HDTV fra GET - Side 114

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 114 av 135 FørsteFørste ... 4 14 24 34 44 54 64 74 84 94 104 110 111 112 113 114 115 116 117 118 124 134 ... SisteSiste
Viser resultater 2,261 til 2,280 av 2687

Tråd: HDTV fra GET

Active
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    412
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Svein4
    Installerte min hd pvr fra Get i går. Hvordan vet man at man har siste versjon av firmware, kan man sjekke hvilken versjon som er installert på noen måte?
    Når du ser på TV trykk på OK-knappen på fjernkontrollen, deretter innstillinger, deretter avansert oppsett, tast inn pinkoden 0000, trykk OK og velg systeminformasjon i menyen som dukker opp!

Intermediate Rolle sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,460
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av GodtVoksen
    Ser ut som det stemmer, veldig irriterende.
    Tidligere var det noe med at man måtte skru av SVHS signal på Scart-utganger for å få HD over component. Slik er det ikke lenger.
    Jeg som hadde en fin løsning hvor jeg for "vanlig" Tv-titting kunne benytte component med HD direkte til TV-en uten å måtte slå på surround-forsterker.
    Og så benyttet jeg HDMI gjennom surround-forsterkeren når mere seriøs lyd var ønskelig.

Det blir for dumt å måtte slå på surround anlegget for å få Dagsrevyen i HD.
    Hverken fruen eller jeg ønsker en slik løsning...

Her må det meldes fra til GET. Massivt!
    Kan du ikke koble HDMI direkte til TV og S/PDIF til surround forsterker for ”mere seriøs lyd” når ønskelig

Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    81
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av popkorn
    Når du ser på TV trykk på OK-knappen på fjernkontrollen, deretter innstillinger, deretter avansert oppsett, tast inn pinkoden 0000, trykk OK og velg systeminformasjon i menyen som dukker opp!
    Takk! Min har SW E 40.0.009 Jul 16 2010

Regner med at dette er den nyeste?

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    106
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Rolle
    Kan du ikke koble HDMI direkte til TV og S/PDIF til surround forsterker for ”mere seriøs lyd” når ønskelig
    Jo det var en god ide som vil løse dette problemet. Det skal jeg gjøre, takk!

Uansett uforståelig at de bare fjerner HD via Component-utgangen:evil:

Active
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    320
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av GodtVoksen
    Uansett uforståelig at de bare fjerner HD via Component-utgangen:evil:
    Ikke helt uforståelig, nei. På HDMI er HD-innholdet scramblet med HDCP. Det er det ikke på component. Og med GET's satsing på VOD er det kanskje ikke helt problemfritt for filmselskapene at HD ligger ubeskyttet ut på component.

Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis det er det som er grunnen, så burte GET ha gjort det slik det gjøres på Blu-ray. Hvor innholdet over component nedskaleres til SD kvalitet.

Newcomer HolgerL sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    174
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndersT2
    Hvis det er det som er grunnen, så burte GET ha gjort det slik det gjøres på Blu-ray. Hvor innholdet over component nedskaleres til SD kvalitet.
    Som er det som skjer og det var det det blei klaga på... Altså at det ikkje lenger er HD over ccomponent, men kun SD.

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HolgerL
    Som er det som skjer og det var det det blei klaga på... Altså at det ikkje lenger er HD over ccomponent, men kun SD.
    Leste ikke godt nok altså, fikk det med meg som at det ikke var bilde i hele tatt på komponent.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mooze
    Ikke helt uforståelig, nei. På HDMI er HD-innholdet scramblet med HDCP. Det er det ikke på component. Og med GET's satsing på VOD er det kanskje ikke helt problemfritt for filmselskapene at HD ligger ubeskyttet ut på component.
    Godt poeng. Provoserende, men dessverre veldig godt poeng.

Kjipt hvis dette faktisk er en permanent endring. Jeg har bare to HDMI-innganger på forsterkeren min, og de bruker jeg til 1080p-kilder. Hvis jeg må bruke HDMI på tuneren, så mister jeg altså 1080p på en av disse.

Hrmpf.

Intermediate randall sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Sted
    Oslo
    Poster
    3,255
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av trondmm
    Godt poeng. Provoserende, men dessverre veldig godt poeng.

Kjipt hvis dette faktisk er en permanent endring. Jeg har bare to HDMI-innganger på forsterkeren min, og de bruker jeg til 1080p-kilder. Hvis jeg må bruke HDMI på tuneren, så mister jeg altså 1080p på en av disse.

Hrmpf.
    Konevennlig unnskyldning til investering i ny forsterker spør du meg Nå vet ikke jeg om du er gift da..:neutral:

Active
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    320
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av trondmm
    HDMI-svitsjer er ganske rimelige nå...

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Helt riktig.

Bruker en selv fra Monoprice som kommer under 200,- grensen. Bruker denne sammen med HD PVRen til GET og aldri hatt problemer av noe slag. Den støtter HDMI 1.3 og har fjernkontroll.

Den er også bygget ekstremt mye bedre enn de billige HDMI switchene jeg har sett her hjemme. Det eneste man trenger å tenke på at å skaffe en overgang for strømmen. Det holder med en ren overgang siden strømfornyningen i seg selv støtter vårt strømnett, men ikke selve pluggen.

For only $27.36 each when QTY 50+ purchased - 4X1 Enhanced 1.3b Certified HDMI Switch with built-in Equalizer and Remote (REV.3.0) | Auto/Powered HDMI Switches

Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    81
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har nettopp installert en Get HD pvr.

Har et spørsmål når det gjelder SVT HD. Denne sender jo en blanding av sd og hd materiale. Allikevel står i det i programguiden på skjermen et hd-symbol på samtlige programomtaler, selv om programmet faktisk vises i sd.

Noen som vet hvordan man i denne programguiden kan finne ut hvilke sendinger som faktisk er i HD?

I tillegg synes jeg det er litt misvisende at det står SVT HD øverst i høyre på bildet uansett om sendingen er sd eller hd.

På NRK1 HD og TV2 HD står det i hvert fall kun NRK eller TV2 oppe til høyre når sendingen er i sd....

Active ToCa sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Sted
    Her
    Poster
    489
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmmmm... syns nesten det virker som om jeg har fått noen rare artifakter over HDMI etter siste oppdatering. Har testet med både 720p og 1080i på fotball og serier. Så på Barca i kveld og hadde sporadisk flimring i øvre høyre bildedel. På FotballXtra på TV2 HD (upscale) så var teksten med informasjon om stilling og hendelser i kampene uklar og utflytende. Det er ett eller annet som ikke er helt riktig etter denne oppdateringen. Har de kuttet HD-signal eller lagt til nedskalering av HD til SD over Component, så kan de nok ha snublet borti signalet over HDMI også. Ikke bra.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    81
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ToCa
    Hmmmm... syns nesten det virker som om jeg har fått noen rare artifakter over HDMI etter siste oppdatering.
    Hvilken siste oppdatering er det snakk om? Jeg har software E 40.0.009 Jul 16 2010. Er dette den siste?

Newcomer HolgerL sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    174
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kjeklulf
    Har den siste uken slitt med hakking/pixelering (og noen ganger lydutfall) på NRK HD og TV2 HD, men ikke på SVT HD og SD-kanalene. Bor sentralt i Oslo. Andre med samme problem?
    Eg har i det siste også hatt dette problemet på NRK HD og TV2 HD. Ingen problemer på Discovery HD eller Eurosport HD som er dei einaste andre HD-kanalane eg ser på.
    Fleire?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    147
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Problemer med HD-opptak

Har flere ganger i det siste hatt problemer med programmerte HD-opptak. I mitt arkiv blir det stående "ukjent opptaksfeil", med en rød advarsel. Og ingenting er tatt opp. Dette har jeg kun opplevd på HD-kanaler.

Noen med lignende erfaringer, evt tips til fix?

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Greit nok det, men jeg burde ikke trenge å kjøpe meg noe nytt utstyr. Jeg har hatt en løsning som har fungert bra i lang tid, og den eneste grunnen til at det ikke fungerer lenger, er at Get (formodentlig) har bestemt seg for å slå av funksjonalitet.

Jeg kan heller ikke finne noen informasjon i manualen om at HD på komponentutgangen er en midlertidig funksjon. Ikke har jeg mottatt noe brev med varsel om at komponentvideoutgangen ikke lenger kan brukes til HD-signaler, så hvis dette faktisk er en bevisst og permanent endring, så blir jeg litt grinete.

Jeg lurer forresten på om dette punktet i grunntilknytningsvilkårene kan gjøres relevant:

10.1 Avvik i tjenestekvaliteten, eksempelvis ved forstyrrelser, dårlig kvalitet, brudd i leveransen eller andre forhold som medfører at Kunden ikke mottar tilstrekkelige signaler, anses som en mangel ved tjenesten. Dette gjelder ikke dersom avviket skyldes forhold på Kundens side av grensesnittet, som feil eller begrensninger ved eget mottakerutstyr, eller mangelfull utbygging eller vedlikehold av eget nett. Leverandøren kan ikke levere bedre billed- og lydkvalitet på kringkastingsprogrammer enn det som følger av kvaliteten på mottatte signaler fra programselskapene.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kjeklulf
    Har den siste uken slitt med hakking/pixelering (og noen ganger lydutfall) på NRK HD og TV2 HD, men ikke på SVT HD og SD-kanalene. Bor sentralt i Oslo. Andre med samme problem?
    Sitat Opprinnelig postet av HolgerL
    Eg har i det siste også hatt dette problemet på NRK HD og TV2 HD. Ingen problemer på Discovery HD eller Eurosport HD som er dei einaste andre HD-kanalane eg ser på.
    Fleire?
    Samme problem her, i Klæbu utenfor Trondheim. NRK1 HD, TV2 HD og TV2 PL HD oppfører seg slik. Alle andre kanaler er feilfrie. Etter å ha mast på Loqal, som er GETs forlengede arm i Tr.heims-området, i en ukes tid - har jeg omsider fått vite at disse 3 kanalene har blitt flyttet i frekvens (i forb. med innlegging av TV2 PL). Alle disse 3 ligger nå på 546MHz, som er høyere (såvidt jeg vet) enn noen av de andre digitalkanalene.
    Det betyr gjerne at dårlig kabling vil ha mer å si (høyere demping) enn på f.eks NRK1 som ligger på 272MHz. Kanskje det er det en del her på forumet sliter med?
    Har forøvrig målt på signalene hjemme hos meg, og både spektrum/signalnivå ser OK ut. RF-nivået på 546MHz er faktisk litt høyere (1dB) enn på 272MHz. Kanskje boksen (HD PVR) har dårligere følsomhet på høyere frekvens(?).
    Er det forresten noen som har noe teknisk info. på HD PVR? Sånn som mottaker-følsomhet, og hva de obskure tallene for signalnivå (90%/230 her) vil si i dBm eller dBuV ?

Newcomer KjellG sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Pixling på HD-kanaler

Sitat Opprinnelig postet av _A_N_
    Samme problem her, i Klæbu utenfor Trondheim. NRK1 HD, TV2 HD og TV2 PL HD oppfører seg slik. Alle andre kanaler er feilfrie. Etter å ha mast på Loqal, som er GETs forlengede arm i Tr.heims-området, i en ukes tid - har jeg omsider fått vite at disse 3 kanalene har blitt flyttet i frekvens (i forb. med innlegging av TV2 PL). Alle disse 3 ligger nå på 546MHz, som er høyere (såvidt jeg vet) enn noen av de andre digitalkanalene.
    Det betyr gjerne at dårlig kabling vil ha mer å si (høyere demping) enn på f.eks NRK1 som ligger på 272MHz. Kanskje det er det en del her på forumet sliter med?
    Har forøvrig målt på signalene hjemme hos meg, og både spektrum/signalnivå ser OK ut. RF-nivået på 546MHz er faktisk litt høyere (1dB) enn på 272MHz. Kanskje boksen (HD PVR) har dårligere følsomhet på høyere frekvens(?).
    Er det forresten noen som har noe teknisk info. på HD PVR? Sånn som mottaker-følsomhet, og hva de obskure tallene for signalnivå (90%/230 her) vil si i dBm eller dBuV ?
    Tja, da burde vel Get sørge for å oppdatere kabelkvalitenen, da kabel følger med boksen evt. oppdatere følsomhet på den eller rett og slett flytte kanalene til en lavere frekvens....?

Side 114 av 135 FørsteFørste ... 4 14 24 34 44 54 64 74 84 94 104 110 111 112 113 114 115 116 117 118 124 134 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •