HDTV fra GET - Side 17

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 17 av 135 FørsteFørste ... 7 13 14 15 16 17 18 19 20 21 27 37 47 57 67 77 87 97 107 117 127 ... SisteSiste
Viser resultater 321 til 340 av 2687

Tråd: HDTV fra GET

Intermediate Spectre sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    938
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Lieeri
    Følger det med HDMI kabel? Eller er dette noe man må handle selv?
    Det følger med HDMI kabel.

Jeg skrev litt om opptaksproblemer tidligere i tråden. Den har i dag tatt opp det den skulle. Så også i ettertid på den kjente bugs lista fra get at de har problemer med serieopptak. Da får jeg velge hver episode manuelt til de får fikset serieopptaksbiten... (håper det ikke tar lang tid)

Newcomer MontyBurns sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    211
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Min HD PVR fungerer fint på "live-TV", men når jeg prøver å se en HD-film tatt opp fra Canal+ HD Film så "hakker" det med jevne mellomrom. Bildet og lyd fryser et sekund eller to, og så spiller den videre. Det bør ikke være problemer med signalene, ettersom det fungerer greit når jeg ser filmen "live". Noen som opplever samme problem? Noen som har en løsning? Utrolig irriterende! Og det gjelder kun på HD-opptak - på SD-opptak fungerer det fint.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    På min gamle Get Box kunne jeg stille inn favoritter slik at blaing i "TV-plakaten" kun var i mine egne kanaler, men det får jeg ikke til på PVR'en. Noen som vet om det er mulig? Jeg har lagt til mine kanaler i "mine kanaler", men jeg får likevel opp alle sammen når jeg blari TV-plakaten.

Newcomer brownale sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    76
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pman3003
    På min gamle Get Box kunne jeg stille inn favoritter slik at blaing i "TV-plakaten" kun var i mine egne kanaler, men det får jeg ikke til på PVR'en. Noen som vet om det er mulig? Jeg har lagt til mine kanaler i "mine kanaler", men jeg får likevel opp alle sammen når jeg blari TV-plakaten.
    Dette fungerer helt utmerket hos meg. Trykker du på knappen "Mine kanaler" når du skal bla i "din egen tv-plakat"?

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    182
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Bullitt
    Har lest alle innlegg her nå, og er overrasket over den generelt positive tonen. Jeg føyer meg inn i "fornøyd"-rekka når det kommer til Canal plus HD/film, men på vanlige SD-signaler blir det betydelig dårligere kvalitet enn før her hos meg.

Prøvd frem og tilbake med hdmi og scart-rgb, og hdmi til sd-signal blir ikke bra. Det blir faktisk uholdbart. Har prøvd i 1081i og 720, ikke noe annet. Men kan jo ikke drive å skifte innstillinger for hver gang jeg bytter kanal!

Vurderer å koble scart og hdmi på likt, og skifte avhengig av om jeg skal se sd eller hd. Jeg har en 50 tommers plasma som er kalibrert etter alle kunstens regler, og jeg var egentlig veldig godt fornøyd med den gamle pvr-boksen - veldig få bugs.

Nei, dette var en nedtur synes jeg - og da mener jeg først og fremst den enorme SD-forskjellen jeg opplever.
    Jeg har litt samme inntrykket, er skuffende mye bildestøy på SD kanaler via HDMI i forhold til den vanlige dekoderen med scart.

Active B1aR sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    490
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Klippet fra Lyd og bilde: 80-90% av Get's 375.000 kabel-TV kunder kan nå glede seg til høyoppløst digital-TV, som blir tilgjengelig fra og med mandag 10.mars.
    Noen som vet hvor det ikke kan fås HD?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    26
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ovegeir
    Jeg har litt samme inntrykket, er skuffende mye bildestøy på SD kanaler via HDMI i forhold til den vanlige dekoderen med scart.
    Ja, da er vi hvertfall to. Som sagt vurderer jeg å koble rgb-scart og hdmi på likt. Men tror du det kan få konsekvenser for kvaliteten på HD-opptak (hvis man ser på sd-kanaler via scart, og da velger å ta opp en hd-film)?

Active B1aR sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    490
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tviler på at du kan forhåndsdefinere PVRen til å kun ta inn HD kanalene via HDMI. Dermed vil du ikke få HD kvalitet på opptaket.

Intermediate
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    808
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    4:3 kildematriell. Hva blir det riktige her?
    Pan og scan eller strukket?
    Og hva er forskjellen?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    26
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av B1aR
    Tviler på at du kan forhåndsdefinere PVRen til å kun ta inn HD kanalene via HDMI. Dermed vil du ikke få HD kvalitet på opptaket.
    Sånn tenkte jeg også først, men signalet går jo fra antenneuttaket og til boksen. Dermed skulle jo ikke kvaliteten bli dårligere selv om man har både scart og hdmi i. Tror jeg. Synes det er rart at jeg får opp canal plus HD med scarttilkobling i det hele tatt...

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    35
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av dakjos
    Bortsett fra at jeg syntes at den suser litt for mye,oxo etter at den er slått av syntes jeg er et lite minus.
    Det andre negative er den forferdelige plakatvisningen.
    Synes denne var bedre før.Nå dekker den jo altfor mye av skjermen

Ellers er jeg godt fornøyd hittil
    Tenkte jeg skulle vente med å pirke på plakatvisningen til andre ting hadde løst seg, men helt enig... Hva i all verden skal vi med den store svarte firkanten med Get-logoen som dekker 1/4 av skjermen?

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av brownale
    Dette fungerer helt utmerket hos meg. Trykker du på knappen "Mine kanaler" når du skal bla i "din egen tv-plakat"?
    Dette er ikke i nærheten av like godt som hvordan favorittkanalene på Get Box fungerer. På Get Box kan du definere 8 favorittlister. I tillegg kan du blokkere alle kanalene du ikke er interessert i fra hovedlista. Kanaler som du har fjernet fra hovedlista er helt usynlige på alle måter, helt til du aktiverer dem igjen.

På PVRen (og HD PVRen) vil du alltid se kanalene som ikke er i favorittlista di f.eks. når du velger neste og forrige kanal. I sjangersøk får du også opp programmer fra samtlige kanaler, noe som gjør funksjonen fullstendig ubrukelig. "Mine kanaler" er en stor forbedring fra favorittlista på den gamle PVRen, men det er fortsatt lang vei til noe som fungerer tilfredsstillende.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Bullitt
    Sånn tenkte jeg også først, men signalet går jo fra antenneuttaket og til boksen. Dermed skulle jo ikke kvaliteten bli dårligere selv om man har både scart og hdmi i. Tror jeg. Synes det er rart at jeg får opp canal plus HD med scarttilkobling i det hele tatt...
    Nå blander du opptak og playback. Opptaket gjøres i den kvaliteten kanalen sendes i, uansett hvordan boksen er tilkoblet TVen. Men, ser du på programmet via SCART-kabel, vil du selvfølgelig ikke få se opptakene dine i HD.

Newcomer MontyBurns sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    211
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det noen som har en Pioneer 507? Hvilken oppløsning bruker dere i tilfellet på HD og på vanlige SD-kanaler? Bytter dere oppløsning hver gang dere går fra det ene til det andre?

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    for en udugelig boks....har vært rimelig kritisk med innlegg før her inne, men nå har jeg tatt opp et par programmer, hvilket boksen ikke takler tydeligvis. den har rebootet seg 4 ganger i kveld, og opptakene er selvsagt ødelagte...

get presterer NOK ENGANG å levere en totalt UFERDIG og UTESTET softwareløsning...

gentlemen...vi er nok prøvekaninene til Get tipper jeg.. helt skandaløst, men dessverre sant.

Skammelig å levere et produkt som ikke fungerer og har et hav av bugs...minner meg litt om windows95 så mye tull som den har.

Newcomer mrhardware sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    99
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Kommer med mine erfaringer.
    Har hatt PVR boksen og byttet til HD PVRen på mandag. Kom hjem og det tok en liten stund med oppdateringer og å få alle kanalene. Helt overkommelig.
    Mitt oppsett er forøvrig HD PVR (1080i)->HDMI->Nad T775->HDMI->Samsung 52M86.
    Alt i alt så vil jeg ikke bytte tilbake til den gamle PVR boksen, selv om HD boksen har bugs.
    Når reklamen er slutt på SD sendinger så skjer det titt og ofte at lyden "klikker" og høres ut som om en forvrengt stemme til noen som ønsker å være anonym, litt dårlig forklart, men uansett. Dette fikses ved å bytte til en annen kanal og så tilbake til den kanalen jeg så på i første omgang.
    Ser lett på SD sendinger selve interlacingen i tekst og kanalikon. Ved å bytte til 720p ser det ut til å forsvinne, men da hopper bildet et par millimeter hele tiden, noe som såklart er helt grusomt å se på. Om dette er HD PVRen, NADen eller TVen som er skyld i er uvisst.
    HD kanalene er knallsexy å se på, selv om Luxe.tv som andre har nevnt ikke har korrekt AR og blir sendt i 4:3. Noen få ganger har jeg opplevd hakking på Discovery HD.
    EPGen for HD kanalene er helt ute å sykle.
    Ved spoling i HD opptak så klarer den ikke å vise "levende" bilde ved spoling raskere enn 4x, da bare vises de siste to framesene om og om igjen.
    Den er tregere enn den gamle boksen, men det kan jeg leve med, selv om jeg såklart håper at fremtidige firmware oppdateringer kan ordne høyere ytelse.
    Bor i region 1.

Jeg vil personlig heller ha et produkt som kanskje ikke er helt ferdig nå, enn et helt ferdig produkt om 6 måneder. Synes bare det er bra at de "bruker" oss som prøvekaniner da det mest sannsynlig vil gå mye kjappere å finne bugs med så mange "testere".

Active B1aR sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    490
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Poenget er jo at GET er så sent ute med HD at de burde ha ordnet opp i bugs på forhånd. Om et nytt produkt har bugs for veldig avansert bruk som gjerne ikke er luket ut i beta testing er greit, men så elementere feil som det rapporteres om her er helt utrolig!

Newcomer erikhs sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er egentlig storfornøyd jeg, til tross for bugs.

Alle programmene jeg foreløpig har satt til opptak har blitt tatt opp, og enten har jeg vendt meg mer til bildet, eller så har det skjedd en forbedring siden i går. I går hoppet det litt, og jeg la merke til interlacing. I dag er det stabilt og fargefyllt som bare det.

Jeg tror det kan være en fordel å ikke benytte seg av noen form for prossesering i bildet på innstillingene til TVen. Signalet er jo tilnærmet perfekt allerede. Anbefaler innstillingene til HDTVTEST for de som har samme TV som meg.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    147
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Et teit spørsmål her, må jeg ringe Get og bestille HD film kanalen. (canal + er det vel) Får på nettsiden må jeg velge dekoder før jeg kan bestille noe annet. Mne jeg har allerede dekoderen som er hentet selv i butikken..

Active
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    323
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Som jeg nevte tidligere syntes jeg det er utrolig rart att det finnes bugs på den nye versjonen som de fra før av hadde fikset på den gamle, som f.eks att disken ikke går i dvale.

Side 17 av 135 FørsteFørste ... 7 13 14 15 16 17 18 19 20 21 27 37 47 57 67 77 87 97 107 117 127 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •