Sponsorer:
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Nykommer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)

Mode not supported (Altibox HDMI - Samsung TV)

Jeg har en Altibox fra Lyse (Motorola VIP1910-9) og en Samsung LE40F71B. Disse har til nå vært koblet sammen med scart uten noen problemer. Jeg ville imidlertid hoppe over på HDMI og kjøpte en HDMI-kabel. Koblet i på Altiboxen og inn i HDMI inngang 1 på TV-en. TV-en gir da følgende melding: "Mode not supported". I menyen fra portalen til Lyse sjekket jeg ut (Innstillinger > Lyd /Bilde > Video utgang), den står nå på Video og kan ikke forandres. Jeg finner ingen andre innstillinger på TV (bortsett fra format 16:9 eller 4:3, som står på 16:9).

Noen som vet hva dette kan komme av?

Nykommer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    Hadde samme problemer på rikstv sin grundig tuner , der var løsning og alltids slå på tven før en slo på tuneren.... kan jo være verdt og prøve

Viderekommen Doc.G sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,662
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    Sitat Opprinnelig postet av kadda
    Jeg har en Altibox fra Lyse (Motorola VIP1910-9) og en Samsung LE40F71B. Disse har til nå vært koblet sammen med scart uten noen problemer. Jeg ville imidlertid hoppe over på HDMI og kjøpte en HDMI-kabel. Koblet i på Altiboxen og inn i HDMI inngang 1 på TV-en. TV-en gir da følgende melding: "Mode not supported". I menyen fra portalen til Lyse sjekket jeg ut (Innstillinger > Lyd /Bilde > Video utgang), den står nå på Video og kan ikke forandres. Jeg finner ingen andre innstillinger på TV (bortsett fra format 16:9 eller 4:3, som står på 16:9).

Noen som vet hva dette kan komme av?
    Ta strømmen av dekoderen, når du får ett gult lys på skjermen(box restartes) trykker du på "Meny" på fjernkontrollen, du skal da komme til en meny der du kan stille hdmi, 720p, 18080i osv..

Nykommer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)

Fant ut av det

Jeg fant omsider et A4 ark (langt nedi bunken med bruksanvisninger) med såkalt viktig info til de med Motorola dekoder. Der sto dette med gult lys, 720p, 1080i osv. Noen med erfaringer/synspunkter på hva som er best av 720p og 1080i forresten?

Tags for this Thread

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •