HDTV fra GET - Side 115

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 115 av 135 FørsteFørste ... 5 15 25 35 45 55 65 75 85 95 105 111 112 113 114 115 116 117 118 119 125 ... SisteSiste
Viser resultater 2,281 til 2,300 av 2687

Tråd: HDTV fra GET

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    191
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av trondmm
    Greit nok det, men jeg burde ikke trenge å kjøpe meg noe nytt utstyr. Jeg har hatt en løsning som har fungert bra i lang tid, og den eneste grunnen til at det ikke fungerer lenger, er at Get (formodentlig) har bestemt seg for å slå av funksjonalitet.

Jeg kan heller ikke finne noen informasjon i manualen om at HD på komponentutgangen er en midlertidig funksjon. Ikke har jeg mottatt noe brev med varsel om at komponentvideoutgangen ikke lenger kan brukes til HD-signaler, så hvis dette faktisk er en bevisst og permanent endring, så blir jeg litt grinete.

Jeg lurer forresten på om dette punktet i grunntilknytningsvilkårene kan gjøres relevant:
    Problemet er jo at i beste fall så kan du levere tilbake utstyret og oppheve avtalen kostnadsfritt. Du har fortsatt ikke HD ut fra komponentutgangen. Du kan jo alltids bytte til en annen leverandør, men avhengig av forhold som egentlig bør ha veldig lite med TV å gjøre (boligtype, eventuelle regler i borettslag osv) så kan det koste mye tid og krefter.

_Dersom_ Get har gjort dette med overlegg uten noen som helst informasjon til kundene så er det ganske frekt.

Intermediate Danke sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,730
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Huff.. getboksen min ville ikke ta imot oppdateringen. Bare frøs mens det stod venter på signal....

Ventet flere netter men når jeg stod opp stod det fortsatt BOOT og venter på signal. Kunne ikke velge bort oppdateringen heller da dette gikk automatisk på hver halvtime... irriterende..

Fikk en ny HDboks av GET, var vist noe feil med boksen trodde de... Uff mistet jo alt av serier og filmopptak men , men fint at jeg fikk ny boks med en gang. Fikk jo attpåtil en helt gratis HDMI ledning.. Men ville nok helst ha beholdt alle serier og filmer jeg ikke har fått sett. Men men..:-?

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,730
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvor mye koster det å få HD kanaler?

Feks MTV, NAT geo og Discovery?

Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    81
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvilken oppdatering er det snakk om? Jeg har software-versjon E 40.0.009 Jul 16 2010. Må tuneren være avslått for å motta oppdateringen? Min står på hele tiden...

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,730
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Svein4
    Hvilken oppdatering er det snakk om? Jeg har software-versjon E 40.0.009 Jul 16 2010. Må tuneren være avslått for å motta oppdateringen? Min står på hele tiden...
    Mistenker at dette kan være forskjellig ettersom hvor man bor også.....

Oppdateringen jeg fikk begynte for et par dager siden.

Men over til mitt problem... måtte bytte dekoder, mistet alle serier, filmer og alt, også atpåtil så fikk jeg en dekoder som hadde feil kort i.... så den må jeg også levere tilbake.

Max uflaks... noen på fabrikken hadde vist lagt i feil kort!!
    Bare tull med Get for tiden...

Lurer også på når vi i Østfold får filmleie, det har jeg ikke sett noe til her iallefall....

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av _A_N_
    Samme problem her, i Klæbu utenfor Trondheim. NRK1 HD, TV2 HD og TV2 PL HD oppfører seg slik. Alle andre kanaler er feilfrie. Etter å ha mast på Loqal, som er GETs forlengede arm i Tr.heims-området, i en ukes tid - har jeg omsider fått vite at disse 3 kanalene har blitt flyttet i frekvens (i forb. med innlegging av TV2 PL). Alle disse 3 ligger nå på 546MHz, som er høyere (såvidt jeg vet) enn noen av de andre digitalkanalene.
    Det betyr gjerne at dårlig kabling vil ha mer å si (høyere demping) enn på f.eks NRK1 som ligger på 272MHz. Kanskje det er det en del her på forumet sliter med?
    Er du (les: Loqal?) sikker på dette om plasseringen i frekvenser???

Jeg har fått vite at det er foretatt justeringer, og når jeg sjekker
    i kveld er artifakter/mosaikk borte. Men jeg har kanskje ikke
    vært tålmodig nok til å sjekke lenge nok?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bemoltu
    Er du (les: Loqal?) sikker på dette om plasseringen i frekvenser???

Jeg har fått vite at det er foretatt justeringer, og når jeg sjekker
    i kveld er artifakter/mosaikk borte. Men jeg har kanskje ikke
    vært tålmodig nok til å sjekke lenge nok?
    Tror ikke Loqal er sikre på noe som helst.... Det har ikke lyktes meg å få snakke direkte med noen med teknisk innsikt, så informasjonen kan jo være forvrengt gjennom et par ledd med inkompetanse. Men det er meget sannsynlig at frekvensen er som angitt. Ser (ved måling) at det ligger 7 DVB-kanaler over øverste analog-kanal (535.25MHz) fra 546-598MHz. Trodde de holdt seg i området 140-498MHz, men det kan jo være noen utvidelser i forb. med f.eks filmleie.

Forøvrig var bildet hos meg også bedre i går kveld (fortsatt litt hakking), men slik har det vært siste uka. På dagtid/ettermiddag er bildet totalt ubrukbart, mens sent på kvelden har det en tendens til å bedre seg. Kan tyde på at det er noe interferens, kanskje fra nærliggende kanaler.

Newcomer perkforr sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    283
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Danke
    Mistenker at dette kan være forskjellig ettersom hvor man bor også.....

Oppdateringen jeg fikk begynte for et par dager siden.

Men over til mitt problem... måtte bytte dekoder, mistet alle serier, filmer og alt, også atpåtil så fikk jeg en dekoder som hadde feil kort i.... så den må jeg også levere tilbake.

Max uflaks... noen på fabrikken hadde vist lagt i feil kort!!
    Bare tull med Get for tiden...

Lurer også på når vi i Østfold får filmleie, det har jeg ikke sett noe til her iallefall....
    Har hatt filmleie helt siden det ble lansert. Eller ble tilgjengelig i Østfold. Det er ganske lenge siden. Jeg skjønner ikke hvorfor du må bytte kort. Jeg trodde de bare kunne legge inn de kanalene du ønsker ved at du oppgir kortnummeret.

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,730
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av perkforr
    Har hatt filmleie helt siden det ble lansert. Eller ble tilgjengelig i Østfold. Det er ganske lenge siden. Jeg skjønner ikke hvorfor du må bytte kort. Jeg trodde de bare kunne legge inn de kanalene du ønsker ved at du oppgir kortnummeret.
    Du må bytte kort for å få ny boks, og ny boks får du bare det er minste lille feil....

Men tror du det virker her enda?? Nei, vil fortsatt ikke oppdatere.. ikke kommer det en feilmelding som gjør at man forstår hva det er.. Når get virker er de bra, men når de ikke virker så må du fenimeg vente flere dager uten tv før en eller annen operatør kommer.....

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av _A_N_
    Forøvrig var bildet hos meg også bedre i går kveld (fortsatt litt hakking), men slik har det vært siste uka. På dagtid/ettermiddag er bildet totalt ubrukbart, mens sent på kvelden har det en tendens til å bedre seg. Kan tyde på at det er noe interferens, kanskje fra nærliggende kanaler.
    I kveld har jeg sjekket NRK1 HD bedre. Den islandske krimen 'Klippen'.
    En hel time uten mosaikk. Ser ut til at Østlandet har det bedre!

Hva finner du forresten på 264Mhz ?

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,730
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er så lei nå.... GET over it..

Har endelig fått kanalene, men tror du ikke dusten på GET som ikke kunne norsk engang fjernet alle kanalene til naboen??

En utlending som brukte over halvtime på å svare... -Ja hallo, du være GET kunde?

For så gå fra røret mens han snakket med meg, uten å si ifra over 15min... kom tilbake og sa -Jai ringe deg tilbake.

Han ringte aldri.

OG JEG FÅR FORTSATT IKKE OPPDATERT DEKODEREN!!!:evil:
    Den henger seg pga for dårlig signal...

Elendige GET, har vel brukt halve telefonregninga mi på de nå.....

Active
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    412
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Danke
    Er så lei nå.... GET over it..

Har endelig fått kanalene, men tror du ikke dusten på GET som ikke kunne norsk engang fjernet alle kanalene til naboen??

En utlending som brukte over halvtime på å svare... -Ja hallo, du være GET kunde?

For så gå fra røret mens han snakket med meg, uten å si ifra over 15min... kom tilbake og sa -Jai ringe deg tilbake.

Han ringte aldri.

OG JEG FÅR FORTSATT IKKE OPPDATERT DEKODEREN!!!:evil:
    Den henger seg pga for dårlig signal...

Elendige GET, har vel brukt halve telefonregninga mi på de nå.....
    Kremt. Tror vi har støtt på samme person hos Get. Uten at jeg skal gå nærmere inn på det...

Husk at du ikke skal betale for perioden du har vært uten TV og evt. internett. Det er ikke noe automatikk i dette, så du må kreve det selv. Det enkleste er å sende en epost. Usikker på hvordan det er med utlegg du har hatt (telefon), men jeg regner med at du kan kreve at Get betaler dette.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bemoltu
    I kveld har jeg sjekket NRK1 HD bedre. Den islandske krimen 'Klippen'.
    En hel time uten mosaikk. Ser ut til at Østlandet har det bedre!

Hva finner du forresten på 264Mhz ?
    Her oppe er det midt i en analog kanal (Carton Network, 260.25MHz).

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    233
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Dårlig boks fra GET

Har hatt den lille sølvgrå boksen til GET en stund, og har nå for andre gang testet HDI (uten opptak). Her er mine funn:

1. Sett den i 720/1081 i output, få blurrete bilde på vanlige kanaler
    2. sett den i 576, få akseptable blder på vanlige kanaler, men mister HD

Så testet jeg vanlige kanaler på begge bokser (A/B test). (Brukte en Pioneer KRP 500).

Vinner:

1. Gamle GET boks koblet via (receiver med Faroudja scaler) med RGB og component converter.

2.Gamle GET boks koblet direkte med RGB og component converter.

3.Gamle GET boks koblet direkte med RGB.

4. HDI books koblet via (receiver med Faroudja scaler) med RGB og component converter.

Siden GET har en så jævlig dårlig HD boks (med unødvendig/dårlig oppskalering), finnes det en annen boks man kan benytte (lovlig eller ulovlig)?

Newcomer HolgerL sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    174
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mhjo
    Siden GET har en så jævlig dårlig HD boks (med unødvendig/dårlig oppskalering), finnes det en annen boks man kan benytte (lovlig eller ulovlig)?
    Nei.

Eg opplever forøvrig ikkje at bildet er så dårleg på SD-kanalane som er oppskalert frå HD-boksen. Dvs dei som blir sendt med liten komprimering. Mange av kanalane har jo diverre så komprimert bilde at ein får følelsen av å sjå Youtube-film.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    233
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HolgerL
    Nei.

Eg opplever forøvrig ikkje at bildet er så dårleg på SD-kanalane som er oppskalert frå HD-boksen. Dvs dei som blir sendt med liten komprimering. Mange av kanalane har jo diverre så komprimert bilde at ein får følelsen av å sjå Youtube-film.
    Sett den i 576i så får du se forskjellen...

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    82
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har GET ut av det blå satt opp prisen på startpakken til 299,-? Har dette vært annonsert? Bestilte digital tv i forrige måned og nå har prisen plutselig skutt i været. Veldig forutsigbart dette.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av 2die4
    Har GET ut av det blå satt opp prisen på startpakken til 299,-?
    Prisliste - Get

Fra 1. september, ja.

For beboere i borettslag med analog grunnpakke, koster digital startpakke nå 149,-/mnd.

Sitat Opprinnelig postet av 2die4
    Har dette vært annonsert?
    Aner ikke. Jeg regner med det har stått på den prislisten jeg linket til, men hvor lenge det har stått der, eller om de har publisert det andre steder, aner jeg ikke.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    151
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av [url=http://get.no/web/produkt/digitalTV/priser
    Prisliste - Get[/url]

Fra 1. september, ja.

For beboere i borettslag med analog grunnpakke, koster digital startpakke nå 149,-/mnd.

Aner ikke. Jeg regner med det har stått på den prislisten jeg linket til, men hvor lenge det har stått der, eller om de har publisert det andre steder, aner jeg ikke.
    Det kom et brev i posten en gang i sommer, det var innpakket som reklame men opplyste om prisøkningen.

Newcomer HolgerL sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    174
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Get mistar ein del kundar for tida, det er vel kanskje difor dei sett opp prisane.
    På Holmlia eig alle borettslaga HFC-nettet (kabelnettet) gjennom Multinett. Til i år har Get levert både TV- og internett til alle, men i år er nettet i ferd med å bli oppgradert og Multinett opnar for at borettslaga kan velja mellom fleire leverandørar.

Dette likte imidlertid ikkje Get, og har difor trekt seg ut totalt. Dei vil ikkje vera med og levere tenester når dei må gjera dette i konkurranse med andre (!) Difor er det i praksis berre Homebase og Nextgentel som vil levere TV- og internettenester på Holmlia i første omgang.

Nokre borettslag har allereie bytta til Homebase, og snart er det vår tur.
    Bye-bye Get! Eg kjem kanskje til å sakne HD-PVR'en, men Homebase har PVR-funksjonalitet i nettet utan at vi treng ein eigen harddisk i stua, og eg kjem definitivt til å elske synkron 24mb-linje til 499,- Har vore ADSL-kunde hos Nextgentel i over 10 år. No blir det farvel Nextgentel også.

Side 115 av 135 FørsteFørste ... 5 15 25 35 45 55 65 75 85 95 105 111 112 113 114 115 116 117 118 119 125 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •