HDTV fra GET - Side 132

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 132 av 135 FørsteFørste ... 2 12 22 32 42 52 62 72 82 92 102 112 122 128 129 130 131 132 133 134 135 SisteSiste
Viser resultater 2,621 til 2,640 av 2687

Tråd: HDTV fra GET

Active Rocke-Rolf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    442
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    "Vennligst vent. Det kan ta opptil 3 timer før du får alle kanalene du har bestilt".

Nå har det gått to uker (ja, jeg ser lite på tv, den blir brukt til ps3 og film )

Get svarer jo ikke på mail-skjemaet på hjemmesiden, må jeg ringe, eller finnes det noen gamle indianer-triks?

Har forsøkt å sende sms for oppdatering, men fikk bare error tilbake.

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når det har godt to uker, ja da sier det vel litt om hvor lite du bryr deg om tv.. Personlig så ventet jeg nesten tre timer før jeg RINGTE til Get, og fikk ordnet opp med problemet - og vips ti minutter etterpå så var alt på plass.

Så hvis du ikke er redd for tlf.regning med å ringe Get - så vil jeg anbefale deg å gjøre det på den enkleste måten.
    Kjeller :Talk Electronics Tornado 3; Golden Tube Audio SEP-1; REL Stampede; Magnepan MG12; Audio-Gd nfb-2.32DAC; Squeezebox v3/Vortexbox; Vinylsnurrer: Luxman PD272/DL110pu/MyGroov;
    Stue : Audio Pro Addon T8/SB Duet;
    Kjøkken : SB Boom.

Følg oss på Facebook... HIFI Norge

Active Rocke-Rolf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    442
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, som jeg skriver, tven blir mest brukt til film.

På en søndag er det vel liten aktivitet hos get, men det blir nok å ringe i morgen.

Ang tlfregninger så synes jeg at kundeservice burde være tilgjengelig på mail, vet ikke hvorfor de ikke skulle være det?

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Rocke-Rolf
    "Vennligst vent. Det kan ta opptil 3 timer før du får alle kanalene du har bestilt".
    [...]
    Har forsøkt å sende sms for oppdatering, men fikk bare error tilbake.
    Skulle til å foreslå SMS, men hvis denne gir feilmelding, så er det et ganske sikkert tegn på at du må kontakte kundeservice.

Jeg har ikke hatt noen problemer med å komme frem på telefon innen passelig kort tid, og hvis det har vært lang ventetid, har jeg alltid blitt tilbudt tilbakeringing, så jeg ville ikke vært bekymret for skyhøye telefonregninger.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    233
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Fjernkontrollkode til Pioneer KRP 500

Jeg får ikke kodene for Pioneer til å funke på fjernkontrollen. Noen som har forslag til kode?

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    233
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av yngve83
    Fikk HD-PVR-boksen igår og koblet den naturligvis umiddelbart opp. Dette gikk jo enkelt og greit med oppdatering av firmware.

Jeg satt oppløsningen til 1080i gjennom hdmi inn i min Panasonic 42pz80 som er fullHD. Jeg syntes da at bildet var litt grumsete med artifakter på SD-kanaler. Satt ned oppløsningen til 576i for at TV-en skal ta seg av oppskalering av SD og kvaliteten ble mye bedre. Kan ikke si at det var bedre en standard get box for SD, men det ble slik jeg forventer det skal være.

Har ikke prøvd HD-kanal enda. Skal gjøre det i kveld.

Noen andre som har samme erfaring som jeg?
    Ja, jeg

Newcomer s-wiuls sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2010
    Poster
    162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Amatører hos GET kundeservice.

Har i lenger tid snakket med fler hos Get kundeservice med et enkelt spm...
    Får gjerne ingen skikkelige svar, noen sier det ene, de andre det stikk motsatte!!!

Mitt spm:

Får jeg surround signaler via HDMI kabel fra GET boks til min forsterker?

40% vet ikke, 20% sier ja, 20% sier nei, må i tillegg bruke spdif kabel... resterende 20% svarer gjerne på noe annet!!!

Tydeligvis umulig og finne ut av... Eller?

Elendig hvis ikke hdmi sender surroundlyd. Er vel litt av meningen med hdmi og kun bruke en kabel...

Frustrert kunde...

Intermediate runefalk sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    1,294
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av s-wiuls
    Har i lenger tid snakket med fler hos Get kundeservice med et enkelt spm...
    Får gjerne ingen skikkelige svar, noen sier det ene, de andre det stikk motsatte!!!

Mitt spm:

Får jeg surround signaler via HDMI kabel fra GET boks til min forsterker?

40% vet ikke, 20% sier ja, 20% sier nei, må i tillegg bruke spdif kabel... resterende 20% svarer gjerne på noe annet!!!

Tydeligvis umulig og finne ut av... Eller?

Elendig hvis ikke hdmi sender surroundlyd. Er vel litt av meningen med hdmi og kun bruke en kabel...

Frustrert kunde...
    Hdmi fra get boks gir dolby digital.Bare og gå inn i lyd setup og endre det8)
    PANASONIC TX-P65VT60Y​-Onkyo TX-NR818-Sherbourn PA 5-200 -Sherbourn PA 2-160-Anti-Mode
    2Stk SVS PC12-NSD DSP-Klipsch RF MK2-82/RC64/RS-52/RB-61/Panasonic DMP BDP500
    ,PS3-VAN DEN HUL-Logitech Harmony 900

Newcomer s-wiuls sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2010
    Poster
    162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av runefalk
    Hdmi fra get boks gir dolby digital.Bare og gå inn i lyd setup og endre det8)
    Greit du sier det... Men når jeg snakker med de som mener de har greie på ting hos get..., så tar du feil... Må bruke spdif utg. sier de. Og jeg får ingen surround signaler what so ever igjenom hdmi kabel... Vet mange tror de får det, men de bruker bare funksjonen i reciver som sender og lager "falsk surround"...
    Har alltid på direct på forsterker og får bare stereo... Med spdif, ja da får jeg surround...
    Tåpelig med to kabler....

Har selvfølgelig på dolby surround i setup på get boksen...

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    109
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hos meg mottas NRK kanalene som Dolby Digital, men de fleste andre kanaler kommer som stereo selv om DD er aktivert i menyen, og da blir det DTS neo på recieveren som får jobben.

Nå er det jo ikke alt som kodes som DD som er i surround på nrk da.

Når det gjelder kunskap hos get ansatte så tror jeg det er svært langt mellom de som faktisk kan noe om systemene deres. Derimot så går det 13 på dusinet av de som tror de kan get systemene. Det er dessverre mitt inntrykk fra min konatkt med get ansatte, dessverre for get.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    61
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av s-wiuls
    Greit du sier det... Men når jeg snakker med de som mener de har greie på ting hos get..., så tar du feil... Må bruke spdif utg. sier de. Og jeg får ingen surround signaler what so ever igjenom hdmi kabel... Vet mange tror de får det, men de bruker bare funksjonen i reciver som sender og lager "falsk surround"...
    Har alltid på direct på forsterker og får bare stereo... Med spdif, ja da får jeg surround...
    Tåpelig med to kabler....

Har selvfølgelig på dolby surround i setup på get boksen...
    For Get HD PVR:

* Da boksen ble levert, støttet den dolby digital kun via spdif
    * Med en senere programvareoppdatering støtter den dolby digital via HDMI, når dolby digital er slått på i PVRen.

Det er først og fremst NRK og Canal+ som overfører lyden via dolby digital.

At det ikke fulgte med da PVRen ble introdusert er nok årsaken til at du ser forskjellige svar i tråden - men fasit er altså at "ja, den støtter det nå".

Active Mikaelft sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    384
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei.

Kan jeg bruke dreambox sammen med et kort fra get sin digitaldekoder?
    Vet at man må trikse litt med dreamboksen for å få det til å fungere. Men jeg ønsker HD-kvalitet.
    ---
    Onkyo & Cerwin-Vega hjemmekino
    http://avforum.no/myhometheater/mikaelft

Active ToCa sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Sted
    Her
    Poster
    489
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pman3003
    Etter siste oppdatering så fryser dekoderen etter at man har slått den av. Klokken oppdaterer seg en gang etter man har skrudd den av, og så fryser alt. Umulig å slå den på med fjernkontrollen, man må velge hard boot.

Jeg ringte get, men de bare sendte oppdateringen på nytt og ba meg sette dekoderen i fabrikkmodus. Det hjalp ikke.

Jeg har byttet HD på min dekoder, tror dere at det kan ha noe med saken å gjøre?
    Er det noen andre som også sliter med dette. Har ikke fått ut fingern og testet noe mer. Jeg veit jo hva jeg må gjøre for å komme rundt problemet hver dag, men resten av familien sliter litt kan man si.

Så, er det noen som har byttet til 2.5" disk i Get HDPVR som ikke har problemer med at boksen fryser ca 1-2 minuter etter at den settes i standby og disken bare fortsetter å spinne? Boksen reagerer så ikke på noen kommando fra fjernkontrollen eller knappene på boksen.

Må jeg finne fram den gamle disken og sette tilbake denne for å få løst denne saken?

Newcomer
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg byttet tilbake til den orignale HD'en, da forsvant problemet med frysing. Det var nok den uorginale disken som var problemet her ja.

Newcomer Concord sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2011
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Get HDPVR ny disk.

Sitat Opprinnelig postet av ToCa
    Er det noen andre som også sliter med dette. Har ikke fått ut fingern og testet noe mer. Jeg veit jo hva jeg må gjøre for å komme rundt problemet hver dag, men resten av familien sliter litt kan man si.

Så, er det noen som har byttet til 2.5" disk i Get HDPVR som ikke har problemer med at boksen fryser ca 1-2 minuter etter at den settes i standby og disken bare fortsetter å spinne? Boksen reagerer så ikke på noen kommando fra fjernkontrollen eller knappene på boksen.

Må jeg finne fram den gamle disken og sette tilbake denne for å få løst denne saken?
    Jeg har ikke noe problem med frysing hverken med auto standby 03:00 eller at jeg setter den i stanby. Har satt inn en 3.5" 750GB AAVS WD disk og jeg har 211 timer opptak. Den er helt stille. Har også hatt i en 500 GB disk i den uten problemer og skal sette inn en 2TB GreenPower WD disk snart. Jeg skjønner ikke poenget med å sette inn en 2.5".

Active ToCa sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Sted
    Her
    Poster
    489
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Poenget er ikke så vanskelig å forstå, serru. En 2.5" disk hengt opp i strikker i boksen reduserte støy og varme fra boksen betraktelig. Så det var en veldig god løsning da boksen kom på markedet for min del.

Forøvrig så er det skuffende at det kun er 70 timer mer å hente i opptak med 750GB Disk kontra den 250GB disken som står i orginalt.

On a side note: Snakket med en kompis her om dagen. I følge hans kilde hos Get, så har den nye løsningen som er på gang noen antatte forbedringer. Det snakkes om 8 samtidige opptak og Cloud selvsagt...

Newcomer Concord sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2011
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ToCa
    Poenget er ikke så vanskelig å forstå, serru. En 2.5" disk hengt opp i strikker i boksen reduserte støy og varme fra boksen betraktelig. Så det var en veldig god løsning da boksen kom på markedet for min del.

Forøvrig så er det skuffende at det kun er 70 timer mer å hente i opptak med 750GB Disk kontra den 250GB disken som står i orginalt.
    Hvis du hadde en 2.5" fra før kan jeg skjønne det, men Green, GP og AV diskene er helt stille, kalde, mye plass for pengene og vært på markedet mens PVR'en har vært det. Jeg har noen 2.5" 7200 RPM disker som bråker mer enn 3.5" GP diskene mine.

OK så du har 140 timer originalt på GET boksen din med 250GB? Jeg hadde bare ca. 70 timer på min. Det er selvsagt 3 ganger lengre opptak på 750GB kontra 250GB.

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    923
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Concord
    Hvis du hadde en 2.5" fra før kan jeg skjønne det, men Green, GP og AV diskene er helt stille, kalde, mye plass for pengene og vært på markedet mens PVR'en har vært det. Jeg har noen 2.5" 7200 RPM disker som bråker mer enn 3.5" GP diskene mine.

OK så du har 140 timer originalt på GET boksen din med 250GB? Jeg hadde bare ca. 70 timer på min. Det er selvsagt 3 ganger lengre opptak på 750GB kontra 250GB.
    Er det normalt å ha som en rosa stripe på høyre sida på hver ishockeykamp? svak ganske bred stipe som vises svakt?

Expert Niels Nielsen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Min PVR har plutelig fått eget liv, begynner å lage serieopptak av Idol, MGP og andre nifse serier, skremmende. Har skrudd den av og på igjen og ser hva der skjer...

Active peter123 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    380
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Niels Nielsen
    Min PVR har plutelig fått eget liv, begynner å lage serieopptak av Idol, MGP og andre nifse serier, skremmende. Har skrudd den av og på igjen og ser hva der skjer...
    Hmm, min gjører det samme. Merkelige saker........

Side 132 av 135 FørsteFørste ... 2 12 22 32 42 52 62 72 82 92 102 112 122 128 129 130 131 132 133 134 135 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •