ta opp på VCR fra digitalt bakkenett

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 11 av 11
    Intermediate santa claus sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    2,225
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

ta opp på VCR fra digitalt bakkenett

Foreldrene mine er av den gamle sorten, de skal ikke ha en masse dill, og ikke en masse kanaler og tull som de må betale for som de ikke vil bruke...

Derfor ville de ha bakkenett....

De liker åsså å ta opp programmer når de ikke kan være hjemme å se på...

De har sagem dekoderen, og så kommer spørsmålet:

FIkk beskjed av teknisk på risktv at når det analoge signalet stenger så kan de ikke bruke en vcr til å ta opp med????

Eg er så skuffa over at rikstv får lov å herje på på denne måten!
    4 mars stenger signalene her! Dekoder med PVR og opptaksmuligheter som gamlingene har lyst på på sikt de får de ikke inn før juni! Så det ender jo med at gamlingene allerede har kjøpt en boks til 1000 spenn, nå må de hive videospilleren sin og kjøpe dvd opptaker ifølge rikstv, for de kunne ta opp digitalt!

Det er en STOR skam sånn som de holder på!

Intermediate marsboer sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg synes det er glimrende. Bli kvitt driten som folk som ikke har kommet seg inn i dette årtusenet har stående. Bare gjør det kjapt slik som å rive av et plaster.

Imidlertid skyldes nok dette heller HDMI-grensesnittet med krav om HDCP, uten at det er bakkenetts skyld. Men så lenge du kan få ut bildet uten å bruke HDMI (f.eks composite eller S-VIDEO) kan du ta det opp på VCR (vet ikke hva slags utganger bakkenett enheten har)

Intermediate Kim Olav Svines sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Høres ut som sprøyt spør du meg. Det er bare og koble den ene scart kontakten til videomaskinen, så er det gjort. Jeg gjør det fra både Viasat og Canal Digital's satelittmottakere.

Intermediate jozho sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    1,530
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nok et eksempel på inkompetente brukerstøtte folk.

Du vil nok kunne ta opp fra scart utgangen, men "showview" vil nok ikke fungere... (tror jeg). Får håpe de er noen rever på timer instilling.

Muligens der finnes noe slik "opptakssperre" som det var på DVD i børjan. Men dette mener jeg det var greit å komme rundt.

Kjapt søk gav med denne: DVD Red PRO. Copy and Capture Protected DVD,VHS to DVD,VHS,PC, men sannsynligvis er det ikke noe problem.

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    2,225
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter at eg hadde skrevet dette innlegget så ringte eg en gang til og snakket med en mann (det første var et kvinnfolk, bastant sådan) Han sa at det var ingen problemer!

Svarte heite! Må sjekke litt, men tror nok du har rett Jozho, inkompetente folk.... Må bare få videospilleren til å ta opp via scarten... Timer bruker de uansett, hadde eg sagt showview til modern så hadde hu svimt av

Marsboer: Tusen takk for avsnitt 2! Avsnitt 1 i innlegget ditt kan du spare til folk på ditt idiotnivå! Me snakker om foreldre her!

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    2,225
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jada... det var lett! Brukte scart utgangen på dekoderen, og satte opptak av inputen på AV på videoen...

Det er trist at de som liksom skal være på "tekniske spørsmål" skal kunne så lite.... Var faktisk nære på at eg ikke giddet prøve en gang når hu var så bastant!

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    76
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av santa claus
    Jada... det var lett! Brukte scart utgangen på dekoderen, og satte opptak av inputen på AV på videoen...

Det er trist at de som liksom skal være på "tekniske spørsmål" skal kunne så lite.... Var faktisk nære på at eg ikke giddet prøve en gang når hu var så bastant!
    Tatt opp får du jo gjort, men en fortsatt ulempe med opplegget er jo at du kun får tatt opp fra den kanalen Sagem boksen står innstillt på. Det er ingen timerfunksjon for å få den til å bytte til en annen kanal i løpet av helgen man skal være borte f.eks.

Intermediate Kim Olav Svines sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Minuset er at dekoderen må stå på rett kanal, og ingen mulighet for å skifte kanal mens en er borte, men det er kanskje ikke så veldig stort problem. Show view vil selvfølgelig fungere fint, så lenge videospilleren støtter dette. Kodene som finnes i programbladene programmerer jo bare klokkeslett og dato basert på tallene. Men ledetallene må justeres til scart inngangen på alle sammen, så må bare dekoderen settes på rett kanal før opptak.

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    2,225
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jepp! Har fått det til nå! Gamlingene er ikke så kravstore at de ikke klarer seg med en kanal en helg nå....

Men det som enda irriterer meg er at de stenger det analoge nettet lenge før man har et fullgodt tilbud hos rikstv!

Gamlingene mine måtte kjøpe en dekoder de på sikt ikke skal ha, for på sikt skal de ha en dekoder med opptaksmuligheter. Men pga at nettet stenger nå 4 mars så måtte de ut med en tusing! Noen tjener farlig mye gode penger på at en boks med "minimum" av hva man må ha kommer først! Så kommer en boks med bitte litt til funksjoner, så kommer tv med innebygd dekoder, osv osv osv! Det er LATTERLIG!

Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Utblåsing!

Nettopp!

Jeg f.eks. er bortreist på arbeid i lengre perioder.
    Jeg leide å programmere opptakerne mine til å sikre meg de programmene og seriene jeg ønsket å se når jeg kom hjem.

Skal jeg kunne gjøre det samme nå etter 4.mars, må jeg kjøpe flere tunere, 1 for hver kanal jeg vil ta opp fra, til en tusenlapp stykket.
    TV2 og TV Norge kan jeg bare glemme, for jeg betaler bare ikke for 2 fulle rikspakker i tillegg. Man kan som kjent ikke abonnere på enkeltkanaler, hvilket vel var et krav fra myndighetene da konsesjonen ble gitt.

Dette, og ikke minst denne altfor raske stengningen av de analoge sendingene før vi brukere som har forskjellige behov får et skikkelig utstyrstilbud å velge synes jeg er utrolig arrogant av Riks-TV.

Og selvfølgelig godter elektronikkforhandlerne seg. Nå selges framdeles TV og opptakere med analoge tunere på samme gamle måten uten at man blir advart om at disse blir kraftig "handicappede" om kort tid.
    Da må man i butikken igjen og handle ekstern tuner, og så igjen for å handle opptaker, og så igjen for å handle reise-TV med digital tuner....

Jeg for min del løser noen av disse bakkenettproblemene ved å bruke PCen som TV og opptaker, men det er etter å ha brukt timevis på forskning omkring mulighetene, innkjøp og testing av forskjellig hardware og software.
    Hos RiksTV er det jo ingen hjelp å få.

RiksTV's sider _For de avanserte_:
    "Vi jobber med å få til en løsning, men kan ikke si noe om timeplanen enda.
    Straks vi har mer informasjon om dette vil vi publisere det på vår hjemmeside. Vi ser på dette som en spennende mulighet både for oss og for våre kunder."

Spesielt den siste setningen høres i mine ører så skjærende falsk ut at det provoserer meg noe inni granskauen.
    Hvorfor kan de ikke heller forklare litt om hvilket oppsett for PC som faktisk virker for å få inn ihvertfall NRK-kanalene?
    Nei, det gidder de vel ikke så lenge det ikke er muligheter for å pushe store kvanta med hardware....

-------------------
    Puh.... Godt å få sagt det!
    ;-)

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    2,225
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Føler med deg!

Eg er glad at eg har kabel fra BKK og kan drite i alt som er digitalt akkurat nå!

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •