HDTV fra GET - Side 14

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 14 av 135 FørsteFørste ... 4 10 11 12 13 14 15 16 17 18 24 34 44 54 64 74 84 94 104 114 124 134 ... SisteSiste
Viser resultater 261 til 280 av 2687

Tråd: HDTV fra GET

Newcomer sven-o sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    174
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sant nok. Og blir det noe syting, så får hun heller bruke kanalene som er tilgjengelig fra antennekabelen *grøsse*.

Active unIQue sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    412
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen andre som har problemer med vanvittig høyfrekvent lyd ifra dekoderen? Håper det er noe som de kan fikse, for den var plagsom!!

Newcomer brownale sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    76
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av unIQue
    Noen andre som har problemer med vanvittig høyfrekvent lyd ifra dekoderen? Håper det er noe som de kan fikse, for den var plagsom!!
    Jeg hører ikke boksen min når jeg sitter i sofaen. (ca 3 meter fra) Må helt bort til den for å høre en svak during.

Newcomer Baal-Zebub sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    38
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av brownale
    Jeg hører ikke boksen min når jeg sitter i sofaen. (ca 3 meter fra) Må helt bort til den for å høre en svak during.
    Jeg fikk også min HD PVR i går, og jeg har heller ikke merket noe lyd.

Ellers er jeg strålende fornøyd. Kanalene kom raskt på plass (jeg tok ikke tiden) og jeg har gjennomført opptak, pausing og spoling med suksess.

Kvaliteten på en fotball kamp på Canal+ Sport HD var utrolig god. Aldri sett så gode detaljer i en kamp før.

Positivt var også muligheten for å selv kunne definere slingringsmonn for opptak. F.eks. 1 minutt før sendestart, og 10 minutter etter slutten av sendingen, i tilfelle det blir forsinkelser eller forlengninger

Selve EPG'en fungerer noe annerledes fra den opprinnelige PVR'en som jeg først oppfattet som treghet. Jeg fant fort ut at funksjonaliteten var noe annerledes, og deretter så synes jeg at den var forholdsvis kjapp. I hvertfall sammenlignet med andre dekodere på satelitt eller Cat5 og Cat6 nett.

Active Cax sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    369
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det virker som om folk har veldig forskjellige erfaringer, og det kan jo variere etter landsdel. Jeg tipper det kan være store forskjeller mellom de enkelte nettene.

Kan noen si noe om refreshrate på canal+ HD og evnt. de andre som viser film? Er de 50z alle sammen? Kan i så fall noen si om det brukes pal speedup eller sånn forferdelig interlacing der 13-24 er forskjøvet en frame?

Har veldig lyst på sånn boks, men det kommer vel på ca 350 i måneden, og da vil jeg at det skal være ganske bra. Man kan jo kjøpe to bder for den prisen.

Newcomer erikhs sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg synes 720p-signalet ser bedre ut enn 1080i. 1080 har høyere oppløsning, men det er akkurat som annenhver linje er forskjøvet. Noen andre som ser dette på sine TVer?

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    26
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan jeg koble Get BOX HD til skjermen med HDMI og lyd til lydprosjektoren (Yamaha YSP4000) med koaxialkabelen? I dag har jeg Get Box PVR koblet med Scart til skjermen og koaxialkabelen til lydprosjektoren og det fungerer greit. Da kan man velge om man vil ha lyden via skjermens høyttalere (Pinoeer PDP428XD) eller via lydprosjektoren YSP4000.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    28
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av erikhs
    Jeg synes 720p-signalet ser bedre ut enn 1080i. 1080 har høyere oppløsning, men det er akkurat som annenhver linje er forskjøvet. Noen andre som ser dette på sine TVer?
    Jeg forsøkte også 720p, men da flimret kantene når sendingen var i 16:9-letterbox, dvs. svarte kanter oppe og nede i tillegg til på sidene. Så jeg måtte sette tilbake til 1080i.

Ellers har jeg også hatt problemer med logo som flimrer litt, spesielt på raske bevegelser.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    76
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeje.. Get kunne ikke låse opp dekoderen min eller få fortgang i prosessen sa de på telefonen. Det spøker for liverpoolkamp i kveld gitt.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Problemer med radio

Flere som har problemer med lyden på enkelte av radiokanalene?
    Hos meg er lyden på bl.a. P3 skurrete.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    147
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette er mitt første møte med en PVR Box. Må si meg utrolig fornøyd. Muligheten til og ta opp alt jeg vil, som går på tv uansett på døgnet bare med et tastetrykk er for meg tatt ut av fremtidsfilm. Utrolig kult og elegant. Dette forandrer min TV opplevelse til det positive!

Som i går natt gikk Star Trek på Viasat 4 rundt klokka 2. Jeg skulle tidlig på jobb så jeg orket ikke og sitte oppe og vente. Satte boxen heller på at den skulle ta opp programmet.
    Kom hjem i dag skrudde på PVR og tv`en, slo meg ned i sofaen og stor koste meg med episoden som jeg ellers ikke kunne ha sett, hadde det ikke vært for denne PVR boksen.

Bildekvaliteten er utrolig bra, ser virkelig stor forskjell på min Samsung M86 40". Jeg blir bare sittende og gape. Det er utrolig med tanke på at jeg enda ikke har bestillt HD kanalene!

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    51
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

"Henrykt" kone

Omsider er HD-kanalene på plass. Selv sitter jeg på jobben og kan bare GJETTE hvor utrolig flott det må ta seg ut på 43-tommeren vår.

Heldigvis er min kone hjemme, og jeg ber henne sjekke hvordan HD-kanalene tar seg ut.

Svaret var "ok".

Gjett hva jeg svarer neste gang hun kommer hjem med dyre vesker/sko og vil vite hva jeg synes...

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    55
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    28
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen flere som har problemer med "mine kanaler"? Hele dekoderen min henger hvis jeg forsøker å gå inn på epg'en "mine kanaler", og det gjelder uansett hvilken kanal jeg så på først. Må kjøre et par restarter før systemet blir stabilt igjen...

Er det min dekoder eller er det et generelt problem?

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    35
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Epiktet
    Noen flere som har problemer med "mine kanaler"? Hele dekoderen min henger hvis jeg forsøker å gå inn på epg'en "mine kanaler", og det gjelder uansett hvilken kanal jeg så på først. Må kjøre et par restarter før systemet blir stabilt igjen...

Opplever det samme.

Newcomer brownale sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    76
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Epiktet

Dette har jeg ikke opplevd.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser at Get nå har lagt ut en liste over kommende produktforbedringer...:
    Spørsmål og svar - digital-TV - Get

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    128
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan er lyset på fronten på den nye boksen? Er det like irriterende som på den gamle? Slipper man å slå av hele boksen når man sitter i et mørkt rom og skal se film?

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    28
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av eriksg
    Hvordan er lyset på fronten på den nye boksen? Er det like irriterende som på den gamle? Slipper man å slå av hele boksen når man sitter i et mørkt rom og skal se film?
    Ringen lyser kun når boksen mottar signaler fra fjernkontroll såvidt jeg kan se. ellers er den avslått.
    Ellers er det mulig å bestemme om du vil ha displayet på siden (for liggende boks) eller oppå (for opphengt på vegg), så en mulighet hvis du skal ha boksen liggende i feks en tv-benk, er å stille inn slik at klokkeslett/kanalnummer vises på toppen. Dermed bør det det være relativt mørkt på forsiden.

Edit:
    Det er en switch på baksiden av boksen som styrer dette, og det gjelder kun klokkedisplayet. Det vil fortsatt være 3-4 små ikoner som lyser på forsiden , men disse lyser relativt svakt.

Intermediate
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    808
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    4:3 kildematriell. Hva blir det riktige her?
    Pan og scan eller strukket? (har 508xd)
    Noen som vet serienr til denne dekoderen?
    Håper den er å finne i databasen til logitech allerede,må legge den til i Harmony 1000.

Side 14 av 135 FørsteFørste ... 4 10 11 12 13 14 15 16 17 18 24 34 44 54 64 74 84 94 104 114 124 134 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •