Pioneer TV fra usa, Get pvr fra norge, hjelp!!

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 17 av 17
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Pioneer TV fra usa, Get pvr fra norge, hjelp!!

Har en pioneer pdp 5080 hd(samme som 508xd?) fra usa. Vet at de har NTSC signaler der og PAL her(dette gjelder kun analoge signaler?)

For å forklare problemer kan jeg ta det som virker først: Har en xbox 360 fra Norge. Når denne er koblet i HD komponent( er dette det riktige ordet?), er hvertfall en RØD, en GRØNN, og en BLÅ kabel, samt rød og hvit for lyd. Når denne er switchet til vanlig "TV" på kontakten inn til xboxen gir den sort-hvitt bilde, når den står på "HDTv" er alt i orden.

Specs på tven:
    Compatibility: •Native Resolution: 1366x768
    •Computer: VGA, SVGA, WVGA, XGA, WXGA, [SXGA, WXGA+, SXGA+, UXGA (Compatible)]
    •Video: 480i/p, 720p, 1080i/p (24/60) - Displays Up to 720p
    •Video/Color Signal: NTSC, PAL, SECAM

PROBLEMET er at jeg har en Get pvr boks som bare har scart og kompositt utgang(?gul for bilde, hvit og rød kabel til lyd).
    TVen har ikke Scart inngang da dette er ebn europeisk standard, har derfor bare prøvd kompositt, som bare gir svart-hvitt bilde.
    Har hatt dette i bakhodet når jeg kjøpte tven selvfølgelig, og hadde egentlig planer om å vente til mars da Get kommer med sin HD pvr som har hdmi utgang(vil dette virke mot tven min? eller er det begrensninger på dette og slik som ved analoge signaler?)
    Men har snakket med en som prøvde det samme med CanalDigital boks med hdmi, dette ga bare sort skjerm. Men da han prøvde med hd component kabler(CD boksen har dette ut) og stilte boksen til 576p som er analoge signaler(?) fikk han fint bilde, riktignok ikke full hd men, hvertfall farger og ingen feil i bilde.

EDIT: vil noe sånt hjelpe? http://avshop.no/PartDetail.aspx?q=p:1002728;c:100352

Dere er ekspertene;-)

Håper noen med Get pvr boks og ALLE med noen innspill kan hjelpe til.

NB: De eneste innstillingene jeg kan se på Get boksen er at jeg kan bytte til RGB signaler via scart, så derfra må jeg vel ha en omformer til et signal tven aksepterer.

TUSEN takk for hjelp! Rimelig desperat, da det er så synd å ha en så super tv med svart hvitt bilde.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    80
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis du kjøper deg scart til s-video kabel, kan du få bukt med problemene. Regner med at pvr boksen kan sende ut s-video, det kan min, men den er fra Lyse..

Evt, hdmi utgang på pvr-boksen, hvis det er mulig å skaffe, da kan man jo også få litt bedre oppløsning og penere bilde.

Intermediate hårek sin avatar
    Medlem siden
    May 2003
    Poster
    1,138
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tipper den boksen du linker til kan fungere. RGB til komponent.

Det S-Video tipset fra turbo1979 hjelper naturligvis ikke. Kompositt gir som du har sett PAL / NTSC problemer, da blir det typisk sort-hvitt. Det er jo ingen forskjell med S-Video, det er jo samme moduleringen av fargesignalet.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hårek
    Tipper den boksen du linker til kan fungere. RGB til komponent.

Det S-Video tipset fra turbo1979 hjelper naturligvis ikke. Kompositt gir som du har sett PAL / NTSC problemer, da blir det typisk sort-hvitt. Det er jo ingen forskjell med S-Video, det er jo samme moduleringen av fargesignalet.

Er RGB digitalt? Get boksen kan sende RGB via scart kabel, men jeg har jo ikke scart inngang på tven..SÅ: finnes det en kabel som er scart i den ene enden og RGB komponent( det det heter?) hvertfall som er en Rød, Grønn, og Blå i den andre enden?

Hvis denne kan overføre RGB signaler kan det jo være det funker.

GET kommer ikke med hdmi utgang før i mars eller noe..

TAKK for svar folkens! keep em coming

Intermediate Bobben1 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Sted
    Lunner/Hadeland
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kennethg
    Er RGB digitalt? Get boksen kan sende RGB via scart kabel, men jeg har jo ikke scart inngang på tven..SÅ: finnes det en kabel som er scart i den ene enden og RGB komponent( det det heter?) hvertfall som er en Rød, Grønn, og Blå i den andre enden?

Hvis denne kan overføre RGB signaler kan det jo være det funker.

GET kommer ikke med hdmi utgang før i mars eller noe..

TAKK for svar folkens! keep em coming
    Det er mulig å kjøpe konverter bokser som gjør om analog RGB til analog komponent video. Tror slike bokser koster ca. 1000kr. Ikke billig men det er det sikkert verdt for å få Pioneeren til å fungere.
    Det forutsetter at TV'n støtter 576i.

Dersom Pioneeren din ikke støtter 576i 50Hz så er det umulig å få GET boksen til å fungere uten betydelig dyrere bildeprosessorer.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Bobben1
    Det er mulig å kjøpe konverter bokser som gjør om analog RGB til analog komponent video. Tror slike bokser koster ca. 1000kr. Ikke billig men det er det sikkert verdt for å få Pioneeren til å fungere.
    Det forutsetter at TV'n støtter 576i.

Dersom Pioneeren din ikke støtter 576i 50Hz så er det umulig å få GET boksen til å fungere uten betydelig dyrere bildeprosessorer.
    Takk for sikkelig svar! såvidt jeg ser støtter den bare 480i? men dette burde vel funke så lenge det er mindre enn 576i? For det er over dette at det blir hd?
    Vil dette fungere på samme måte eller blir dette noe annet igjen? :Amazon.com: Atlona Multi-System Pal/Ntsc Video Converter, A/V Amplifiers/Extenders/Converters, Audio and Video: Sports & Outdoors

Vil tven funke når den nye Get boksen kommer som har hdmi?

Takk for svar!

Intermediate hårek sin avatar
    Medlem siden
    May 2003
    Poster
    1,138
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Syntes dette ble litt pussig. Du fant jo fram til den CYPRESS Konverteren, der det står "Konverterer SCART RGB til Komponent".
    RGB er analogt.
    Komponent inngang på TVen din er phonoplugger merket rød, grønn og blå.

Denne boksen er jo vesentlig bedre, og billigere, enn den du fant på Amazon.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    76
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det hele koker ned til at i USA er videosignalet NTSC, i Norge og resten av europa bruker vi PAL.

Hvis TV'en ikke støtter PAL standard så hjelper det ikke med CYPRESS'en, som bare konverterer fra en kabel standard til en annen. Da må du ha en mere avansert boks som konverterer PAL til NTSC (forskjell i antall bilder pr. sekund og annen oppløsning bla.).

Såvidt jeg kan skjønne blir det ingen forskjell om du bruker analog eller digital overføring mellom mottakerboks og TV. Hvis TV'en ikke støtter det aktuelle videoformatet så fungerer det ikke.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hårek
    Syntes dette ble litt pussig. Du fant jo fram til den CYPRESS Konverteren, der det står "Konverterer SCART RGB til Komponent".
    RGB er analogt.
    Komponent inngang på TVen din er phonoplugger merket rød, grønn og blå.

Denne boksen er jo vesentlig bedre, og billigere, enn den du fant på Amazon.

Ja er klar over det, men den på amazon endrer signalene fra pal til ntsc, det gjør ikke cypressen..så om den KUN godtar Ntsc så vil ikke cypressen virke, men den fra amazon burde i teorien virke..(?)

Problemet er at noen sier det vil virke med overgang fra rgb scart-> komponent, andre sier at jeg burde vente til den kommer med hdmi og hd, da dette er et eget format.
    Andre sier det vil virke med en receiver som oppskalerer med hdmi ut.

Blir lettere forvirret, men skal prøve mer i dag
    Takk for innspill.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av heiner
    Det hele koker ned til at i USA er videosignalet NTSC, i Norge og resten av europa bruker vi PAL.

Hvis TV'en ikke støtter PAL standard så hjelper det ikke med CYPRESS'en, som bare konverterer fra en kabel standard til en annen. Da må du ha en mere avansert boks som konverterer PAL til NTSC (forskjell i antall bilder pr. sekund og annen oppløsning bla.).

Såvidt jeg kan skjønne blir det ingen forskjell om du bruker analog eller digital overføring mellom mottakerboks og TV. Hvis TV'en ikke støtter det aktuelle videoformatet så fungerer det ikke.
    Men sånn jeg har skjønt det så er det bare analoge signaler som er delt opp i PAL, NTSC osv, og derfor hvis man kunne overført dette digitalt ville det ikke være noe problem?

Medlem siden
    Sep 2006
    Sted
    Lunner/Hadeland
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men sånn jeg har skjønt det så er det bare analoge signaler som er delt opp i PAL, NTSC osv, og derfor hvis man kunne overført dette digitalt ville det ikke være noe problem?
    Det gjelder også digitale signaler. I USA benytter de et annet antall linjer (480 mot 576 i Europa) til standard definisjons TV. Det er heller ikke samme bildefrekvens.

Dersom du ikke finner oppgitt noe sted i manualen at TV'n støtter 576i 50Hz så skal du ha en god porsjon flaks dersom det fungerer.

Det er mulig at GET's kommende modeller med HDMI har større sannsynlighet for å fungere men da må TV'n din støtte 50Hz eller så må GET boksen sende 60Hz over HDMI (og det gjør den garantert ikke). Det Europeiske og Amerikanske HDTV systemene benytter samme statisk oppløsning men forskjellig bildefrekvens.

En konverter fra analog PAL til NTSC vil sannsynligvis være ganske ødeleggende for kvaliteten
    og en 50 tommer bør ha god kvalitet. Du vil få merkelige hakkinger i bildet pga. simpel bildefrekvens konvering i tillegg til at statisk oppløsning reduseres med ca. 20%.

Jeg tror du bør håpe på at TV'n din takler HDMI med de Europeiske standardene.

Hvis du kan få lånt deg en DVD spiller som kan gi ut 576i på komponent så får du kanskje en indikasjon på om TV'n fungerer med 576i. Noen DVD spillere har også HDMI men disse kan være i stand til å gi ut 60Hz dersom TV'n ber om det.

En annen mulighet er å teste en dekoder for RiksTV som har HDMI utgang ( krever egen antenne men det kan muligens gå med innendørs antenne).

Jeg syns det ville være merkelig om Pioneeren din ikke støtter 576i 50Hz, 720p 50Hz og 1080i 50Hz over HDMI & komponent.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har en canal digital boks med denne QED boksen som konverterer scart RGB til component inn på reciveren, som oppskalerer til 1080i som den sender til tv'en i HDMI. Funker som bare f...og gir et ganske bra HD bilde på alle tv sendinger.

Kabler - Bildekabel | Hi-Fi Klubben: QED Scart-Component konverter

Men jeg er ganske sikker på at problemet pga. NTSC vs. PAL ikke lar seg løse altfor lett, så kryp til korset og KJØP deg en NY TV :-)

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av spindizzy
    Jeg har en canal digital boks med denne QED boksen som konverterer scart RGB til component inn på reciveren, som oppskalerer til 1080i som den sender til tv'en i HDMI. Funker som bare f...og gir et ganske bra HD bilde på alle tv sendinger.

Kabler - Bildekabel | Hi-Fi Klubben: QED Scart-Component konverter

Men jeg er ganske sikker på at problemet pga. NTSC vs. PAL ikke lar seg løse altfor lett, så kryp til korset og KJØP deg en NY TV :-)
    kjøpe ny tv? er du gal? hehe.. kan jo kjøpe omformere for 22 000 før prisen blir lik den norske. hehe

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det gjelder også digitale signaler. I USA benytter de et annet antall linjer (480 mot 576 i Europa) til standard definisjons TV. Det er heller ikke samme bildefrekvens.

Dersom du ikke finner oppgitt noe sted i manualen at TV'n støtter 576i 50Hz så skal du ha en god porsjon flaks dersom det fungerer.

Det er mulig at GET's kommende modeller med HDMI har større sannsynlighet for å fungere men da må TV'n din støtte 50Hz eller så må GET boksen sende 60Hz over HDMI (og det gjør den garantert ikke). Det Europeiske og Amerikanske HDTV systemene benytter samme statisk oppløsning men forskjellig bildefrekvens.

En konverter fra analog PAL til NTSC vil sannsynligvis være ganske ødeleggende for kvaliteten
    og en 50 tommer bør ha god kvalitet. Du vil få merkelige hakkinger i bildet pga. simpel bildefrekvens konvering i tillegg til at statisk oppløsning reduseres med ca. 20%.

Jeg tror du bør håpe på at TV'n din takler HDMI med de Europeiske standardene.

Hvis du kan få lånt deg en DVD spiller som kan gi ut 576i på komponent så får du kanskje en indikasjon på om TV'n fungerer med 576i. Noen DVD spillere har også HDMI men disse kan være i stand til å gi ut 60Hz dersom TV'n ber om det.

En annen mulighet er å teste en dekoder for RiksTV som har HDMI utgang ( krever egen antenne men det kan muligens gå med innendørs antenne).

Jeg syns det ville være merkelig om Pioneeren din ikke støtter 576i 50Hz, 720p 50Hz og 1080i 50Hz over HDMI & komponent.
    Takk for utfyllende svar, men dersom den kun aksepterer ntsc standarder uansett format osv, syns jeg det er veldig rart at den godtar min pal xbox360 via komponent og hdmi med utmerket resultat?

Får håpe på det beste.

Medlem siden
    Sep 2006
    Sted
    Lunner/Hadeland
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for utfyllende svar, men dersom den kun aksepterer ntsc standarder uansett format osv, syns jeg det er veldig rart at den godtar min pal xbox360 via komponent og hdmi med utmerket resultat?

Får håpe på det beste.

Klarer du å finne ut hva Xbox360 leverer til Pioneeren ?

På min Pioneer 507XA kan jeg gå inn i service menyen og lese ut format.

På Pioneer 507XA går man inn i servicemenyen på følgede måte:
    Enter the Service Menu
    Start with the plasma turned OFF
    Make sure you point the remote directly at the IR sensor in the tv

Press the i button (directly below 9) on the remote (just press, do not hold)
    Wait 3 seconds
    Press LEFT, UP, LEFT, RIGHT then POWER

(denne metoden fungerer både på Pioneer generasjon 6,7 og 8 så da bør du få det til å fungere)

Du blar mellom de forskjellige sidene ved å benytte pil opp/pil ned.

Under HDMI info får jeg fram følgende når jeg setter mottageren til å gi ut 1080i :

H RES: 2640
    V RES: 0563
    H DE: 1920
    V DE: 0540
    INTRL: INT <- video er interlaced
    V POL: POS
    H POL: POS
    AUDIO: 48k PCM 24 bit <- TV'n mottar 24bit PCM audio, samplingrate 48kHz
    COL SP: RGB <- HDMI video er kodet som RGB
    COLMET:709 <- fargene følger REC.709 , dvs. HDTV fargesystem
    ASPECT:16:9 <- aspect ratio mottageren signallerer via HDMI
    ACTIVE: Same as pict
    V FMT: 1920x1080i@50 <--- Dvs. 50Hz Europeisk system
    PIX RP:---
    SOURCE:

For 720p:

H RES:1980
    V RES: 0750
    H DE: 1280
    V DE: 0720
    INTRL: PRG <- video er progressive
    V FMT: 1280x720p@50 <--- Dvs. 50Hz Europeisk system
    SOURCE:

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Klarer du å finne ut hva Xbox360 leverer til Pioneeren ?

På min Pioneer 507XA kan jeg gå inn i service menyen og lese ut format.

På Pioneer 507XA går man inn i servicemenyen på følgede måte:
    Enter the Service Menu
    Start with the plasma turned OFF
    Make sure you point the remote directly at the IR sensor in the tv

Press the i button (directly below 9) on the remote (just press, do not hold)
    Wait 3 seconds
    Press LEFT, UP, LEFT, RIGHT then POWER

(denne metoden fungerer både på Pioneer generasjon 6,7 og 8 så da bør du få det til å fungere)

Du blar mellom de forskjellige sidene ved å benytte pil opp/pil ned.

Under HDMI info får jeg fram følgende når jeg setter mottageren til å gi ut 1080i :

H RES: 2640
    V RES: 0563
    H DE: 1920
    V DE: 0540
    INTRL: INT <- video er interlaced
    V FMT: 1920x1080i@50 <--- Dvs. 50Hz Europeisk system
    SOURCE:

For 720p:

H RES:1980
    V RES: 0750
    H DE: 1280
    V DE: 0720
    INTRL: PRG <- video er progressive
    V FMT: 1280x720p@50 <--- Dvs. 50Hz Europeisk system
    SOURCE:
    Se her ja..! Tusen takk for nyttig infor Bobben1!! Nå må jeg bare finne ut hva xbox sender ut, så burde det være lettere å finne ut om dette vil virke
    Poster når jeg finner ut.

Men: En Receiver som kan oppskalere fra analoge(kompositt inn) til digitale Hd ut via hdmi, er dette noe som vil funke?

Evt, når get boksen kommer med hdmi ut, så burde jo denne: Amazon.com: Atlona Pal Hdmi to Ntsc Hdmi Converter 1080p: Electronics funke mellom Get boksen og tven?

Takk igjen for svar, bare sjekker ut mulighetene så jeg vet hva jeg kan prøve!

Prøvde med denne: VSX-1016V-S Pioneer Surround forsterkere/receivere - Hjemmeunderholdning siden de sa det muligens ville funke på hifi-huset(forresten veldig god service!!), de mente det kunne funke fordi den har "video converter", men tror den mangler oppskalering fra analog til digital. Den ga sort skjerm med hdmi ut, og svart hvitt med kompositt inn og ut.(samme som før)

Takk for svar. Føler jeg maser litt, men håper noen har vært borti lignende convertere(hdmi pal til hdmi"ntsc", regner med det den gjør er å blant annet endre hz til 60 som er usa standard.(?)

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    YES! Den nye GEt boksen funker med utmerket resultat

Nå funker alt, det er deilig 20 000 spart.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •