f.eks. når du velger neste og forrige kanal. I sjangersøk får du også opp programmer fra samtlige kanaler, noe som gjør funksjonen fullstendig ubrukelig. "Mine kanaler" er en stor forbedring fra favorittlista på den gamle PVRen, men det er fortsatt lang vei til noe som fungerer tilfredsstillende.
    Jeg regner med at get ikke vil oppdatere hd pvr-boksen så mye at denne funksjonen noen gang blir like god som på get box. Jeg tror denne boksen går i retur, til tross for bedre bilde enn get box'en....

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    182
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvilket kvalitet er det egentlig på selve opptakene? Det er jo ingen valg for komprimering eller kvalitet, betyr det at det er ikke noe spesiell komprimering på opptakene? Vi som f.eks har Canal+ ønsker jo at opptakskvaliten skal være tilnærmet orginalen.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MontyBurns
    Min HD PVR fungerer fint på "live-TV", men når jeg prøver å se en HD-film tatt opp fra Canal+ HD Film så "hakker" det med jevne mellomrom. Bildet og lyd fryser et sekund eller to, og så spiller den videre. Det bør ikke være problemer med signalene, ettersom det fungerer greit når jeg ser filmen "live". Noen som opplever samme problem? Noen som har en løsning? Utrolig irriterende! Og det gjelder kun på HD-opptak - på SD-opptak fungerer det fint.
    Jeg tok opp to episoder av Weeds på Canal+ HD Film i går kveld. Skuffelsen var stor når jeg skulle se de senere på kvelden, da opptakene var preget av at bildet/lyd fryser med gjevne mellomrom. Etter en kort periode med fryst bilde/lyd fortsetter så opptaket, men ifølge tidsangivelsen gikk jeg glipp av alt fra noen sekunder opptak til flere minutter. Det ble et par hakkete episoder for å si det slikt.

Newcomer brownale sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    76
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av xorcist
    Jeg har ikke sett den gamle PVRen, men den gamle dekoderen bruker i alle fall ikke F-plugg så den kan umulig være ment for den. Fint hvis du gir tilbakemelding på hva Get sier om saken!
    Snakket med Get idag tidlig. De sier at de har sendt ut feil galvaniskskille og at det er bare å ta seg en tur opp i Nydalen for å få byttet det.

Ellers så må jeg si at det er mye klaging/syting her på forumet nå. Jeg har også lagt merke til at det er ting med HDpvren som ikke fungerer optimalt, men her synes jeg at folk bør gi Get 1-2 mnd på å rette opp i feilene før folk skal flå skinnet av de. Vi er jo bare så vidt inne i dag nr. 3 for denne HDpvren. Nå får jeg sikkert høre at det må da være lov å bemerke feil uten å bli satt i syteboksen. Det er jeg helt enig i, men å stemple Get som håpløse bare for at du ikke fikk et produkt som var helt uten feil synes jeg blir feil. Dette er produktutvikling i praksis. Dette skjer med så og si alle nye produkter. Jeg mener at hvis man absolutt vil ha det siste på markedet så må man være klar over at man vil oppleve bugs. Mitt forslag er å sende HDpvren i retur og bestille den på nytt når feilene er plukket bort. Og, nei, jeg jobber ikke for Get.... :-D

Active ToCa sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Sted
    Her
    Poster
    489
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MacBain
    Som jeg nevte tidligere syntes jeg det er utrolig rart att det finnes bugs på den nye versjonen som de fra før av hadde fikset på den gamle, som f.eks att disken ikke går i dvale.
    Nå er det viktig å skille på bugs og forbedringspotensiale. Bugs er for eksempel hakking på opptak fra HD-kanaler mens forbedringspotensiale er f.eks. at Get fjerner funksjonen for buffering av den kanalen HD PVR-en står på når den settes i Standby. Det som er fjernt er at dette ikke er en valgbarhet for sluttbrukerne slik at vi kunne velge hvorvidt vi vil spinne ned disken eller om vi vil ha den på og fortsatt bufre i Standby.

Andre klare forbedringsmuligheter ligger i responstid, mindre grandios grafikk og mulighetene for å sortere kanaler etter eget ønske. At det skal være så utrolig vrient å få til er helt sinnsykt.

Bugs som bør fikses snarest er hakking på HD opptak, hakking på HD kanaler "live", forskjellige kanallister som "dukker opp" (noe som hadde vært en god ting hvis det var en egendefinert en!), spole 8x eller mer som ikke fungerer optimalt (kanskje en sammenheng med hakkingen på opptak?).

Intermediate John P. sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    1,753
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg var veldig hypa opp til å slenge meg på ny HD boks med HDMI og greier, men nå tror jeg jammen meg jeg skal spise litt is og vente litt.
    Jeg har slengt på masse ferritkjerner på kablene til min 'gamle' PVR, så bildet er nærmest helt fritt for støy, uten at jeg bruker elektronisk støyfilter. De problemene jeg har med min PVR ellers ser ut til å være der også med den nye, pluss fler, så...

-Jeg leser her at folk bare nevner 720P og 1080i: Er det sånn at dette er de eneste valgene man har over HDMI, også når SD kanaler sees på? Kan den ikke sende ut 576i eller 576p over HDMI? Og svitsje dette automatisk til lavere/høyere oppløsning mellom SD og HD kanaler? Jeg har en ekstern videoprosessor til en liten formue, så det er ikke så veldig aktuellt for meg at en boks verdt kanskje tusenlappen skal foreta oppskaleringen for meg.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    191
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av brownale
    Snakket med Get idag tidlig. De sier at de har sendt ut feil galvaniskskille og at det er bare å ta seg en tur opp i Nydalen for å få byttet det.

Ellers så må jeg si at det er mye klaging/syting her på forumet nå. Jeg har også lagt merke til at det er ting med HDpvren som ikke fungerer optimalt, men her synes jeg at folk bør gi Get 1-2 mnd på å rette opp i feilene før folk skal flå skinnet av de. Vi er jo bare så vidt inne i dag nr. 3 for denne HDpvren. Nå får jeg sikkert høre at det må da være lov å bemerke feil uten å bli satt i syteboksen. Det er jeg helt enig i, men å stemple Get som håpløse bare for at du ikke fikk et produkt som var helt uten feil synes jeg blir feil. Dette er produktutvikling i praksis. Dette skjer med så og si alle nye produkter. Jeg mener at hvis man absolutt vil ha det siste på markedet så må man være klar over at man vil oppleve bugs. Mitt forslag er å sende HDpvren i retur og bestille den på nytt når feilene er plukket bort. Og, nei, jeg jobber ikke for Get.... :-D
    Takk for tipset angående galvanisk skille. Jeg vet ikke hvordan boksen egentlig fungerer så jeg skal ikke si så mye om hvorvidt det er berettiget kritikk eller ikke, men for egen del så føler jeg at jeg har mitt på det tørre når jeg syter fordi jeg bestilte en hd box på torsdag, fikk den levert på mandag, og fortsatt ikke har bilde på noen kanaler. Men det er klart, du tenkte vel på mer funksjonelle feil/bugs/forbedringspunkter.

Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    76
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av xorcist
    Takk for tipset angående galvanisk skille. Jeg vet ikke hvordan boksen egentlig fungerer så jeg skal ikke si så mye om hvorvidt det er berettiget kritikk eller ikke, men for egen del så føler jeg at jeg har mitt på det tørre når jeg syter fordi jeg bestilte en hd box på torsdag, fikk den levert på mandag, og fortsatt ikke har bilde på noen kanaler. Men det er klart, du tenkte vel på mer funksjonelle feil/bugs/forbedringspunkter.
    Hadde jeg vært i dine sko hadde jeg blitt så j....g forbanna! Helt klart!

Ja, jeg tenkte på feil/bugs/forbedringspunkter. Det å være innovativ har sin pris og sine gleder.

Intermediate Spectre sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    938
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av John P.
    -Jeg leser her at folk bare nevner 720P og 1080i: Er det sånn at dette er de eneste valgene man har over HDMI, også når SD kanaler sees på? Kan den ikke sende ut 576i eller 576p over HDMI? Og svitsje dette automatisk til lavere/høyere oppløsning mellom SD og HD kanaler? Jeg har en ekstern videoprosessor til en liten formue, så det er ikke så veldig aktuellt for meg at en boks verdt kanskje tusenlappen skal foreta oppskaleringen for meg.
    Du kan velge 576i, 576p, 720p og 1080i på HDMI utgangen, men innstillingen er global dvs setter du den til 576i så vil alt inkl HD media sendes ut i denne oppløsningen.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    191
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hadde jeg vært i dine sko hadde jeg blitt så j....g forbanna! Helt klart!

Ja, jeg tenkte på feil/bugs/forbedringspunkter. Det å være innovativ har sin pris og sine gleder.
    Noen ganger er prisen høyere enn andre

Man får bare ta det med et smil så godt det lar seg gjøre. Det er klart, jeg kommer jo til å forhøre meg om fratrekk på faktura for dette rotet. Jeg gidder ikke betale for en vare som ikke blir levert.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    179
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er jeg helt enig i, men å stemple Get som håpløse bare for at du ikke fikk et produkt som var helt uten feil synes jeg blir feil. Dette er produktutvikling i praksis. Dette skjer med så og si alle nye produkter. Jeg mener at hvis man absolutt vil ha det siste på markedet så må man være klar over at man vil oppleve bugs. Mitt forslag er å sende HDpvren i retur og bestille den på nytt når feilene er plukket bort. Og, nei, jeg jobber ikke for Get.... :-D
    Produktutvikling i praksis?

Jeg har hatt den nye HDPVR noen dager nå og har som mange andre en del å utsette på produktet. Jeg ble ikke informert om kjente bugs og jeg fikk heller ikke notatet som beskrev disse.

Nå har jeg telefon, internet og Digital TV fra Get med mange produktpakker.
    Bl. annet 2 PVR og 1 dig box.
    Da venter jeg som kunde redelig behandling og oppfølging.

Jeg forstår at de ikke har kommet helt i mål ennå og at det å ha noen tusen betatestere her ute vil være verdifullt for å utvikle produktet.

Mitt råd til Get vil være å åpne opp de HD kanalene som er tilgjengelig. Jeg har Canal+ total pakken og foreløpig synes jeg ikke at blodprisen på kanalene er verdt det.
    :-|

Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    76
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Lowlevel
    Produktutvikling i praksis?

Jeg har hatt den nye HDPVR noen dager nå og har som mange andre en del å utsette på produktet. Jeg ble ikke informert om kjente bugs og jeg fikk heller ikke notatet som beskrev disse.

Nå har jeg telefon, internet og Digital TV fra Get med mange produktpakker.
    Bl. annet 2 PVR og 1 dig box.
    Da venter jeg som kunde redelig behandling og oppfølging.

Jeg forstår at de ikke har kommet helt i mål ennå og at det å ha noen tusen betatestere her ute vil være verdifullt for å utvikle produktet.

Mitt råd til Get vil være å åpne opp de HD kanalene som er tilgjengelig. Jeg har Canal+ total pakken og foreløpig synes jeg ikke at blodprisen på kanalene er verdt det.
    :-|
    At du ikke fikk skrivet om bugsene når du mottok HDpvren er helt klart ufint. Jeg fikk dette notatet. At alle ikke fikk dette synes jeg er rart. Redelig behandlig og oppfølging bør alle kunne kreve.

Poenget mitt er at Get ikke kan vite om alle tenkelige/utenkelige problemer. Noen er vi som kunder, desverre, nødt til å finne. Dette mener jeg er produktutvikling.

Prisen på Canal+ er jo den samme hos CanalDigital som hos Get. Hvis du ikke liker det Canal+ leverer (film, premierleuge osv.) så er nok ikke den pakken noe for deg. Benytt deg av angreretten du har.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Spectre
    Du kan velge 576i, 576p, 720p og 1080i på HDMI utgangen, men innstillingen er global dvs setter du den til 576i så vil alt inkl HD media sendes ut i denne oppløsningen.

I mine øyne er dette en enorm svakhet siden SD kanalene ser KLART best ut i 576i (ihvertfall på min tv).

oppskallering til 720p/1080i gir klart dårligere bilder på SD sendinger (kan dette være grunnet billig hardware?)

HD sendinger på sin side ser selvsagt elendige ut i 576i, men fabelaktige i 1080i.

Det beste hadde sevsagt derfor vert om boksen automatisk klarte å bytte oppløsning i frohold til om man ser på SD eller HD kanaler...

Eller er det bare jeg som opplever det slik, at 576i er klart best på SD sendinger?

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    62
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    [QUOTE=brownale]

Poenget mitt er at Get ikke kan vite om alle tenkelige/utenkelige problemer. Noen er vi som kunder, desverre, nødt til å finne. Dette mener jeg er produktutvikling.

QUOTE]

Poenget til mange her er vel at Get ikke akkurat har stresset med denne boksen, mener å huske at de har sagt de har hatt den inne siden i høst for sw utvikling etc, så at ikke de kan rydde unne en del av disse bugs'ene og at de ikke har fått utbedret en del mangler som man har påpekt også fra den forrige boksen osv, det kan ikke skyldes annet enn dårlige test rutiner/kvalitetssikring.

Tviler på om det ville vært vanskelig å fått en passe mengde beta testere herfra feks til å finne ut av slike ting kjapt........

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    179
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    At du ikke fikk skrivet om bugsene når du mottok HDpvren er helt klart ufint. Jeg fikk dette notatet. At alle ikke fikk dette synes jeg er rart. Redelig behandlig og oppfølging bør alle kunne kreve.

Prisen på Canal+ er jo den samme hos CanalDigital som hos Get. Hvis du ikke liker det Canal+ leverer (film, premierleuge osv.) så er nok ikke den pakken noe for deg. Benytt deg av angreretten du har.
    Det dreier seg vel ikke om alle tenkelige/ utenkelige problemer her?
    Det er jo bare å bla tilbake i forumet som pr nå har 16 sider.

Jeg beklager hvis jeg formulerte meg dårlig mht til pris og pakke.
    Det jeg prøvde å si var at i den nåværende situasjon, med de mangler og problemer som dette produktet vitterlig har, så synes jeg prisen på HD kanalene som blir tilbudt er altfor høy.

Det er riktig at C+ total inneholder 2 HD kanaler, men når man anskaffer seg HDPVR til 99 kr. for å få disse så blir det jo dyrere?

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    62
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av janullrich77
    I mine øyne er dette en enorm svakhet siden SD kanalene ser KLART best ut i 576i (ihvertfall på min tv).

oppskallering til 720p/1080i gir klart dårligere bilder på SD sendinger (kan dette være grunnet billig hardware?)

HD sendinger på sin side ser selvsagt elendige ut i 576i, men fabelaktige i 1080i.

Det beste hadde sevsagt derfor vert om boksen automatisk klarte å bytte oppløsning i frohold til om man ser på SD eller HD kanaler...

Eller er det bare jeg som opplever det slik, at 576i er klart best på SD sendinger?
    Dere som har peiling... blir ikke enhver SD sending oppskalert av TV'n uansett? bildet vises jo på hele skjermen/høyden også ved SD sendinger. Hva betyr det da om TV'n får 576 eller 720p/1080i ?

på min 2 år gamle Samsung 40" LCD (toppmodellen den gang) er bildet såvidt jeg kan se enda bedre med den nye boksen, også med SD sendingene

Mine bilder går gjennom en Denon AVR-3808, mulig denne gjør noe med bildesignalene den får inn via HDMI før de sendes ut?

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    28
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som vet hvordan man resetter boksen? Dvs tvinger den til å hente en full re-install av firmware? Tenkte å prøve det før jeg henger meg på telefonkøen til Get.

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    1,049
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av GeirOlsen
    Dere som har peiling... blir ikke enhver SD sending oppskalert av TV'n uansett? bildet vises jo på hele skjermen/høyden også ved SD sendinger. Hva betyr det da om TV'n får 576 eller 720p/1080i ?
    GET boksen og TVen skalerer begge opp SD, men kvaliteten på selve skaleringen vil være svært forskjellig i de ulike tilfellene.
    GET boksen er en forholdsvis simpel videoprosessor, og dersom TVen er god på oppskalering er det hensiktsmessig å mate TVen med 576.
    Hvis man har en billig TV som er dårlig på skalering, kan det være fordelaktig å la GET boksen skalere.
    Fleksibilitet er alltid en fordel.

Side 18 av 135 FørsteFørste ... 8 14 15 16 17 18 19 20 21 22 28 38 48 58 68 78 88 98 108 118 128 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •