Norske DVB-T på PC for Dummies - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 52
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Okay.. Problemet er at jeg bor på hybel. Og ikke har antenne ute.. Håpte dette kunne være noe som passet for meg, men får vel holde meg til web-tv :P

Kan dette fungere med bordantenne? Har per. dags dato brukt dette får å få inn analog TV. mao TV2, NRK1

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    156
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mobilting
    Okay.. Problemet er at jeg bor på hybel. Og ikke har antenne ute.. Håpte dette kunne være noe som passet for meg, men får vel holde meg til web-tv :P

Kan dette fungere med bordantenne? Har per. dags dato brukt dette får å få inn analog TV. mao TV2, NRK1
    burde funke, kommer ann på hvor senderen er

edit: bruker nå støvsuger røret som antenne hehe :P

bruker denne jeg
    USB 2.0 DVB-T DIGITAL FREEVIEW TV HDTV TUNER RECEIVER on eBay, also TV Cards, Graphics, Video TV Cards, Desktop PC Components, Computing (end time 13-Feb-08 02:45:14 GMT)
    er 182 kr med frakt, så kommer DVBViewer for 120 kr, så vil du få se Digital TV

det som er så fint med akuratt denne DVB-T USB Sticken er er at den har Intel CE9500 referanse kretser ( http://download.intel.com/design/cel...n/31543301.pdf ) og lyser rødt når du får signaler inn, og ja den koster halv parten av USB sticks i forhold til i norge (runt 400kr med frakt i norge)

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan er det å ta inn andre kanaler enn NRK-kanalene?

Er det på noen måte mulig?

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    156
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av TehJens
    Hvordan er det å ta inn andre kanaler enn NRK-kanalene?

Er det på noen måte mulig?
    det er ikke mulig for øyeblikket
    alså dette gjelder Canal Digital, Get også
    vis ikke de begyner å sende ukryptert da

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm, får ikke dette til å virke helt. Skjønner ikke helt hva jeg skal gjøre tror jeg.

Jeg har tenkt til å bruke "MONOGRAM AAC Decoder" istedet. Her er skjermdumper, og bilde av feilmeldingen. Hva gjør jeg galt?

Du har ikke noen gode linker der man kan lære seg hvordan dette fungerer også? har prøvd å leite litt, men syntes det er veldig vasnkelig å finne noe/skjønne noe.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har fulgt guiden og får inn både bilde og lyd. Bildet er derimot veldig "hakkete" og i starten fikke jeg bare 12.5 fps. Etter å ha sett core deinterlacing fra hardware til weave eller en av de andre får jeg 35-36 fps og det ser bedre ut, men fortsatt virker bevegelse ukontinuerlige. (Brå bevegelse blir merkelige og ikke flytende) Litt som om bildene er der, det tar bare litt tid før de kommer ved store/brå bevegelser i bildet.

Setter affinitet til en kjerne og den ligger da på 10 til 30 %

AMD Phenom X4 9600 2.3 GHz
    ATI radeon HD3870 (2 stk ikke i Crossfire akkurat nå på grunn av testing)
    MSI 970FX hovedkort.
    Noen som kan peke meg i rett retning ?

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    76
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av idos
    Har fulgt guiden og får inn både bilde og lyd. Bildet er derimot veldig "hakkete" og i starten fikke jeg bare 12.5 fps. Etter å ha sett core deinterlacing fra hardware til weave eller en av de andre får jeg 35-36 fps og det ser bedre ut, men fortsatt virker bevegelse ukontinuerlige. (Brå bevegelse blir merkelige og ikke flytende) Litt som om bildene er der, det tar bare litt tid før de kommer ved store/brå bevegelser i bildet.
    Hvilken video codec bruker du, CoreAVC eller Cyberlink sin ?

Jeg opplevde det samme som deg når jeg først prøvde med CoreAVC (som ellers fungerer bra for film osv.). Med Cyberlink sin codec fungerte allt mye bedre, ikke noe rykking/hakking i bildet.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av heiner
    Hvilken video codec bruker du, CoreAVC eller Cyberlink sin ?

Jeg opplevde det samme som deg når jeg først prøvde med CoreAVC (som ellers fungerer bra for film osv.). Med Cyberlink sin codec fungerte allt mye bedre, ikke noe rykking/hakking i bildet.

Fikset nå... Kom ny kodek fra core i dag.. og nå er bildet glatt.. (ja jeg bruker coreAVC)

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hva med fjernkontrollen som følger med USB-pinnen?

Er det mulig å bruke fjernkontrollen som følger med USB-pinnen (se bilde fra e-bay) til noe fornuftig i DVBViewer?

Takket være dummy-guiden klarte jeg å få DVBViewer til å fungere. Jeg mottar 3 x NRK TV (og NRK radio) på en EC168-basert USB-pinne som denne:
    NEW USB FREEVIEW DVB-T Digital HDTV TV Tuner Recevier b - eBay (item 320203912593 end time Feb-04-08 00:33:09 PST)

Utrolig at det virker!!!

Noen ganger blir det litt uklare bilder (streker og uklare felter) med den lille antennepisken, men en vanlig/gammel bordantenne gir krystallklare bilder. Bildene blir også uten helt fine når jeg setter antennepisken på en metallplate, for eksempel på PC-kassa.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile Jada, fjenkontrollen kan brukes

Sitat Opprinnelig postet av tapaso
    Er det mulig å bruke fjernkontrollen som følger med USB-pinnen (se bilde fra e-bay) til noe fornuftig i DVBViewer?
    Svarer på mitt eget spørsmål:ops: Driveren til fjernkontrollen sender tastatur-koder. DVBViewer kan konfigureres med hensyn til tastatur.

Velg meny i DVBViewer: Settings-->Options-->Input. NB! Velg hovedkategori "Input", ikke underpunkter Mouse eller Inputplugins.
    Klikk på "Learn", deretter velg funksjon son skal læres, e.g. "Station Minus", fra en lang lang liste over funksjoner og klikk deretter på ønsket tast på fjenrnkontrollen, e.g. "CH+".

Klikk på "Save" og ZAPP i veg.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hvilke kanaler funker samtidig, og hvorfor?

Hva skyldes dette: Jeg kan ta opp en film fra Canal+ samtidig som jeg ser på National Geographic, men jeg får feilmelding om "No hardware available" dersom jeg prøver å bytte fra NG til NRK1. Er kanalene gruppert på et vis?

Nå som alle RiksTV-kanaler er tilgjengelige, så stemmer vel den opprinnelige tittelen på denne tråden "RiksTV på pc for dummies", eller?

Intermediate Bobben1 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Sted
    Lunner/Hadeland
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva skyldes dette: Jeg kan ta opp en film fra Canal+ samtidig som jeg ser på National Geographic, men jeg får feilmelding om "No hardware available" dersom jeg prøver å bytte fra NG til NRK1. Er kanalene gruppert på et vis?

Nå som alle RiksTV-kanaler er tilgjengelige, så stemmer vel den opprinnelige tittelen på denne tråden "RiksTV på pc for dummies", eller?
    Kanalene er gruppert i mux. Det sendes 3 mux. Hvert mux benytter sin egen frekvens. Skal du kunne ta opp to kanaler uavhengig av mux må du benytte to tunerkort.

MUX1 : Alt av TV&Radio fra NRK , TV3 ,Viasat4,Disney Channel
    MUX2 : TV2 kanalene,Kanal24,TheVoice,Animal Pl, Discovery
    MUX3 : CANAL+ kanalene,FEM,SportN,Nat Geo,BBC World,
    P4,Radio1,Lokaltv,TVNorge

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    83
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hvilken CAM (og TV-kort) bruker du siden du sier at alle kanaler er tilgjengelig?

EDIT: Glem det, så i en annen tråd at det sendes ukryptert
    -L-

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    FireDVB-T og rikstv cam kjøpt på expert fungerer utmerket

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Problem med DVB-T

Jeg har fulgt guiden (finner riktignok ikke det nederste Option-bildet), søkt inn kanalene og det fungerer utmerket i starten. Men etterhvert så forsvinner bildet når jeg ser på NRK, og forandrer seg til 1920*1088 i stedet for 720*576. Blir som regel tvunget til å gjennomføre nytt kanalsøk før jeg får se på tv igjen, noe selvfølgelig er veldig frustrerende.

Har prøvd med ulike codec'er, men problemet er det samme. Er det noen som har opplevd noe lignende eller vet om en løsning?

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    76
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av dingomorales
    FireDVB-T og rikstv cam kjøpt på expert fungerer utmerket
    Du sier altså at man nå kan se RiksTV på PC også etter at krypteringen ble skrudd på igjen hvis man har abonnement og CAM ?

Er det i så tilfelle snakk om Technicrypt CXV fra Technisat GmbH omtalt på RiksTV sine sider i forbindelse med Sony TV'ene ?

Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

USB tuner til kr 135

Sitat Opprinnelig postet av wiak
    burde funke, kommer ann på hvor senderen er

edit: bruker nå støvsuger røret som antenne hehe :P

bruker denne jeg
    USB 2.0 DVB-T DIGITAL FREEVIEW TV HDTV TUNER RECEIVER on eBay, also TV Cards, Graphics, Video TV Cards, Desktop PC Components, Computing (end time 13-Feb-08 02:45:14 GMT)
    er 182 kr med frakt, så kommer DVBViewer for 120 kr, så vil du få se Digital TV

det som er så fint med akuratt denne DVB-T USB Sticken er er at den har Intel CE9500 referanse kretser ( http://download.intel.com/design/cel...n/31543301.pdf ) og lyser rødt når du får signaler inn, og ja den koster halv parten av USB sticks i forhold til i norge (runt 400kr med frakt i norge)

Annonsen du linker til, er dessverre utgått.

Men jeg fikk en annen for etpar dager siden som jeg er storfornøyd med:

DealExtreme: $25.87 WandTV USB DVB-T TV Tuner with Remote

Den er basert på AF9015 chip og kostet meg totalt ca 135 kroner inkl. frakt

Har ikke installert den medfølgende programvaren, kun driverne, og bruker DVBviewer.

Jeg kan ta opp fra alle 3 NRK-kanalene samtidig.
    Radio, EPG etc fungerer selvfølgelig også.
    En blå lysdiode indikerer OK antennesignal.

Det eneste jeg eventuelt måtte savne er analogdel, men da er vi vel i en annen prisklasse.

DealExtreme har også endel andre tunere.

Har heller ikke prøvd å konfigurere den medfølgende fjernkontrollen enda, men skal prøve prosedyren som tapaso beskriver annet steds på denne siden.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hei ja, med Technicrypt CXV camen og gyldig abo kan man se krypterte kanaler. Bruker løsningen og er kjempefornøyd.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    189
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tdj
    Annonsen du linker til, er dessverre utgått.

Men jeg fikk en annen for etpar dager siden som jeg er storfornøyd med:

DealExtreme: $25.87 WandTV USB DVB-T TV Tuner with Remote

Den er basert på AF9015 chip og kostet meg totalt ca 135 kroner inkl. frakt

Har ikke installert den medfølgende programvaren, kun driverne, og bruker DVBviewer.

Jeg kan ta opp fra alle 3 NRK-kanalene samtidig.
    Radio, EPG etc fungerer selvfølgelig også.
    En blå lysdiode indikerer OK antennesignal.

Det eneste jeg eventuelt måtte savne er analogdel, men da er vi vel i en annen prisklasse.

DealExtreme har også endel andre tunere.

Har heller ikke prøvd å konfigurere den medfølgende fjernkontrollen enda, men skal prøve prosedyren som tapaso beskriver annet steds på denne siden.

Kjøpte denne dingsen i sommer, har ikke giddet å åpne plasten før nå, kunne gjerne ventet enda noen måneder da jeg bor Tromsø (det er forresten ikke planlagt noen prøvesendinger her?). Har ikke tenkt å installere den enda, men googlet litt etter info og drivere, er versjon 7.7.4.1 nyeste?

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    189
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fant ut at prøvesendingene er startet i Tromsø (og noen andre steder), men får neppe tid til å teste dingsen før på søndag.
    Digitalt bakkenett i Nord-Norge, status - Forum - Diskusjon.no

Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •