HDTV fra GET - Side 126

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 126 av 135 FørsteFørste ... 6 16 26 36 46 56 66 76 86 96 106 116 122 123 124 125 126 127 128 129 130 ... SisteSiste
Viser resultater 2,501 til 2,520 av 2687

Tråd: HDTV fra GET

Active
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    412
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Bobben1
    Tror det er litt usannsynlig at det skjer men TV kanalene kan nekte analog distribusjon. Must carry reglen for NRK sier vel at signalet skal videreformidles uendret. I øyeblikket er det vel kommet retningslinjer som gjør unntak slik at must carry kanalene må sendes analogt i kabelnett . Det blir sannsynlig endret når det store flertallet ser must carry kanalene digitalt.
    Ok. Mange i dag bruker nok de analoge sendingene på TV nr. 2 og 3 i husstanden, så en slik endring er jo kjekt for Get og CD som dermed får solgt enda flere dekoderbokser...

Dersom det en gang i framtiden kommer politisk krav om at kablede nett (fiber,coax osv) "åpnes" så vil jeg tro at behovet for båndbredde blir så stort at det ikke blir plass til analoge kanaler i coax'n.
    Dersom du med å "åpne nettet" mener å gi tilgang til flere aktører på samme nett, så er jeg enig i ja. En annen løsning er slik det er gjort i USA, hvor leverandørene tvinges til å levere "åpne dekodere", dvs. dekodere klargjort for cablecard. Det er en løsning som er billig, rask å implementere og enkel å håndheve, men krever desverre innsiktsfulle politikere.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2011
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av popkorn
    Jaha? Hva skulle være grunnen til dette?

Hva hjelper det? Kanalene blir ikke noe mer åpne selv om en bytter dekoder.
    Hallo! Det handler om forbrukermakt. En stor kunde som et borettslag må kunne stille krav. Den gamle boksen er ut, krev å få ny HDi-boks i grunnpakken. Grunnen er selvsagt kostnadsfri tilgang til HD-kanaler. Som noen her inne har sutret over å ikke ha lenger.

Uansett....TV/dekoder i 2011 uten PVR er jo bare tragisk. Det er jo ikke HD som er det digitale revolusjonen, det er jo PVR. I alle fall GET sin vel og merke som er grisebra :-)!
    Ta kontroll selv over din tv-hverdag og ditt liv. I mitt liv er det to tidsregninger....før/etter jeg ble far....før/etter jeg fikk PVR! Welcome to the future.....

Active
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    412
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av lloydern
    Hallo! Det handler om forbrukermakt. En stor kunde som et borettslag må kunne stille krav. Den gamle boksen er ut, krev å få ny HDi-boks i grunnpakken. Grunnen er selvsagt kostnadsfri tilgang til HD-kanaler. Som noen her inne har sutret over å ikke ha lenger.
    Poenget er at nettet ikke blir noe særlig mye mer åpent ved bytte av dekoder. Å kreve at borettslaget graver seg enda dypere ned i Get sine fangarmer kaller jeg ikke akkurat forbrukermakt. Tvert i mot.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2011
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Poenget er at nettet ikke blir noe særlig mye mer åpent ved bytte av dekoder. Å kreve at borettslaget graver seg enda dypere ned i Get sine fangarmer kaller jeg ikke akkurat forbrukermakt. Tvert i mot.
    Du graver deg jo ikke dypere ned i Get sine fangarmer ved å reforhandle avtalen. Bedre utstyr for samme pris....

Lloydern

Active
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    412
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du graver deg jo ikke dypere ned i Get sine fangarmer ved å reforhandle avtalen. Bedre utstyr for samme pris....
    :roll:

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ... og lengre bindingstid.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2008
    Sted
    Oslo
    Poster
    108
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Kombinering av antennesignaler

Spørsmål angående kombinering av antennesignaler: Jeg har 2 signalkilder: Kabel-TV fra GET og Riks-TV fra egen uteantenne. I dag føres signalene fra disse kildene til hver sin mottaker i hver sin separate koakskabel. Kabelstrekkene er ca 8 meter. Jeg ønsker å kombinere disse signalene slik at de kun krever én kabel, og deretter splitte signalene igjen så nær som mulig sine respektive tunere. Er dette mulig, og hva kreves av utstyr for å få til et slikt arrangement?

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    1,115
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det blir ganske stille på forumet her hver gang man diskuterer Gets ekstremt forbrukerfientlige løsninger. Desverre kommer useriøse aktører som Get til å kunne fortsette fritt frem inntil det kommer en lovendring som påbyr aktørene å åpne opp.
    Eller det kommer hacks som fjerner den fiktive beskyttelsen.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av xante
    Spørsmål angående kombinering av antennesignaler: Jeg har 2 signalkilder: Kabel-TV fra GET og Riks-TV fra egen uteantenne. I dag føres signalene fra disse kildene til hver sin mottaker i hver sin separate koakskabel. Kabelstrekkene er ca 8 meter. Jeg ønsker å kombinere disse signalene slik at de kun krever én kabel, og deretter splitte signalene igjen så nær som mulig sine respektive tunere. Er dette mulig, og hva kreves av utstyr for å få til et slikt arrangement?
    Først og fremst spør du nok i et litt feil tråd. Du trenger noen som er ekspert på antenner og radiosignaler, og det er ikke gitt at du finner de akkurat her. Dette spørsmålet har strengt tatt ingenting med Get eller RiksTV å gjøre. Det du i praksis lurer på er hvordan man slår sammen signalet fra to (eller flere) antenner, og det spiller liten rolle hvilken kilde du har på hver av antennene.

Anyway - jeg skal ikke påstå at jeg har så veldig mye greie på dette, men svært forenklet kan man vel si at du løser dette med en rekke filtre. Du filtrerer vekk alle signaler som du ikke skal ha med fra hver kilde, deretter kan du koble sammen kablene. I noen tilfeller vil det være en del overlapping av frekvenser, og da må du ha utstyr til å ta inn et signal på en frekvens, og sende det ut igjen på en annen, slik at du får plass til alle signalene du ønsker å bruke.

Jeg vil anta at det vil være alt for dyrt, og at nødvendig utstyr tar opp alt for mye plass, til at det vil være verdt det. I hvert fall hvis poenget bare er at du synes det er litt kjipt å ha dobbelt sett med antennekabler og -bokser.

Newcomer JanF sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    145
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Beklager hvis det allerde er nevnt og svart på, men er det flere som har problemer med at lyden ikke er synkronisert på NRK1 HD?

Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av xante
    Det billigste er nok å putte begge kablene i en kanal på vegg.

Men ville hørt med AVshop.no. De har hauger av forskjellige konvertere osv. Kan hende de kan være behjelpelig.

Eller høre i mer dedikerte tråder for dette. Spør i en parabol tråd eller noe slikt, der vet folk mer om slikt.

Active
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    412
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av T1ger
    Eller det kommer hacks som fjerner den fiktive beskyttelsen.
    For all del, men løsninger som er avhengige av fysiske eller lovmessige hacks for å fungere blir sjelden noen stor kommersiell suksess. Amerikanske Tivo hadde f.eks. aldri eksistert dersom USA hadde hatt norske tilstander på tv-fronten.

Nå er så vidt jeg har skjønt Tivo på veg til Norge, men jaggu er den ikke bundet opp til èn tilbyder...

Intermediate johnsen90 sin avatar
    Medlem siden
    May 2010
    Sted
    Grålum
    Poster
    910
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av JanF
    Beklager hvis det allerde er nevnt og svart på, men er det flere som har problemer med at lyden ikke er synkronisert på NRK1 HD?
    fabinnstiling fikser alt
    Sony HW55 - Dreamscreen V5 Dynagrey 100" - Oppo 103D - Apple Tv - Panasonic ZT60
    Klipsch RF82-RC62-RS42 - Xtz 12.16 - Yamaha CX5000 - Emotiva XPA-3 - Rotel 1562

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2008
    Sted
    Oslo
    Poster
    108
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av trondmm
    Først og fremst spør du nok i et litt feil tråd. Du trenger noen som er ekspert på antenner og radiosignaler, og det er ikke gitt at du finner de akkurat her. Dette spørsmålet har strengt tatt ingenting med Get eller RiksTV å gjøre. Det du i praksis lurer på er hvordan man slår sammen signalet fra to (eller flere) antenner, og det spiller liten rolle hvilken kilde du har på hver av antennene.

Anyway - jeg skal ikke påstå at jeg har så veldig mye greie på dette, men svært forenklet kan man vel si at du løser dette med en rekke filtre. Du filtrerer vekk alle signaler som du ikke skal ha med fra hver kilde, deretter kan du koble sammen kablene. I noen tilfeller vil det være en del overlapping av frekvenser, og da må du ha utstyr til å ta inn et signal på en frekvens, og sende det ut igjen på en annen, slik at du får plass til alle signalene du ønsker å bruke.

Jeg vil anta at det vil være alt for dyrt, og at nødvendig utstyr tar opp alt for mye plass, til at det vil være verdt det. I hvert fall hvis poenget bare er at du synes det er litt kjipt å ha dobbelt sett med antennekabler og -bokser.
    Var klar over at dette kanskje var litt off-topic i denne tråden. Beklager det... Når jeg allikevel valgte å legge det inn her var det fordi jeg føler at dette er en av de mere aktive trådene - med mange gode innlegg, ikke minst fra deg, trondmm. Har faktisk lagt inn samme spm. i en annen tråd, men uten noen reaksjon overhodet. Har også sjekket en del sat-tråder, men der er det hele enklere på mange måter. Helt andre frekvensområder, og mye standardkomponenter.

Samtidig er det kanskje ikke *helt* off-topic: Som skrevet av noen så dreier det seg om å filtrere bort uønskede frekvensbånd fra den ene eller andre kilden. Noen som f.eks. vet hvilket frekvensområde GET benytter for sine digitalkanaler?

(enig i at det enkleste er å kjøre parallelle kabler. Problemet mitt er at kablene passerer bak en peis, her ligger trekkrør men jeg har behov for å trekke en cat6-kabel i tillegg, og det er det ikke plass til...)

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2011
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av JanF
    Du kan justere lydforsinkelse i innstillingsmenyen for lyd. Kanskje det vil løse problemet.....

Lloydern

Active
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    323
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har selv problemer med at Eurosport HD sine live sendinger alltid har usynkronisert lyd, har ringt get titalls ganger, dem har samme feil, men klarer ikke å ordne det. Problemet har vart i over ett år :evil:.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det noen som vet om Get publiserer listen over kanaler, med kanalnummer på dekoder, noe sted? (eller om noen andre har gjort det)

Jeg sitter og skal legge inn favorittkanaler på Harmony One fjernkontrollen min, men jeg sitter selvfølgelig ikke i samme rom som dekoderen. Penn og papir er selvfølgelig en mulighet, men det er jo kjekkere om det eksisterer en liste

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    216
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lurer på å skifte fra Get digital til en PVR HD boks så jeg får en del kanaler i HD.
    Har nå en ca 6m lang kabel fra uttak i vegg til Digital boksen og signal/quality
    på signalet i oppsett viser 86%/100%.
    Krever HD signaler høyere enn 86% på signalet tro?

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    82
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er en av mange som opplever at lyden ikke er synkronisert på NRK1. Jeg leser at en oppfordrer til å gjennopprette fabrikkinnstillinger. Kan noen bekfrefte at det vil fungere?

Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    81
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av GameOver
    Krever HD signaler høyere enn 86% på signalet tro?
    Har selv Get pvr, og i forbindelse med at vi flytta tv-kroken til motsatt ende av stua rett før jul måtte jeg legge opp en forlengelse av antenneledningen. Kjøpte standard 15 meter (eller var det 20?) antennekabel fra Clas Ohlson. Har ikke sjekket signalstyrken i tuneren, men har aldri hatt problemer verken med HD eller SD kanaler i etterkant.

Litt usynkron lyd på enkelte HD-kanaler, men det problemet har vært der hele tiden. Også andre har det problemet ser jeg i denne tråden....

Side 126 av 135 FørsteFørste ... 6 16 26 36 46 56 66 76 86 96 106 116 122 123 124 125 126 127 128 129 130 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •