HDTV fra GET - Side 122

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 122 av 135 FørsteFørste ... 2 12 22 32 42 52 62 72 82 92 102 112 118 119 120 121 122 123 124 125 126 132 ... SisteSiste
Viser resultater 2,421 til 2,440 av 2687

Tråd: HDTV fra GET

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Lowlevel
    Begynner å bli rimelig lei av Get.
    Virker som de vil suge mest mulig ut av oss som kunder, mens de ikke betaler markedspris til kanalene.
    Flott å ha noen med innsideinformasjon her i tråden. Hadde du giddi å fortelle hvor mye TVNorge krever for kanalene sine pr. abonnent, i forhold til f.eks. TV2?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    179
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    "– Vi har landet distribusjonsavtaler med alle de store tv-distributørene, inkludert Canal Digital, RiksTV og Altibox. Vi er kommet til enighet om pris med samtlige. Get tilbyr omtrent halvparten av det resten av markedet betaler. Slik forskjellsbehandling av våre partnere kan vi ikke leve med, sier administrerende direktør i TVNorge, Harald Strømme nå i kveld. "

Sitat fra Aftenposten.
    So much for inside info...

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Lowlevel
    "– Vi har landet distribusjonsavtaler med alle de store tv-distributørene, inkludert Canal Digital, RiksTV og Altibox. Vi er kommet til enighet om pris med samtlige. Get tilbyr omtrent halvparten av det resten av markedet betaler. Slik forskjellsbehandling av våre partnere kan vi ikke leve med, sier administrerende direktør i TVNorge, Harald Strømme nå i kveld. "

Sitat fra Aftenposten.
    So much for inside info...
    Og?

Du påstår at TVNorge krever "markedspris". Hva er din definisjon av "markedspris"? Når markedet består av et ensifret antall kunder, så er det ikke bare-bare å fastslå hva "markedspris" egentlig er.

Markedspris er pr. definisjon den prisen markedet er villig til å betale. Skal vi derfor si at siden flere aktører i markedet allerede har godtatt prisen deres, så er det den prisen som er "markedspris"? Men, Get er jo også en del av markedet, og de er tydeligvis ikke interessert i å godta prisen. Kan det da faktisk være "markedspris" de krever?

TVNorge eksisterer heller ikke i et vakum. Hvis de f.eks. krever dobbelt så mye som TV2, for et tilbud som er relativt likt, kan man fortsatt påstå at TVNorge vil ha markedspris?

Hva med kundene? Hvis Get må sette opp prisen på grunnpakken med 20,-/mnd hvis de godtar TVNorges pris, er Gets kunder villig til å betale dette? Hvis de ikke er det, så kan man vel heller ikke påstå at TVNorge bare vil ha markedspris?

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    607
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    GET er og blir et arrogant møkkafirma. I denne saken (MAX-kanalen) så er de den "eneste" aktøren som ikke har godtatt vilkårene fra TV Norge - og som "mottrekk" for å prøve å presse TV Norge dit de vil, så fjernet de i går FEM og Voice fra kanalpakka.
    Mao - vi forbrukere blir brukt som brikker og pressmiddel i "konflikten".
    Og tro ikke at vi kommer til å få redusert månedsprisen - neida.

Igjen - et arrogant møkkafirma. Alle burde nå daglig bombardere GET med "ederoggalle" mailer til avtalen er på plass.
    Det aller beste hadde jo vært å fått i gang en aksjon med "Kollektiv utmeldelse". Men, i Norge med "sid-rompa" nordmenn så er jo det en umulighet - dessverre.

Newcomer perkforr sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    283
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har egentlig ikke opplevd at Get er så ille. Når jeg samtidig ser på oversikten over de forskjellige leverandørene, så virker det som om Get og Altibox er de 2 som leverer flest av de "vanlige" kanalene.

Når det gjelder forhandlinger med TVNorge så syns jeg det er vanskelig for oss å dømme hvem som er den store stygge ulven siden vi bare vet det avisene sier. Og samtidig forstår man jo at begge parter vil tjene mest mulig eller tape minst mulig.

Jeg håper jo de blir enige til slutt. Slike forhandlinger kan jo pågå over lengre perioder.

Newcomer perkforr sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    283
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Og ifølge Teknofil får vi 2 nye kanaler:

"Som plaster på såret for kundene vil de to TV Norge-kanalene bli midlertidig erstattet med kanalene BBC Lifestyle, på kanalplass 91 og musikkanalen VH1, på kanalplass 81."

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    607
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av perkforr

"Som plaster på såret for kundene vil de to TV Norge-kanalene bli midlertidig erstattet med kanalene BBC Lifestyle, på kanalplass 91 og musikkanalen VH1, på kanalplass 81."
    Hipp Hurra! Akkurat hva jeg har ønsket meg:evil:

PS - jeg kjenner litt til hva som "foregår" i GET-systemet. Har en bekjent som jobber i GET og, kanskje ubevisst, så "lekker" personen litt info.
    GET spiller bl.a. litt "kynisk" på at de har avtaler med større "grupperinger" (OBOS, sameier og.likn.) der de vet at dette er avtaler som disse kundegrupper ikke med enkelhet sier opp. Med dette "vet" de at de kan bruke kundene som "pressmiddel" - og det missliker jeg sterkt.

Active ToCa sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Sted
    Her
    Poster
    489
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er vel på tide at noen ser seg i speilet og blir enig med seg selv. Er man reklamefinansiert eller er man det ikke. At man som "sluttbruker" faktisk skal betale for å få se på en TV kanal som avbryter sendingene sine i hytt og gevær for å formidle totalt uvesentlig informasjon fra Elkjøp, Princess, Mekonomen, Universal, Scanbox, osv. er helt på trynet! (Jeg kan akseptere denne type informasjon mellom programmer! Men er SÅ LEI reklame inne i programmer!)

Jeg skjønner Get veldig godt. Men samtidig er ikke de noe bedre. Det sitter noen der også med eierinteresser, provisjonslønn, resultatlønn e.l. som skal ha mer, mer, mer. Akkurat som i TVNorge (eller hva nå eierne der nå heter!). Er det ikke grunnlag for å driver reklamefinansiert TV i Norge, så er det markedet som har bestemt at det er sånn det er. Da kan de legge ned.

At man skal betale en sum penger for å utnytte infrastruktur hjem til deg som kunde er selvsagt - all den tid dette ikke er en del av det den norske stat besørger. Helt greit. Men resten er som en long con uten sjarm.

Frust over.

Active
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    453
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Get snakker om at de må høyne månedprisen?? Hvorfor klarer Canal digital å ha alle kanelene og ikke heve sin mnd pris. Jeg er veldig glad for å ha sagt opp Get og tegnet CD parabol. CD familiy, med langt bedre innhold en Get grunnpakke, til bare 323,- pr mnd. Get skulle ha 299 for noe langt dårligere.

CD gir meg IDTV, Get skal ha 100,- i mnd for dekoder. Valget er meget enkelt

Jeg lever lykelig uten Get

Morten

Active totto sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    450
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av erys
    GET er og blir et arrogant møkkafirma. I denne saken (MAX-kanalen) så er de den "eneste" aktøren som ikke har godtatt vilkårene fra TV Norge - og som "mottrekk" for å prøve å presse TV Norge dit de vil, så fjernet de i går FEM og Voice fra kanalpakka.
    Mao - vi forbrukere blir brukt som brikker og pressmiddel i "konflikten".
    Og tro ikke at vi kommer til å få redusert månedsprisen - neida.
    .
    Eh? Sånn jeg leste det, så var det TVNorge som bruker dette som en vektstang og nekter GET å sende The Voice og FEM..... Ikke omvendt.. Tar jeg feil?

-t

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    191
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av perkforr

Det er jo skikkelig gavmildt av de siden jeg allerede betaler for de kanalene i Familiepakka! Jeg kan jo leve med å miste FEM og Voice TV, men nå kommer jeg til å si opp Familiepakka på prinsipielt grunnlag siden de oppfører seg så jævla useriøst.

Hva Get og TVNorge krangler om driter jeg egentlig i og jeg kan gjerne forholde meg til at de bytter ut kanaler, men når de kjører barnehage-showet sitt fullt ut og skalter og valter med kanalene sine fra dag til dag så fremstår Get som en svært useriøs aktør. Hva vet vel jeg om det er TVNorge som er urimelige eller ikke, men jeg er nå kunde av Get og må forholde meg til hvordan de oppfører seg mot meg.

TV-distributørene har lenge levd på at "alle skal ha TV", men det er på tide å våkne og se seg litt omkring og oppdage at svært mange, og da særlig unge, ser svært lite på TV fordi de benytter seg av andre media. Mange av disse har beholdt TV mest av vane og begynner nå å tenke litt på om de egentlig har noe behov for å betale i dyre dommer for et produkt de føler de ikke bruker eller ikke har bruk for! Da bør man som TV-distributør være litt mindre arrogant, mer innovativ og ikke minst mer ydmyk. Bare et hint!

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    99
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Som en som ikke er veldig interessert i fotball må jeg si jeg er glad for at get ikke gikk med på denne avtalen.

Jeg tolker det som at TVnorge her prøver og dytte oppblåste kostnader på fotballrettigheter inn i den allmenne tv pakken. Her snakker vi en kanal som konkurrerer med premium allacarte kanaler som tv2-sport tv1000 og canal+ om og kjøpe rettigheter.

Tvnorge var ikke fornøyd og bli priset opp mot andre kanaler i startpakken. Dette er naturligvis fordi de for denne summen ikke kan påkoste seg og betale det tv2sport eller tilsvarende ville gjort for disse rettighetene.

De var heller ikke fornøyd med at max skulle bli en allacarte kanal, og prises deretter. Om get hadde gått med på dette betyr det at de som selger fotballrettighetene ville klart det utrolige. Få vesentlig mer penger for rettighetene sine og samtidig nå så godt som hele markedet gjennom de allmene kanalpakkene. en kostnad som til syvende og sist ender på forbrukeren. Dette vil som jeg ser det trolig ført til enda dyrere fottball i neste omgang når tv2 sport osv. skal prøve og sikre seg rettighetene til sine alacarte kanaler. På tide noen setter ned foten.

Intermediate John P. sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    1,753
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tjah...

På tirsdag gadd plutselig ikke boksen å ta opp Storbynatt, selv om den har tatt det opp både tirsdag og torsdag tidligere (og altså står oppført under planlagte opptak). Andre programmer rundt samme tidsrommet er tatt opp.

Dét er hverdagsmagi.

Intermediate Bobben1 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Sted
    Lunner/Hadeland
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Angelou
    Jeg tolker det som at TVnorge her prøver og dytte oppblåste kostnader på fotballrettigheter inn i den allmenne tv pakken. Her snakker vi en kanal som konkurrerer med premium allacarte kanaler som tv2-sport tv1000 og canal+ om og kjøpe rettigheter.

Tvnorge var ikke fornøyd og bli priset opp mot andre kanaler i startpakken. Dette er naturligvis fordi de for denne summen ikke kan påkoste seg og betale det tv2sport eller tilsvarende ville gjort for disse rettighetene.
    MAX er en kanal som kan sammenliknes med TV2 Zebra og Viasat4. Disse kanalene har også kjøpt dyre fotball rettigheter.

MAX kan ikke sammenliknes med premium betaltv kanaler. RiksTV har priset MAX til kr. 20 pr. måned + 120kr/måned i grunnpris. Det er langt unna TV2 Sport som er priset til 169kr/måned. Regner med at prisen GET diskuterer med MAX er godt under kr. 20 pr. måned.

Den beste sammenlikningen er sannsynligvis Viasat4 siden MAX er lokalisert i England slik Viasat4 også er (derfor kan MAX og Viasat4 sende mer reklame enn f.eks. konkurrerende kanaler fra TV2).

Man finner både MAX og Viasat4 på listen over kanaler som holder til i England og som dermed kan selge mer reklame.
    Ofcom | Cable and Satellite TV Channels

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    99
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er enige i at Max bør sammenlignes med zeebra/viasat4. Men det er tilsynelatende ikke TVnorge. Get sa til vg at de tilbød samme pris som på vanlige startpakke kanaler. jeg regner med den prisen er omtrent den samme som for viasat 4. Tvnorge derimot sa at get la seg under halvparten av det de ønsket. Dette kan jo da tolkes som at TVnorge ønsker det dobbelte av hva get betaler for viasat 4 og andre lignende kanaler.

Dette blir jo mye spekulasjoner siden ingen av partene offentliggjør noen konkrete tall.. bare bruker diffuse sammenligninger.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    191
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er ikke så overrasket over at Get ikke har blitt enige med TVNorge om Max, men det som overrasker meg er at disse to andre kanalene kan forsvinne på dagen. Det virker veldig rart at det er er mulig. Man skulle jo tro at det forelå en eller annen form for kontrakt mellom Get og TVNorge på distribusjon av disse kanalene og jeg finner det litt bemerkelsesverdig at denne kontrakten eventuelt kan oppheves på så kort varsel.

Men det verste er i grunnen at det er provoserende å få to kanaler som jeg allerede betaler for som "plaster på såret". Sånt blir man jo forbanna av på prinsipielt grunnlag uavhengig av om det er kanaler man bryr seg om eller ikke.

Uansett, som jeg har sagt tidligere så er det helt greit for meg. Hele saken gjorde at jeg kom til å tenke på hva jeg egentlig skal med Get og jeg sa derfor opp min Familie HD-pakke. Jeg kunne egentlig levert tilbake dekoder også, men det er rett og slett litt for mye tiltak siden jeg uansett flytter ut av dekningsområdet til Get om et halvt års tid.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av xorcist
    Jeg er ikke så overrasket over at Get ikke har blitt enige med TVNorge om Max, men det som overrasker meg er at disse to andre kanalene kan forsvinne på dagen. Det virker veldig rart at det er er mulig. Man skulle jo tro at det forelå en eller annen form for kontrakt mellom Get og TVNorge på distribusjon av disse kanalene og jeg finner det litt bemerkelsesverdig at denne kontrakten eventuelt kan oppheves på så kort varsel.
    Det Get har sagt her er at avtalen de hadde om distribusjon av FEM og Voice gikk ut i sommer. Jeg regner med at de har hatt en avtale med TVNorge om at de har fått lov til å fortsette med å sende kanalene inntil en ny avtale er på plass. Når det nå er klart at de ikke blir enige om en ny avtale, så skjønner jeg godt at Get stenger disse kanalene umiddelbart.

Dette handler selvfølgelig veldig mye om taktikk, og det er ingen tvil om at dette er et forsøk fra Get på å tvinge TVNorge til å godta deres tilbud. Tiden vil vise om TVNorge trenger Get mer enn Get trenger TVNorge, men jeg regner med det vil være dramatisk for TVNorge å miste 700.000 husstander, spesielt på en såpass liten kanal som FEM, som sikkert har det vanskelig nok med å skaffe annonseinntekter fra før. Get har jo, som andre har nevnt, også veldig mange borettslagskunder som ikke har mulighet til å bytte leverandør sånn over natta. Selv om man ikke har bindingstid, så er ikke kabel-TV-leverandør noe man bytter ut så veldig ofte, så de risikerer egentlig ikke den helt store kundeflukten.

Sitat Opprinnelig postet av xorcist
    Men det verste er i grunnen at det er provoserende å få to kanaler som jeg allerede betaler for som "plaster på såret". Sånt blir man jo forbanna av på prinsipielt grunnlag uavhengig av om det er kanaler man bryr seg om eller ikke.
    Det kan jeg være enig i. Jeg abonnerte ikke på familiepakken, så jeg er egentlig superfornøyd med å ha fått BBC Lifestyle og VH1 i stedet for FEM og Voice. Men, jeg så aldri på noen av de to kanalene uansett (for meg har det beste med FEM vært at en del drittprogrammer har blitt flyttet vekk fra TVNorge), så for meg hadde det ikke spilt noen rolle om de ikke hadde åpnet noen kanaler heller. Jeg skjønner godt at folk som fulgte med på programmer på FEM og de som av en eller annen grunn syntes Voice var en OK musikkanal, er forbannet over at de nå er borte.

Når det gjelder familiepakken, så var dette et problem også tidligere. Sakte men sikkert ble kanaler flyttet fra familipakken til grunnpakken, uten at det kom nye kanaler inn i familiepakken (eller at prisen ble senket). Til slutt var det så få kanaler igjen i familiepakken som jeg egentlig så noe på, at jeg valgte å si den opp.

I akkurat dette tilfellet, så tror jeg faktisk at jeg hadde tatt en telefon til kundeservice og bedt om å få en annen kanal, f.eks. en temapakke eller en HD-kanal, som plaster på såret.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    607
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av trondmm
    I akkurat dette tilfellet, så tror jeg faktisk at jeg hadde tatt en telefon til kundeservice og bedt om å få en annen kanal, f.eks. en temapakke eller en HD-kanal, som plaster på såret.
    Min erfaring med GET, i de tilfeller der det har vært et, eller annet, så har de vist begrenset "kundeservice". De har "alltid" gitt inntrykk at det ikke er så viktig å ha fornøyde kunder.

I så måte tror jeg GET heller tilbyr salt, enn plaster til såret.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av erys
    I så måte tror jeg GET heller tilbyr salt, enn plaster til såret.
    Joa, du har nok rett. Men, jeg synes i hvert fall det er greit å ringe og gi beskjed om hva man er misfornøyd med, så de i hvert fall har muligheten til å overraske og gi god service. At sannsynligheten for at de vil skuffe som vanlig er stor, får heller være.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    607
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av trondmm
    Joa, du har nok rett. Men, jeg synes i hvert fall det er greit å ringe og gi beskjed om hva man er misfornøyd med, så de i hvert fall har muligheten til å overraske og gi god service. At sannsynligheten for at de vil skuffe som vanlig er stor, får heller være.
    Jepp - enig - og det er nå gjort.
    Det svar jeg fikk tilbake var "nedslående" - ikke uventet.
    De viste til sine generelle salgs- og leveringsbetingelser, der det fremgår at de nårsomhelst, uten foregående varsel, kan gjøre endringer (som de selv karakteriserer som "ikke vesentlige") i programtilbudet.
    End-of-story:evil:

Side 122 av 135 FørsteFørste ... 2 12 22 32 42 52 62 72 82 92 102 112 118 119 120 121 122 123 124 125 126 132 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •