Problemer med Canal Digital

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Newcomer 2.0 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    36
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Problemer med Canal Digital

Hei hei!

Jeg sliter med kabel-tv - signalet fra CD`s digitale dekoder. De fleste dager går det ikke an å se på noen kanaler pga at sendingene hakker (både lyd og bilde) i den grad at det som oftest låser seg helt etter noen sekunder. Jeg har prøvd svenskemetoden, endret på innstillinger på dekoderen etc uten hell.

Jeg har prøvd å kontakte CD men de svarer ikke på mailen min.

Flere som har opplevd det samme? Eller kan tenke seg hva årsaken kan være?

Intermediate Valo sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    726
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool

Sitat Opprinnelig postet av 2.0
    Hei hei!

Jeg sliter med kabel-tv - signalet fra CD`s digitale dekoder. De fleste dager går det ikke an å se på noen kanaler pga at sendingene hakker (både lyd og bilde) i den grad at det som oftest låser seg helt etter noen sekunder. Jeg har prøvd svenskemetoden, endret på innstillinger på dekoderen etc uten hell.

Jeg har prøvd å kontakte CD men de svarer ikke på mailen min.

Flere som har opplevd det samme? Eller kan tenke seg hva årsaken kan være?
    Tror du må ringe teknisk support hos CD, litt bedre en å sende mail tror jeg. Her hos meg fungerer det veldig fint, så du ligger sikkert ikke i nærheten av meg

Newcomer 2.0 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    36
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe! Takk for den du

Ja nei jeg får vel bare ringe de imorgen... er virkelig spent på hva som kan være årsaken.

Pratet forsovet med naboen også, og han hadde samme problemet (vi bor i blokk). Det fikk tankene til å gå hen mot teorier om at tv-signalene sendes gjennom samme kabel-greie som internett, altså at båndbredden som er tilgjengelig deles på disse to oppgavene for alle husstandene i blokka, og at CD kanskje hadde lagt inn for liten linje da de var nedi kjellern her og innstallerte hele greia nå rett før jul. Hvis det viser seg at jeg har rett så kan jeg jo poste en til reply til i denne tråden og gi meg sjøl et klapp på skulderen

Intermediate Valo sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    726
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool

Sitat Opprinnelig postet av 2.0
    Hehe! Takk for den du

Ja nei jeg får vel bare ringe de imorgen... er virkelig spent på hva som kan være årsaken.

Pratet forsovet med naboen også, og han hadde samme problemet (vi bor i blokk). Det fikk tankene til å gå hen mot teorier om at tv-signalene sendes gjennom samme kabel-greie som internett, altså at båndbredden som er tilgjengelig deles på disse to oppgavene for alle husstandene i blokka, og at CD kanskje hadde lagt inn for liten linje da de var nedi kjellern her og innstallerte hele greia nå rett før jul. Hvis det viser seg at jeg har rett så kan jeg jo poste en til reply til i denne tråden og gi meg sjøl et klapp på skulderen

Da det er flere som har samme problemet tror jeg kanskje du er inne på noe.

Active
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    349
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Samme problem her i forrige uke. Måtte ringe og klage. Etter de tre virkedagene anal digital har bestemt seg for å vente før de gidder å gjøre noe, bedret det seg...

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •