HDTV fra GET - Side 129

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 129 av 135 FørsteFørste ... 9 19 29 39 49 59 69 79 89 99 109 119 125 126 127 128 129 130 131 132 133 ... SisteSiste
Viser resultater 2,561 til 2,580 av 2687

Tråd: HDTV fra GET

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    534
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Takk for hjelpen, fint at den har innebygget modem =)

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    2,306
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndersT2
    Du får IR extendere ganske billig noen steder hvis du kun skal styre ett par komponenter. Disse har en liten IR brikke man limer på over IR mottakeren på komponentet. Funker meget bra.

netonnet.no har en slik.
    HQ IR Extender IR-forlenger for satellitt, kabel, video og lydanlegg

Denne du tenker på?
    Har du testet lignende selv?

Active ToCa sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Sted
    Her
    Poster
    489
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har modellen under, kjøpt hos NetOnNet.no, og den fungerer ypperlig. Selvom den har 3 IR-sendere så funker den på flere komponenter for meg inne i et treskap (skjenk med lufting under og bak!). Så hvis den er representativ for den andre modelle du linket til, så er den et greit kjøp.

Intermediate Spectre sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    941
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av popkorn
    Noen som kan fortelle meg hvorfor en bare tidvis kan spole i programmer jeg har tatt opp på NRK HD? Opptak tatt opp på SD-kanalen fungerer fint.
    Jeg opplever ustabil avspilling av opptak hos meg på min HD PVR - den begynner å hakke og stoppe helt opp under avspilling av opptak omtrent som en skulle trykke pause. Noen ganger så kan/må en spole litt for å komme i gang igjen, mens andre ganger så er det helt frys og så vidt den reagerer på fjernkontrollsignalet (jeg ser at den mottar signaler siden det blinker på enheten).
    Samme problem oppleves noen ganger om en bruker pausefunksjon når en ser på live tv også.

Det har vært slik i flere uker nå. Prøvde med diskformatering (og dermed mistet alle opptak vi hadde samlet på...). Formatering hjalp tilsynelatende
    en kort stund, men etter en ukes tid eller noe så er den like ille igjen. Slik det er nå så kan vi i praksis ikke stole på at en får spilt av opptak lenger.

Andre her som har opplevd dette?
    Enheten begynner vel å bli noe gammel nå, bestilte den med en gang HD PVR'en ble lansert (ca 3 år nå tenker jeg). Kan kanskje være at disken begynner å bli dårlig?

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Et dumt spørsmål til en som nettopp har fått enheten i hus, kan en planlegge et opptak og så skru av boksen, eller må den stå på ?
    Kjeller :Talk Electronics Tornado 3; Golden Tube Audio SEP-1; REL Stampede; Magnepan MG12; Audio-Gd nfb-2.32DAC; Squeezebox v3/Vortexbox; Vinylsnurrer: Luxman PD272/DL110pu/MyGroov;
    Stue : Audio Pro Addon T8/SB Duet;
    Kjøkken : SB Boom.

Følg oss på Facebook... HIFI Norge

Intermediate Spectre sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    941
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, så lenge den har strøm og står i standby ja (dvs du kun slår den av med fjernkontrollen).

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Spectre
    Ja, så lenge den har strøm og står i standby ja (dvs du kun slår den av med fjernkontrollen).
    Ok, takker..

Jeg har ikke problemer med hd og opptak, men nå er min helt ny, så det kan ligge noe der ??
    Kjeller :Talk Electronics Tornado 3; Golden Tube Audio SEP-1; REL Stampede; Magnepan MG12; Audio-Gd nfb-2.32DAC; Squeezebox v3/Vortexbox; Vinylsnurrer: Luxman PD272/DL110pu/MyGroov;
    Stue : Audio Pro Addon T8/SB Duet;
    Kjøkken : SB Boom.

Følg oss på Facebook... HIFI Norge

Active
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    412
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mitt inntrykk er at den ofte får problemer med planlagte opptak når enheten er PÅ. Glemmer jeg å skru den av hender det den hopper over planlagte opptak, særlig dersom den står inne i en meny.

@Spectre: Hjalp for meg å bruke NRK HD på plass nr 999 i stedet for 168 (eller hva nå det gamle lå på). Opplever ikke fullt så ofte at enheten fryser under spoling nå (men det hender fortsatt).

Utrolig mye små og merkelige bugs på denne boksen. Skikkelig jalla, men forsåvidt ikke noe værre sammenliknet med konkurrentene.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    216
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har hatt HDPVR i ca 2 mnd....fikk da helt ny boks.
    Føler at jeg ikke kan stole på den 100%....både at den tar opp og avspilling.
    Skjedd 1 gang at jeg har måttet slette filmer fordi opptaket har blitt corrupt og
    avspilling starter på siste 20min av filmene.
    Annen ting er at "tidskoden" stadig viser 00:00 gjennom hele prog......
    Hender også at den ikke tar opp programmet selv om det vises i oversikten.
    Broderen har Viasat parabol og han har hatt mye tull med flere HDPVR bokser
    siste årene.....er vel kanskje et felles problem dette

Intermediate runefalk sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    1,294
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har hatt HD dekoderen i over to år og den har fungert 100% hele tiden
    Ser at det er mange som har tull med den Har nok vært heldig med min8-)
    PANASONIC TX-P65VT60Y​-Onkyo TX-NR818-Sherbourn PA 5-200 -Sherbourn PA 2-160-Anti-Mode
    2Stk SVS PC12-NSD DSP-Klipsch RF MK2-82/RC64/RS-52/RB-61/Panasonic DMP BDP500
    ,PS3-VAN DEN HUL-Logitech Harmony 900

Newcomer
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    69
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg horte at cooling systemet i mange PVR bokser er ikke godt nok til a tale varmen fra hardisken. Dekoder bokser uten PVR har ikke harddrive - og derfor er mer stabilt.

Active
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    323
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ett tips er jo å bytte til en 2.5" 5200rpm hardisk, denne er både kjøligere og stillere enn den 3.5" 7200 rpm som er standard.
    Jeg har ihvertfall 2.5" og har aldri opplevd problemer med den

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    33
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Akkurat kjøpt HD PVR men sliter med å synke TV til fjernkontrollen fra Get. Prøvd alle koder også trikset med å trykke gjennom kodene med volumknappen uten resultat... irriterende. Noen som har gjordt dette med Panasonic 50PZ70?

Hva kan jeg gjøre feil?

Active
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    412
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fantastisk liten boks det her. Dersom en glemmer å skru den av for dagen har du ingen garanti for at den fortsetter å ta opp planlagte opptak. Noen ganger gjør den det, noen ganger ikke.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2008
    Sted
    Oslo
    Poster
    108
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hva har skjedd med lyden på NRK sine sendinger??

Jeg har en HDPVR fra GET. Lyd i 6.1 oppsett. I løpet av helgen så har jeg registrert at lyden på alle NRK-kanalene kun går ut i sidehøyttalerene. Ingenting i senterhøytalere, heller ingen ting bak. Dette gjelder ingen av de andre kanalene. Det betyr heller ingenting hvordan jeg velger å prosessere lyden, kun når jeg velger mono, så kommer lyden ut i senter.

Andre som har registrert tilsvarende? Hva i all verden skjer? Det er ganske frustrerende med tale fra sidehøyttalerene.

Newcomer Woodstock sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    141
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av xante
    Jeg har en HDPVR fra GET. Lyd i 6.1 oppsett. I løpet av helgen så har jeg registrert at lyden på alle NRK-kanalene kun går ut i sidehøyttalerene. Ingenting i senterhøytalere, heller ingen ting bak.

Andre som har registrert tilsvarende? Hva i all verden skjer? Det er ganske frustrerende med tale fra sidehøyttalerene.
    Må være en feil hos NRK tror jeg. Merket det samme ikveld hos meg, og jeg har Canal digital kabel hd-pvr...

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2011
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av xante
    Jeg har en HDPVR fra GET. Lyd i 6.1 oppsett. I løpet av helgen så har jeg registrert at lyden på alle NRK-kanalene kun går ut i sidehøyttalerene. Ingenting i senterhøytalere, heller ingen ting bak. Dette gjelder ingen av de andre kanalene. Det betyr heller ingenting hvordan jeg velger å prosessere lyden, kun når jeg velger mono, så kommer lyden ut i senter.

Er ikke dette meningen?
    ikke alle NRK sendinger er i surround, de sender også mye i stereo og da er det jo naturlig at all lyd kommer i sidehøytalerne.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2008
    Sted
    Oslo
    Poster
    108
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Woodstock
    Må være en feil hos NRK tror jeg. Merket det samme ikveld hos meg, og jeg har Canal digital kabel hd-pvr...
    Feilen ligger nok hos GET. Har også muligheten til å se NRK via RiksTV (fortsatt med lyd gjennom min Onkyo TX-SR876), der er lyden slik den alltid har vært - og slik den er for de andre ikke-NRK kanalene: 6.1 (generert via receiveren)

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2008
    Sted
    Oslo
    Poster
    108
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MRmP
    Er ikke dette meningen?
    ikke alle NRK sendinger er i surround, de sender også mye i stereo og da er det jo naturlig at all lyd kommer i sidehøytalerne.
    Er klar over at lite er i surround fra NRK, dette gjelder også de fleste andre kanaler. Poenget er at jeg har en avansert receiver som er i stand til å generere ulike lydoppsett, avhengig av hva jeg har valgt. Frem til ganske nylig så har jeg fått 6.1, dog ikke "ekte", men godt nok. Men nå er det kun stereo som blir prosessert fra NRK når jeg henter sendingene fra GET. RiksTV signalene har ikke dette problemet.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    109
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MRmP
    Er ikke dette meningen?
    Jeg har hatt PVR og en Yamaha receiver noen år nå (hdmi kobling) og ganske nylig la jeg merke til at NRK kanalene sender lyd i Dolby Digital via GET nettet. Det gjorde de tidligere ikke. For min Yamaha sin del så betyr det at lyd codec'en overstyrer mid DTS neo valg for inngangen (det ser iallefall slilk ut i displayet på receiveren). De fleste andre kanaler sender bare vanlig 2 kanals lyd (med unntak av SVT som også sender i Dolby Digital (iallefall sist jeg var innom)).

Det er nå min observasjon.

Side 129 av 135 FørsteFørste ... 9 19 29 39 49 59 69 79 89 99 109 119 125 126 127 128 129 130 131 132 133 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •