HDTV fra GET - Side 109

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 109 av 135 FørsteFørste ... 9 19 29 39 49 59 69 79 89 99 105 106 107 108 109 110 111 112 113 119 129 ... SisteSiste
Viser resultater 2,161 til 2,180 av 2687

Tråd: HDTV fra GET

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    34
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av AndersT2
    Det er sikkert for å reklamere for seg selv. Irriterende greier, det er likesom tilbake til 80-tallet og den store gule "3" tallet til TV3.

Grunnen til at den står såpass langt inn er nok der hvor det kappes ned til 4:3. Men kjedelig at de tar hensynd til slikt. Men en gjennomsiktig "2-HD" hadde vært mer enn nok

Ja hvis du ser på de amerikanske kanalene som har flust av HD kanaler så greier de fleste av disse og gjøre det profft, tilogmed vår gode gamle statskanal NRK HD er mye bedre.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    151
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Dark
    Bruk Huet litt
    Fordi Canal digital har levert Verdens dårligste digital bokser kansje + litt annet
    Dette er Get forum så jeg vil ikek prate om de Horene her
    EKs Cd kunde.
    Jeg lurte på hvorfor du vil at man skal gå til "rettsak" mot Get...

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    53
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Solaar
    Hvis man ønsker å ha kanalene i en spesiell rekkefølge så kan man sette opp det ved hjelp av "mine kanaler". Rekkefølgen du velger avgjør rekkefølgen de dukker opp i listen over mine kanaler. Merk at du må gå ut og lagre for hver gang, det er altså ganske tungvint.

Eksempel:

NRK1 (kanal 1)
    NRK2 (kanal 2)
    TV2 (kanal 3)
    NRK3 (kanal 4)

Hvis du vil at NRK3 skal ligge foran TV2 i listen over "mine kanaler" må du gå inn i menyen: "innstillinger" -> "mine kanaler" og markere kanal 1,2 og 4 og lagre dette. Så går du tilbake inn på samme sted, markerer kanal 3 (tv2) og lagrer igjen. Dette fører til at rekkefølgen blir NRK1, NRK2, NRK3, TV2.

Tungvint, men det går. Desverre fungerer det ikke når du bruker kanal opp og ned knappene, da skifter den fortsatt bare til neste kanal i nummer-listen. Men det kan være kjekt å vite hvis du liker å sortere kanalene dine på en spesiell måte.
    Sant nok, du kan ordne kanalene slik du vil ha dem på denne måten, men jo mer man endrer den opprinnelige liste, jo tregere blir EPG`en (etter min erfaring). Jeg la opp norske kanaler, svenske, danske, tegnefilmkanaler, filmkanaler, sportskanaler etc i en perfekt rekkefølge, og resultatet ble fint bortsett fra å bla opp og ned i programguiden gikk helt i stå.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    151
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok, det har ikke jeg opplevd. Men jeg har hatt store problemer med opptak og programinfo i EPGen. Formaterte harddisken og la inn kanalene på nytt, nå funker alt som det skal.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    234
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg som mange andre gått til anskaffelse av noen HD-kanaler og da en dekoder. Jeg valgte HDi dekoderen da jeg ikke ville ha støy fra harddisken i PVR dekoderen.

Fornøyd med bildet og boksen i seg selv, men for alt i verden klarer jeg ikke å få lyd i receiveren med boksen. Den gir lyd når jeg kobler den rett i TVen, men ikke når jeg kobler via min Yamaha RX-V765. Jeg har testet alle de 2 (!) lydinnstillingene for DD. Receiveren min kjenner igjen strømmen og sier at det er DD som mottas når det er aktivert og PCM når den ikke er aktivert, men ingen lyd! Har testet forskjellige HDMI-kabler og forskjellige porter på receiver. PS3en og PCen fungerer fint med lyd og bilde via HDMI så jeg begriper ikke hvorfor denne dekoderen skal være vanskelig.

Noen som har noen erfaringer / gode tips å dele?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    191
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Freonor
    Da har jeg som mange andre gått til anskaffelse av noen HD-kanaler og da en dekoder. Jeg valgte HDi dekoderen da jeg ikke ville ha støy fra harddisken i PVR dekoderen.

Fornøyd med bildet og boksen i seg selv, men for alt i verden klarer jeg ikke å få lyd i receiveren med boksen. Den gir lyd når jeg kobler den rett i TVen, men ikke når jeg kobler via min Yamaha RX-V765. Jeg har testet alle de 2 (!) lydinnstillingene for DD. Receiveren min kjenner igjen strømmen og sier at det er DD som mottas når det er aktivert og PCM når den ikke er aktivert, men ingen lyd! Har testet forskjellige HDMI-kabler og forskjellige porter på receiver. PS3en og PCen fungerer fint med lyd og bilde via HDMI så jeg begriper ikke hvorfor denne dekoderen skal være vanskelig.

Noen som har noen erfaringer / gode tips å dele?
    På PVRen så får man ikke ut DD over HDMI om jeg ikke tar helt feil, likevel litt rart om du ikke engang får stereo. Prøv med coax ved siden av HDMI-kabelen og se om du får noe lyd ut fra den.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    151
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jo, man får ut DD over HDMI med pvr'en. Når det er sagt så er det jo ikke den han har, han valgte HDi dekoderen. Kanskje det er der problemet ligger?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    191
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Solaar
    Jo, man får ut DD over HDMI med pvr'en. Når det er sagt så er det jo ikke den han har, han valgte HDi dekoderen. Kanskje det er der problemet ligger?
    Ok, da må det ha kommet i en oppdatering fordi det var ikke slik da HD PVRen ble lansert.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    151
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av xorcist
    Ok, da må det ha kommet i en oppdatering fordi det var ikke slik da HD PVRen ble lansert.
    Det stemmer.

Newcomer nilberg sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Get's HD sendinger - Mosaikk

Jeg har samme problemet som andre har nevnt tidligere. Kanalene TV2 Sport HD og Viasat Fotball HD kan virke OK i ca. 1 times tid, for så å plutselig bli totalt ubrukelige pga digital "støy". Deler av bildet henger, og man får mosaikk effekt. Lyden hakker også.

Selv bruker jeg den første utgaven av Get HD PVR (har aldri hørt om HDi..?) og sender bildet via HDMI til en Denon AVR-3808 receiver og videre til et 52" Samsung LCD. Tuneren står konfigurert med 1080i/720p (har forsøkt begge) og Dolby Digital lyd.

Har også internett via Get, og fikk byttet splitteren i veggen, grunnet dårlig hastighet på nettet. Ser at Get skulle pushe en ny, større oppdatering til tunerene sine, men usikker på om jeg har fått denne.

Eneste jeg har funnet som en form for workaround mtp mosaikk i TV-bildet, er å ta strømmen på både modem og tuner. Etter oppstart ca. 5 minutt etter, virker HD-kanalene mer stabile. Men etterhvert kan de så feile igjen, som om tuneren slipper opp for ressurser eller lignende. Kan det være aktuelt å se etter en firmware oppdatering (gjerne fra en tredjepart eller lignende)?

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    32
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Tv2HD

Jeg har hatt noen runder med GETs kundeservice om dårlig bilde på TV2 HD )mosaikk/ hakking).

De har så langt ikke funnet noe feil hos meg - signalstyrken/ -kvaliteten er bra. Siste beskjed var at GET skal flytte TV2 HD vekk fra kanal 159 etter fotball-VM.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    147
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Oppdatering

Har selvfølgelig hatt de samme problemene med tv2 HD her også.

Nå klokka 02 kom det dog en oppdatering på min HDPVR, så får vi se om den har løst noen av problemene. Kan i farten ikke se hva oppdateringen har gjort, annet enn at jeg ikke kommer inn i filmleie-menyen lengre....

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    179
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sjekket driftstatus hos GET og fikk dette:

Enkelte kunder i dette området kan for tiden oppleve utfall av Bredbånd, Telefoni og Filmleie fra Get Våre teknikere jobber med å rette feilen. Get beklager de ulemper dette vil kunne medføre for våre kunder.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg var hos Get i dag jeg de bekreftet det du sier om Flytting. så kanalen er ikek flyttet enda nei?
    det forklarer jo tingenes tilstand..
    Vet dere om hvordan de Nye HD kanalen falller inn. står at svt HD og Mtv HD er lagt i startpakke..
    lurer på om det er den vanlige eller Hd pakken?
    noren som har funnet ut av dette..
    Kansje vi kan spare penger da slipper jeg kansje å ha svt hd mtv HD utenom..

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vet dere om hvordan de Nye HD kanalen falller inn. står at svt HD og Mtv HD er lagt i startpakke..
    I siste Get News står det:

Sitat Opprinnelig postet av Get News
    Flere HD-kanaler i Start!
    Flere og flere av våre kunder etterspør de populære HD-kanalene. Endelig kan alle med HD-dekoder se TV2 HD, SVT HD og Eurosport HD i grunntilbudet, Start
    Med andre ord: Det er i den vanlige grunnpakken, og hvis du har en HD-dekoder, så har du også disse tre kanalene.

Men, jeg finner ingenting om at MTV HD også skal flyttes til grunnpakka.

Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg var hos Get i dag jeg de bekreftet det du sier om Flytting. så kanalen er ikek flyttet enda nei?
    det forklarer jo tingenes tilstand..
    noren som har funnet ut av dette..
    Kansje vi kan spare penger da slipper jeg kansje å ha svt hd mtv HD utenom..
    Jeg fikk SVT HD her om dagen, har ingen tilleggspakker. Har ikke sjekket MTV.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Trur de sa det når jeg var Hos get er ikke sikker har sagt den opp har den fremdeles... vi får se da

Når Kommer PL HD kanaleneeeeeeeee?

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er EPg oppdater jeg synes det aldri stememr med klokka jeg
    hva som vises på den kanalen man ser på..
    er ikke 16/9) borte på flere kanaler etter siste oppdatering?

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2010
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Freonor
    Er støyen fra PVR-boksen så ille at det anbefales å heller gå for HDi? Usikker på hva jeg skal velge her. Prisforskjellen er minimal mellom de to. Like greit å gå for PVR da? Jeg tror egentlig ikke at jeg har noe bruk for PVR...

Newcomer HolgerL sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    174
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av oye
    Er støyen fra PVR-boksen så ille at det anbefales å heller gå for HDi? Usikker på hva jeg skal velge her. Prisforskjellen er minimal mellom de to. Like greit å gå for PVR da? Jeg tror egentlig ikke at jeg har noe bruk for PVR...
    Eg legg ikkje merke til nokon støy frå PVR'en, og PVR har totalt forandra måten eg ser på TV. Over 50% av alt eg ser på TV er i opptak, og muligheten til å setja på pause/spole tilbake når eg ser live tv er også absolutt verdt det. Har hatt PVR i 4-5 år no, og kan aldri gå tilbake til å ikkje ha det!

Side 109 av 135 FørsteFørste ... 9 19 29 39 49 59 69 79 89 99 105 106 107 108 109 110 111 112 113 119 129 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •