DTR-8740+Harmony 525 = frustrasjon

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    161
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

DTR-8740+Harmony 525 = frustrasjon

Fikk for en 2 ukers tid en Grundig DTR-8740 inn i stua, og det var jo en festlig avveksling fra det rolige og totalt problemfrie tv hverdagen jeg hadde før.

For en tid tilbake gikk jeg til innkjøp av en rimelig Harmony fjernkontroll for å se om denne kunne fjerne den jungelen av kontroller som lå slengt rundt på kaffebordet. Det gjorde den og jeg var strålende fornøyd med den. Den har gjort jobben utmerket, helt til Grundigen kom i hus.

Problemet er at når jeg trykker på ch+ eller ch- så hopper den 2 kanaler i slengen. Dette er helt for jævlig irriterende, og er like frustrerende hver gang. Det som gjør det enda mer irriterende er at dette ikke skjer hver gang. Det virker imidlertid som om det skjer 90% av gangene, da spesielt når kanalnr passerer 9. Jeg har forsøkt å "lære" kontrollen kommandoen fra den orginale fjernkontrollen, men dette har ikke gjort noe forkskjell.

For ikke å glemme at jeg heller ikke kan slå av tuneren med Harmonyen, den slås av, men blir slått på igjen med en gang.

For å konkludere, regner jeg med at problemene skyldes at kontrollen sender "doble" signaler. På alle andre enheter virker den upåklagelig. Noen som har noen forslag til å løse dette problemet.

Jeg hadde tenkt å bestille meg en Harmony One, men hvis det er slik at dette problemet vil oppstå da også, så vil jeg heller bruke pengene mine på noe annet.

-Ras

Edit: jeg legger nå merke til at denne muligens kanskje ligger i feil kategori, så hvis en moderator er inne her og hilser på, kan han/hun kanskje ta seg bryet med å flytte den til riktig kategori...

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    952
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    På Harmony 555 så kan man velge <Komponenten ser ikke til å motta alle kommandoene riktig> så velge <Komponenten er for følsom for enkelte kommandoer.....>
    Den var satt til 3 og 2 fungerte for meg på C1201CX som hadde samme problemet ved at den hoppet 2 ggr.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    161
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Takk for hjelpen!

Takk skal du ha!

Nå virker den som den skal! Ikke farlig å ha problemer når man har flinke folk til å hjelpe seg!

Ha en riktig fin dag!

-Ras

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •