Samsung LE40M87BDX og sagem rikstv

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 10 av 10
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Samsung LE40M87BDX og sagem rikstv

Har kjøpt nytt tv LCD LE40M87BDX. Får ikke bilde på den når jeg bruker HDMI kabel mellom tv og Sagem ITD91 tuner. Det står på skjermen at modus ikke støttes.
    Når jeg bruker scart kabel så funker det. Hvem er synderen tror dere??

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    37
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av big-man
    Har kjøpt nytt tv LCD LE40M87BDX. Får ikke bilde på den når jeg bruker HDMI kabel mellom tv og Sagem ITD91 tuner. Det står på skjermen at modus ikke støttes.
    Når jeg bruker scart kabel så funker det. Hvem er synderen tror dere??

Hei Har Grundig tuner selv, og på den må en forandre "bilde" til 1080i eller 720p oppløsning. En egen tast på fjernkontrollen. Du har sikkert en knapp på fjerkontrollen eller i menyen på Sagemtunern så du får stillt inn det.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Glemte å skrive det at jeg har forandret HD instillingene. Har prøvd 1080,720, og 576 uten at det endrer noe. Det har skjedd at det har kommet bilde en liten stund, men da låser nesten sagemen seg og skifte kanal tar evigheter.
    Kan ikke finne noe plass på tv en at jeg skal endre noe.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    37
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av big-man
    Glemte å skrive det at jeg har forandret HD instillingene. Har prøvd 1080,720, og 576 uten at det endrer noe. Det har skjedd at det har kommet bilde en liten stund, men da låser nesten sagemen seg og skifte kanal tar evigheter.
    Kan ikke finne noe plass på tv en at jeg skal endre noe.
    Kan jo høres ut som feil på tunern. Har du prøvd en annen tuner med hdmi (eller kabel?) Jeg har også en ny Samsung lcd og ikke hatt noe trøbbel med den.

Ellers mener jeg å ha lest at det har vært en software feil med noen Samsung. Jeg kjøpte hvertfall min i oktober en gang, og ikke noe feil. Har prøvd Grundig rixtv, Vantage 7100 og PS3, alle med hdmi, og alle virker fint.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det skulle ikke forundre meg om dritten er defekt. Men er mest redd for at det er en feil med alle disser tunerene. Er så irriterende for viss jeg leverer den inn så må jeg vente til den er reparert og da er jeg uten tv i x antal uker.
    Noen som har sagem som funker fint på HDMI??

Active
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    493
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ta et søk på sagem

etter det jeg har lest fungerer ikke m87 og sagem tunere sammen, men på eks. en grundig rikstv fungerer det helt fint

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror jeg har funnet løsningen takket være dette forumet. Etter tlf er til samsung og sagem, så viser det seg at sagem sender HDMI versjon 1.2 og Samsung HDMI versjon 1.3. Snakket med support på samsung og de skulle sende meg kabel og cd med ny firmware til tv en. Det viser seg at sagem har samme problemet som Canal Digital boksene har med HDMI. Det var der jeg kom på sporet av løsningen.

Gleder meg til å se om det hjelper.

Takker alle for hjelpen

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    59
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Si ifra om det fungerer. Har det samme forbanna problemet selv. Men når du får den firmware oppdateringa(neddateringen), vil ikke da tv'n ha ha hdmi 1.2. Om man da senere kjøper et produkt som har støtte for hdmi 1.3 så vil det ikke virke på tv'n eller eventuelt den hdmi porten som har blitt nedgradert til hdmi 1.2. ???

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kallecalibra
    Si ifra om det fungerer. Har det samme forbanna problemet selv. Men når du får den firmware oppdateringa(neddateringen), vil ikke da tv'n ha ha hdmi 1.2. Om man da senere kjøper et produkt som har støtte for hdmi 1.3 så vil det ikke virke på tv'n eller eventuelt den hdmi porten som har blitt nedgradert til hdmi 1.2. ???
    Har tenkt samme tanken selv. Jeg vet ikke hvordan det funker, men det er ikke usansynlig. Mulig en da kan ringe til samsung igjen og få en ny firmware. Det idielle hadde jo vert å kun oppgradert 1 av inngangene. Men skal vel litt til at det er mulig.
    Skal poste her så fort jeg får cd en. Regner med det blir i løpet av uka.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    59
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    har du fått det til?