PVR fra Altibox - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 53
    Newcomer soBEEit sin avatar
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    129
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av oyvindk
    Min 1960 støyer også som en sentralstøvsuger i et par minutter (ikke målt tiden, men det er en stund) etter at jeg har slått den på, men så girer viften ned til et ikke hørbart nivå, og forblir der. Ergo ikke noe plagsom støy fra boksen i normal drift.
    Samme her.

Har ett annet problem: får kun stereolyd når jeg kjører lydsignal gjennom hdmi. Må velge analog som lydalternativ skal det komme lyd i det hele tatt. Burde vel kunne få surround ved bruk av hdmi?

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av oelindoe
    Samme problemet her både med std og pvr boksen på 720P
    Hei!

Koblet opp med DVI i dag og merker ikke noe til at boksen fryser når jeg slår av og på tv. Bruker 720p.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av cucillo
    Hei!

Koblet opp med DVI i dag og merker ikke noe til at boksen fryser når jeg slår av og på tv. Bruker 720p.
    Jeg har problemer med TV'ens CEC som skrur av Altiboxen. Problemet er grunnet en power-off sendt via HDMI kabelens pin13. Er beskrevet i:
    Sky HDMI Pin 13 Problem - AVForums

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    46
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av oelindoe
    Jeg har problemer med TV'ens CEC som skrur av Altiboxen. Problemet er grunnet en power-off sendt via HDMI kabelens pin13. Er beskrevet i:
    Sky HDMI Pin 13 Problem - AVForums
    Ja.
    – Bruk komponentutgangen i stedet.

Mvh
    Sven

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av soBEEit
    Samme her.

Har ett annet problem: får kun stereolyd når jeg kjører lydsignal gjennom hdmi. Må velge analog som lydalternativ skal det komme lyd i det hele tatt. Burde vel kunne få surround ved bruk av hdmi?

Har det samme lyd-problemet jeg også. Ser ikke ut til at HDMI overfører surround. Jeg har min pwr-dekoder koblet til en RX-V1800 med HDMI og måtte koble lyden via digitalutgangen for å få lyd ut fra bl.a. SVT1 og 2 og Discovery-HD.
    HDMI'en burde jo overført alle lydsignaler!!

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    39
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Digitallyd?

grunnen til at du ikke får surround fra tv-sendinger er vel så enkel som at signalet som sendes i tv-sendingen er et 2-kanals lydspor og ikke Dolby Digital eller DTS. Jeg har iallefall ikke hørt om tvkanaler som sender så "bredt" lydsignal som digitallyd faktisk er.

Men å ta inn analogt signal dersom du har en surroundreceiver med enten Dolby Pro Logic II eller DTS Neo:6 er det beste du kan få til med dagens sendinger. Ikke dårlig det heller.

-johsgjerde

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Full harddisk på PVR

Etter et par måneders bruk av PVR'en til Lyse, har jeg greid å fylle opp harddisken. Regnet da med at boksen automatisk ville begynne å overskrive de eldste opptakene, men det gjorde den dessverre ikke. Man får kun opp en melding om at disken er full og at man må slette noen opptak.

Dette hadde forsåvidt vært greit om det fantes en funksjon for å slette hele disken i en operasjon, men det virker som man kun kan slette ett og ett opptak, noe som er en smule kjedelig og tidkrevende siden jeg har godt over 100 opptak.

Er det noen av dere som har funnet noen mulighet til å slette/formatere hele harddisken?

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    komponent skal ikke brukes,,da denne vil bli deaktivert i fremtidig oppdatering på boksen.HDMI eller scart skal benyttes. Kilde: Lyse

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    213
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei

Fattern har en Altibox HD pvr, men da jeg skulle koble denne opp mot 42px80 over HDMI ville den ikke oppskalere til 720p eller 1080i, fungerte kun med 576p. Noen som vet hva problemet kan være?

Intermediate Doc.G sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Sted
    Steinkjer
    Poster
    1,662
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av joffe11
    Hei

Fattern har en Altibox HD pvr, men da jeg skulle koble denne opp mot 42px80 over HDMI ville den ikke oppskalere til 720p eller 1080i, fungerte kun med 576p. Noen som vet hva problemet kan være?
    Du var i oppstartsmenyen, der du velger oppløsning?

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    213
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Doc.G
    Du var i oppstartsmenyen, der du velger oppløsning?
    Ja, gjorde den strømløs og trykket på Meny knappen. Kom da inn i oppstartsmenyen og prøvde både 720p og 1080i. Ingen funket, den "stoppet" opp ved reboot. Trodde først det kunne være noe med nettverket hjemme, men kundeservice mente at 720p ikke krever noe mer kapasitet i nettverket enn 576p da det er boksen som oppskalerer. Hvis dette stemmer er det noe galt med Pvr'en eller at TV'en (42PX80) ikke godtar signalene fra Pvr'en.

Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kanskje en enhet med feil. Jeg hadde en Motorola 1910 som ikke ville boote etter at de oppgraderte software (en god stund siden). Det var en feil på en chip i en serie enheter og jeg fikk byttet til ny.
    Stereo: Passlabs X250.5|Xindak Muse 1.0|AudioGD NFB27|Classe CP-500|Rega P3|Squeezebox|Martin Logan SummitX|Velodyne CHT10R
    Kino:Rotel RSP1572/RMB1575|Oppo BDP103|Boxee Box|Pioneer KRP-500M|Focal Elektra1027be/Profile908|SVS 2039PC+ med mer

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vet ikke hvor annet sted det er å spørre. handlet nå ihvertfall om den fordømte motorola 1910 ihvertfall..

Er det noen som har noen forslag? Jeg sliter med, noe jeg tror er 1910 boksen sitt problem.. Hadde satt opp alt som det skulle å den starta helt fint, kom meg inn å fikk sett tv.. En time da så var det slutt fordi boksen hang seg opp,(Bruker HDMI) så jeg skrudde den av med fjernkontrollen, så på igjen. Men det var jo teit nok i seg selv for jeg kom bare tilbake til samme skjermen, så jeg dro ut strømmen å satt den inn igjen, den begynte å installere på nytt osv å det gikk fint det, kom seg forbi første biten uten problemer, men på skjerm nummer 2 står det bare iVisjon. Laster Ned... Sto det første gang jeg starta også. da tok det i underkant av 10 sekunder, nå stopper den bare der..

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hadde samme problem med 1910 dekoderen

løsningen er som følger.
    A) reboot dekoderen ved og gjøre den strømløs

B)under oppstarten så trykker du på meny knappen på fjernkontrollen når den første gule 2prikken lyser)

C) velg tilkobbling og mest sansynleg 720p først (om det går kan du prøve 1080i neste gang) så kommer det som jeg sleit meg og det er tvsignalene, jeg var sikker på at jeg skulle bruke pal men da stoppet den så jeg måtte velge det øverste valget, (husker ikke hva der stod) og da virket den her i huset med 1080i på hdmi kabelen (på en sony 32 lcd tv). :-D

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    66
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Unhappy Motorola 1960 en stor skuffelse

Kjøpte meg Sony 40w4500 for noen uker siden, og gledet meg over brilliant bilde og flott sortnivå. Tenkte at tiden da var inne til å bestille PVR med HDMI, og pakket i dag ut en Motorola 1960 fra Vikenfiber (Lyse).
    Det var en gigantisk skuffelse. Bildet er mye blassere enn min gamle Kreatel IP-STB 1790. Har nå forsøkt både scart, komponent og hdmi. Scart gir klart best sortnivå, men uskarpt bilde. Mye dårligere en Kreatel. Komponent er skarpere, men blassere. HDMI er klart dårligst. Har forsøkt alle innstillinger på motorola'en uten at det hjelper nevneverdig. 576p på komponent er det beste kompromisset.
    Noen som kjenner problemet - og noen som vet om en løsning? Vurderer å sende den tilbake...

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    2,306
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av doc
    Kjøpte meg Sony 40w4500 for noen uker siden, og gledet meg over brilliant bilde og flott sortnivå. Tenkte at tiden da var inne til å bestille PVR med HDMI, og pakket i dag ut en Motorola 1960 fra Vikenfiber (Lyse).
    Det var en gigantisk skuffelse. Bildet er mye blassere enn min gamle Kreatel IP-STB 1790. Har nå forsøkt både scart, komponent og hdmi. Scart gir klart best sortnivå, men uskarpt bilde. Mye dårligere en Kreatel. Komponent er skarpere, men blassere. HDMI er klart dårligst. Har forsøkt alle innstillinger på motorola'en uten at det hjelper nevneverdig. 576p på komponent er det beste kompromisset.
    Noen som kjenner problemet - og noen som vet om en løsning? Vurderer å sende den tilbake...
    Kjenner meg ikke igjen jeg men.. Har hatt denne boksen et halvt år nå.
    Kjører 720p over HDMI til min 40" HD-Ready Samsung-tv, så krystallklart som jeg aldri har sett tv-signaler før.. Leverandøren min er EB da, men er jo Lyse begge deler, så skulle jo være det samme..

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    66
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Eirik84
    Kjenner meg ikke igjen jeg men.. Har hatt denne boksen et halvt år nå.
    Kjører 720p over HDMI til min 40" HD-Ready Samsung-tv, så krystallklart som jeg aldri har sett tv-signaler før.. Leverandøren min er EB da, men er jo Lyse begge deler, så skulle jo være det samme..
    Mulig jeg har et dårlig eksemplar. Men det er ikke skarpheten som er problemet - det er de blasse og livløse fargene. Med mye justering fikk jeg det sånn nogenlunde. Men sammenliknet med den gamle boksen er det fortsatt blasst. Og om jeg skal bruke andre kilder må jeg justere om igjen.
    Skarpheten er grei nok - Sony har en bedre upscaler en Motorola - så jeg kjører 576 p og lar Sony skalere opp. Men samme hva jeg gjør er det livløse farger.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    138
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har en tv som klarer 1080P hva mener dere er det beste formatet jeg skal sette på altiboxen?jeg har nå 1080i syns det virker bra,men hører så mange bruker lavere oppløsing,kan jeg få bedre bilde med lavere oppløsing fordi altiboxen ikke er bra nok?

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Skuffet over Altibox PVR

Er det fler som reagerer på at det ikke er mulig og fortsette avspillingen av et opptak etter at du trykker stopp? F.eks du ser en fim på to timer, ser en time, trykker stopp. Når du så gjerne vil fortsette der du slapp, er du pent nødt til å spole deg frem til der du var. Dette er svært skuffende.

Jeg synes hele denne altibox-suppa virker meget primitiv, men forhåpentligvis jobbes det med å utvikle denne PVR-boksen enda. Her er GET milevis foran dette primitive Lyseproduktet.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    138
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av NYC
    Er det fler som reagerer på at det ikke er mulig og fortsette avspillingen av et opptak etter at du trykker stopp? F.eks du ser en fim på to timer, ser en time, trykker stopp. Når du så gjerne vil fortsette der du slapp, er du pent nødt til å spole deg frem til der du var. Dette er svært skuffende.

Jeg synes hele denne altibox-suppa virker meget primitiv, men forhåpentligvis jobbes det med å utvikle denne PVR-boksen enda. Her er GET milevis foran dette primitive Lyseproduktet.
    Kan du ikke bare trykke pause i stedet for stopp?

Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •