HDTV fra GET - Side 117

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 117 av 135 FørsteFørste ... 7 17 27 37 47 57 67 77 87 97 107 113 114 115 116 117 118 119 120 121 127 ... SisteSiste
Viser resultater 2,321 til 2,340 av 2687

Tråd: HDTV fra GET

Intermediate Danke sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,726
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av MacBain
    Ring Get og mas, jo flere som tar kontakt jo større er muligheten for at de får dette fikset.
    Tror det er bedre å storme de med mail fra get.no...
    Telefonkø i flere timer er veldig dyrt, det har jeg selv erfart...

Newcomer perkforr sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    283
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå er Eurosport HD mye bedre. For noen timer siden da de sendte reprise av Federer kampen, var det helt ute av sync. Men nå virker det bra igjen. Det kan jo ha vært sendingene til Eurosport som var problemet.

Active
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    323
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Problemet kommer og går, under live sendingene er den ute av sync, men også på mange av de andre sendingene.
    Tok opp ett lite klipp fra i dag som viser problemet.
    YouTube - Get Eurosport HD audio lag.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    179
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Samme problem her. Det kommer og går.

Jeg sendte en SMS til 2201 og klaget en gang og da løste det seg etter 10 minutter. Kanskje tilfeldigheter, men ...

Active
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    323
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvem er det du sender til via 2201?, hvis det er direkte til eurosport sender du da bare selve meldingen uten noen kode ord til 2201?

Active
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    323
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå er lyden usynka nok en gang :cry:

Newcomer Sherpa sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    85
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal sjekke ut dette med oppgradering av GET-boksen. Syncen var helt jævli tidligere i dag så nå har jeg slått av dolbyen. Hvor mye bedre blir egentlig lyden med dolby kontra uten?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    179
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MacBain
    Hvem er det du sender til via 2201?, hvis det er direkte til eurosport sender du da bare selve meldingen uten noen kode ord til 2201?
    Det går direkte til den som kommenterer på Eurosport.
    Det var en som gjorde dette i går under semifinalen, kanskje var det deg?

Kommentatoren sa at hun skulle gi beskjed videre til teknisk.
    Hjalp ikke da.

Active
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    323
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Lowlevel
    Det går direkte til den som kommenterer på Eurosport.
    Det var en som gjorde dette i går under semifinalen, kanskje var det deg?

Kommentatoren sa at hun skulle gi beskjed videre til teknisk.
    Hjalp ikke da.
    Det var meg ja :-D, var ihvertfall imponerende rask respons fra komentatoren, men dessverre er problemet fortsatt tilstedet. Riktignok er det i orden noen få ganger, men 99% av tiden lagger lyden. Hver eneste gang det er ett intervju med en spiller ser man hvor ille det er.
    Flere får sende sms med kodeord ESP til 2201 under kveldens matcher, så kanskje de ordner dette.
    Håpet er jo at finalen er synkronisert.

Fikk også "oppgradering" fra get til boksen uten at det hjalp.

Virker ikke som om Eurosport HD har så mage seere, synd det ikke er forball etc. da hadde de nok fått telefonstorm.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    82
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva synes dere om SVT HD? De kjører på med HD bak logoen permanent, selv uten HD sendinger. Jeg har aldri sett et flott bilde på denne kanalen.

Nå kan også Riks TV tilby sine kunder TV Norge HD. Canal Digital har derfor ikke lenger enerett på deres HD sendinger. Vil GET snart kunne sende TV Norge HD?

Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    85
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Danke
    Jeg tror du må sjekke bedre lyd og hdmi menyen i Samsung.. Det skal jo ikke være slik.
    Sjekk at lyden er stilt til å gå bitstream via Hdmi, jeg vet ikke hvilke valg du har på Samsungen.
    Meeeh! Har lest nord og ned poster rundt lydsynk etc. og har muligens kommet til en meget plausibel grunn til at lyden er ute av synk når det har koblet seg opp til forsterkeren. Jeg er ingen hifi-ekspert så det er kun en teori:

Grunnen til at man kan sette audio delay på forsterke er på grunn av digitale lydinnganger som spdif, toslink o.l. (ikke HDMI) blir prosessert raskere enn videobildet som kommer fra en annen inngangskilde og dermed kan man delaye lyden for å synce til bildet. Med HDMI, kommer lyd og video samtidig, ergo lyd- og bilde blir prosessert samtidig og dermed trenger man ikke å delaye lyden. Når man setter digitalt lyd fra GET-boksen, har dem lagt inn default (og minstedelay) på 20ms grunnet de hadde i utgangpunkt tiltenkt digitalt ut av spdif og ikke HDMI til forsterker.

Noen innspill her? Kan ikke skjønne noen annen grunn til at man ikke kan fjerne delayen på digitale lyden fra GET...

Intermediate randall sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Sted
    Oslo
    Poster
    3,255
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har muligens ikke lest alle de tidligere innleggene dine her, men er det en grunn til at du ikke kjører lyden fra spdif-utgangen på HD PVR'en? Da kan du jo også få full glede av de programmene der lyden går i DD. DD går vel ikke via HDMI på Get-boksen. Kun stereo. Hvis det ikke har skjedd noe siden sist jeg sjekket da..

Intermediate Rolle sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,460
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av 2die4
    Hva synes dere om SVT HD? De kjører på med HD bak logoen permanent, selv uten HD sendinger. Jeg har aldri sett et flott bilde på denne kanalen.
    Da så du tydeligvis ikke OL og fotball VM på SVT HD, der var det topp kvalitet :wink:

At RiksTV får vise TVNorge HD er sannsynligvis en avtale grunnet kranglingen med CD i forbindelse med TV2 HD og Premier League. HD på RiksTV er uansett dårlig, grunnet lav bitrate på bakkenettet.

Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    85
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har muligens ikke lest alle de tidligere innleggene dine her, men er det en grunn til at du ikke kjører lyden fra spdif-utgangen på HD PVR'en? Da kan du jo også få full glede av de programmene der lyden går i DD. DD går vel ikke via HDMI på Get-boksen. Kun stereo. Hvis det ikke har skjedd noe siden sist jeg sjekket da..
    Jeg har desverre kun toslink, aux og HDMI-innganger på forsterkeren. Kjører ikke noe topend hifi-utstyr men en Samsung 7.1 hjemmekinoanlegg (HT-C6930). Hvorfor i alle dager kjører ikke dekoderen DD gjennom HDMI? Dette visste jeg heller ikke noe om, står det skrevet noe sted i manualen?

Intermediate randall sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Sted
    Oslo
    Poster
    3,255
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Sherpa
    Jeg har desverre kun toslink, aux og HDMI-innganger på forsterkeren. Kjører ikke noe topend hifi-utstyr men en Samsung 7.1 hjemmekinoanlegg (HT-C6930). Hvorfor i alle dager kjører ikke dekoderen DD gjennom HDMI? Dette visste jeg heller ikke noe om, står det skrevet noe sted i manualen?
    Hmm.. ser i et tidligere innlegg fra i sommer at det hevdes at det kom en oppdatering som gjorde at DD nå også går via HDMI. Om det stemmer så beklager jeg om jeg forvirret noen/deg (Det var null DD via HDMI tidligere i hvertfall)

Intermediate Danke sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,726
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av randall
    Hmm.. ser i et tidligere innlegg fra i sommer at det hevdes at det kom en oppdatering som gjorde at DD nå også går via HDMI. Om det stemmer så beklager jeg om jeg forvirret noen/deg (Det var null DD via HDMI tidligere i hvertfall)
    Men går DD gjennom HDMI nå?

Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    85
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fant litt info fra GET:

ER39.008:

Natt til torsdag 26.november 2009 ble Get box HD PVR oppgradert til programvareversjon ER39.008. Alle kunder med HD PVR har mottatt denne oppgraderingen automatisk.

Den viktigste forbedringen i denne versjonen er:
    - ...
    - Når Dolby Digital lyd er tilgjengelig sendes dette også på HDMI-utgangen.
    Hvorfor kan man ikke sette audiodelay på 0ms hvis dette stemmer?

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    106
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Slutt på HD-signal via Component

Hei, fikk svar fra GET etter 2 uker på hvorfor de ikke sender HD-signal via Component-utganger lenger:

"I april 2010 innførte vi CGSM-A kopibeskyttelse i programvaren til våre HD-dekodere.

CGSM-A kopibeskyttelse:
    CGSM-A er en teknologi som benyttes for å begrense opptak av innhold gjennom analoge tilkoblinger (SCART og komponentvideo). I versjon 1.0.D er CGSM-A tilgjengelig slik at GET på utvalgte kanaler eller filmer i GET filmleie fra head-end kan hindre/begrense muligheter for å ta opp via SCART eller komponent video til opptaksutstyr (for eksempel DVD-opptakere).

Dette er et krav som flere filmstudio stiller til kabeloperatører og andre som videreformidler innhold.

Kunder kan altså i noen tilfeller oppleve at det ikke lenger vil være mulig å ta opp programmer eller filmer via SCART eller komponentvideo.

Komponent sender ikke lenger i HD:
    Grunnet noen tekniske begrensninger med implementasjon av CGSM-A har vi i denne programvareversjonen vært nødt til å la komponentvideo alltid ha begrenset oppløsning (SD).

Vi vil med en fremtidig software igjen kunne sende HD via Komponent.
    Foreløpig er det uklart når dette vil bli løst."

Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    85
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, så det selv på supportsiden:

Natt til tirsdag 01.juni ble Get box HD IP og Get box HD IP PVR oppgradert til programvareversjon ER40.0.005 og ER40.0.004

Tilleggsinformasjon:

Det er i programvaren implementert en kopibeskyttelse som for noe innhold vil være aktivert for å hindre opptak via eksternt opptaksutstyr (DVD-opptakere, osv.). Dette kommer etter krav fra innholdsleverandører. På grunn av implementeringen av denne kopibeskyttelsen vil komponentvideo-utgangen inntil videre ha en begrenset oppløsning (SD).

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Sherpa
    Ja, så det selv på supportsiden:
    Natt til tirsdag 01.juni ble Get box HD IP og Get box HD IP PVR oppgradert til programvareversjon ER40.0.005 og ER40.0.004

Tilleggsinformasjon:

Det er i programvaren implementert en kopibeskyttelse som for noe innhold vil være aktivert for å hindre opptak via eksternt opptaksutstyr (DVD-opptakere, osv.). Dette kommer etter krav fra innholdsleverandører. På grunn av implementeringen av denne kopibeskyttelsen vil komponentvideo-utgangen inntil videre ha en begrenset oppløsning (SD).
    hrmpf. Utrolig provoserende.

Jaja, ser ut som om denne nyheten kommer akkurat i tide

HDCP 'master key' supposedly released, unlocks HDTV copy protection permanently -- Engadget

Side 117 av 135 FørsteFørste ... 7 17 27 37 47 57 67 77 87 97 107 113 114 115 116 117 118 119 120 121 127 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •