HDTV fra GET - Side 16

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 16 av 135 FørsteFørste ... 6 12 13 14 15 16 17 18 19 20 26 36 46 56 66 76 86 96 106 116 126 ... SisteSiste
Viser resultater 301 til 320 av 2687

Tråd: HDTV fra GET

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    191
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av DonCorleone
    Og husk å sjekke at regionsid er riktig, hos meg så byttet den over til en annen uten jeg var klar over det, og mange kanaler manglet inntil jeg fant ut av dette selv.
    Takk for tipset, jeg har imidlertid allerede lest innlegget ditt tidligere i tråden og sjekket dette. Jeg skiftet også frem og tilbake til riktig region i håp om på en eller annen måte trigge et nytt søk.

Newcomer brownale sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    76
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg bestillte med et galvaniskskille som jeg ikke skjønner hvordan jeg skal få festet. Det er gjenget i begge ender og kan da ikke festes i pvr eller veggen. Noen andre som har galvaniskskille til sin HDpvr?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    191
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av brownale
    Jeg bestillte med et galvaniskskille som jeg ikke skjønner hvordan jeg skal få festet. Det er gjenget i begge ender og kan da ikke festes i pvr eller veggen. Noen andre som har galvaniskskille til sin HDpvr?
    Samme her. Ser ikke noen annen måte å bruke dette på enn å kjøpe seg en stump med coax-kabel og montere en F-plugg (samme plugg som går inn i HD-dekoderen) i begge ender. Jeg var innom Clas Ohlson på City i går og det så ikke ut til at de hadde ferdigkabel med denne type plugger, men jeg gadd ikke lete etter kabel på rull.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Ikke imponert over dekoderen....

Jeg har tidligere hatt vanlig get box, men har nå fått get hd pvr. Bildekvaliteten er veldig bra, ingenting å si på det, utrolig klare bilder og god lyd. Men selve boksen synes jeg er et tilbakesteg når det gjelder brukervennelighet.

Skifting mellom går saaaakte og fjernkontrollen er mer ulogisk i forhold til å bla opp og ned for å få en fort oversikt over hva som går på de forskjellige kanalene uten å skifte fra kanalen man så på.

Den konstante susingen fra harddisken kommer til å bli kjempeirriterende med tiden, spesielt siden harddisker blir mer støyete med tiden (støv og mekanisk slitasje sørger for det).

Det er godt mulig at denne går i retur og at jeg heller venter på en get box hd som sikkert kommer etterhvert.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    191
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pman3003
    Jeg har tidligere hatt vanlig get box, men har nå fått get hd pvr. Bildekvaliteten er veldig bra, ingenting å si på det, utrolig klare bilder og god lyd. Men selve boksen synes jeg er et tilbakesteg når det gjelder brukervennelighet.

Skifting mellom går saaaakte og fjernkontrollen er mer ulogisk i forhold til å bla opp og ned for å få en fort oversikt over hva som går på de forskjellige kanalene uten å skifte fra kanalen man så på.

Den konstante susingen fra harddisken kommer til å bli kjempeirriterende med tiden, spesielt siden harddisker blir mer støyete med tiden (støv og mekanisk slitasje sørger for det).

Det er godt mulig at denne går i retur og at jeg heller venter på en get box hd som sikkert kommer etterhvert.
    Må si jeg ikke synes harddisken bråker, men jeg er nok diskvalifisert fra å mene noe om dette siden jeg er vant til viftesus fra diverse PCer som er plassert omkring i leiligheten.

Bildekvaliteten har jeg ikke fått sett enda, men nå ser jeg CL på analogt signal så jeg antar at alt annet blir en voldsom forbedring

Intermediate
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    808
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bortsett fra at jeg syntes at den suser litt for mye,oxo etter at den er slått av syntes jeg er et lite minus.
    Det andre negative er den forferdelige plakatvisningen.
    Synes denne var bedre før.Nå dekker den jo altfor mye av skjermen

Ellers er jeg godt fornøyd hittil

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    76
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Min slutter plutselig å sende ut signal over hdmi, da tven kommer opp med intet signal. Slår tv og pvr av og på så virker det igjen, har skjedd to ganger idag.

Synes også bildene på sd kanalene virker mere kornete enn med standard get boks, tilogmed min samboer la merke til dette.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    51
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Får noen Dolby Digital?

Jeg kan ikke se at forsterkeren min mottar DD-lyd på noen av kanalene til Canal+. Er det noen som får Dolby Digital ut på HDMI?

Newcomer brownale sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    76
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av xorcist
    Samme her. Ser ikke noen annen måte å bruke dette på enn å kjøpe seg en stump med coax-kabel og montere en F-plugg (samme plugg som går inn i HD-dekoderen) i begge ender. Jeg var innom Clas Ohlson på City i går og det så ikke ut til at de hadde ferdigkabel med denne type plugger, men jeg gadd ikke lete etter kabel på rull.
    Jeg får høre hva Get mener imorgen. Tipper det har noe med at dette galvaniskeskillet vi har fått er ment for den gamle pvren og den vanlige dekoderen.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    191
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av brownale
    Jeg får høre hva Get mener imorgen. Tipper det har noe med at dette galvaniskeskillet vi har fått er ment for den gamle pvren og den vanlige dekoderen.
    Jeg har ikke sett den gamle PVRen, men den gamle dekoderen bruker i alle fall ikke F-plugg så den kan umulig være ment for den. Fint hvis du gir tilbakemelding på hva Get sier om saken!

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av huginmunin
    Jeg kan ikke se at forsterkeren min mottar DD-lyd på noen av kanalene til Canal+. Er det noen som får Dolby Digital ut på HDMI?
    Jeg har observert det samme, boksen sender stereo via HDMI og DD via SPDIF.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Følger det med HDMI kabel? Eller er dette noe man må handle selv?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    26
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Er det bare jeg som er skuffa?

Har lest alle innlegg her nå, og er overrasket over den generelt positive tonen. Jeg føyer meg inn i "fornøyd"-rekka når det kommer til Canal plus HD/film, men på vanlige SD-signaler blir det betydelig dårligere kvalitet enn før her hos meg.

Prøvd frem og tilbake med hdmi og scart-rgb, og hdmi til sd-signal blir ikke bra. Det blir faktisk uholdbart. Har prøvd i 1081i og 720, ikke noe annet. Men kan jo ikke drive å skifte innstillinger for hver gang jeg bytter kanal!

Vurderer å koble scart og hdmi på likt, og skifte avhengig av om jeg skal se sd eller hd. Jeg har en 50 tommers plasma som er kalibrert etter alle kunstens regler, og jeg var egentlig veldig godt fornøyd med den gamle pvr-boksen - veldig få bugs.

Nei, dette var en nedtur synes jeg - og da mener jeg først og fremst den enorme SD-forskjellen jeg opplever.

Intermediate
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    808
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    4:3 kildematriell. Hva blir det riktige her?
    Pan og scan eller strukket? (har 508xd)
    Og hva er forskjellen?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    191
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg faktisk endelig fått inn alle kanalene jeg skal ha!

Imponerende bilde på C+HD og C+SportHD. Opptak får jeg imidlertid overhodet ikke til. Det er null respons på både opptak og pause-knappen på alle kanaler..

Edit: Siden opptak ikke fungerte bestemte jeg meg for å reboote boxen for å se om det hjalp. Dårlig idé! Nå er alle kanalene borte igjen. Dette begynner å bli irriterende

Newcomer
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg får ikke inn canal plus (get skjønte ikke hvorfor og la inn feilmelding) og opptaksfunksjonen min fungerer heller ikke. Irriterende. Men Get noterte at jeg syntes plakatvisningen og kanalskifting var dårligere på pvr-dekoderen enn på get box'en, håper de tar det til etterretning.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    76
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av xorcist
    Da har jeg faktisk endelig fått inn alle kanalene jeg skal ha!

Imponerende bilde på C+HD og C+SportHD. Opptak får jeg imidlertid overhodet ikke til. Det er null respons på både opptak og pause-knappen på alle kanaler..
    Shite! Mangler fortsatt c+ kanalene, opptak testet i dette øyeblikk. Jeg ser cl og dama vil se frustrerte fruer.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    191
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av joaredge
    Shite! Mangler fortsatt c+ kanalene, opptak testet i dette øyeblikk. Jeg ser cl og dama vil se frustrerte fruer.
    Gleden min var kortvarig! Håper ikke dette lykkespillet fortsetter ut i påsken med dertil tilhørende helligdager og stengt kundesenter.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    46
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan benytter man egentlig flere dekodere, må man sette en av de til Master og den andre til Slave på en eller annen måte?

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    55
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå er mine bokser endelig på lufta. tror jeg var en av de første som fikk. Tok de med meg hjem på Torsdag og nå i dette sekund fungerer alt helt perfekt.

Jaja hva er vel 5 dagers mekking og sikkert 30 timer på vent hos Get når alt endelig er helt nirvana. Skjønner at dette er litt vanskelig for folka hos Get også. Må si jeg faktisk fortsatt er fornøyd med at folk der gidder å følge meg opp enda hehe.

Rå boks

Side 16 av 135 FørsteFørste ... 6 12 13 14 15 16 17 18 19 20 26 36 46 56 66 76 86 96 106 116 126 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •