CD HD dekoder med Elko homelink

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

CD HD dekoder med Elko homelink

Jeg har Elko homelink, og CD Sagem HD dekoder ( kabel ). Alle valinlige kanaler fungerer greit gjennom dekoderen, men HD kanalene fungerer ikke ( Nivå ligger på ca 172-175 )

Er det noen her med Elko homelink som bekrefte at HD kanalene fra CD fungere greit ? Lurer litt på om feilen er i elko opplegget, eller før.

Intermediate Bobben1 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Sted
    Lunner/Hadeland
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hovik
    Jeg har Elko homelink, og CD Sagem HD dekoder ( kabel ). Alle valinlige kanaler fungerer greit gjennom dekoderen, men HD kanalene fungerer ikke ( Nivå ligger på ca 172-175 )

Er det noen her med Elko homelink som bekrefte at HD kanalene fra CD fungere greit ? Lurer litt på om feilen er i elko opplegget, eller før.
    Antar at det er CD kabel du har ?

Jeg kjenner ikke til Elko homelink men jeg googlet litt og fant noe info. Gjør Elko homelink om coax signalet fra Canal Digital og sender det over nettverkskabel ? Da regner jeg med at signalet gjøres om til coax igjen ved Canal Digital mottageren ?

HD kanalene sendes trolig med 256QAM(begrenset til ca. 51Mbit/s) siden HD muxene krever høyere bitrate. De vanlige kanalene sendes med 64QAM (begrenset til ca.38Mbit/s) . 265QAM mener jeg krever ca. 5-6dB bedre signal/støy enn 64-QAM gjør. Det er trolig også grunnen til at det stilles strengere krav til coaxnettet for at det skal klare å levere HD.

Hvis du har mulighet så ville jeg testet CD HD dekoderen der kabeltv coax'en kommer inn (dvs. før Elko utstyret) og ikke minst før evt. splitting av coax signalet. Hvis HD signalet er ok før Elko linken så degraderes antagelig signalet nok til at 256QAM ikke går gjennom men ikke mer enn at 64QAM signalene fungerer.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for svar. Kobla meg så rett på kabelnettet jeg har tigang på, men med samme dårlige resultat. Får kontakte CD, og be de skru opp signalstyrken ( eller noe slikt ).

Intermediate Bobben1 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Sted
    Lunner/Hadeland
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hovik
    Takker for svar. Kobla meg så rett på kabelnettet jeg har tigang på, men med samme dårlige resultat. Får kontakte CD, og be de skru opp signalstyrken ( eller noe slikt ).
    Sier mottageren "ingen signal" eller liknende ?

Det er jo en liten mulighet for at det kun er smartkortet som ikke er oppdatert for HD kanalene men da skulle du få melding om at det ikke er adgang eller noe i den duren.

Hvis signalet er splittet i huset ditt så kan det oppstå problemer. Dersom du er en del av et borettslag/sameie så kan det også være boretteslagets coax som er for dårlig til HD. Ofte er det borettslagene som eier kablingen internt i et borettslag slik jeg har forstått det.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hadde besøk av teknikker fra CD i dag. Viste seg at feilen lå i kabelnettforsterkeren til CD. Var en pling og en plong som var feiljustert, så nå fungerer det fint.

Mao, Elko homelink + CD kabel fungerer bra, også på HD kanaler.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •