RiksTV og og analog kabel tv gjennom samme kabel?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

RiksTV og og analog kabel tv gjennom samme kabel?

Jeg har et Sony Bravia W3000 med innebygd analog tuner og digital rikstv tuner. Ønser å bruke den analoge tuneren til analogt kabeltv fra canal digital som er inkludert i husleia mi og den digitale tuneren for nrk 1, 2 og 3 fra antenne. Men TVen har BARE EN antenneinngang. Fins det noen måte å mikse kabeltv kabelen og antennekabelen fra bordantenna mi sammen til samme antenneinngang? Har lest at det fins coax combiner for parabol og antenne, men fins det noe som funker for kabel tv og rikstv? Har forstått det som at rikstv sender fra 470-790mhz og at kabeltv 147-439mhz.

Intermediate Halvor sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    693
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bassplay
    Jeg har et Sony Bravia W3000 med innebygd analog tuner og digital rikstv tuner. Ønser å bruke den analoge tuneren til analogt kabeltv fra canal digital som er inkludert i husleia mi og den digitale tuneren for nrk 1, 2 og 3 fra antenne. Men TVen har BARE EN antenneinngang. Fins det noen måte å mikse kabeltv kabelen og antennekabelen fra bordantenna mi sammen til samme antenneinngang? Har lest at det fins coax combiner for parabol og antenne, men fins det noe som funker for kabel tv og rikstv? Har forstått det som at rikstv sender fra 470-790mhz og at kabeltv 147-439mhz.
    Prøv med et standard antenne T ledd, koster lite div. plasser, Claes Olson
    39,- , Biltema, Europris osv.

Intermediate Bobben1 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Sted
    Lunner/Hadeland
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bassplay
    Selv om digitalt bakkenett benytter frekvensområdet fra 470-790MHz så er det fare for at det er andre signaler i "eteren" som kan forstyrre for kabeltv signalene. I kabelnettet er det også sannsynligvis signaler over 439Mhz.
    Det er jo bare å forsøke for går det så går det (men det kan oppstå problemer senere).

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Litt sært

Litt sært opplegg. Men du kan jo kjøpe en to veis splitter. Men da ville jeg også lagt inn sperrefilter på den bakkenettkabelen som demper bort frekvensområdet du ikke skal benytte fra den. Du må nok ha et sperrefilter på den kabeltv kabelen også. For jeg er ganske så sikker på at canaldigital leverer digitale signaler høyere opp. bl.a. internettsignaler.

Dette blir uansett meget sært opplegg. Du vil få demping på de analoge signalene som kan gjøre at bildekvaliteten blir noe redusert.
    Var jeg deg, så ville jeg heller bestillt en digital dekoder fra canaldigital og tatt inn den digitale grunnpakken demmes. Da får du alle kanalene du har idag digitalt pluss en god del ekstrakanaler. Tror prisen er 299 ekstra PR ÅR i kortgebyr.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •