HDTV fra GET - Side 104

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 104 av 135 FørsteFørste ... 4 14 24 34 44 54 64 74 84 94 100 101 102 103 104 105 106 107 108 114 124 134 ... SisteSiste
Viser resultater 2,061 til 2,080 av 2687

Tråd: HDTV fra GET

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    151
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Gah! Jeg blir så sur når serieopptak ikke fungerer! For noen uker siden var det House som var trøblete, oppdaget at det skyldtes at det sto "ingen info tilgjengelig" når House skulle være, og bare da.

Idag er det Top Gear og Heroes som ikke har blitt tatt opp. Men denne gangen står programmene i EPG'n men i selve beskrivelsen (info-ruten), står det ingenting.

Men damas opptak av diverse jakten-på-tenåringsmamman-på-farmen-program har selvfølgelig fungert fint ...

Noen andre med samme problem som evt vet hva det skyldes?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    251
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Solaar
    jakten-på-tenåringsmamman-på-farmen-program

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    151
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Seriøst, er det ingen andre som har dette problemet? Det gjelder spesielt Canal + Film HD. Flere ganger nå så har den bare hoppet over enkelte episoder. Har forsøkt å ta opp flere serier for å se om problemet bare var knyttet til House men det viste seg at opptak av Heroes og V hadde samme problem.

En annen morsom ting er at jeg flere ganger har forsøkt å ta opp filmen Bird men hver gang var opptaket uten lyd. Fant ut i går at filmen ikke går å se hvis man har dekoderen innstilt på digital lyd. Det løste seg når jeg byttet til vanlig analog lyd. Merkelig.

Newcomer HilRam sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2006
    Sted
    OSLO
    Poster
    266
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vi opplever stadig at serieopptak ikke er til å stole på. Du er ikke alene.
    "If you can't be right, be wrong at the top of your voice!"

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HilRam
    Vi opplever stadig at serieopptak ikke er til å stole på. Du er ikke alene.
    Det gjelder ikke bare HD-PVRen heller. Jeg har blitt så vant til at serieopptak slutter å funke, at jeg tar går gjennom alle serieopptak hver helg, for å sjekke om det er registrert opptak i uken som kommer. I samme slengen sletter jeg alle repriseopptakene som dekoderen ønsker å gjøre. Dette er spesielt plagsomt med 2½ men, som sendes fire ganger om dagen på TV3, mens det er en ny episode i uka (som for sikkerhets skyld sendes to ganger).

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    151
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Selv om jeg sletter serieopptak og setter det til vanlig opptak så skjer det at den dropper de. Det merkelige er at det bare skjer med serier. Dette problemet dukket opp etter siste oppdatering hos meg, hva med dere?

Active
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    320
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Selv om jeg sletter serieopptak og setter det til vanlig opptak så skjer det at den dropper de. Det merkelige er at det bare skjer med serier. Dette problemet dukket opp etter siste oppdatering hos meg, hva med dere?
    Er det på NRK1 HD? Jeg har flere problemer med serieopptak. Et utvalg av disse: som nevnt tar den også opp repriser (men ikke alltid). Den nekter å slette enkeltopptak av serier selv om det er mulig. Ikke lenge etter har den "satt inn" opptaket igjen. Setter jeg på serie opptak på NRK1 HD hender det at den "flytter" det til NRK1. Noen ganger virker det som om de også bare forsvinner. Serieopptak som har gått en stund kan plutselig slutte å virke og de må slettes og programmmeres på nytt. Etter som tiden går og noen forskyves i tid hender det blir 3 som overlapper. Da får en ingen varsler og det synes som både 1 og 2 og 3 av opptakene da feiler og jeg får et rødt merke med utropstegn om at opptaket feilet. Noen ganger forsvinner dette røde merket av seg selv. Flere ganger foretas det ikke opptak uten at jeg kan se at det kan ha skyldtes overlapping. Noen ganger tas bare en liten del av programmet opp uten at jeg kan se hvorfor. Andre ganger har den ikke startet opptak før jeg velger PVR'en via forsterkeren. Mange kanaler har ikke muligheten for å sette serieopptak selv om det er serier.

Jeg har to HD-PVR tilkoplet TV via HDMI gjennom en surround forsterker. Problemene over synes ikke å være like på begge PVR'ene til en hver tid og jeg har byttet PVR 3 ganger (eller var det 4??).

Programmerer jeg bare enkeltopptak ser alt til å virke problemfritt.

Jeg savner seriøst muligheten for å kunne programmere inn en kanal med et bestemt tidspunkt og selv velge om det skal skje daglig, ma-fr, w-e eller hver dag og et bestemt antall ganger fra 1 til uendelig. Slik det var på en del gamle VHS-spillere...

Skjønner heller ikke helt hvorfor de har en grense på hvor mange serier en kan ta opp. I hvert fall bør den settes mye høyere.

Jeg ser i praksis alt jeg ser på TV som opptak; nyheter aktualitet, tv-serier etc. etc.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    151
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Problemet mitt er akkurat som du beskriver det. Og det virker som at det først og fremst skjer på HD-kanalene. Har også problem med at opptak på NRK HD skifter til vanlig NRK.

Mine koblinger er lik dine men jeg kan ikke finne noen grunn til at koblingene skal ha noen grunn til å ha med dette problemet å gjøre? Opptakene er jo bare avhengig av at PVR'en er på.

Active
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    320
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Problemet mitt er akkurat som du beskriver det. Og det virker som at det først og fremst skjer på HD-kanalene. Har også problem med at opptak på NRK HD skifter til vanlig NRK.

Mine koblinger er lik dine men jeg kan ikke finne noen grunn til at koblingene skal ha noen grunn til å ha med dette problemet å gjøre? Opptakene er jo bare avhengig av at PVR'en er på.
    Jeg har hatt slike problemer på alle kanaler, men det kan av og til se ut som om EPG ikke oppdaterer seg selv ved å hente inn nye data på slutten av de 6 dagene som en normalt kan se når PVR'en bare blir stående for seg selv uten at den er videokilden som pt vises på TV'en.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    58
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Halla, har det noe å si på hvilken HDMI kabel jeg bruker? bruker en ganske gammel, har hørt noe om 1,3 versjon?
    Skal kjøpe en HDMI kabel til uansett så er det noen som vet om jeg bør gå får en ny versjon?

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    151
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vet ikke hva du mener med en gammel, men hvis du kjøper en helt vanlig HDMI-kabel fra f.eks C.Ohlsson så holder det fint.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Opplever til tider at min TV mister signalet fra dekoderen som er tilkoblet via HDMI.
    Signalene er tilbake igjen om dekoder eller tv slås av og så på igjen.
    Dette er også uavhengig om det er "direkte" eller opptak.

Noe forslag til løsning, da dette tidvis er veldig irriterende.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    151
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det problemet har jeg alltid hatt. Det kommer og går og løsningen jeg har funnet er den samme som du: slå av og på dekoderen.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    24
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av olesyv
    Opplever til tider at min TV mister signalet fra dekoderen som er tilkoblet via HDMI.
    Signalene er tilbake igjen om dekoder eller tv slås av og så på igjen.
    Dette er også uavhengig om det er "direkte" eller opptak.

Noe forslag til løsning, da dette tidvis er veldig irriterende.
    Har akkurat det samme problemet.
    Har ikke opplevd at det er bedre å skru av og på TV vs Dekoder.

Kan det ha noe å si hva slags TV man har? Jeg har en Philips 9603H.

Noen som har meldt ifra til Get, siden det er flere av oss som har problemet?

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    151
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har ikke kontaktet de, problemet er ikke så plagsomt siden opptakene fungerer selv om signalet mistes.

Jeg har for øvrig også en Philips, men 7403. Koblet med HDMI til dekoderen gjennom en Yamaha RX-V663 forsterker.

Active ToCa sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Sted
    Her
    Poster
    489
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Canal + Film HD (kanal 163) forsvant fra kanallisten i dag. Forsøk på taste inn 163 for å direktevelge kanalen funket heller ikke. Det har visst vært mye utfall av kanaler i dag i følge driftsmeldingene på get.no, så det var vel en følgefeil av de problemene. En kjapp boot av boksen fikset problemet.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    41
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Digital lyd ut (via spdif) hakker

Har nå skrudd på Dolby lyd på hdpvr fra Get. Kjører dette ut via coax/spdif til forsterker.
    Men lyden hakker veldig på opptak.
    Fikk også svensk lyd imellom sendingene :\

Noen som har erfaring fra dette?

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    151
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har hatt litt hakking i lyden de siste ukene men det har vært forbigående og det virker som at lyden er fikset igjen. Det var for øvrig mest fremtredende på HD-kanalene.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Dolby ?

Er det Dolby Digital som ikke er helt bra?

SVT1 har et Dolby Digital lydspor og det er helt perfekt på filmen i kveld.
    Men jeg har også sjekket Dolby-sporet på 3Sat under kveldens konsert. Hakker noe helt forferdelig.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    41
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har hatt litt hakking i lyden de siste ukene men det har vært forbigående og det virker som at lyden er fikset igjen. Det var for øvrig mest fremtredende på HD-kanalene.
    Jepp var voldsom hakking på Canal Digital Series opptak.
    Uten Dolby går det fint.

Side 104 av 135 FørsteFørste ... 4 14 24 34 44 54 64 74 84 94 100 101 102 103 104 105 106 107 108 114 124 134 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •