HDTV fra GET - Side 125

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 125 av 135 FørsteFørste ... 5 15 25 35 45 55 65 75 85 95 105 115 121 122 123 124 125 126 127 128 129 ... SisteSiste
Viser resultater 2,481 til 2,500 av 2687

Tråd: HDTV fra GET

Active
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    323
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Skjønner ikke hvorfor GET ikke erstatter de SD kanalene med HD kanalene?
    Er litt tungvindt å taste 999 istedet for 1 hver gang man skal se på NRK HD.

Intermediate runefalk sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    1,294
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Lowlevel
    Da var HD Dekoderen oppdatert med NRK1HD, NRK2HD og NRK3HD!

Henholdsvis på kanalene 999,998, og 997.

BRA Get!
    Og det med 5,1 Dolby Digital:-)
    PANASONIC TX-P65VT60Y​-Onkyo TX-NR818-Sherbourn PA 5-200 -Sherbourn PA 2-160-Anti-Mode
    2Stk SVS PC12-NSD DSP-Klipsch RF MK2-82/RC64/RS-52/RB-61/Panasonic DMP BDP500
    ,PS3-VAN DEN HUL-Logitech Harmony 900

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    82
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MacBain
    Enig, vi med HD PVR trenger strengt tatt ikke SD kanalene lenger.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2011
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei!

Er det noen der ute med HDPVR som bruker scart-kabel og har koblet den til med det?

Jeg lurer nemlig på å bytte min vanlige PVR inn i HDPVR for å få 5.1 lyd på anlegget. NRK sender nemlig bare ut 5.1 lyd på HD-kanalene og ikke på SD-kanalene.

Og spørsmålet da er om det vil fungere å se HD-kanalene 997, 998 og 999 over scart med lyd over spdif???? Noen som vet/har prøvd??

Lloydern

Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MacBain
    Det er enkelt.

GET har tusenvis, om ikke flere, dekodere i omløp som ikke støtter HD. Og de tar ikke kostnaden ved å bytte alle disse til HDi boksene.

Bytter de SD kanalene med med HD så forsvinner disse fra alle som ikke betaler for dekoder i dag.

RiksTV slipper dette, da kravet deres fra første stund var at ALLE dekodere som skulle fungere mot dem SKAL støtte HD.

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen flere som har mistet NRK HD?

Den var borte nå når jeg skrudde på for i dag. Men la merke til at TVNorge HD var kommet på plass 157.

Samt de andre HD kanalene er der.

Har dette noe med at NRK har gått over til Dolby Digital på sendingene?

Active ToCa sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Sted
    Her
    Poster
    489
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    TV Norge HD har ligget på 157 siden den kom et par uker etter at avtalen mellom Get og TV Norge var på plass. NRK1 HD, NRK2 HD og NRK3 HD er på hhv. plass 999, 998 og 997. Og det er helt fjernt. Men du mente kanskje at du ikke fant NRK1 HD på kanalplass 999?

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei det var 158 jeg prøve på.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2008
    Sted
    Oslo
    Poster
    108
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndersT2
    Har dette noe med at NRK har gått over til Dolby Digital på sendingene?
    Har nok mere med at NRK har begynt å sende på NRK1, ..2 og ..3 i HD, tipper jeg. (alle med DD 5.1 lyd).

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    216
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ikke HD dekoder men hadde alikevel NRK1 HD da den var åpen i GET systemet og jeg har tv med innebygget dekoder.
    Desverre så har jeg mista den kanalen......GET vil vel at folk skal investere i HD box og har derfor stengt muligheten

(kanskje det har noe med 5.1 lyd å gjøre ja)

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    132
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har skjedd akkurat det samme hos meg også. Var fornøyd med nrk inn via digitalmottakeren i tv'en min. Fantastisk mye bedre bilde.

Visst det er slik at get nå har kryptert Nrk1 HD, så er det over og ut for min del.
    Og det skal de jammen få høre :-D

Har vært fornøyd med get, ting fungerer som det skal og det er stabilt.
    -Men, har i laang tid irritert meg over at jeg betaler for digital tv (leier vel dekoderen i tillegg), og at det eneste de tilbyr er en eldgammel dekoder som ikke kan vise nrk hd kanalene og som kjører bildet analogt over scart.
    SAFT SUSE TOTALT ELENDIG!!

Ps. Vet jo at man kan betale ekstra for en hd mottaker, med opptak og greier. Men det har jeg ikke behov for i det hele tatt. Vil bare ha en enkel dekoder som tilbyr hd kanaler over hdmi.

Active peter123 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    380
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Magnus K.A
    Ps. Vet jo at man kan betale ekstra for en hd mottaker, med opptak og greier. Men det har jeg ikke behov for i det hele tatt. Vil bare ha en enkel dekoder som tilbyr hd kanaler over hdmi.
    Eh......hva med denne:-D

Våre dekodere - Get

Edit: Den på siste fanebladet alltså.

Mvh
    Peter

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    132
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Koster ikke denne meg 500kr i oppstartpris, samt 89kr hver måned?

Det jeg vil frem til er at get driver med villedende reklame. De påstår at de tilbyr digital tv, men sålenge jeg ikke er villig til å betale ekstra for en finere dekoder så må jeg ta til takke med digitaltv konvertert til analogt, og igjen konvertert digitalt inn til tv'en igjen. Sier seg selv at kvaliteten ikke får blitt særlig bra da...

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    132
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sånn, ringte nettopp Get og kom faktisk frem på under 4min. En sensasjon!

Han jeg fikk snakke med skjønte dog antakeligvis fint lite om hva jeg i det hele tatt spurte om :-?
    "Ehhh, nei. Det skal ikke være mulig å ta inn kanaler via andre mottakere enn vår egen" - "Men, Nrk1 HD har jo ligget åpent tilgjengelig for hvem som helst over 1års tid nå, og slik burde det jo også være da nrk kringkaster "gratis" prøver jeg meg. Har dere kryptert denne kanalen i forbindelse med at nrk lanserte nrk2 og 3 i HD 1. februar?"
    - "Øhhh, det har jeg ikke hørt noe om"
    Han visste heller ikke om de hadde noen planer om å bytte ut den eldgamle standard sølvboksen.

Så det vi vet foreløpig;
    * Nrk1 HD har forsvunnet fra det åpne nettet som hvilken som helst mottaker kan benytte seg av.

* Nrk har lansert alle sine kanaler i HD, og kringkaster disse antakeligvis gratis ut til alle tv-tilbydere. (NRK belaster jo selvfølgelig enkeltkunder med lisensen)

* Get vil ha ekstra betalt for å tilby en mottaker som takler disse kanalene, og som i det hele tatt viser bildet digitalt.

* Det jobber en haug med inkompetente folk hos Get, som vet fint lite om hva som skjer bak kulissene.

Da blir det nok rikstv på meg fremover, eller en annen litt mer fremtidsrettet tv distributør!

Active
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    412
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det blir ganske stille på forumet her hver gang man diskuterer Gets ekstremt forbrukerfientlige løsninger. Desverre kommer useriøse aktører som Get til å kunne fortsette fritt frem inntil det kommer en lovendring som påbyr aktørene å åpne opp.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    34
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Get

Jeg fatter bare ikke hvordan GET har lov til å kryptere NRK sine sendinger, de fleste har idag en IDTV hvor man setter antennepluggen inn og forventer og motta NRK sine sendinger uten å måtte inn med cam og andre remedier(som forøvrig ikke GET tilbyr), hva betaler man lisens for om man ikke kan motta kanalene? må man evt søke borettslaget om å få sette opp en antenne for å motta Rikstv?
    Det må da være en rett til å få inn NRK sine kanaler (som man betaler i dyre dommer for) uansett hvilken plugg man putter i TV'N

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    216
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jcaa6479
    Jeg fatter bare ikke hvordan GET har lov til å kryptere NRK sine sendinger.
    Jeg har sendt en klage til både Get og NRK pga av at GET har fjernet NRK1 HD fra det åpne nettverket.
    Hjelper nok ingenting..........

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2011
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av GameOver
    Jeg har sendt en klage til både Get og NRK pga av at GET har fjernet NRK1 HD fra det åpne nettverket.
    Hjelper nok ingenting..........
    Det som er saken er jo at Get og Canal Digital kabel har et enormt konkurransefortrinn i henhold til konkurrentene at de fortsatt for lov til å sende åpent analogt nett. Dette er jo ikke lenger mulig for parabol/bakkenett. Her må man uansett ha dekoder for å se tv.

Det er nok bare et politisk spørsmål før Get/CD blir tvunget til å stenge det analoge nettet.

Uansett...til dere i borettslag/sameie som har kollektiv digital-tv avtale med Get - klag til styret og få de til å reforhandle kontrakten til at GetBox HDi blir standard-dekoder i stedet for den gamle grå GetBox'n. Da vil GetBox HDi være kostnadsfri. Tror dette er standard på de fleste nye avtaler som blir inngått idag.

Lloydern

Active
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    412
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av lloydern
    Det er nok bare et politisk spørsmål før Get/CD blir tvunget til å stenge det analoge nettet.
    Jaha? Hva skulle være grunnen til dette?

Uansett...til dere i borettslag/sameie som har kollektiv digital-tv avtale med Get - klag til styret og få de til å reforhandle kontrakten til at GetBox HDi blir standard-dekoder i stedet for den gamle grå GetBox'n. Da vil GetBox HDi være kostnadsfri. Tror dette er standard på de fleste nye avtaler som blir inngått idag.
    Hva hjelper det? Kanalene blir ikke noe mer åpne selv om en bytter dekoder.

Intermediate Bobben1 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Sted
    Lunner/Hadeland
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av popkorn
    Jaha? Hva skulle være grunnen til dette?
    Tror det er litt usannsynlig at det skjer men TV kanalene kan nekte analog distribusjon. Must carry reglen for NRK sier vel at signalet skal videreformidles uendret. I øyeblikket er det vel kommet retningslinjer som gjør unntak slik at must carry kanalene må sendes analogt i kabelnett . Det blir sannsynlig endret når det store flertallet ser must carry kanalene digitalt.

Dersom det en gang i framtiden kommer politisk krav om at kablede nett (fiber,coax osv) "åpnes" så vil jeg tro at behovet for båndbredde blir så stort at det ikke blir plass til analoge kanaler i coax'n.

Side 125 av 135 FørsteFørste ... 5 15 25 35 45 55 65 75 85 95 105 115 121 122 123 124 125 126 127 128 129 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •