Norske DVB-T på PC for Dummies - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 3 FørsteFørste 1 2 3
Viser resultater 41 til 52 av 52
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    189
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Gjorde en kjapp test med de medfølgende driverene da de jeg fant på nettet ikke lot seg installere. BlazeDTV 2.5 som fulgte med virker ikke da den ikke støtter MPEG4 så jeg lastet ned en prøveversjon av BlazeDTV 3.5, her får jeg bilde men ikke noe lyd. Skal prøve på nytt senere med de nyere driverene.
    Forøvrig er den medfølgende antennen elendig, følsomheten til mottakeren er sikkert heller ikke noe å juble for, eller?

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvorfor blir det svart når jeg skifter kanaler?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det fortsatt ikke noen måte å få inn andre kanaler enn NRK-kanalene?

Hva er grunnen til at man kan plugge antennekabelen i TV'en og det fungerer uten videre, mens det ikke finnes noen måte for en PC å omgå krypteringene?

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av erik1985
    Er det fortsatt ikke noen måte å få inn andre kanaler enn NRK-kanalene?

Hva er grunnen til at man kan plugge antennekabelen i TV'en og det fungerer uten videre, mens det ikke finnes noen måte for en PC å omgå krypteringene?
    Det er mulig å få inn samtlige av kanalene dersom man har ett kort med CI-Slot som FireDtv for eksempel.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2011
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Exclamation Det digitale bakkenettet.

Hei

Denne tråden i forumet begynner å bli litt utdatert ser jeg. Men fungerer forslagene her fortsatt for the digitale bakkenettet og med programmet osv.? :-D

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AKAJEF
    Hei

Denne tråden i forumet begynner å bli litt utdatert ser jeg. Men fungerer forslagene her fortsatt for the digitale bakkenettet og med programmet osv.? :-D
    Jada, det fungerer like bra fortsatt. For å se NRK holder det med en hvilken som helst DVB-T USB-stikke. Skal du se de krypterte kanalene fra RiksTV, så må du ha et gyldig abonnement, en RiksTV-TV godkjent CAM, og et DVB-T kort og CI som fungerer sammen.

For en maksimal løsning, anbefaler jeg DuoFlex kortene fra Digital Devices, som det er skrevet litt om i en egen tråd.

http://avforum.no/forum/digitalt-bak...ual-tuner.html

Med en DuoFlex CT Octopus kan man koble på opptil 8 tunere, eller 6 tunere og en CI-slot. Dessverre tror jeg ikke man kan dekryptere mer enn 4 kanaler samtidig. Siden NRK er ukryptert, så får man vel i praksis aldri brukt mer enn 5 tunere samtidig (hvis man ikke bruker den til kabel-TV, da).

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2011
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Utstyr.

Jeg har en eldre bærbar PC med port for PCI ekpress port til DVB-T kort. Har sett på noen AVerMedia DVB-T kort, men finner ikke noen til salgs i norske butikker. Det er en av disse tror jeg som er interessant som du kan se fra linken.
    Jeg kjenner ikke til de andre produsentene du anbefaler.

AVerMedia AVerTV Global - TV Tuners, Media Player, IPTV and Multimedia Products - ExpressCard

Antenne har jeg fra før med riktig kobling. Husker ikke hva koblingen heter akkurat nå.

NRK kanalene er ikke så interessante fordi jeg har det på en annen TV, men vet du om det er bra dekning på feks. Viasat kanalene med Riks-TV, altså hvis NRK allerede er bra nok fra før på min andre TV, og hvordan fungerer egentlig et programkort for Riks-TV i et DVB-T kort? Setter man programkortet i en DVB-T?

Intermediate Soundfre@k sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    4,383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du trenger DVB-T og CI som hører til DVB-T. I tillegg trenger du CAM fra RiskTV og gyldig abb.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2011
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Soundfre@k
    Du trenger DVB-T og CI som hører til DVB-T. I tillegg trenger du CAM fra RiskTV og gyldig abb.
    Hva er CI? For meg er det bare noen bokstaver og noe jeg har hørt om før :-D

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Programkortet fra RiksTV settes inn i en Conditional Access Module (CAM), som plugges i en Common Interface (CI) slot. Du må ha et tv-kort og en CI slot som fungerer sammen.

Intermediate Soundfre@k sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    4,383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    DVB-T = tuner for bakkenett
    CI = Common Interface - må høre til DVB-T og passe sammen. Der hvor man setter CAM
    CAM - Common Access Module - kommuniserer/dekrypterer med kort fra leverandør. Edit: Conditional var det kanskje. Hehe. Ikke alltid greit å huske alt.

Her har du tuner og CI i ett:
    Komplett.no - TerraTec Cinergy H7

CAM får du fra f.eks. komplett:
    Komplett.no - Strong/Technicrypt CXV MP RiksTV

Kort og kobling mellom kort og CAM gjøres av risktv. Godt mulig du må ha en godkjent tv for å få pairet disse. Vet ikke hvordan Risktv gjør dette nå, de var i alle fall strenge i starten.

Og, du bør regne med litt klundring.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2011
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Wink

Sitat Opprinnelig postet av Soundfre@k
    DVB-T = tuner for bakkenett
    CI = Common Interface - må høre til DVB-T og passe sammen. Der hvor man setter CAM
    CAM - Common Access Module - kommuniserer/dekrypterer med kort fra leverandør. Edit: Conditional var det kanskje. Hehe. Ikke alltid greit å huske alt.

Her har du tuner og CI i ett:
    Komplett.no - TerraTec Cinergy H7

CAM får du fra f.eks. komplett:
    Komplett.no - Strong/Technicrypt CXV MP RiksTV

Kort og kobling mellom kort og CAM gjøres av risktv. Godt mulig du må ha en godkjent tv for å få pairet disse. Vet ikke hvordan Risktv gjør dette nå, de var i alle fall strenge i starten.

Og, du bør regne med litt klundring.
    Takk for tipset om produktene.
    Jeg vet ikke om det er CI slot det jeg har fra før. Heter også PCI express som er til en bærbar PC. Antageligvis er den porten til et DVB-T kort. Mulig jeg ikke kan få hjelp til dette på AV Forum...?

Side 3 av 3 FørsteFørste 1 2 3

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •