HDTV fra GET - Side 13

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 13 av 135 FørsteFørste ... 3 9 10 11 12 13 14 15 16 17 23 33 43 53 63 73 83 93 103 113 123 133 ... SisteSiste
Viser resultater 241 til 260 av 2687

Tråd: HDTV fra GET

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    aspect ratioen på lux tv HD er også utrolig nok 4:3??

det er helt klart at dette er feil. Den kanalen viser nå noen klokker på skjermen som ser ovale ut, og menneskene er rimelig tynne i forhold til normen som nå har kommet i den vestlige verden....desuten trodde jeg ikke at man kunne filme HD opptak i 4:3 heller..det er da i allefall ikke normen nå til dags.

en annen ting jeg må spørre dere andre om er om bildetilpasningen går "utenfor" skjermen enkelte ganger. se på HD ikonet som kommer opp i ruten når man slår på en HD kanal. hos meg er D'en marginalt utenfor skjermen når man får dette opp i infoboksen som varer noen sekunder på skjermen hver gang man bytter kanal.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    26
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Spectre
    janullrich77 stilte et spørsmål til meg, det er ikke en ny nrk kanal.
    åja hahaha herregud!!!

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen andre merket at når du blar i kanaler kommer ikke EPG for TVNorge opp?

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    26
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AVmann23
    Noen andre merket at når du blar i kanaler kommer ikke EPG for TVNorge opp?
    Nope, men ofte at epg henger så jeg ikke får opp mine kanaler/favoritter etc. Spesielt når jeg ser på hd kanaler.

Active
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    323
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    EPG'en for discovery HD virker heller ikke, den viser nrk når man er inne og ser på selve kanalen, man kan derimot få den opp ved å trykke på "hd kanaler".
    M.a.o epg'en er helt håpløs slik den er i dag.

Skjønner ikke helt hva slags rutiner get har på testing før de utgir ett produkt.
    En gjennomsnittsbruker vil jo finne en lang liste med feil etter bare ett par minutters bruk.
    Att teknikerene hos get ikke luker ut dette før dekoderen når forbrukerene er helt på jordet.
    Dessuten er jo mange av bugsene akkurat de samme som på den forrige pvr'en, mye av dette ble jo rettet etterhvert, men er jo litt tungvindt hvis alle tidligere bugs dukker opp hver gang get lanserer ett nytt produkt for så å rette de gradvis over det neste halve året :evil:.

Active
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    476
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dekoderen er nå "Av" men den står og surrer og går enda. Den er jo litt varm etc og jeg mistenker at den står og tar opp på den siste kanalen eller noe pga 90min regelen som er satt på opptak. Er eneste løsning å sette denne til null, eller rett og slett skru av med knappen på baksiden? Litt scetchy med en varm boks som tikker og går mens man ikke er hjemme.....

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    854
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av krestjan
    Dekoderen er nå "Av" men den står og surrer og går enda. Den er jo litt varm etc og jeg mistenker at den står og tar opp på den siste kanalen eller noe pga 90min regelen som er satt på opptak. Er eneste løsning å sette denne til null, eller rett og slett skru av med knappen på baksiden? Litt scetchy med en varm boks som tikker og går mens man ikke er hjemme.....
    Dersom du leser noen av innleggene fra mandag ser du at det er en kjent bug som Get sier skal fikses.
    Må skrus helt av for å løses midlertidig.

Active
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    476
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hater når folk ikke gidder lese før de spør selv ops: Beklager

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    854
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av krestjan
    Hater når folk ikke gidder lese før de spør selv ops: Beklager
    Det går så bra, dersom du leser testen fra lydogbilde så har de nå lagt ved en bugliste. Mener den er fra Get selv, ble sagt her i tidligere innlegg at Get ga ut A4 ark med sise bugene.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    717
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm, hadde egentlig planlagt en sånn boks før påske, men nå tror jeg at det å vente til etter påske er nok en vel så god løsning slik at man forhåpentligvis får ut firmvare oppdatering på de første bug'sa.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Get HD PVR Box

Jeg startet å innstallere boxen i går kl 2000. I løpet av 3 timer hadde jeg kun et par kanaler, så da va det tid for senga. Sjekket boxen kl 0530 og hadde håpet å ta en titt på Discovery HD før jeg dro på jobb. men nei. Klokka på boxen stod på 02:21 og hadde låst seg. Restartet den og det var kommet inn en del kanaler men mangler en hel haug. NRK1, TVNorge, Playhouse..etc. Har bestilt Discovery HD men den funket heller ikke. Irriterende. Ellers så er det veldig vibrasjoner fra HDD som boxen sender rett i TV benken og gir en skikkelig ulyd. Med 5 møbelknotter på hvert ben og en bit av foamen fra emballasjen til boxen så hjalp det :? Det blir en tlf til GET kl 0800.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    717
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Anbefaler å vente til 0900, da åpner de ;-)

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    191
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Boksen min har stått og surret og gått siden kl 19 i går kveld og jeg har fortsatt ikke bildet på en jævla kanal, og kanallisten er heller ikke fullstendig (mangler NRK1/2 blant annet..)

Nå skal jeg uansett på jobb, men hvis det ikke er fikset når jeg kommer hjem fra jobb så blir jeg jo, naturlig nok, ganske forbanna.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her var det mye rart:P

men, jeg installerte boksen, og den nedlastningen tok 45 min eller noe sånt, hadde kun noen få kanaler i 20 min ca, men så kom alle. Har ikke bestilt HD kanalene, men må gjøre det
    Syns kvaliteten og fargene er bra til å være SD jeg..

Opptak osv kan jeg ikke uttale meg om, da jeg ikke har prøvd noe særlig.

Men, den er jo lydløs i forhold til den forrige boksen!!

Newcomer Knoll sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    194
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg koblet opp min boks igår ettermiddag og etter 30 min var alle kanalene oppe og gikk! Tok opp flere programmer uten noe som helst problem:-D

Eneste var vel at epg på tv norge ikke var der når man blar igjenom listen fort,men dette regner jeg med at løser seg etterhvert!

Bildet er generelt bedre på alle kanaler enn det jeg opplevde med min gamle pvr:-D
    og helt lydløs!

Newcomer egz sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    79
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av janullrich77
    aspect ratioen på lux tv HD er også utrolig nok 4:3??

det er helt klart at dette er feil. Den kanalen viser nå noen klokker på skjermen som ser ovale ut, og menneskene er rimelig tynne i forhold til normen som nå har kommet i den vestlige verden....desuten trodde jeg ikke at man kunne filme HD opptak i 4:3 heller..det er da i allefall ikke normen nå til dags.
    Mye HD tas faktisk opp i 1440x1080 som er et 4:3 aspect ratio. Men det tas opp med non-square pixels/anamorft slik at det skal strekkes til 1920x1080 ved visning. Sannsynligvis sender også Luxe.hd i 1440, men Get glemmer å strekke det.

Forøvrig er EPGen på Silver.hd på bærtur. Ikke en eneste film stemte på denne i går. Når det er sagt så virker det som om det faktisk kan være en del bra filmer på denne kanalen, og bildet ser meget bra ut.

Newcomer egz sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    79
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Martin27
    Når HD boksen er ferdig oppdater skal du ha NRK 1 din region på kanalplass 1, da kan du også trykke OK i EPG'n foe å gå til det progammet du har valgt
    Min boks er oppdatert, og NRK-kanalene har kommet seg på rett plass, men jeg kommer fortsatt ikke ut av EPGen ved å trykke OK. Den bytter bare til rett kanal, men er fortsatt i EPG. For å komme til fullskjermsvisning må man trykke exit, og så vente noen sekunder til på at infografikken som dekker hele nedre halvdel av skjermen (den med Get logoen i den store svarte ruta) skal forsvinne.

Opplevde også at boksen hang seg så den måtte skrus av/på med bryter et par ganger i går kveld (så på voom.hd da det skjedde begge gangene), og også at den gjorde et par omstarter av seg selv litt utpå kvelden. Får håpe dette er installasjonsrelatert og at det ikke er noe den kommer til å fortsette med.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    35
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Luxe HD ble i orden etter jeg i innstillingene endret at 4:3 skulle vises i PAN og SCAN (eller noe slikt), men det er jo bare shite på den kanalen uansett.

Alt fungerer hos meg nå, men jeg har ikke fått den kanalen alle snakker om, NRK Spectre. Den høres dritbra ut! :-D

Newcomer sven-o sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    174
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan man benytte scart OG hdmi utgangen samtidig på denne boksen?
    Kan fort bli mye styr for fruen dersom forsterkeren må skrus på hver gang hun skal se TV, og den i tillegg er på en annen "kanal".

Newcomer brownale sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    76
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av sven-o
    Kan man benytte scart OG hdmi utgangen samtidig på denne boksen?
    Kan fort bli mye styr for fruen dersom forsterkeren må skrus på hver gang hun skal se TV, og den i tillegg er på en annen "kanal".
    Akkurat dette syntes faktisk dama er en forbedring. Dette har nok noe med at alt (DVD, PS3 og HDDopptaker) gikk via forsterker tidligere mens TVen gikk "alene". Nå er det mye lettere å skifte medier siden TVen står på HDMI-inngang1 hele tiden.

Ellers så må jeg si at HDboksen fungerer veldig greit. Fikk den levert på døra 1620 igår og ca 40 min. senere var alle kanaler på plass. Jeg har Startpakka og Canal+ Total. Helt enig med flere her at Canal+ Film HD og Sport HD er helt rått!

Litt bugs må man regne med i en innkjøringsperiode, men ikke over lengere tid. I går gikk det ikke å trykke OK i epg for å velge en kanal, men til frokosttv idag gikk det helt fint. Jeg er helt sikker på at jeg kommer til å bli glad i denne boksen. :-D

Side 13 av 135 FørsteFørste ... 3 9 10 11 12 13 14 15 16 17 23 33 43 53 63 73 83 93 103 113 123 133 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •