HDTV fra GET - Side 101

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 101 av 135 FørsteFørste ... 11 21 31 41 51 61 71 81 91 97 98 99 100 101 102 103 104 105 111 121 131 ... SisteSiste
Viser resultater 2,001 til 2,020 av 2687

Tråd: HDTV fra GET

Newcomer HilRam sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2006
    Sted
    OSLO
    Poster
    265
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Rolle
    Jeg ser at Canal Digitals parabolkunder får i dag tilgang på ESPN HD (sender NHL ishockey, Nascar racing og en masse annen amerikansk sport)

Skjer der ikke noe i det hele tatt på HD siden hos Get?

HD opplegget er jo tragisk dårlig og dyrt i forhold til Canal Digital.
    Så hjertens enig! Har sendt e-post til Get om dette, men bare fått et ullent svar om at de jobber "hele tiden" med å utøke HD-tilbudet. Dette var over et halvt år siden, og siden den gangen har de fått på plass..... STV HD! Tadaaaa! :???:
    "If you can't be right, be wrong at the top of your voice!"

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    179
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HilRam
    Så hjertens enig! Har sendt e-post til Get om dette, men bare fått et ullent svar om at de jobber "hele tiden" med å utøke HD-tilbudet. Dette var over et halvt år siden, og siden den gangen har de fått på plass..... STV HD! Tadaaaa! :???:
    Slutter meg til kritikken.
    Jeg har 3 dekodere/PVR pluss bredbånd og begynner å bli lei av å kaste bort penger når man ser at det finnes bedre alternativer.
    Jeg gidder ikke å betale 49 kr i tillegg for hver HD kanal når jeg allerede har Canal+ og andre pakker. Det er jo like før Get koster mer enn husleie.
    En annen sak er at det ennå ikke er gjort en avtale med TV2 og TVNorge om å tilby disse HD kanalene på Get nettet.

Intermediate Rolle sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,460
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg fikk samme meningsløse svar når jeg spurte om TV2 HD, TVNorge HD, National Geographic HD, Animal Planet HD og History HD.

Når man har kabeltv og ikke mulighet for parabol så har man bare valget ”take it or leave it” og det er Get veldig klar over

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    860
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Jeg fikk samme meningsløse svar når jeg spurte om TV2 HD, TVNorge HD, National Geographic HD, Animal Planet HD og History HD.

Når man har kabeltv og ikke mulighet for parabol så har man bare valget ”take it or leave it” og det er Get veldig klar over
    Pr.dato har jeg 13 HD kanaler på Get.Jeg flere andre leverandører som ikke har det .Selvsagt ville det vært fint om vi kunne få de kanalene som du savner,men sammenlignet med andre så er ikke Get så verst.Det er klart at Sky har ca.35 stk HD kanaler mens Freesat bare har 2.Jeg tror at TV2 HD vil dukke opp ganske snart bl.a. p.g.a. PL.
    Stølen

Medlem siden
    Jul 2006
    Sted
    OSLO
    Poster
    265
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av stølen
    Pr.dato har jeg 13 HD kanaler på Get.Jeg flere andre leverandører som ikke har det .Selvsagt ville det vært fint om vi kunne få de kanalene som du savner,men sammenlignet med andre så er ikke Get så verst.Det er klart at Sky har ca.35 stk HD kanaler mens Freesat bare har 2.Jeg tror at TV2 HD vil dukke opp ganske snart bl.a. p.g.a. PL.
    Stølen
    Og hva er de samlede, månedlige utgiftene du har til kabel-TV når du har 13 HD-kanaler hos GET?

Grunntilknytning, Leie av HD-dekoder, Viasat-pakken, Canal+ total-pakken, familie HD-pakken pluss "HD-pakken" ???

99,-
    + 99,-
    + 249,-
    + 289,-
    + 149,-
    + 99,-
    ________
    = 984,- pr. måned!

Ren utbytting, spør du meg!

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    860
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Og hva er de samlede, månedlige utgiftene du har til kabel-TV når du har 13 HD-kanaler hos GET?

Grunntilknytning, Leie av HD-dekoder, Viasat-pakken, Canal+ total-pakken, familie HD-pakken pluss "HD-pakken" ???

99,-
    + 99,-
    + 249,-
    + 289,-
    + 149,-
    + 99,-
    ________
    = 984,- pr. måned!

Ren utbytting, spør du meg!
    Det er nok mye verre enn det.Jeg har en full pakke fra CD i TV-stuen og en Sky HD pakke i kinoen itillegg. Så du må nok dobble det beløpet er jeg redd. Det eneste som ikke koster noe er Freesatpakken. Mitt motto er dersom jeg skal begynne å behovsprøve opplegget mitt,så er det ikke noe moro lenger.Jeg har det ihvertfall moro.
    Stølen

Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er nok mye verre enn det.Jeg har en full pakke fra CD i TV-stuen og en Sky HD pakke i kinoen itillegg. Så du må nok dobble det beløpet er jeg redd. Det eneste som ikke koster noe er Freesatpakken. Mitt motto er dersom jeg skal begynne å behovsprøve opplegget mitt,så er det ikke noe moro lenger.Jeg har det ihvertfall moro.
    Stølen
    Glad i TV med andre ord

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    860
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Sitat Opprinnelig postet av AndersT2
    Glad i TV med andre ord
    Det er muligens mer gøy å ha det enn nødvedigvis å se på alt dette.Sky HD og Freesat er jo først fremst på grunn av at jeg bor slik til at det er et flott og stabilt bilde hele året samt at det er mulig å få med seg nesten all fotball du ønsker deg.Jeg er itillegg svært intressert i lyd og bilde så behovsprøving er et ikke tema.Vi har alle våre hobbyer og lyd og bilde er min.
    Stølen

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,460
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Stølen
    Hei ”Stølen”!

Jeg bor på Grasholmbryggå og vi har per i dag CD kabel der jeg har 43 kanaler, hvorav 10 er HD kanaler, alt inkludert i grunnpakken som vi betaler 155 Kr/mån for.

Årsaken for at jeg skriver litt her i Get tråden er at styret vil over på Get, så jeg prøver og finne ut hva fremtiden blir for meg. Vi skal ha årsmøte neste uke, jeg skal sloss for og beholde CD, som har Norges beste tilbud på kabel. Dessverre så kommer sikkert styret og stille med 20 – 30 fullmakter fra folk som ikke bryr seg, dermed er vel løpet kjørt for meg.

Greit nok at jeg kan få en del HD kanaler hos Get også, men dessverre ikke de kanalene jeg liker. Og i tillegg må jeg betale veldig mye mer per måned, enn hva jeg gjør i dag.

Mvh
    En nabo fra Hundvåg

PS. Ekstra tragisk er jo at CD legger nå ut ESPN HD, en av verdens beste sportskanaler, den går jeg også glipp av, hvis vi går over til Get

Medlem siden
    Jul 2006
    Sted
    OSLO
    Poster
    265
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lykke til Rolle, du får bare skrive ut prislisten fra Get og håpe at de tar til vettet! Jeg for min del jobber med å påvirke styret her til å innhente tilbud fra Canal Digital. ;-)

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,460
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lykke til Rolle, du får bare skrive ut prislisten fra Get og håpe at de tar til vettet! Jeg for min del jobber med å påvirke styret her til å innhente tilbud fra Canal Digital. ;-)
    Jeg har i lang tid etterlyst hva dette Get opplegget går ut på, det vil si, hvor mye tillegg blir det for HD kanaler og den slags, har ennå ikke fått svar, det virker som styret har en agenda her.

Det mest tragiske er at noen tullinger fikk dette starta for over et år siden, grunnen var at de var misfornøyde med kvaliteten på de analoge signalene. Jeg sa, herregud, du sitter vel ikke og ser på analoge sendinger i 2010? Her snakker vi om folk som glatt kjøper båter i millionklassen, så er de for kjipe til og investere noen hundre kroner i en dekoder, jeg blir bare så lei.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg bor på Grasholmbryggå og vi har per i dag CD kabel der jeg har 43 kanaler, hvorav 10 er HD kanaler, alt inkludert i grunnpakken som vi betaler 155 Kr/mån for.
    155,- pr. mnd pr. leilighet? Inkluderer dette både det som dekkes av husleien og det du selv betaler til CD?

Her jeg bor betalte vi 105,- pr. mnd. for å få analoge signaler fra Get. Nå betaler vi 149,- pr. mnd. for digital startpakke med HD dekoder, pluss to valgfrie SD-kanaler (velges fra favoritter og á la carte) eller én HD-kanal (velges fra HD-pakka) og Eurosport HD. I tillegg betaler vi en femtilapp for 800kbps/800kbps internett. Med bredbåndet følger selvfølgelig også muligheten for bredbåndstelefoni uten månedsavgift, noe som er ganske kjekt. Vi får 130,-/mnd avslag på internett hvis vi vil ha raskere hastighet. Det gis ingen rabatt ved oppgradering til HD PVR.

Borettslaget mitt ba forresten om et tilbud fra Canal Digital før de fornyet avtalen med Get. Etter å ha henvendt seg til CD via brev, epost og telefon fikk de ikke et eneste svar. Jeg er litt overrasket over at CD er så til de grader uinteressert i å få 2000 nye kunder.

Årsaken for at jeg skriver litt her i Get tråden er at styret vil over på Get, så jeg prøver og finne ut hva fremtiden blir for meg. Vi skal ha årsmøte neste uke, jeg skal sloss for og beholde CD, som har Norges beste tilbud på kabel. Dessverre så kommer sikkert styret og stille med 20 – 30 fullmakter fra folk som ikke bryr seg, dermed er vel løpet kjørt for meg.
    Dette er strengt tatt ikke noe styret trenger å la generalforsamlingen stemme over. Valg av kabelleverandør er godt på innsiden av hva et styre kan bestemme på egen hånd. Det er i tillegg svært ugunstig å la en genfors bestemme hvilken leverandør man skal bruke, da det fratar styret absolutt alle forhandlingskort. Det blir som å gå inn på Elkjøp og peke på en TV og si at du skal ha akkurat den modellen, og du får ikke lov å kjøpe den i noen annen butikk, og du må ha den nå med en gang. Hvor mye tror du da selgeren vil være villig til å senke prisen?

Hvis man skal la beboerene stemme over valg av leverandør, så burde styret heller presentere flere ferdigforhandlede avtaler, som er så godt som signaturklare, og så la beboerene bestemme hvilken av avtalene de vil ha.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    860
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Hei ”Stølen”!

Greit nok at jeg kan få en del HD kanaler hos Get også, men dessverre ikke de kanalene jeg liker. Og i tillegg må jeg betale veldig mye mer per måned, enn hva jeg gjør i dag.

Mvh
    En nabo fra Hundvåg

PS. Ekstra tragisk er jo at CD legger nå ut ESPN HD, en av verdens beste sportskanaler, den går jeg også glipp av, hvis vi går over til Get
    Har du anledning til å sette opp en parabol? Dersom du har denne muligheten så er du berget,men den prisen som dere betaler idag 155,-får du hverken fra Get eller fra CD med egen parabol. Jeg synes at boxen til Get er meget bra.Programtilbudet er også greit med bl.a. SVT 1 og 2 pluss Hd og TV4.Jeg regner også med at dersom trykket blir stort nok så finner de sikkert en løsning med CD om å videre sende ESPN.Det største problem med CD er at de har mistet PL og det er surt.For ESPN er bra,men ikke nok til å forsake PL.Nå er ikke det noen problemstilling for meg fordi jeg har stort sett alle løsningene. Jeg tror nok at vi må regne med at tilbudene blir dyrere etterhvert på satelitt og kabel,men tilbudene blir også veldig bra. Jeg satt og så Bayern Munchen mot Hamburg på ESPN HD på Sky igår og det er det beste bildet jeg har sett på lenge.Du kan gjerne stikke opp å se på opplegget mitt hvis du har lyst det er jo ikke lange biten.Send en mail på forumet så skal jeg kontakte deg.
    Stølen

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det største problem med CD er at de har mistet PL og det er surt.
    Hæ? Canal Digital sender vel TV2 også, gjør de ikke?

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    61
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er ikke bare negative sider, da. PVR-løsningen til Get er såpass mye bedre at jeg nærmest har satt opp Get som kriterium når jeg skal kjøpe ny leilighet eller rekkehus her i Oslo.

• Serieopptak
    • Program en uke frem i tid
    • Opptaksstyring via web
    • Laaaaangt bedre EPG - bedre oversikt, avbryter ikke nåværende sending, viser nåværende sending i et hjørne
    • Fungerende standby-modus, som tar opptak
    • Mulighet for "padding" av opptak i begge retninger

Andre deler av familien har CD PVR, og sammenligningen med Gets løsning er katastrofal - for CD. Skulle selvfølgelig gjerne hatt flere HD-kanaler (har bare Canal+ og NRK), men det over er mer enn verdt forskjellen.

Medlem siden
    Jul 2006
    Sted
    OSLO
    Poster
    265
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av trondmm
    Borettslaget mitt ba forresten om et tilbud fra Canal Digital før de fornyet avtalen med Get. Etter å ha henvendt seg til CD via brev, epost og telefon fikk de ikke et eneste svar. Jeg er litt overrasket over at CD er så til de grader uinteressert i å få 2000 nye kunder.
    Som nevnt tidligere i tråden, CanalDigital og GET har delt markedet mellom seg. Årsaken til at CD ikke svarer er at du bor på GET's "turf".

(De har vel ikke lyst til å komme hjem og finne et hestehode i senga )

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    860
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Hæ? Canal Digital sender vel TV2 også, gjør de ikke?
    Hæ,jo men til hvilken pris? Hvor mange kanaler/kamper? Har de avtale med TV2 om å få sende PL? Stemningen mellom CD og TV2 er vel ikke akkurat hjertelig nå?! For meg er det likegyldig hvem som sender,men er det det for de som kun skal velge en leverandør?
    Stølen

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hæ,jo men til hvilken pris? Hvor mange kanaler/kamper? Har de avtale med TV2 om å få sende PL? Stemningen mellom CD og TV2 er vel ikke akkurat hjertelig nå?! For meg er det likegyldig hvem som sender,men er det det for de som kun skal velge en leverandør?
    Poenget mitt er heller at Canal Digital ikke er det samme som Canal+. Det er Canal+ som har hatt PL rettighetene, og TV2 som har overtatt de. Canal Digital distribuerer både Canal+ og TV2, så jeg skjønner ikke helt hvorfor det skal være et problem for Canal Digital at rettighetene til PL har gått fra den ene kanalen til den andre.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,460
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette er strengt tatt ikke noe styret trenger å la generalforsamlingen stemme over. Valg av kabelleverandør er godt på innsiden av hva et styre kan bestemme på egen hånd. Det er i tillegg svært ugunstig å la en genfors bestemme hvilken leverandør man skal bruke, da det fratar styret absolutt alle forhandlingskort. Det blir som å gå inn på Elkjøp og peke på en TV og si at du skal ha akkurat den modellen, og du får ikke lov å kjøpe den i noen annen butikk, og du må ha den nå med en gang. Hvor mye tror du da selgeren vil være villig til å senke prisen?

Hvis man skal la beboerene stemme over valg av leverandør, så burde styret heller presentere flere ferdigforhandlede avtaler, som er så godt som signaturklare, og så la beboerene bestemme hvilken av avtalene de vil ha.
    Avtalen er allerede ferdigforhandlet når forslaget legges frem på årsmøtet.

Styret kan ikke bestemme på egen hånd over ting som får økonomiske konsekvenser for beboerne. Her har vi folk som har kjøpt HD-PVR til 3000 kroner. Noen sitter med bindingstid på kabelbredbåndet og sikkert Canal+ også (i desember kunne man hos CD binde seg for et år og betale den gamle prisen for hele 2010)

Som sagt blir det også betraktelig dyrere enn i dag, hvis man vil HD kanalene, så det får helt klart økonomiske konsekvenser.

PS. De 155:- er innbakt i husleien. Det eneste vi betaler ekstra er for er Canal+ eller andre utvidelser.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,460
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av xyzz01
    Det er ikke bare negative sider, da. PVR-løsningen til Get er såpass mye bedre at jeg nærmest har satt opp Get som kriterium når jeg skal kjøpe ny leilighet eller rekkehus her i Oslo.

• Serieopptak
    • Program en uke frem i tid
    • Opptaksstyring via web
    • Laaaaangt bedre EPG - bedre oversikt, avbryter ikke nåværende sending, viser nåværende sending i et hjørne
    • Fungerende standby-modus, som tar opptak
    • Mulighet for "padding" av opptak i begge retninger

Andre deler av familien har CD PVR, og sammenligningen med Gets løsning er katastrofal - for CD. Skulle selvfølgelig gjerne hatt flere HD-kanaler (har bare Canal+ og NRK), men det over er mer enn verdt forskjellen.
    Jeg er klar over at CD HD-PVR ikke er verdens beste på noen måter. Men etter softwareoppdateringen fungerer den i stort sett bra. EPG er kraftig forbedret og har nå også serieopptak. Etter all kritikk mot Sagem dekoderen, så kommer der sikkert bedre alternativ i fremtiden.

Side 101 av 135 FørsteFørste ... 11 21 31 41 51 61 71 81 91 97 98 99 100 101 102 103 104 105 111 121 131 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •