PVR fra Altibox - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 3 FørsteFørste 1 2 3
Viser resultater 41 til 53 av 53
    Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av nordboer
    Kan du ikke bare trykke pause i stedet for stopp?
    Det er ikke poenget her. Dersom du har en dvdspiller/hd opptaker fra de siste 5 årene, så er dette helt normale funskjoner som jeg forventer å finne på et så nytt produkt som PVR fra Altibox er.

Altibox fremstår som et umodent og halvferdig/halvhjertet produkt som jeg gjerne skulle valgt bort, om jeg ikke hadde vært bundet gjennom borettslaget.

Funskjoner jeg savner:
    - bla dager i programguiden, må i dag trykke noen og femti ganger for å komme en uke frem - helt talenløst
    - overstyre programguiden og velge opptak på tid og dato. Det er i dag ikke mulig å ta opp lenger en en uke frem i tid.
    - stoppe avspillingen av et opptak og starte der jeg slapp, resume.
    - spole i forskjellige hastigheter. I dag er det kun ett tempo (treigt), eller du må hoppe 5 minutter fremover.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av NYC
    Det er ikke poenget her. Dersom du har en dvdspiller/hd opptaker fra de siste 5 årene, så er dette helt normale funskjoner som jeg forventer å finne på et så nytt produkt som PVR fra Altibox er.

Altibox fremstår som et umodent og halvferdig/halvhjertet produkt som jeg gjerne skulle valgt bort, om jeg ikke hadde vært bundet gjennom borettslaget.

Funskjoner jeg savner:
    - bla dager i programguiden, må i dag trykke noen og femti ganger for å komme en uke frem - helt talenløst
    - overstyre programguiden og velge opptak på tid og dato. Det er i dag ikke mulig å ta opp lenger en en uke frem i tid.
    - spole i forskjellige hastigheter. I dag er det kun ett tempo (treigt), eller du må hoppe 5 minutter fremover.
    Dette er noe vi alle erfarer. Godt at noen påpeker dette. Imidlertid er det jobben å få Altibox-folka til å gjøre noe med det. Ser ikke at det har skjedd noe ennå. Min sønn jobber i kundesystemet hos en av Altibox leverandørene, og han har ikke følelsen av at det skjer noe, de melder inn klager, men tror at systemet deres er for dårlig. De kan jo ikke bare sitte å ta imot klager uten å foreta seg noe?
    Det beste måtte vel være om kundene reiste fra dem? -og det ser det ikke ut til å være noe som skjer for tiden...

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    175
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Ubrukelig PVR

Sitat Opprinnelig postet av NYC
    Funskjoner jeg savner:
    Helt enig, samenlingnet med Windows mediasenter er jo Altibox sin EPG tjeneste helt på tryne, kunne likegjerne funnet fram den gamle VHS spilleren.
    Om det ikke blir en bedring så får dem dekoderen i retur.

Litt forbannet KAN

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har sendt mail og klagd. De påstår og ha sendt det videre til de som utvikler dette, men tviler på at noe skjer.

Oppfordrer herved alle med Altibox og klage på dette. Kanskje det skjer noe.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter å ha brukt diverse ubrukelige funksjoner de siste 20år synes jeg nå at tjenesten fra altibox fungerer helt utmerket og den er så enkel at alle kan bruke den. Er vi heldige så blir den forbedret, men forvent intet nytt på ihvertfall 5år. Lev med produktet inntil videre. Jeg kan forsikre dere om at leverandørene driter i oss kunder...

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    236
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av oelindoe
    Etter å ha brukt diverse ubrukelige funksjoner de siste 20år synes jeg nå at tjenesten fra altibox fungerer helt utmerket og den er så enkel at alle kan bruke den. Er vi heldige så blir den forbedret, men forvent intet nytt på ihvertfall 5år. Lev med produktet inntil videre. Jeg kan forsikre dere om at leverandørene driter i oss kunder...
    Det jeg synes er det dårligste med PVR boksen er hvordan Lyse behandler kundene sine. Jeg har nå min andre boks. Det var en del feil på den første, men feilene har ikke forsvunnet etter at jeg byttet boks. Jeg opplever følgende:

1) Boksen henger under kanalbytte. Dette skjer ca 1 gang per uke (av og til 2) og særlig dersom jeg switcher fort mellom kanalene. Det ender med at boksen, etter ca 15-30 sekund, restarter seg selv.
    2) Dersom jeg spooler mye i et opptak hender det at boksen låser seg. Det skjer særlig dersom jeg f.eks. vil se fort gjennom en film jeg har tatt opp.
    3) Det er fortsatt ikke mulig å ta opp HD kanaler.

Og når jeg tar kontakt med Lyse så virker det som "dette er nye problemer" hver gang. Det er lite (for ikke å si ingen) info på hjemmesidene deres. Jeg kan sende e-post til kundeservice (via Lyse sine sider) og det går 14 dager før jeg får svar. Jeg vet at jeg kan ringe, men nå er det gått en liten djevel i meg og jeg gjør det på den måten som Lyse sier du helst skal bruke (via Kundeservice på Din Lyse Side).

Oppsummert: Jeg er fornøyd med Lyse med henblikk på Internet, telefon og kvaliteten på TV signalet. Men sterkt misfornøyd med kvalitet på kundeservice og oppfølging, programvaren i PVR'en er på dårligere enn den som var på min Topfield 4000 (CD sat PVR mottaker fra 2001/2002) og de lover hele tiden om nye funksjoner som skal komme men som til stadighet blir utsatt og utsatt.

/Øystein

Newcomer thorhe sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    134
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Synes det er behov for en tråd med diskusjon ang. Altibox og dytter denne tråden opp.

Newcomer thorhe sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    134
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Savner BBC HD. Har hørt at den skal komme på Altibox. Noen som vet når den kommer?

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av thorhe
    Savner BBC HD. Har hørt at den skal komme på Altibox. Noen som vet når den kommer?
    Ikke hvert snakk om det så vidt jeg vet. Sitter på Altibox kundeservice.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    89
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg sliter med Canal Digital Parabol og deres fullstendige makkverk av en PVR. Nå er det slik at jeg om noen få måneder kan få Altibox.

Er det noen her som har oppdatert/ny info om Altibox PVR. Er det bare fryd og gammen, eller er det mye snusk der også?

Hvordan er bildekvaliteten i forhold til parabol?
    Jeg ser for det meste fotball, så tilbakemeldinger relatert til TV2 PL HD, Canal+ Sport og Viasat Sport mottas med den største takknemlighet.

Hva er påliteligheten på dette? Kan det skje at man plutselig en dag er en time uten TV-bilde? I dag har jeg Viasat og Canal Digital Parabol, og det skjer bare ikke at begge er ute samtidig.

Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av rogo
    Jeg sliter med Canal Digital Parabol og deres fullstendige makkverk av en PVR. Nå er det slik at jeg om noen få måneder kan få Altibox.

Er det noen her som har oppdatert/ny info om Altibox PVR. Er det bare fryd og gammen, eller er det mye snusk der også?

Jeg ser for det meste fotball, så tilbakemeldinger relatert til TV2 PL HD, Canal+ Sport og Viasat Sport mottas med den største takknemlighet.

Hva er påliteligheten på dette? Kan det skje at man plutselig en dag er en time uten TV-bilde? I dag har jeg Viasat og Canal Digital Parabol, og det skjer bare ikke at begge er ute samtidig.
    Har bare gode ting å si om Altibox og min leverandør Lier Fibernett !

Hadde parabol og gikk direkte til fiber ute å merke stor forskjell. PVR'n funger litefritt til mitt bruk og stabiliteten er bra. For noen år siden hadde jeg litt problem med at dekodere hang seg og måtte restares, men det er et ikke problem i dag. Ingen problemer med internett linje heller.

Det eneste jeg har å utsette at de godt kunne latt de får HD kanalene de forsatt har i egen HD pakke, gå inn i standard pakken slik at jeg spare den 100 lappen ekstra i mnd.
    Stereo: Passlabs X250.5|Xindak Muse 1.0|AudioGD NFB27|Classe CP-500|Rega P3|Squeezebox|Martin Logan SummitX|Velodyne CHT10R
    Kino:Rotel RSP1572/RMB1575|Oppo BDP103|Boxee Box|Pioneer KRP-500M|Focal Elektra1027be/Profile908|SVS 2039PC+ med mer

Active Mr Jetta sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Sted
    Levanger
    Poster
    336
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Altibox fungerer meget bra!

Sitat Opprinnelig postet av rogo

Jeg bor i Trøndelag så det er strømleverandøren NTE som forsyner meg med Altibox. Jag kan ikke si meg annet enn veldig fornøyd! Som det ble sagt i en tidligere post var ikke alle fornøyd med kundebehandlingen, men der har jeg en annen erfaring.
    Ved problemer med min forrige dekoder (ikke av pvr-typen) fikk jeg byttet denne uten noe kostnad. I dag er det ingen problemer og bilde er meget bra.
    Også når jeg bruker BenQ5000 på mitt 100" lerret har jeg ingen ting å utsette på bildekvaliteten. Riktig nok på HD-kanalene, da SD selvfølgelig blir litt grovere på så stort format.

Min svigerfar har Canal Digital og jeg har mistet telling på hvor mange dekodere de har måttet skiftet ut grunnet feil.. :neutral:

I dag har jo også NRK kommet med HD på alle tre kanaler, og 5.1 lyd. Dette gjelder jo riktig nok ikke bare for Altibox, men likevel så morro at jeg måtte nevne det :-D

Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mr Jetta
    Jeg bor i Trøndelag så det er strømleverandøren NTE som forsyner meg med Altibox. Jag kan ikke si meg annet enn veldig fornøyd! Som det ble sagt i en tidligere post var ikke alle fornøyd med kundebehandlingen, men der har jeg en annen erfaring.
    Ved problemer med min forrige dekoder (ikke av pvr-typen) fikk jeg byttet denne uten noe kostnad. I dag er det ingen problemer og bilde er meget bra.
    Også når jeg bruker BenQ5000 på mitt 100" lerret har jeg ingen ting å utsette på bildekvaliteten. Riktig nok på HD-kanalene, da SD selvfølgelig blir litt grovere på så stort format.

Min svigerfar har Canal Digital og jeg har mistet telling på hvor mange dekodere de har måttet skiftet ut grunnet feil.. :neutral:

I dag har jo også NRK kommet med HD på alle tre kanaler, og 5.1 lyd. Dette gjelder jo riktig nok ikke bare for Altibox, men likevel så morro at jeg måtte nevne det :-D
    Oi - da må jeg begynne å se TV i kino'n 8)
    Stereo: Passlabs X250.5|Xindak Muse 1.0|AudioGD NFB27|Classe CP-500|Rega P3|Squeezebox|Martin Logan SummitX|Velodyne CHT10R
    Kino:Rotel RSP1572/RMB1575|Oppo BDP103|Boxee Box|Pioneer KRP-500M|Focal Elektra1027be/Profile908|SVS 2039PC+ med mer

Side 3 av 3 FørsteFørste 1 2 3

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •