HD Boksen fra Canal Digital henger seg og reagerer seint !

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 5 1 2 3 4 5 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 90
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Angry HD Boksen fra Canal Digital henger seg og reagerer seint !

Har fått meg den nye HD Boksen fra Canal Digital, kjempe bra bilde generelt.
    Har kabel-tv.

Eneste som plager er-

1) Når Tv`n står på kan bildet plutselig henge seg.

2) Når vi skal bytte kanal, så kan jeg trykke sikkert 15 ganger på håndkontrollen før Dekoderen reagerer..

Dette er veldig irriterende!

Noen som har samme problemet?
    Noen som vet hva som kan gjøres?

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    952
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Danielos
    2) Når vi skal bytte kanal, så kan jeg trykke sikkert 15 ganger på håndkontrollen før Dekoderen reagerer
    Det virker som om denne boksens fjernkontroll mottaker lar seg påvirke av noe fra noen skjermer, prøv å skjerme den litt fra Tv-en. Står den i en hylle, dytt den litt lenger inn e.l..

Intermediate Globe sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,358
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja disse boksene fra canal Digital (HD) må jeg si jeg også er meget skuffet over. Har samme problemet som deg.

For det første så skal boksen "loade" for den våkner.....irriterende!

For det andre så er det interference i forhold til andre bokser fra fjernkontrollen (har viasat satelittdekoder i tillegg, denne reagerer på fjernkontrollen når man despereat forsøker å få skiftet kanal eller annet).

For det tredje så reagerer boksen vannvittig tregt........men som du sier.......bildet er greit :-)...men det skulle bare mangle :evil:

For det fjerde har boksen noe vannvittig med oransje og rødt lys som gjør den til litt av et blikkfang i racket.

Det er neste utrolig at de kan levere fra seg et såpass dårlig produkt! Den beste boksen de har levert fra seg innen digitale sinaler (via kabelnettet) er den første Force-dekoderen som ble frigjort for kjøp. Jeg har denne i tillegg til HD-boksen og den fungerer som gull, men denne er jo da selvfølgelig ikke utstyrt med HDMI og gir ikke tilgang til HD-kanalene.

Når bindingstida er over forsvinner CD ut av huset.....med mindre PVR-utgaven som skal komme viser seg å være bedre

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du er ikke alene dessverre. Sliter med det samme jeg også, den henger endel og ofte er det klin umulig å bytte kanal, men så kan det fungere 30 sekunder seinere. Trodde først det var fjernkontrollen, men hvis en prøver å bytte kanal med knappene i front, så virker de like dårlige. Nå bruker jeg Harmony fjernkontroll med samme symptomer. Tror kanskje disse symptomene kan variere i forhold til hvor bra signal man har. Jeg har 150 i signal.....

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    952
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av roin
    Du er ikke alene dessverre. Sliter med det samme jeg også, den henger endel og ofte er det klin umulig å bytte kanal, men så kan det fungere 30 sekunder seinere. Trodde først det var fjernkontrollen, men hvis en prøver å bytte kanal med knappene i front, så virker de like dårlige. Nå bruker jeg Harmony fjernkontroll med samme symptomer. Tror kanskje disse symptomene kan variere i forhold til hvor bra signal man har. Jeg har 150 i signal.....
    Er nok ikke noe med signalet. Enten er det et problem med at noe forstyrrer IR øyet (fjernkontroll mottaker) eller så er dette et HDMI problem.
    Prøv å bruke kun Scart i en periode, ta ut HDMI. Fungerer det da så er det HDMI som gjør dette. Skru av/endre funksjoner i Tv-en som har med bildefunksjoner å gjøre, særlig bakgrunnslys, OPC (optical pictures control) og Vivid/Dynamic e.l. , forskjellige produsentene har ofte forskjellige ord på dette. Prøv en og en funskjon til man finner en som hjelper på problemet.

CD sier det kommer en sw fiks på dette snart.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cd HD og sagem

Bare send inn mails eller brev, trur Canal digital skjønner alvoret nu...
    vær aktive...
    Og ring dem si at dere vil ha mere Premier League i HD

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    65
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg fikk HD-boksen til Canal Digital i går, og kan ikke si at jeg kjenner meg igjen i noen av problemene dere opplever, bortsett fra at den må boote da.

Kanalbytte er smooth, MYE raskere enn den C1201x eller hva den heter. Bildekvaliteten er dritdeilig, også på SD-kanalene.

Det jeg har å utsette på boksen er først og fremst at den er dritstygg. Fantastisk lite lekker. Styggeste jeg har hatt under TV´en siden XBOX´en min....fjernkontrollen minner om den som fulgte med stereoanlegget jeg kjøpte når jeg ble konfirmert. Som vel var i 1991. Ikke mye å skryte av der heller....

Active
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    362
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den burde også ha sendt ut 576i via HDMI, men nei da. Det er vistnok vanskelig!

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool Cd HD og sagem

Dreamlord du må være den første her .
    Fikk dere med 1 år gratis på Hd kanalene?

hvis dere har canalplus total endog.

Intermediate torsteinvh sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    1,414
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Dreamlord
    Jeg fikk HD-boksen til Canal Digital i går, og kan ikke si at jeg kjenner meg igjen i noen av problemene dere opplever, bortsett fra at den må boote da.
    Samme her, fikk HD-boksen på lørdag og den oppfører seg prikkfritt. Eneste som er litt irriterende er at den er treg til å starte fra standby. Koblet med HDMI til en Sony LCD, og har testet både original fjernkontroll og en Harmony.

EPG'en derimot har ikke helt kontroll... Den ser ut til å vise programmene til NRK uansett hvilken kanal man har valgt...

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    28
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har hatt denne dekoder i 6mnd nå og ikkje hatt problemer med at den henger seg eller at ikkje fjernkontroll\kanalskifte går greit.

Ja den bruker lang tid fra standby til å slå seg på, men ellers så er eg veldig fornøyd.
    Joda den er ikkje pen heller, men gir noen fantastiske bilder.
    Hadde ikkje trodd at det var så mye bedre bilde i sport hd enn vanlig sport 1-2-3 men det er helt nydelig å se på.
    Selv på men 50" som eg sitter kun 2 meter i fra. (panasonic th50px700)
    Film hd er jo og kanon, så synes eg at de ikkje hdkanalene viser bedre bilde enn den gamle CD motageren gjorde og men det kan vere innbilning av ein som liker den ;D
    Samtidig som at den søker inn alle nye kanaler av seg selv, og her fungerer epgen veldig bra de gangene eg har prøvd.

Har kun positive erfaringer med denne tuneren så langt.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    65
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Dark
    Dreamlord du må være den første her .
    Fikk dere med 1 år gratis på Hd kanalene?

hvis dere hat canalplus total endog.

Man må da være først til noe:-)

Vet ikke om jeg har fått HD-kanalene gratis i ett år. De fleste kanalene er vel åpne i 1 mnd ca er de ikke? Discovery og Silver er forresten stengt allerede...

Jeg har uansett Canal Plus på et annet kort - det følger vel ikke med på kort nr 2?

Bortsett fra at at dekoderen ser ut som en tjukk kalkulator fra 1979, så er det mest irriterende at den ikke husker hvilket bildeoppsett jeg ønsker på sendinger som ikke er 16:9.

TV3 sparer jo ikke akkurat på reklamepausene - og å bytte til ´full´etter hver reklamepause er mer enn litt irriterende... Noen som vet om man kan gjøre noe med det?

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    1,115
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Danielos
    Har fått meg den nye HD Boksen fra Canal Digital, kjempe bra bilde generelt.
    Har kabel-tv.

Eneste som plager er-

2) Når vi skal bytte kanal, så kan jeg trykke sikkert 15 ganger på håndkontrollen før Dekoderen reagerer..

Dette er veldig irriterende!

Noen som har samme problemet?
    Noen som vet hva som kan gjøres?
    Jeg opplever det samme. (Punkt 2)

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    bestillte denne i dag. vet dere hvor lang tid jeg må påregne før jeg har den i posten?

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    1,115
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Solo
    bestillte denne i dag. vet dere hvor lang tid jeg må påregne før jeg har den i posten?
    Du må hente den på posten, det måtte ifall jeg.
    3 dager tok det.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av T1ger
    Du må hente den på posten, det måtte ifall jeg.
    3 dager tok det.
    takk, det var jo ganske kjapt!

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    takk, det var jo ganske kjapt!
    venter fortsatt...

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    1,115
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    venter fortsatt...
    Sån er det av og til.
    Spesielt når man virkelig venter på noe..

Boksen i seg selv er crap, men jeg synes Silver HD gjorde hele greia verd det.

Intermediate Globe sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,358
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Opplevde denne boksen som meget treg, og av og til uten respons på fjernkontroll. Løsning: Jeg flyttet boksen fra TV Samsung LE32R75 til en LG Plasma......boksen fungerer som gull :-) Så her var det kombinasjonen opp i mot Samsung som medførte at boksen ikke responderte skikkelig fra fjernkontrollen.

Edit: Feil TV-modell angitt. ;-)

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    da er boksen endelig i hus. fine bilder, men har alt opplevd svart skjerm og kun lyd ved en anledning. Kuren var å boote dekoderen. Hadde egentlig forventet en programvareoppdatering ved tilkobling, men dette skjer ikke. står også i veiledningen at den må stå i standby for at dette skal trigges, men det finnes jo ingen egentlig standby knapp, kun av og på. Har nå software vx1.01 er dette siste versjon?

Side 1 av 5 1 2 3 4 5 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •