HD Boksen fra Canal Digital henger seg og reagerer seint ! - Side 5

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 5 av 5 FørsteFørste 1 2 3 4 5
Viser resultater 81 til 90 av 90
    Intermediate drkaos sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    511
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Elkjøp hadde faktisk en kabel med noe slags filter, som fungerte veldig bra på det rævva kabelnettet som er i Molde. Mange som invisterte i 100hz CRT tv for noen år siden slet med støy på skjermen, og det forsvant når de kjøpte denne kabelen. Tror den kostet ca 200kr, var svart av farge og som sagt et filter. 1m lengde.

Skal se om ikke jeg får handla inn skjer iløpet av uka nå, isåfall blir det test av CD boksen som ligger i stua etter forrige eier.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

...enda et problem

Jeg fikk min boks for en måneds tid siden og har hatt flere av de problemer som er nevnt her, bl.a. en fjernkontroll som ikke virker som den skal. Jeg klaget til CD og fikk ny boks nå rett før jeg dro på ferie. Fikk så vidt testet boksen før jeg dro, men er usikker på om den nye boksen er bedre enn den første. Men med begge boksene har jeg hatt et problem som jeg ikke har sett nevnt her, kanskje med unntak av Settepotet ("Låser seg heldigvis sjelden her, men det mest irriterende er lyd-forsinkelsen via SPDIF").

Jeg kjører signalene fra decoder til TV via hdmi-kontakten, enten direkte eller gjennom min Yamaha surroundreciever. Kobler også SPDIF fra decoder til receiver. Når jeg så kjører lyden gjennom lydanlegget får jeg ikke noen lyd-forsinkelse (som Settepotet antyder) men tvert i mot: Lyden ligger en anelse foran bildet. Dette gjelder bare lyden gjennom receiveren. Lyden gjennom TV'en er ok. Men dette er naturligvis veldig irriterende fordi det betyr at jeg ikke får brukt lydanlegget for å få bedre lyd (selv om jeg bare kjører i stereo; kona vil ikke ha stua full av høytalere), med mindre jeg aksepterer manglende synkronisering mellom lyd og bilde. Jeg har prøvd to forskjellige forsterkere; det er ikke forsterkeren det er noe galt med. Problemer blir heller ikke løst ved å koble hdmi direkte fra decoder til TV i stedet for å la det gå gjennom receiveren. Det hjelper heller ikke å bruke analog lydtilkobling mellom decoder og receiver. Har noen vært borte i dette problemet, og har noen anelse om hva det kan være og om det er mulig å løse problemet? Takknemmelig for svar.

For øvrig enig med dem som har uttrykt sterk misnøye med dette produktet!!

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Prøvd en eller annen form for lipsync?

Ellers kan jeg jo også nevne den irriterende "HD-knappen" som endrer bildet fra 16/9- 14/9- 4:3 osv.....hadde vært en ide med "PITTELITT" hukommelse på den J.... dekodern?..........

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    952
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pujari
    Prøvd en eller annen form for lipsync
    Ja, de aller fleste forsterkere av denne typen har en justering for dette.
    Les brukermanualen.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Dennis
    Ja, de aller fleste forsterkere av denne typen har en justering for dette.
    Les brukermanualen.
    Takk for tipset. Skal prøve å finne ut av det når jeg kommer hjem fra ferie om en ukes tid.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Svaret er varme

Har lenge slitt med HD dekoderen fra Canal Digital (CD).. bildet fryser/hakker, artifakter, boksen henger osvosv... meeen klarte ikke finnne noe mønster eller kilde til problemene. HD kanalene har hakket mest og vært umulig å se på..... helt til for 2 dager siden.... da skulle veggen bak tvbenken males og tvbenken ble flyttet midt i stua forran verandadøra som selvfølgelig stod åpen... Bildet ble perfekt!! :-) Gleden var ikke langvarig da det ikke gikk lang tid før boksen var varm igjen og bildet like crappy som alltid.

Lengere historie kortere.....

Testet hos en kompis (som også har samme utstyr) med min boks, samme kabler etc... og alt perfekt... helt til jeg satte den på en pute og la en genser oppå... da begynte problemene... Hans boks var også svært varm men det medførte ikke problemer...

Det kan se ut som noen av boksene tåler varme bedre enn andre... jeg får ny tilsendt av CD (som foresten har skyldt på SW siden dag 1 + antenne kabel + hdmi kabel +++++.....)...

Test: Trekk strømmen og la den kjøle seg helt ned. Gå rett inn på HD kanalene (de som hakker mest hos meg).. du vil da ha noen minutter på deg før den går "varm" igjen.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

hd

får du Nyere hdmi kabel når du bytter boksen?=

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Angry canal plus

hei får dere inn erotikken på plus?
    jeg får opp ikke tilgang ta kontakt med CD.
    men jeg snakket med en på hos cd han sa de ikke sperrer porren
    Canal plus gjør det kansje
    Forslag, fikk inn en gang for litt sia.
    Kan det være oppdateringsfaenskapet som slår til igjen da.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ztratoz
    Har lenge slitt med HD dekoderen fra Canal Digital (CD).. bildet fryser/hakker, artifakter, boksen henger osvosv... meeen klarte ikke finnne noe mønster eller kilde til problemene. HD kanalene har hakket mest og vært umulig å se på..... helt til for 2 dager siden.... da skulle veggen bak tvbenken males og tvbenken ble flyttet midt i stua forran verandadøra som selvfølgelig stod åpen... Bildet ble perfekt!! :-) Gleden var ikke langvarig da det ikke gikk lang tid før boksen var varm igjen og bildet like crappy som alltid.

Lengere historie kortere.....

Testet hos en kompis (som også har samme utstyr) med min boks, samme kabler etc... og alt perfekt... helt til jeg satte den på en pute og la en genser oppå... da begynte problemene... Hans boks var også svært varm men det medførte ikke problemer...

Det kan se ut som noen av boksene tåler varme bedre enn andre... jeg får ny tilsendt av CD (som foresten har skyldt på SW siden dag 1 + antenne kabel + hdmi kabel +++++.....)...

Test: Trekk strømmen og la den kjøle seg helt ned. Gå rett inn på HD kanalene (de som hakker mest hos meg).. du vil da ha noen minutter på deg før den går "varm" igjen.
    FYI: Ny dekoder er mottatt og alle problemer forsvant.

Active pølsemaker sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    345
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har æ fått litt mer trua på CD sin HD-dekoder!!! den funke iallefall oppimot min Panasonic PX70(det ska sies at æ har flytta, å fått meg en ny dekoder)... Men skal ikke signal og bør det ikke være over 100 eller nå der omkring??? min ligger iallefall kun på 71 :-( + at jeg får ikke nå lyd på TVN, mulig det er en helt annen feil...

må vel prøve den med Hdmi kabel ettervært, men pr .no er det PS3 som får benyttet den siste Hdmi inngangen :-)

Side 5 av 5 FørsteFørste 1 2 3 4 5

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •