HDTV fra GET - Side 128

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 128 av 135 FørsteFørste ... 8 18 28 38 48 58 68 78 88 98 108 118 124 125 126 127 128 129 130 131 132 ... SisteSiste
Viser resultater 2,541 til 2,560 av 2687

Tråd: HDTV fra GET

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    216
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Siste dager så har jeg fått litt mosaikk bilde som kommer og går.(HD kanalene)
    Ikke noe stort problem men irriterende,kan gå +/- 30 sec mellom hver gang og
    det varer da ca o,5 sec......på ca halve skjermen.
    Signal styrken til GET HD-PVR boksen er bra så må være noe annet som er feil.
    Er dette noe man må regne med i ny og ne?

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2008
    Sted
    Oslo
    Poster
    108
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av perkforr
    Jeg syntes fjernkontrollen reagerer ganske fort. Hvis man skal skifte til f.eks. NRK på kanal 1 så taster man 001 så går det fortere. Og sånn kan man gjøre med alle kanalene.
    ...men husk på at NRK i HD finner du på kanal 999, ikke kanal 1

Forøvrig synes det som om det er stor variasjon i hvordan HD-PVR'en støyer. Har hatt min i et par års tid, automatisk opptak er slått på (90 minutter), men harddisken kan knapt høres.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2008
    Sted
    Oslo
    Poster
    108
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av GameOver
    Siste dager så har jeg fått litt mosaikk bilde som kommer og går.(HD kanalene)
    Ikke noe stort problem men irriterende,kan gå +/- 30 sec mellom hver gang og
    det varer da ca o,5 sec......på ca halve skjermen.
    Signal styrken til GET HD-PVR boksen er bra så må være noe annet som er feil.
    Er dette noe man må regne med i ny og ne?
    Jeg er veldig plaget av mosaikk, spesielt på HD-kanalene. God signalstyrke her også, men i flg. GET så har det vært problemer med støy på linjene mer eller mindre det siste halve året. Bl.a. får jeg mye mindre hastighet på nettet enn det jeg betaler for. I dag målte jeg det til 6,55/2,73 - det jeg betaler for er 20/5. Bor på Nordstrand i Oslo

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå har jeg min hd-pvr liggende å vente til kjelleren blir ferdig oppusset. Oppe i første har jeg en "vanlig" get-boks, fungerer bra den også.
    Kjeller :Talk Electronics Tornado 3; Golden Tube Audio SEP-1; REL Stampede; Magnepan MG12; Audio-Gd nfb-2.32DAC; Squeezebox v3/Vortexbox; Vinylsnurrer: Luxman PD272/DL110pu/MyGroov;
    Stue : Audio Pro Addon T8/SB Duet;
    Kjøkken : SB Boom.

Følg oss på Facebook... HIFI Norge

Newcomer HolgerL sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    174
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    No er det snart farvel til Get og den beste HD PVR'en. Sidan Get nekta å vera med å konkurrere på leveransar i kabelnettet på Holmlia fekk burettslaget to å velja mellom: Homebase og NextGenTel.
    Borettslaget vårt valde NGT og omkoplinga skjer 14. april.
    Diverre har NGT eit mykje dårlegare utval i HD-kanalar og ein dårlegare PVR etter det eg kan sjå. TV-tilbodet mitt blir dårlegare, men eg sparar også nokre kroner...
    Get mistar ein del tusen kundar i desse dagar!

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    48
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Et spørsmål angående GET HD pvr boksen. Hvis jeg ønsker å ta opp et lengre program (eks sportsarrangement à la langrenn, sykkelritt etc eller en lang film osv) så har jeg noen ganger bare satt på pause-funksjonen på boksen i det jeg har gått hjemmenfra. Når jeg kommer hjem, så har pvr boksen sluttet å ta opp etter kanskje 1 1/2 time - når jeg har vært borte i 5 timer (og jeg ønsket at den skulle ta opp 5 timer).

Det virker som den slutter å ta opp når feks et nytt tv-program begynner, men stemmer ikke det planlagte kanal-oppsettet med hva som faktisk blir vist, er det veldig kjedelig at boksen slutter å ta opp. Har feks tidligere i vinter tatt opp skiskyting, og så har boksen sluttet å ta opp rett før siste skyting. Typisk.

Det jeg liker med å sette boksen på pause, er at det er det enkleste hvis jeg ønsker å se videre hvis jeg kommer hjem midt i feks en film jeg vil se (da kan jeg se videre fra der jeg trykket på pause, istedenfor å måtte vente til hele filmen er tatt opp, for så å se den).

Så mitt spørsmål er om det er mulig å gjøre sånn at boksen tar opp så lenge man ønsker, uten at den plutselig slutter uten at jeg ønsker det (burde jo være mulig så lenge man har ledig mb kapasitet på disken)...

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    2,306
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kjakan2005
    Et spørsmål angående GET HD pvr boksen. Hvis jeg ønsker å ta opp et lengre program (eks sportsarrangement à la langrenn, sykkelritt etc eller en lang film osv) så har jeg noen ganger bare satt på pause-funksjonen på boksen i det jeg har gått hjemmenfra. Når jeg kommer hjem, så har pvr boksen sluttet å ta opp etter kanskje 1 1/2 time - når jeg har vært borte i 5 timer (og jeg ønsket at den skulle ta opp 5 timer).

Det virker som den slutter å ta opp når feks et nytt tv-program begynner, men stemmer ikke det planlagte kanal-oppsettet med hva som faktisk blir vist, er det veldig kjedelig at boksen slutter å ta opp. Har feks tidligere i vinter tatt opp skiskyting, og så har boksen sluttet å ta opp rett før siste skyting. Typisk.

Det jeg liker med å sette boksen på pause, er at det er det enkleste hvis jeg ønsker å se videre hvis jeg kommer hjem midt i feks en film jeg vil se (da kan jeg se videre fra der jeg trykket på pause, istedenfor å måtte vente til hele filmen er tatt opp, for så å se den).

Så mitt spørsmål er om det er mulig å gjøre sånn at boksen tar opp så lenge man ønsker, uten at den plutselig slutter uten at jeg ønsker det (burde jo være mulig så lenge man har ledig mb kapasitet på disken)...
    Hvorfor går du ikke bare inn på programguiden og markerer de programmene du vil ta opp idet du går?

Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Eirik84
    Hvorfor går du ikke bare inn på programguiden og markerer de programmene du vil ta opp idet du går?
    Hvorfor det. Skal han ta opp resten av programmet han ser på, så trykker han kun opptaksknappen, og den tar opp resten.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    48
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    problemet er vel strengt tatt at det er umulig å få tatt opp lenge nok. Hvis jeg feks ønsker å ta opp en fotballkamp som går til ekstraomganger (og dermed går lenger enn planlagt i sendeskjemaet), så opplever jeg ofte at opptaket slutter etter en viss tid (sikkert en ordning slik at den automatisk slutter å ta opp når programmet er ferdig i programoversikten)...da kommer jeg fort i situasjonen hvor jeg ikke får med meg 2 ekstraomgang og utover (eksempelvis)...

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    problemet er vel strengt tatt at det er umulig å få tatt opp lenge nok. Hvis jeg feks ønsker å ta opp en fotballkamp som går til ekstraomganger (og dermed går lenger enn planlagt i sendeskjemaet), så opplever jeg ofte at opptaket slutter etter en viss tid (sikkert en ordning slik at den automatisk slutter å ta opp når programmet er ferdig i programoversikten)...da kommer jeg fort i situasjonen hvor jeg ikke får med meg 2 ekstraomgang og utover (eksempelvis)...
    Hvis jeg skal ta opp en kamp som det kan bli ekstraomganger på, så tar jeg alltid opp de påfølgende programmene også.

Newcomer hjemmestereo sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    263
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    gå inn i innstillingene så velger du hvor lenge før programmet og hvor lenge etter programmet den skal ta opp. Er flere innstillinger å leke med der

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hjemmestereo
    gå inn i innstillingene så velger du hvor lenge før programmet og hvor lenge etter programmet den skal ta opp. Er flere innstillinger å leke med der
    Nåja, du kan vel ikke sette det opp til å ta opp en hel time etter programmet? I så fall vil det kanskje være litt overkill for alle opptak som ikke er av fotballkamper som kan gå til ekstraomganger?

Active ToCa sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Sted
    Her
    Poster
    489
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Pausefunksjonen har et maksbuffer på 90 minutter som default instilling på boksen. Derfor tar den ikke opp mer enn en og en halv time på den måten. Om du derimot da samtidig hadde satt på opptak av programmet/programmene så vil pausefunksjonen fungere lenger fordi den er "smart" i så henseende og oppfatter opptakene som buffer.

Opptak som er gjort på HD PVR-en kan du se på umiddelbart. Opptaket kan være f.eks. i gang i 15 minutter og du kan begynne å se det. Noe som jeg bruker hyppig på reklamefinansierte kanaler for å kunne spole over livsgrunnlaget for kanalene. Om man da spoler såpass langt (flere reklameavbrudd) at man tar igjen sendingen så kommer det opp valget for å spole tilbake eller se live. Det er disse funksjonene som gjør boksen så genial. Så kan vi snakke om alle manglene en annen gang :-)

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    94
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ....For å stoppe harddisken kan du slå av automatisk opptak. Sette den til 0 minutter. Dersom du ikke ønsker dette så må harddisken spinne hele tiden.....

...Sparta vinner i år!!...
    Godt forslag, selv om man mister en vesentlig funksjon. Generelt irriterer denne type støy meg voldsomt. Byttet derfor blant annet vifte på NASen min, noe som fjernet all støy.

I løpet av helgen har jeg ikke lagt vesentlig merke til støyen fra PVRen, gjelder vel bare å ha lyden på høyt nok :-D

Ser du "perkforr" har en AC Ryan. Jeg planlegger å rippe en del DVDer og legge på NASen, for så å overføre trådløst til PCer og feks en AC Ryan. Har du et godt forslag til rippeprogram, og eventuelt hvilket format du anbefaler. Vil ha lossless, men også brukervennlig program!

Siden Sarpsborg 08 lot FKHaugesund vinne i går så skal jeg heie på Sparta i finalekampene mot Oilers (men da nytter det ikke med 0-5)...

Newcomer perkforr sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    283
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kjetso
    Godt forslag, selv om man mister en vesentlig funksjon. Generelt irriterer denne type støy meg voldsomt. Byttet derfor blant annet vifte på NASen min, noe som fjernet all støy.

I løpet av helgen har jeg ikke lagt vesentlig merke til støyen fra PVRen, gjelder vel bare å ha lyden på høyt nok :-D

Ser du "perkforr" har en AC Ryan. Jeg planlegger å rippe en del DVDer og legge på NASen, for så å overføre trådløst til PCer og feks en AC Ryan. Har du et godt forslag til rippeprogram, og eventuelt hvilket format du anbefaler. Vil ha lossless, men også brukervennlig program!

Siden Sarpsborg 08 lot FKHaugesund vinne i går så skal jeg heie på Sparta i finalekampene mot Oilers (men da nytter det ikke med 0-5)...
    Jeg har brukt AnyDVD HD til å rippe blue-ray platene. Jeg ripper ikke DVD. Jeg har ikke satt meg så veldig inn i programmet og gjør det bare så enkelt som mulig. Jeg ser det er flere på forumet her som bruker dette programmet som sikkert kan svare litt bedre. Dette er da lossless mener jeg. Men nå må vi ikke snakke for mye om dette i denne tråden

Hyggelig at Sparta får litt støtte fra din side av landet også(jeg antar at du bor i nærheten av Haugesund).

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    534
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei.

Flytter inn i en leilighet med Get i veggen og lurer på hvordan jeg skal splitte signalet til totalt 3 dekodere og 1 internet mottaker. I dag er det kun lagt opp signal i stuen med en split til Internet.

Kan jeg fortsette å splitte signalet først til et rom og så splitte videre derfra igjen? Eller er det best å splitte alt ved vegguttaket i stuen med en gang? Ser for meg at det kan bli feil fordelt og stort signaltap hvis jeg splitter en kabel flere steder?

Lurer også på hvor jeg får kjøpt splitter/forsterker av litt skikkelig kvalitet =)

På forhånd takk.

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hyggelig at Sparta får litt støtte fra din side av landet også(jeg antar at du bor i nærheten av Haugesund).
    Sparta er best - så enkelt er det..

Vi skal alltid blåse bobler, blåe bobler over alt..
    Kjeller :Talk Electronics Tornado 3; Golden Tube Audio SEP-1; REL Stampede; Magnepan MG12; Audio-Gd nfb-2.32DAC; Squeezebox v3/Vortexbox; Vinylsnurrer: Luxman PD272/DL110pu/MyGroov;
    Stue : Audio Pro Addon T8/SB Duet;
    Kjøkken : SB Boom.

Følg oss på Facebook... HIFI Norge

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    2,306
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av magb
    Hei.

Flytter inn i en leilighet med Get i veggen og lurer på hvordan jeg skal splitte signalet til totalt 3 dekodere og 1 internet mottaker. I dag er det kun lagt opp signal i stuen med en split til Internet.

Kan jeg fortsette å splitte signalet først til et rom og så splitte videre derfra igjen? Eller er det best å splitte alt ved vegguttaket i stuen med en gang? Ser for meg at det kan bli feil fordelt og stort signaltap hvis jeg splitter en kabel flere steder?

Lurer også på hvor jeg får kjøpt splitter/forsterker av litt skikkelig kvalitet =)

På forhånd takk.
    Skal selv flytte i leilighet med Get og etter det jeg kan se, så kan du hente internett rett ut av dekoderen om du skal ha HD PVR.. Den har utgang for internett, så vil tru man da bare kan koble til routeren og slippe egen kabel fra veggen

Noen som har HD PVR som kan bekrefte dette?

Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis jeg ikke husker feil så har HD PVRen egen router innebygd. Så det er egentlig bare å plugge i PCen direkte, eller en switch for å fore flere PCer.

Men det var ett eller annet som måtte gjøres for å få den aktivert.

EDIT: Her er veiledningen: http://get.no/web/images/cms/admin/p...ia_dekoder.pdf

Active ToCa sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Sted
    Her
    Poster
    489
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den har innebygget modem ikke router. Men Get gir også ut D-Link DIR655 eller noe slik om man ønsker det mot ett tillegg.

Side 128 av 135 FørsteFørste ... 8 18 28 38 48 58 68 78 88 98 108 118 124 125 126 127 128 129 130 131 132 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •