HDTV fra GET - Side 102

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 102 av 135 FørsteFørste ... 2 12 22 32 42 52 62 72 82 92 98 99 100 101 102 103 104 105 106 112 122 132 ... SisteSiste
Viser resultater 2,021 til 2,040 av 2687

Tråd: HDTV fra GET

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Rolle
    Styret kan ikke bestemme på egen hånd over ting som får økonomiske konsekvenser for beboerne.
    Mulig dere har dette som praksis hos dere, men etter lovverket så kan styret gjerne tredoble husleien uten å spørre generalforsamlingen. Det eneste styret ikke kan gjøre på egenhånd, er å ta opp lån med pant i borettslaget, dersom denne panten har høyere prioritet enn innskuddene fra beboerene.

(dette gjelder borettslag. Det er andre regler for selveierlag, men også der har styret vide fullmakter)

For øvrig vil jeg påstå at så å si alt styret gjør har økonomiske konsekvenser for beboerene.

Sitat Opprinnelig postet av Rolle
    PS. De 155:- er innbakt i husleien. Det eneste vi betaler ekstra er for er Canal+ eller andre utvidelser.
    Så dere har fått dekoderene gratis? Hvorfor er det da folk som ikke bruker dem?

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2010
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    går det an å koble PVR'en til pcen/media center?

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kateido
    går det an å koble PVR'en til pcen/media center?
    Nei.

Dvs. du kan jo alltids trekke vanlig videokabel til et TV-kort, eller f.eks. Hauppauge HD PVR, men du har ingen måte å overføre innholdet digitalt på.

Intermediate Rolle sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,460
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av trondmm
    Så dere har fått dekoderene gratis? Hvorfor er det da folk som ikke bruker dem?
    Nei, vi har ikke fått noen dekodere, de må kjøpes. Derfor sitter noen og ser på analoga signaler og har klaget på dårlig kvalitet.

Nå viser det seg at styret har også jobbet med et forslag til oppgradering av eksisterende avtale, der vi for en veldig liten økning i leien får både internett og leiedekoder inkludert i pakken. Man anbefaler nå og gå for dette, så det ser ut at løse seg til det beste.

Da får jeg for deres skyld bare håpe at også Get i fremtiden får flere interessante HD kanaler, og ikke minst får de inn i de vanlige pakkene istedenfor det virvaret som eksisterer i dag.

Lykke til :-D

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    41
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Elektronisk programguide (EPG) viser TV-program 7 dager fram i tid?

Sliter litt med at programguiden ikke viser oppdatert program på Get hdpvr.
    Litt kjipærn når når opptaksfunksjonen er veldig basert på å velge program.
    Ønsker å ta opp noe som nå er 4-5 dager frem i tid (altså godt under ei uke).

Er det noe manuelt man må foreta seg for å få ned riktig programguide?

Har prøvd å ta ut/sette inn strømmen på boksen.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    57
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis det er Oscar utdelingen du tenker på, så venter jeg på den også kommer vel snart..

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2008
    Sted
    Oslo
    Poster
    108
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HilRam
    Så hjertens enig! Har sendt e-post til Get om dette, men bare fått et ullent svar om at de jobber "hele tiden" med å utøke HD-tilbudet. Dette var over et halvt år siden, og siden den gangen har de fått på plass..... STV HD! Tadaaaa! :???:
    kanskje en ide å starte en "Gi oss flere HD-kanaler"-gruppe på Facebook? (hvis den ikke finnes allerede).

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    41
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pagabrie
    Hvis det er Oscar utdelingen du tenker på, så venter jeg på den også kommer vel snart..

Synes litt av hensikten med pvr faller bort når man må vente til dagen før eventet, før programmet er oppdatert slik at det er mulig å forhåndsprogrammere.

Hva hvis man skal på ferie mer enn 1 dag , og vet at man går glipp av VM finale etc....

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    181
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av maanemann
    Hva hvis man skal på ferie mer enn 1 dag , og vet at du gå lipp av VM finale etc....
    VM finalen kan du sikkert se der du er på ferie, det er vel uansett rimelig uinteressant å se den i opptak to uker etterpå Men for andre ting du må ha med deg kan du jo nå programmere Getboxen over Internett.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sliter litt med at programguiden ikke viser oppdatert program på Get hdpvr.
    Hvis det er snakk om Oscar-utdelingen, så var programguiden på nrk.no også feil for to-tre dager siden, så jeg er absolutt ikke overrasket over at Gets programguide ikke er oppdatert.

Er det noe manuelt man må foreta seg for å få ned riktig programguide?
    Har prøvd å ta ut/sette inn strømmen på boksen.
    Det å ta strømmen vil tvinge boksen til å hente helt ny guide for hele perioden. Problemet er at de som leverer EPG-data til Get ikke har oppdatert programmene for NRK. Du kan jo prøve å ringe kundeservice og be dem ta kontakt med leverandøren sin, men hvis de ikke har på plass rutiner som får med seg programendringer automatisk, så tviler jeg sterkt på at de gidder å gjøre noe med saken før på mandag, og da er det jo for sent.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    41
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av frS63
    VM finalen kan du sikkert se der du er på ferie, det er vel uansett rimelig uinteressant å se den i opptak to uker etterpå
    Hvis man har tid/prioriterer/fysisk tilgang til TV til å se alt der du er, trenger man ikke pvr.
    Alt man ser etterpå vil jo være yesterday's news.

Newcomer askebeger sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Nettverkspartisjon på HD PVR

Var og kikket litt på System Informasjon idag og etter å ha bladd litt nedover komer man til Hard Disk Information. Der står selvfølgelig listet den interne, men under der igjen står det følgende:

Network Partition Size: 0 GB
    Network Partition Free Space: 0 GB

Som sikkert de fleste kunne jeg tenkt meg mere lagringsplass, og er det virkelig mulig å få en NAS eller lignende koplet til denne boks?

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jepp Få opp en Side på Facebook
    Jeg vil ha PL HD når tv2 skal sende dette. Har Get ..
    xante. lag en Topic på det i forumet ...

Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av askebeger
    Var og kikket litt på System Informasjon idag og etter å ha bladd litt nedover komer man til Hard Disk Information. Der står selvfølgelig listet den interne, men under der igjen står det følgende:

Network Partition Size: 0 GB
    Network Partition Free Space: 0 GB

Som sikkert de fleste kunne jeg tenkt meg mere lagringsplass, og er det virkelig mulig å få en NAS eller lignende koplet til denne boks?
    Tror ikke det er mulig.

Eneste mulighet er vel å bytte ut selve harddisken. Tror jeg leste at det gikk. Men GET blir nok ikke glade hvis de hører det

Dette er jo det store problemet med slike bokser. Er den full så er eneste mulighet å slette ting, eller ta opp det man vil ta vare på via en annen enhet som DVD opptaker eller VHS, og da koplet til med Scart. Men det kan jo være kopibeskyttet den veien også via Macrovision.

Det andre store problemet er også at ting man tar opp er låst til abonnentet, så hvis man ikke lenger abonnener på kanalen så får man heller ikke sett opptaket.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    191
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndersT2
    Tror ikke det er mulig.

Eneste mulighet er vel å bytte ut selve harddisken. Tror jeg leste at det gikk. Men GET blir nok ikke glade hvis de hører det

Dette er jo det store problemet med slike bokser. Er den full så er eneste mulighet å slette ting, eller ta opp det man vil ta vare på via en annen enhet som DVD opptaker eller VHS, og da koplet til med Scart. Men det kan jo være kopibeskyttet den veien også via Macrovision.

Det andre store problemet er også at ting man tar opp er låst til abonnentet, så hvis man ikke lenger abonnener på kanalen så får man heller ikke sett opptaket.
    Man kan bytte harddisken, men såvidt jeg har forstått får man ikke utnyttet eventuell kapasitet på over 250Gb uansett. Eneste grunn til å bytte er dermed for å bytte til en mer stillegående harddisk med mindre varmeutvikling (les: 2.5" harddisk).

Når det gjelder å se på opptak fra kanaler man ikke lenger abonnerer på så har jeg også lest hos Get at det er slik det fungerer, men jeg har selv flere opptak på min PVR fra kanaler som jeg ikke lenger abonnerer på, og det er ikke noe problem å se på disse.

Newcomer KjellG sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Fjernbetjent opptak via mobil

Buggs her? Funket som fy for ikke lenge siden...

Edit: Funker igjen.

Active
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    323
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av xorcist
    Man kan bytte harddisken, men såvidt jeg har forstått får man ikke utnyttet eventuell kapasitet på over 250Gb uansett. Eneste grunn til å bytte er dermed for å bytte til en mer stillegående harddisk med mindre varmeutvikling (les: 2.5" harddisk).

Når det gjelder å se på opptak fra kanaler man ikke lenger abonnerer på så har jeg også lest hos Get at det er slik det fungerer, men jeg har selv flere opptak på min PVR fra kanaler som jeg ikke lenger abonnerer på, og det er ikke noe problem å se på disse.
    Jeg prøvde å bytte hd for en stund tilbake og da gikk det ikke ann, noen som har gjort dette i senere tid?.
    Ville gjerne ha satt inn en SSD for å få bort all støyen 8).

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    191
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er ganske lenge siden jeg gjorde det. Satte inn en ny og helt blank disk på 250Gb og det bare fungerte uten at jeg måtte gjøre noe spesielt. Det er jo mulig Get har sperret for dette nå, men min PVR fungerer fortsatt helt fint. Det blir ganske dyrt med SSD på 250Gb da..

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    151
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det noen som opplever å ha problemer med å sette opptak på NRK HD? Hver gang jeg setter på opptak på den kanalen så svitsjer den automatisk til opptak på vanlig NRK i stedet.

Newcomer HolgerL sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    174
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Solaar
    Er det noen som opplever å ha problemer med å sette opptak på NRK HD? Hver gang jeg setter på opptak på den kanalen så svitsjer den automatisk til opptak på vanlig NRK i stedet.
    Har ikkje hatt trøbbel med det. Har tatt opp fleire program på NRK HD den siste veka. Mista dei siste 30 sekunda av Himmelblå på søndag, det er det einaste problemet eg har hatt...

Side 102 av 135 FørsteFørste ... 2 12 22 32 42 52 62 72 82 92 98 99 100 101 102 103 104 105 106 112 122 132 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •