Altibox/CD/GET

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    717
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Altibox/CD/GET

Heisan.
    Borettslaget jeg bor i skal i nær fremtid ta stilling om vi skal inn på fiber fra Viken eller om vi skal beholde GET.
    Jeg trenger litt input hva som er fordeler/ulemper sett i forhold til disse leverandørene.
    Jeg er fornøyd med GET og synes PVR samt internett og telefoni fungerer utmerket, spørsmålet er om gresset er grønnere på andre siden....
    Har lest om CD's pvr/digital bokser og synes at de virker "uferdige" i forhold til det Get leverer, mulig jeg tar feil, men jeg er interessert i synspunkter slik at jeg blir fornøyd etter valget også :-)

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    717
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ingen som ønsker å opplyse en mann med en -18graders whisky i hånda?
    *Bump* med andre ord ;-)

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    61
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Regner med at Viken leverer samme "Altiboxløsning" som Lyse.

Uthastigheten på internett er bedre på Altibox løsningen, resten av produktene er dårligere.

Jeg har hatt internett, tv, telefoni og tvdekoder fra Lyse (Altibox), jeg har nå internett, tv, telefoni og tvdekoder fra Get.

Bakgrunnen for at jeg har prøvd alt er at det var mulighet for begge tilbydere i leiligheten jeg bodde i til begynnelsen av januar. Da jeg fikk installert fiber kastet jeg meg på en alt i ett pakke. Etter at jeg nå har flyttet er det kun mulighet for Get.

Fiber er kanskje fremtiden, men tjenestene var slik jeg oppfattet det for ustabile per i dag. Internett fungerte utmerket, men etter å ha brukt Get sin 26 mbit linje den siste måneden kan jeg ikke si at jeg merker noen forkskjell på hastighet, stabilitet og bruk med unntak av at opplastingshastigheten som er høyere på altiboxløsningen.

Telefoni: Dette var den første tjenesten jeg sa opp fra Lyse, telefoni fungerte greit, men langt fra alltid. Fikk ofte beskjed om at folk hadde prøvd å ringe meg uten å komme igjennom selv om jeg vet at alt var ok på min side, jeg var hjemme og ikke i telefonen. Fasttelefon blir ikke mye brukt i min hverdag, men det er irriterende at den ikke virker når man skal bruke den....Det endte med at mobilen ble brukt i stedet og fasttelefon sagt opp. Det er mye mulig at de har fått telefoni til å fungere nå, men søk på lyse og telefoni på aftenbladet.no så finner du sikkert noen morsomme historier.

Hadde egentlig ikke tenkt å ha fasttelefon noensinne igjen, men brøt sammen og slo til på Get sitt Zero abonnement siden det ikke koster noe å ha det. Har fungert fint, men har bare 2 ukers erfaringsgrunnlag å basere uttalelsene på. Ingen problemer så langt, så jeg konkluderer foreløpig med at telefoni fra Get er bedre enn Altibox.

TV:
    Hadde Altibox dekoder frem til sommeren 07. Dekoderen fungerer "greit" men er utrolig treg sammenlignet med GET PVR. Kanalskife og respons fra fjernkontroll går usannsynlig tregt. Gikk over til PVR på grunn av PVR, men ble positivt overrasket over hvor kjapp og brukervennlig den var i forhold til Altibox. Det tar noen sekunder fra du trykker på fjernkontrollen til Altiboxdekoderen reagerer.Tilleggsfunksjonaliteten til Altiboxdekoderen var i hovedsak muligheten for webtv fra TV2 via dekoderen, dette var en kjekk funksjon - men tydeligvis under utvikling. Kjekt når det man skulle se var å finne, men mange programmer manglet. Tastaturet som fulgte med dekoderen for surfing på web ble lagt i skuffen etter en dags bruk, det var ikke noe for meg å surfe på nettet med lavoppløstbilde som gikk utenfor skjermen. For å bruke tastaturet måtte jeg også sitte oppå stuebordet for at IRsignalet skulle nå frem. Foretrekker fortsatt å sitte i sofaen med laptopen i stedet. Det eneste jeg savner fra Altiboxdekoderen er muligheten for å leie film, selv om utvalget ikke var det sprekeste.

Internett:
    Internett fungerte fint hele tiden med Altiboxløsningen med unntak av noe ustabilitet fra sommeren 07 og frem til flytting, men vær obs på at du må betale ekstra for fast ip for å i det hele tatt få en offisiell ipadresse. Dersom du ikke har fast IP blir det som å sitte bak en router uten kontroll over portmapping osv. Dette gir begrensinger i bruk og funksjonalitet.

Har ikke merket noen forskjell etter å ha gått over fra Altibox 25/15mbit til Get 26/3mbit. Opplastningshastigheten er dårligere med Get, og jeg hadde sikkert merket det dersom jeg hadde behov for høy opplastningshastighet.

CD sine tjenester har jeg ikke fått prøvd, så skal ikke uttale meg om de.

Med mindre kjapp opplastningshastighet mot internett oppveier for ulempene med dårlig tvdekoder og ustabil telefoni vil jeg anbefale å beholde Get.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    717
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for et langt og utfyllende svar.
    For meg er ikke internethhastigheten avgjørende.
    Det som er av størst betydning for meg er TV'en og kanalpakkene. GET har ikke HD, men de sier at en HD-Pvr kommer i Q1 i år(jada, jeg tror på julenissen, i år igjen....)
    Hvis funksjonaliteten som tilbys av Altibox er dårligere enn GEt's, må jeg si at jeg vurderer sterkt å stemme for GET.
    Noen som har erfaringer med supporten til Altibox?

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •