Spørsmål ang. altibox

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 18 av 18
    Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    199
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Spørsmål ang. altibox

Hei,

Jeg har fått fiber fra Fredrikstad fibernett og de bruker altibox.
    Er veldig fornøyd med bilde, lyd og systemet.
    Men det er noen ting som jeg ikke er helt fornøyd med. Det er at webfunksjonen er utrolig treg, synes det tar en evighet å laste ned en webside. Dessuten er bilde for svært for skjermen. Er det mulig å gjøre noe med dette. bruker hdmi utgangen.

Det er en ting til jeg også lurer på og det er med tvprogram funksjonen. Hvorfor er den ikke like oppdatert som tv2.no. F.eks sniktitten til cæsar bli ikke oppdater før 1 til to dager etter....

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    199
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det bare jeg som har disse problemene?

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Å surfe på nettet via Altibox'en er ikke noe poeng i, det går utrolig tregt ja, Det er hverken kjapp Cpu eller mye minne i boksen så derfor egner den seg dårlig til Surfing.

Active listen sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    382
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har også erfart at å surfe på web via altibox er mer plagsomt enn nyttig. Surfing på min nye PS3 gikk derimot mer smertefritt.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    236
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MrTiger
    Hei,

Jeg har fått fiber fra Fredrikstad fibernett og de bruker altibox.
    Er veldig fornøyd med bilde, lyd og systemet.
    Men det er noen ting som jeg ikke er helt fornøyd med. Det er at webfunksjonen er utrolig treg, synes det tar en evighet å laste ned en webside. Dessuten er bilde for svært for skjermen. Er det mulig å gjøre noe med dette. bruker hdmi utgangen.

Det er en ting til jeg også lurer på og det er med tvprogram funksjonen. Hvorfor er den ikke like oppdatert som tv2.no. F.eks sniktitten til cæsar bli ikke oppdater før 1 til to dager etter....
    Nå kan jeg bare svare for Lyse i Sandnes (Rogaland) men kanskje det kan hjelpe litt siden de sikkert har samme bokser.

1) WEB surfing via Altibox enheten er treg og funker ikke i det hele tatt. Husk at boksn kjører en Linux variant som operativsystem og det de benytter er en webleser uten noe særlig plugin støtte. Og det er ingen kjapp cpu i boksen. Den trenger ikke det fordi boksen har egne kretser for dekoding av datastrøm i MPEG2/MPEG4+lyd. CPU benyttes bare til styring av det hele.

2) Når det gjelder TVprogram funksjon med sniktitt så skal dette stort sett være eksterne linker. Det betyr at når du få sniktitt på et TV2 program så linkes det faktisk til en streamingserver som står hos TV2. Det er blitt meg fortalt i alle fall.

/Øystein

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    199
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hermansen
    Nå kan jeg bare svare for Lyse i Sandnes (Rogaland) men kanskje det kan hjelpe litt siden de sikkert har samme bokser.

1) WEB surfing via Altibox enheten er treg og funker ikke i det hele tatt. Husk at boksn kjører en Linux variant som operativsystem og det de benytter er en webleser uten noe særlig plugin støtte. Og det er ingen kjapp cpu i boksen. Den trenger ikke det fordi boksen har egne kretser for dekoding av datastrøm i MPEG2/MPEG4+lyd. CPU benyttes bare til styring av det hele.

2) Når det gjelder TVprogram funksjon med sniktitt så skal dette stort sett være eksterne linker. Det betyr at når du få sniktitt på et TV2 program så linkes det faktisk til en streamingserver som står hos TV2. Det er blitt meg fortalt i alle fall.

/Øystein
    Ok, får håpe de retter opp disse punktene når det kommer en ny boks. Venter selv på at pvr boksen skal komme.
    Alt i alt, så er jeg meget fornøyd med tilbudet fra fredrikstad fiber.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    heg er også kunde av Fredrikstad Fibernett.

nå jeg surfer på tv bruker jeg wap sider. det går smertefritt på pvr dekoderen.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ma032
    heg er også kunde av Fredrikstad Fibernett.

nå jeg surfer på tv bruker jeg wap sider. det går smertefritt på pvr dekoderen.

Surfe det gjør man på Pc'n

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    helt klart at pc/mac er mye mye bedre. men det funker å surfe på tv.

har hørt noe rykter om at Internett hastigheten på tv skal opp etter hvert..
    aner ikke når da.

eneste jeg kan si jeg ikke er helt happy med er Wlan dekning fra hjemmesentralen.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    helt klart at pc/mac er mye mye bedre. men det funker å surfe på tv.

har hørt noe rykter om at Internett hastigheten på tv skal opp etter hvert..
    aner ikke når da.

eneste jeg kan si jeg ikke er helt happy med er Wlan dekning fra hjemmesentralen.

Det er vel sagt at hastigheten skal opp sånn generelt med tiden, når det gjelder W-Lan så har ikke jeg det på min boks, det har jeg via min D-Link 655 og fornøyd med det, regner med det ikke er så mange innstillinger på den Altibox Wlan ruteren heller?

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Angry Nte

Hvordan er det med Canal+ i Trondheims omerådet en kompis har Nte,,

Hvorfor tar det så lang tid Hos Altibox

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    kommer noen veldig spennende og veldig bra oppdateringer til dekoderen i løpet av kort tid.

spesielt til pvr dekoder :-)

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen linker til hva disse oppdateringene vil inneholde? De bør inneholde en del forbedringer av opptaksfunskjonen.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    60
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mail fra LYSE vedrørerende Canal + Sport HD/PVR-tjeneste:

Lyses utgangspunkt for å endre innholdet i TV-pakkene/tilby nye kanaler er å dekke behovet for kunder i alle aldersgrupper med ulike interesser og behov.

Innholdet i TV-pakkene styres av etterspørsel fra våre kunder.

Lyse jobber kontinuerlig for å gi deg som kunde et bedre tilbud, og setter pris på din tilbakemelding, slik at denne kan bli tatt med i vurderingen ved neste oppdatering.

Vi beklager at vi på nåværende tidspunkt ikke kan tilby Canal + Sport HD.

Vedrørende PVR-tjenesten og feil vi kjenner til med denne tjenesten; Vi har dessverre ikke noen tidsramme, men det vil komme oppdatering/ny dekoder vil bli lansert

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    36
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    kommer noen veldig spennende og veldig bra oppdateringer til dekoderen i løpet av kort tid.

spesielt til pvr dekoder :-)
    Hva tenker du på her?

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg kan vel gi ett hint.. serie :-D

og har også hørt at det kommer en high end dekoder

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    45
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg kan vel gi ett hint.. serie :-D

og har også hørt at det kommer en high end dekoder
    Kunne du utdype dette litt nærmere?
    Hva er kilde forresten?

Active Cyberdog sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    456
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kanskje dette har noe med det:

ADB TO DELIVER HD DVR-ENABLED IPTV SERVICE TO ALTIBOX AS
    September 13th, 2009
    Geneva, Switzerland: Advanced Digital Broadcast, a leading supplier of technology to the global digital television industry, announced today that it signed an agreement to supply two advanced IPTV devices, which will enable Altibox (Altibox - Privat) to offer its customers an HD IPTV service with PVR functionality. The ADB-2810W set-top box and the ADB-5812WX digital video recorder also offer new levels of content security and memory.

"We chose ADB to supply our new IPTV consumer premise equipment for a number of reasons: the company is a leader in the IPTV space across Europe, and has a good track record in the Nordic region." says Jarle Johnsen Head of Engineering TV/Media at Altibox. "It also has an innovative approach to delivering new and compelling functionalities such as the ability to view DivX content, multi-room content convergence, and enhanced 3D graphical user interfaces.

"Our customers will benefit from improved functionality, an enhanced TV experience, and interactive services that run faster than they do on some conventional internet browsers. The new devices will also give us a platform for launching future interactive services to meet consumers' changing tastes."

François Pogodalla, CEO of ADB commented "We are delighted to partner with Altibox and are convinced that its customers will benefit from our many years of experience in developing new and exciting technology that enhances consumers' TV viewing experience. This supply agreement reinforces our presence in the Northern European IPTV market, and is yet another illustration of our commitment to the IPTV industry".

ADB has led the hybrid set-top box market in Europe since the company was founded in 1995. It has established itself as a trusted partner for operators looking to launch new and advanced revenue-generating IPTV services to consumers. ADB will deliver the following products to Altibox:

The ADB-5812WX: an advanced HD IPTV digital video recorder (DVR) with home networking functionalities. The unit supports most deployed video standards, including MPEG-4 HD/SD, WMV9 and XviD. It offers a 3D user interface, UPnP/DLNA-based home networking, and supports Windows Media Connect.

The ADB-2810W: an entry-level HD IPTV set-top specially designed for operators looking for cost efficiency without compromising on the features. The product is also enabled for a home networked environment.
    About Altibox AS

Since 2002 the energy provider Lyse has together with local partners in Norway and Denmark been delivering communications services using fibre-optic technology under the brand name Altibox. Altibox-services include interactive TV, internet access, video-on-demand and telephony, all delivered over one fibre cable. In the course of the next year alarm and mobile phone services will be included in the same infrastructure.

Altibox products and services are offered by 35 partners all over Norway from Harstad in the north to Mandal in the South, and also from Altibox in Denmark. So far are 145 000 customers connected to Altibox. The partners are mainly energy providers of different sizes and are to be found in a large number of Norwegian cites and communities.
    ADB Welcome | Advanced Digital Broadcast

Spennende

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •