HDTV fra GET - Side 112

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 112 av 135 FørsteFørste ... 2 12 22 32 42 52 62 72 82 92 102 108 109 110 111 112 113 114 115 116 122 132 ... SisteSiste
Viser resultater 2,221 til 2,240 av 2687

Tråd: HDTV fra GET

Active
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    412
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Pokker altså, har Dagsrevyen på serieopptak. Dette har stort sett funka bra, men blir plutselig ikke programmet tatt opp lenger! Har forsøkt å slette serieopptaket og starte det på nytt, men funker ikke det heller. Noen andre som sliter med serieopptak på Get HD PVR?

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    82
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kjeklulf
    Har den siste uken slitt med hakking/pixelering (og noen ganger lydutfall) på NRK HD og TV2 HD, men ikke på SVT HD og SD-kanalene. Bor sentralt i Oslo. Andre med samme problem?
    Jeg er lokalisert på eksakt samme sted som deg og har samme problem!! På TV2's HD kanal er det verst. Der har det den siste tiden forekommet forstyrrelser ved gjevne mellomrom hele tiden. Har du kontaktet GET og hørt hva dette kommer av? Jeg gjorde det og fikk beskjed om å først resette dekoderen. Tviler så sterkt på at det har noe virkning så jeg har enda ikke gjort det. Tror det å resette dekoderen bare er noe de alltid må oppfordre deg til uansett hva problemet måtte være.

Edit: Etter å ha skumlest tråden litt så ser jeg at flere rapporterer om slikt støy fra disse HD kanalene nå om dagen. Hvorfor i svarte kan ikke bare han inkompetente karen hos GET kundeservicen fortelle meg dette, istedenfor å be meg resette dekoderen til fabrikkinnstillinger. Bare tøv.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    82
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av perkforr
    Jeg har bare slått av harddisken i menyen, så slipper man å høre at den spinner. Man velger at den ikke skal ta opp kontinuerlig. Dette vet sikkert de fleste nå.
    Med dette mener du å stille "Automatisk opptak" til "0 minutter" ikkesant?

Active
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    412
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kontinuerlig oppdag er jo noe av poenget med en slik boks. Skrur man av dette kan man like godt bruke en VHS-spiller til å ta opp med.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    82
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av popkorn
    Kontinuerlig oppdag er jo noe av poenget med en slik boks. Skrur man av dette kan man like godt bruke en VHS-spiller til å ta opp med.
    Tåpelig påstand. Jeg har absolutt ikke noe behov for å spole tilbake i sendingene jeg ser. Noe jeg derimot gjør en gang iblant er å pause sendingene, men spole tilbake....niks.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    179
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av 2die4
    Tåpelig påstand. Jeg har absolutt ikke noe behov for å spole tilbake i sendingene jeg ser. Noe jeg derimot gjør en gang iblant er å pause sendingene, men spole tilbake....niks.
    Heh, så det er tåpelig å spole tilbake, men å pause er greit?

Må si meg enig med popkorn at det å spole tilbake er et poeng med en PVR.
    PLUSS pause, slow motion og de andre tingene den kan gjøre.

Uansett, det er ganske uhøflig å karakterisere et forummedlems mening som tåpelig.

Newcomer perkforr sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    283
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av 2die4
    Med dette mener du å stille "Automatisk opptak" til "0 minutter" ikkesant?
    Ja, det var det jeg mente.

Jeg fant ut at jeg svært sjeldent brukte denne funksjonen. Og dermed var det i mitt tilfelle bedre å slippe å høre harddisken.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    82
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Lowlevel
    Heh, så det er tåpelig å spole tilbake, men å pause er greit?

Må si meg enig med popkorn at det å spole tilbake er et poeng med en PVR.
    PLUSS pause, slow motion og de andre tingene den kan gjøre.

Uansett, det er ganske uhøflig å karakterisere et forummedlems mening som tåpelig.
    Vel, da sier du deg i tillegg enig i at om man velger å skru av automatisk opptak, så er det like greit å skifte ut HD PVR'en med en VHS. Det er forståelig å ty til overdrivelser for å få fram et poeng, men jeg mente bare at det var en i overkant overdreven påstand. Sist men ikke minst stiller jeg meg helt forfjamset over at du tolker det jeg skriver som at det er tåpelig å spole tilbake i en sending. Det har jeg aldri skrevet.

Selvfølgelig er det å spole tilbake i en sending en nyttig funksjon for de som har behov for det, men ikke for meg. Selv om man velger å skru av automatisk opptak, så mener jeg at dekoderen fremdeles er meget funksjonsrik og grei å ha.

Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har ett par spørsmål til dere som også har internett fra GET.

Jeg har en del problemer med min nåværende leverandør, og vurderer ett bytte.

Spørsmålene er:

-Leverer GET hastigheten de lover, også langt unna sentral?

-Er nettet deres stabilt?

-Hvordan er det når mange bruker nettet samtidig på ett større område (ikke innad i husstanden), blir hastigeten merkbart lavere?

-Og sist, jeg har forstått at man kan bruke HD PVRen som modem, funker dette like bra som eget modem?

Active
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    412
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndersT2
    Leverer GET hastigheten de lover, også langt unna sentral?
    Ja. Jeg bor i en ganske ny leilighet sentralt. Tipper at sentralen er oppgradert og ikke veldig langt unna.

Er nettet deres stabilt?
    Ja. Standardmodemet deres er dessverre ekstremt ustabilt (må resettes ganske ofte). Modemet som er innebygget i HD PVR-en er stabilt.

Hvordan er det når mange bruker nettet samtidig på ett større område (ikke innad i husstanden), blir hastigeten merkbart lavere?
    Kan ikke si at jeg har merket noen forskjell.

Og sist, jeg har forstått at man kan bruke HD PVRen som modem, funker dette like bra som eget modem?
    Du slipper en ekstra strømadapter og en ekstra boks. Hos meg hjalp det veldig på kabelkaoset under stereobenken å bli kvitt modemet. Funker veldig bra og er stabilt.

Active ToCa sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Sted
    Her
    Poster
    489
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Spørsmålene er:

-Hvordan er det når mange bruker nettet samtidig på ett større område (ikke innad i husstanden), blir hastigeten merkbart lavere?

-Og sist, jeg har forstått at man kan bruke HD PVRen som modem, funker dette like bra som eget modem?
    Etter å ha vært grundig lei av Nextgentel, Ventelo og andre leverandører på ADSL som hele tiden lover ting de ikke kan holde med mindre du bor i sentralen deres, så var det å gå til kabel med Get en sann drøm. Stabilt og fritt for script som hele tiden resetter hastigheten til under det du betaler for. Med Get har jeg ennå tilgode å oppleve at hastigheten faller under det jeg betaler for etter over 2 år som kabelkunde. Bor i blokk med nytt nett og 8 boenheter i oppgangen som alle har Get kabel (fellesavtale).

Intermediate Starman sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    3,152
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Spørsmålene er:

Jeg har i grunnen samme positive erfaring med Get som ToCa.

Jeg holder til i Kristiansand og er koblet til som siste bolig (enden på kabelen i gata). Må si at jeg opplever nettet som veldig stabilt. Bruker standard modemet siden det er mest praktisk for meg, selv om jeg også har Get's HD-PVR. Har derfor aldri prøvd HD-PVR'en som modem.

Kan ikke huske at jeg har opplevd lavere hastighet av betyding (pga Get) enn det jeg betaler for.

Får tilføye at jeg pr idag abonnerer på laveste hastighet ( 2/1 ) til Get, så det er mulig at denne er lettere å levere stabilt enn en høyere hastighet ville vært(?)...

Her er resultatet når jeg gjorde en enkel test av hastigheten idag:

Intermediate G|zO sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,799
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Spørsmålene er:

Jeg hadde 17500 linje fra GET før, og var middels fornøyd.
    Oppetiden var god, men ved visse tider hvor det var typisk mye trafikk på internett og TV i boretslaget datt hastigheten under 10000. Jeg sendte mail til GET, og det de kunne gjøre var å sende en teknikker på min regning. :O

I dag har jeg Fiber fra Telenor, og ENESTE ustabiliteten jeg har hatt her er 100mbit linje i et døgn!

HDTV fra GET-telenor-tar-av-png

Intermediate sirant sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    2,760
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av sirant
    Det er noe av grunnen til at jeg ønsker å beholde 2 forskjellige leverandører. Når for å teste så får jeg 5 MB ned, mot vanlige 13 MB på det som skal være en 20 MB linje. 13 holder egentlig, men 5 er uaktuelt å leve med. Får få dem til å sette opp til 13 igjen, og leve med ett litt ustabilt nett, og heller få dem til å sette ned prisen en del. En kompis fikk avslag uten å spørre om det.

Det underlige med linjen er at min bror har samme hastighet, bor vegg i vegg, og har ikke problemer. De hevder at det er selve linjen som er problemet. Mitt syn er at det er inngangen den sitter på i sentralen som er problemet, siden alt startet etter det røk noe der i desember.

Active
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    323
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sliter med at serieopptak ikke fungerer lengre, noen andre som opplever dette?
    EDIT: Funker igjen nå

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MacBain
    Sliter med at serieopptak ikke fungerer lengre, noen andre som opplever dette?
    EDIT: Funker igjen nå
    Det virker IKKE !

Det sikreste er vel å få med seg favorittene på TV når det sendes,
    men det har vi nesten aldri gjort etter PVR'en's fødsel.

Denne uka har vi mistet mange 'planlagte' opptak !!

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    151
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det har faktisk sluttet å virke her hos meg i Oslo sentrum også.

Active
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    412
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Angående serieopptak så hjalp det å skru av/og på boksen med bryteren bak boksen.

Minner forresten om dette fantastiske sitatet fra Brukerveiledningen, som kanskje kan forklare hvorfor disse boksene er notorisk ustabile:
    Get box HD PVR kan sammenlignes med en datamaskin og vi anbefaler derfor at du slår dekoderen av og på med strømknappen på baksiden en gang i blant.
    Tipper det er Windows ME Get sammenlikner seg med her...

Active
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    412
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva er det med spolefunksjonen på HD PVR boksen? Trykker man noen ganger på spoleknappen går den fra 2x til 30x . Trykker man én gang til spoler den 15 MINUTTER fremover!?

Side 112 av 135 FørsteFørste ... 2 12 22 32 42 52 62 72 82 92 102 108 109 110 111 112 113 114 115 116 122 132 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •