HDTV fra GET - Side 119

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 119 av 135 FørsteFørste ... 9 19 29 39 49 59 69 79 89 99 109 115 116 117 118 119 120 121 122 123 129 ... SisteSiste
Viser resultater 2,361 til 2,380 av 2687

Tråd: HDTV fra GET

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    216
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Niels Nielsen
    Er kanskje nevnt før i tråden, men NRK HD og TVNorge har forsvunnet for meg, jeg får "du har ikke tilgang til denne kanalen", er det noe nytt eller?
    Fungerer her.
    Forsvant hos meg for noen måneder siden men nytt kanalsøk fixa det.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    181
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er kanskje nevnt før i tråden, men NRK HD og TVNorge har forsvunnet for meg, jeg får "du har ikke tilgang til denne kanalen", er det noe nytt eller?
    Høres ut som det er på tide med en restart.

Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk en fellesmail fra GET her om dagen hvor de sier at de gir oss privatlandskampen i kveld gratis, i sammarbeid med Canal+

Så det var vist bare å slå over på kanal 104 eller 74 stod det.

Håper det stemmer, så slipper jeg å betale 99,- til VG med dårlig bilde.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndersT2
    Fikk en fellesmail fra GET her om dagen hvor de sier at de gir oss privatlandskampen i kveld gratis, i sammarbeid med Canal+
    Sportspakka til Canal+ har vært åpen siden Kypros-kampen på fredag, ja.

Sitat Opprinnelig postet av AndersT2
    Håper det stemmer, så slipper jeg å betale 99,- til VG med dårlig bilde.
    Mange aviser skrev om at Get ga abonnentene sine gratis tilgang til disse to landskampene. Men, jeg har ikke funnet noen info om det i VG. Lurer på hva grunnen til det kan være

Canal+ viser forresten også kampen mellom Portugal og Island i kveld. Danmark - Kypros vises på TV2 Danmark (men den er dessverre ikke gratis)

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Synd ikke jeg fikk med meg det om Kyproskampen. Så den via VG for 159,-

Expert Niels Nielsen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av GameOver
    Fungerer her.
    Forsvant hos meg for noen måneder siden men nytt kanalsøk fixa det.
    Ja, har restartet maskinen, hatt kortet ute og i igjen, har bedt Get om oppdatering via sms igår kveld, men ingenting hjalp. Eneste jeg ikke har prøvd er å hive ut strømledningen, men en restart med bryteren bak burde jo være nok.
    Fik mail fra get idag om å tilbakestille dekoderen til fabrikksoppsett, altså som ny, med Get bryteren og ok foran på kabinettet. Skal prøve det i kveld.
    Det må ha noe å gjøre med at jeg har flyttet, den fungerte jo perfekt før jeg flyttet.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    151
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, har restartet maskinen, hatt kortet ute og i igjen, har bedt Get om oppdatering via sms igår kveld, men ingenting hjalp. Eneste jeg ikke har prøvd er å hive ut strømledningen, men en restart med bryteren bak burde jo være nok.
    Fik mail fra get idag om å tilbakestille dekoderen til fabrikksoppsett, altså som ny, med Get bryteren og ok foran på kabinettet. Skal prøve det i kveld.
    Det må ha noe å gjøre med at jeg har flyttet, den fungerte jo perfekt før jeg flyttet.
    Opplevde liknende da jeg flyttet. Ringte Get om spurte om signalverdier og støytall. Var der problemet lå.
    Kabelen på utsiden av huset var fra tiden da det hette Kristiansand KabelTV. Var vel 25 år siden det ble lagt inn her.
    Byttet coaxen fra jordkabelen og inn i huset. Fungerer ok nå.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    82
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    NRK HD har helt ræva bildekvalitet sammenlignet med TV2 HD. Hvorfor ikke 1080p? Det er tross alt alle tjent med i motsetning til 720p. De tar vel til fornuft en eller annen gang.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av 2die4
    NRK HD har helt ræva bildekvalitet sammenlignet med TV2 HD. Hvorfor ikke 1080p? Det er tross alt alle tjent med i motsetning til 720p. De tar vel til fornuft en eller annen gang.
    Sannsynligvis fordi ingen TV-kanal i verden sender i 1080p

Newcomer HolgerL sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    174
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette er vel litt off-topic, men...
    Som trondmm påpeiker er det ingen som sender 1080p som er eit progressivt format. Ein del kanalar sender imidlertid 1080i, som ikkje er like bra oppløysing som 1080p og berre marginalt betre enn 720p som NRK sender. Dei har vald å fylgja EBU si tilråding når det gjeld HDTV-format. At NRK1 vel eit progressivt format er definitivt meir framtidsretta enn TV2 sitt interlaced format. Vi kan sjølvsagt ynskje oss 1080p i kringkasting, men vi må nok vente litt på meir kapasitet i TV-nettet. Detvkrev mykje høgare bandbreidde enn 720p eller 1080i.
    Sjå EBU si samanllikning av 720p og 1080i: EBU Technical Review

Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    81
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HolgerL
    Vi kan sjølvsagt ynskje oss 1080p i kringkasting, men vi må nok vente litt på meir kapasitet i TV-nettet.
    Vi må vel også vente på nye bokser? Nåværende PVR fra Get takler vel ikke 1080p?

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    181
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Svein4
    Vi må vel også vente på nye bokser? Nåværende PVR fra Get takler vel ikke 1080p?
    Jeg ville ikke holdt pusten, 1080p kommer ikke til å bli brukt i kringkasting i overskuelig fremtid.

Active
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    412
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er ingen grunn til å tro at de ikke "takler" 1080p. Men sannsynligvis er det uansett på tide å skifte til en annen boks lenge før NRK og de andre kanalene begyner å sende 1080p. Vet ikke hvorfor dette er en diskusjon engang, da forskjellene mellom 720p og 1080p er ikke så veldig stor så lenge en har en TV med god billedbehandling.

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HolgerL
    Dette er vel litt off-topic, men...
    Som trondmm påpeiker er det ingen som sender 1080p som er eit progressivt format. Ein del kanalar sender imidlertid 1080i, som ikkje er like bra oppløysing som 1080p og berre marginalt betre enn 720p som NRK sender.
    1080i har akuratt samme oppløsning som 1080p forskjellen ligger i at ett 1080p/50 signal har dobbelt så mange hele bilder som ett 1080i/50 signal. Da 1080i deler ett bilde i 2, og sparer halve båndbredden. Noe som nok er eneste grunn til at 1080p ikke kommer som TV signal på veldig lang tid. 1080i og 720p tar ca samme båndbredde.

1080i kan gi mer flimring, spesielt over bakkenettet, noe som nok var grunnen til at NRK valgte 720p. Det krever også mindre av TVen elektronikk, for da slipper den å deinterlace bildet igjen (sette det sammen til ett hel bilde).

Det som savnes er nok at GET boksen kan sende signalet den får inn, rett ut, slik at man kan la andre ta seg av jobben med bildet. For jeg regner med at det er fåtallet som gidder å bytte på utgangsignalet der i forhold til innholdet som sendes. (Selv om det faktisk er noen som gjør det). Min står fast på 1080i, og lever greit på det.

Intermediate Starman sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    3,152
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av frS63
    Jeg ville ikke holdt pusten, 1080p kommer ikke til å bli brukt i kringkasting i overskuelig fremtid.
    Vet ikke hva du mener med "overskuelig framtid", men det er jo allerede utført prøvesendinger i 4320p som de (ifølge representanten fra NHK som blir intervjuet i videoen) regner med vil bli "vanlig" om ca 20 års tid:

BBC and Japan’s NHK Broadcast in Super Hi-Vision, 4320p, 1080p? What’s that?

Tror faktisk MyZenTV sender 1080p allerede.

Intermediate Bobben1 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Sted
    Lunner/Hadeland
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Starman
    Vet ikke hva du mener med "overskuelig framtid", men det er jo allerede utført prøvesendinger i 4320p som de (ifølge representanten fra NHK som blir intervjuet i videoen) regner med vil bli "vanlig" om ca 20 års tid:

BBC and Japan’s NHK Broadcast in Super Hi-Vision, 4320p, 1080p? What’s that?

Tror faktisk MyZenTV sender 1080p allerede.
    Dagens HD dekodere skal støtte 1080p med opp til 25 bilder pr. sekund, et format som passer bra til rene film kanaler. Det er heller ikke mer bitrate krevende enn 1080i. En film sendt som 1080i bør også kunne de-interlaces til perfekt 1080p så om film sendes i 1080i eller 1080p bør ikke ha noe å si.

En vanlig TV kanal må ha 50Hz "refresh" og 1080p 50Hz er det ikke støtte for i noen HDTV mottagere. Derfor er nok 1080p 50Hz sendinger rimelig langt fram i tid siden det betyr at alle som skal se disse sendingene må ha ny dekoder (eller TV) først. Dvs. dersom en broadcaster velger å sende i 1080p 50Hz nå så vil ingen kunne se på sendingen og det vil nok ingen broadcastere ønske....

Active
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    323
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som har satt inn en 2.5" hd i get sin hdpvr?
    (Vil fjerne litt av hd støyen :-D)

Active ToCa sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Sted
    Her
    Poster
    489
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jepp. Funket fint å gjøre det tidligere hvertfall. Byttet til 2,5" som henger i strikker. Ikke mye støy fra den boksen her i huset.

Men det har kanskje vært snakk om at det ikke lenger fungerer å bytte disken i HD PVR-en?

Active
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    323
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ToCa
    Jepp. Funket fint å gjøre det tidligere hvertfall. Byttet til 2,5" som henger i strikker. Ikke mye støy fra den boksen her i huset.

Men det har kanskje vært snakk om at det ikke lenger fungerer å bytte disken i HD PVR-en?
    Hva slags merke og modell satte du inn?
    Måtte du clone den gamle disken eller bare satte du den nye uformatert inn?

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    181
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Starman
    Overskuelig fremtid er nok vesentlig kortere enn 20 år

Side 119 av 135 FørsteFørste ... 9 19 29 39 49 59 69 79 89 99 109 115 116 117 118 119 120 121 122 123 129 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •