dtr-8740 hdmi

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7

Tråd: dtr-8740 hdmi

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

dtr-8740 hdmi

Har nettpop skaffet meg et samsung M87 og en grundig dtr 8740. Når eg skal velge den hdmi inngangen som grundigen står på tar det vel 5 sek fra inngangen er valgt til eg har bilete. Er det andre som har erfaring med dette? Hadde inntil nylig en 8720 ( var det det den første grundigen heitte?) og der var ikkje denne forsinkelsen. Med pc fra dvi til hdmi går det et eller 2 sek.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    33
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har opplevd det samme når Grundig-mottakeren har stått med "Auto" som oppløsning ut fra hdmi-kontakten. Står din med dette valget eller har du valgt en av de andre alternativene, 576i/576P/720P/1080i?

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den stod på 1080i, men prøvde alle alternativa, men samme resultat. Prøvde også å kjøre utgangen som dvi. Dette fungerte heller ikkje. Var å snakka med expert i dag ang. dette, då alt går raskare når eg kjører fra (pc) dvi til hdmi spurte eg om dette. Dei sa at ein pc sender eit oppdatert signal til tv'n heile tida, men mellom tv og dekoder blir det annaleis, då dei må synkronisere seg mot kvarandre ?!? Er det hold i den teorien skal tru ?

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Min 8740 går oxo til 1080i.
    Må ned på kne og sette den til 720p mannuelt :-(

Men er det noen som har prøvd og bruke SCART mens HDMI er tilkoblet ???

Vært morsomt og kunne ta opp forskjellig filmer, musikkvideoer og enkelte programer.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bruker scart opp mot en HDD opptaker, det fungerer fint.

Intermediate Bobben1 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Sted
    Lunner/Hadeland
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av rolf_e
    Den stod på 1080i, men prøvde alle alternativa, men samme resultat. Prøvde også å kjøre utgangen som dvi. Dette fungerte heller ikkje. Var å snakka med expert i dag ang. dette, då alt går raskare når eg kjører fra (pc) dvi til hdmi spurte eg om dette. Dei sa at ein pc sender eit oppdatert signal til tv'n heile tida, men mellom tv og dekoder blir det annaleis, då dei må synkronisere seg mot kvarandre ?!? Er det hold i den teorien skal tru ?
    Det skjer det samme med Pioneer 507XA. Det tar ca. 10 sekunder før bildet kommer fram når man velger HDMI inngangen Grundig er tilkoblet. Når bildet kommer så er det 1-2 sekunder med "fast forward" før bildet blir normalt.

Når jeg velger HDMI fra Humax satellittmottager tar det "bare" 5 sekunder før bildet kommer. Fra Canal Digital Sagem HD boks tar det va. 3 sekunder før det blir bilde etter at HDMI inngangen er valgt.

Egnentlig er det ikke noe problem siden jeg ved vanlig zapping ikke bytter HDMI innganger.

Når man velger HDMI inngangen på TV'n så skal TV'n kommunisere med dekoderen ( og motsatt). TV'n oppgir hvilken formater den støtter osv.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    15
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg har samme vel problemet jeg også, bruker Tatung V37MCGI, skifter til HDMI og den hopper fra 720P til 576P til 576i før den hopper til 720P og deretter ender opp på 1080i, da først viser den bildet. skjer selv om jeg har valgt 720P som oppløsning

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •