HDTV fra GET - Side 113

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 113 av 135 FørsteFørste ... 3 13 23 33 43 53 63 73 83 93 103 109 110 111 112 113 114 115 116 117 123 133 ... SisteSiste
Viser resultater 2,241 til 2,260 av 2687

Tråd: HDTV fra GET

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av popkorn
    Hva er det med spolefunksjonen på HD PVR boksen? Trykker man noen ganger på spoleknappen går den fra 2x til 30x . Trykker man én gang til spoler den 15 MINUTTER fremover!?
    Det er by design, ja. Men, du hopper ikke 15 minutter frem, du hopper til nærmeste 15-minutters intervall.

Active
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    412
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av trondmm
    Det er by design, ja. Men, du hopper ikke 15 minutter frem, du hopper til nærmeste 15-minutters intervall.
    I praksis akkurat det samme. Dersom du ved en feil trykker 11 i stedet for 10 ganger på spoleknappen fyker du helt til enden av opptaket. Elendig bruksdesign, at det faktisk er "by design" som du sier gjør ikke akkurat saken bedre.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    151
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Merkelig ting å klage over... Det er vel bare å la være å trykke så mange ganger? Det kan jo være en kjekk funksjon av og til også.

Active
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    412
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Solaar
    Merkelig ting å klage over... Det er vel bare å la være å trykke så mange ganger? Det kan jo være en kjekk funksjon av og til også.
    Merkelig kommentar.

Intermediate John P. sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    1,753
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For oss som bor på Romerike / Lørenskog:

Er det ikke smått utrolig at de ikke har fjernet programplassen som TVRomerike tar opp på kanal-listen, åtte måneder etter at de ble lagt ned? Det står fremdeles 'Kanal opphørt', men kanalplassen tar den jo opp allikevel. Ikke at det er så mye å bli opphisset over akkurat, men... det virker litt... uprofft, i mangel av bedre ord.

Men det er visst vanskelig dette med å forandre på kanal-lister nå i den moderne digitale æraen, har jeg skjønt. Fremskritt og sånt. Er vel noe av samme grunnen til at man ikke kan sette opp sin egen rekkefølge, kanskje.

Newcomer KjellG sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Spoling

Dette er feil for HD PVRen!

Når du spoler 30x hopper du 15 min. fram eller tilbake for hvert trykk på spoleknappen.

Active
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    323
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I praksis akkurat det samme. Dersom du ved en feil trykker 11 i stedet for 10 ganger på spoleknappen fyker du helt til enden av opptaket. Elendig bruksdesign, at det faktisk er "by design" som du sier gjør ikke akkurat saken bedre.
    Nei, du hopper ikke til enden. Etter 30x "skip'er" du 15min intervaller. Temmelig sikkert designet slik. Selv synes jeg det er en meget nyttig funksjon.

Intermediate Starman sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    3,152
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mooze
    Nei, du hopper ikke til enden. Etter 30x "skip'er" du 15min intervaller.
    Hva skjer da hvis opptaket kun er 15 minutter langt?

Intermediate Rolle sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,460
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Starman
    Hva skjer da hvis opptaket kun er 15 minutter langt?
    Bruker du 30x eller høyere spolehastighet nå du ser på et 15 minutter langt opptak?

Intermediate Starman sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    3,152
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Rolle
    Bruker du 30x eller høyere spolehastighet nå du ser på et 15 minutter langt opptak?
    Jeg har ikke hatt problemstillingen før (derfor spørsmålet mitt...), men hvis jeg vet at jeg skal spole ca 10 minutter fram i et 15 minutter langt opptak....hvorfor ikke?

Active
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    412
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Altså, for å klargjøre. Slik fungerte min steingamle DVD-opptaker fra Sony, et selskap som faktisk har midler til å tenke på bruksdesign:
    - Den har to spoleknapper (frem og tilbake). Hvert trykk øker eller senker hastigheten.
    - Den har to knapper for å skippe raskt frem (fem minutters intervall). Hvert trykk enten tar deg fremover eller bakover fem minutter.

Slik fungerer Get HD PVR-en:
    - Den har to knapper som har fire funksjoner. Spoling eller skipping i femten minutters intervaller. For å skippe trykker man altså enten 11 ganger på frem- eller 11 ganger på tilbake-knappen. Holder man inn spoleknappen dukker det bare raskt opp en meny som forteller deg at opptaket er slutt.
    - Knappene ligger naturlig sammen med knappen for å stoppe avspillingen eller ta opp. Dersom en er litt uheldig kommer man nær stopp-knappen og må starte hele spole/skippe-prosessen på nytt.

Active
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    412
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Rolle
    Jeg har Dagsrevyen på daglig opptak og skulle gjerne hatt noen spoleinnstillinger mellom 30x og 900x.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    - Den har to knapper som har fire funksjoner. Spoling eller skipping i femten minutters intervaller. For å skippe trykker man altså enten 11 ganger på frem- eller 11 ganger på tilbake-knappen. Holder man inn spoleknappen dukker det bare raskt opp en meny som forteller deg at opptaket er slutt.
    11 ganger?

Første trykk: 2x
    Andre trykk: 4x
    tredje trykk: 8x
    fjerde trykk: 16x
    femte trykk: 30x
    sjette trykk: nærmeste 15 min intervall

Hvor har du de andre 5 trykkene dine?

Hvis du starter fra pause, trenger du flere trykk, men hvis du i stedet trykker på play først, og så på spoling, så klarer du deg med 7 trykk.

Active
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    323
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har Dagsrevyen på daglig opptak og skulle gjerne hatt noen spoleinnstillinger mellom 30x og 900x.
    900X ! Det er kjapt. Skulle ønske alle fjernkontroller hadde det slik det er på MS sine MCE'er; spoleknapper samt skip-knapper på 29s fram og 7s tilbake. Skip-knappene er utrolig effektive for å komme forbi reklamepauser. 5min reklame er 11 trykk fram og en eller to tilbake. Når du først er vant til det går det lynraskt.

Active
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    412
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvor har du de andre 5 trykkene dine?
    De var tatt ut fra luften og strengt talt så langt fra poenget mitt som du kan komme.

Sitat Opprinnelig postet av Mooze
    900X ! Det er kjapt. Skulle ønske alle fjernkontroller hadde det slik det er på MS sine MCE'er; spoleknapper samt skip-knapper på 29s fram og 7s tilbake. Skip-knappene er utrolig effektive for å komme forbi reklamepauser. 5min reklame er 11 trykk fram og en eller to tilbake. Når du først er vant til det går det lynraskt.
    Jepp. Skippknapper er veldig effektivt! Men helst mindre enn 900 sekunder pr trykk da

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De var tatt ut fra luften og strengt talt så langt fra poenget mitt som du kan komme.
    OK, jeg skal slutte å blande meg.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    stor oppdatering pågang.. holdt på en evighet å kun på 70% nedlasta oppdatering..

Active ToCa sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Sted
    Her
    Poster
    489
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lekker oppdatering det ja. Nå sender ikke boksen ut HD over Component lenger. Takk for den! Dritirriterende.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    106
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Angry HDMI over Componenet er borte

Sitat Opprinnelig postet av ToCa
    Lekker oppdatering det ja. Nå sender ikke boksen ut HD over Component lenger. Takk for den! Dritirriterende.
    Ser ut som det stemmer, veldig irriterende.
    Tidligere var det noe med at man måtte skru av SVHS signal på Scart-utganger for å få HD over component. Slik er det ikke lenger.
    Jeg som hadde en fin løsning hvor jeg for "vanlig" Tv-titting kunne benytte component med HD direkte til TV-en uten å måtte slå på surround-forsterker.
    Og så benyttet jeg HDMI gjennom surround-forsterkeren når mere seriøs lyd var ønskelig.

Det blir for dumt å måtte slå på surround anlegget for å få Dagsrevyen i HD.
    Hverken fruen eller jeg ønsker en slik løsning...

Her må det meldes fra til GET. Massivt!

Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    81
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Installerte min hd pvr fra Get i går. Hvordan vet man at man har siste versjon av firmware, kan man sjekke hvilken versjon som er installert på noen måte?

Side 113 av 135 FørsteFørste ... 3 13 23 33 43 53 63 73 83 93 103 109 110 111 112 113 114 115 116 117 123 133 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •