HD Boksen fra Canal Digital henger seg og reagerer seint ! - Side 4

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 4 av 5 FørsteFørste 1 2 3 4 5 SisteSiste
Viser resultater 61 til 80 av 90
    Active Andy_Dandy sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    470
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Fått denne dekoderen jeg også nå, og er like skuffet som alle andre her på forumet. Har akkurat samme problemen som diskuteres her. Hakking på alle overføringer (nesten verst på SD-kanalene), fjernkontroll som bare virker innimellom, og kanaler som låser seg helt (så jeg må skifte kanal, og tilbake igjen).

I mitt raseri greide jeg også å trykke på-knappen på spilleren for langt inn, så den er nå ødelagt..... Det bare lyser elendig kvalitet hele veien av denne dekoderen. Jeg hadde glatt vært villig til å betale mer for noe bedre, men dette er jo eneste alternativ for kabel.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

ett problem til........

Har også de "vanlige" problemene som dere skriver om(treghet, respons osv).
    Men et problem jeg ser ingen av dere har nevnt, men som jeg har, er at jeg til stadighet blir nektet adgang til kanaler jeg betaler for. akkurat nå har jeg ikke tilgang til de svenske kanalene svt1 og tv4 i grunnpakken.....dette hender rett som det er og er veldig irriterende.
    Har helt grei signalstyrke(ca 130)

Noen andre som har disse problemene

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    248
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette er et helt forferdelig produkt.

Låser seg heldigvis sjelden her, men det mest irriterende er lyd-forsinkelsen via SPDIF...

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tåler heller ikke at en først trykker INFO for så å trykke EPG, trykker du da OK blir skjermen sort og halve infolinja henger igjen.:evil:

DRITT

Active kjetilae sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    390
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hmmm har ikke tatt meg tid til å lese så mye i denna reåden, men ser mange er misfornøyde her! gjelder dette også pvr boksen til cd? vi skal bestille inn til borettslaget nå, og kan velge mellom disse to! håper på raskt svar, skal i møte om 2timer!

Newcomer Full-HD sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

CD forferdelig produkter

Ja dette gæller alla CD dekodrar (vanliga og PVR) helt forferdelig produkter. Get er bedre.

Active kjetilae sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    390
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Full-HD
    Ja dette gæller alla CD dekodrar (vanliga og PVR) helt forferdelig produkter. Get er bedre.
    hmmm. trasig. så det er samme hvem vi velger da?

Newcomer slowscan sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    142
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kjetilae
    hmmm. trasig. så det er samme hvem vi velger da?
    PVR-HD-dekoder for kabel er ikke sluppet ennå, men har vel ikke de største forhåpningene til at det blir et bra produkt. Har hd-dekoderen nå, og det er "imponerende" at det går an å levere noe med så lav standard. Virkelig flere skritt tilbake i forhold til force315c som jeg hadde, bortsett fra HDMI og hdtv.

Ingen som vet noe om denne software-oppdateringen som var på trappene for en stund siden? Har de gitt opp? :-?

(SS)

Newcomer
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    55
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Utrolig så mye uflaks folk har hatt med HD-boksene sine. :!: Etter at borettslaget her byttet til CD i februar ble alle husstandene tildelt hver sin HD-boks. Bortsett fra at EPGen er dårlig så har jeg ikke hatt noe problem med med boksen. Strålende bilde. Dog koblet til CRT TV via Scart(RGB) og ikke HDMI som andre som har hatt problem her.
    Signalstyrke på 112.

Jo, en sak... batteriene på fjernkontrollen var def når jeg fikk den. Men hadde nye batterier liggende så det løste seg.

---
    way

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool hd boks

tja uflaks og uflaks sagem er et råttent merke, den har vel ikke hdmi 1.3 engang, at man lager noe med hdmi som ikke takler oppgaven er meg et under

Jeg vil gjerne høre når om det finnes mulighet til å bruke andre Tunere på Kabel!!!!! enn hd boks fra channel diganal

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    canal digital har mast på produsenten om oppdatering,
    jeg trur vi skal satse på et bedre merke, klart det finnes et alternativ det må det gjøre.
    noen som har nevt det for forbrukerrådet ?
    eller fbi-

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    470
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Dark
    canal digital har mast på produsenten om oppdatering,
    jeg trur vi skal satse på et bedre merke, klart det finnes et alternativ det må det gjøre.
    noen som har nevt det for forbrukerrådet ?
    eller fbi-
    I steden for å mase på produsenten bør de bytte produsent. Jeg har ikke ord for hvor elendig kvaliteten er på den nåværende HD-dekoderen deres, det er rett og slett skandaløst å slippe noe sånt på markedet, og en hån mot kundene.

Jeg har den kun for å kunne ta inn noen HD-kanaler, men den begynner å irritere meg så mye nå at jeg ikke har orket å se på TV i det hele tatt de siste 2 ukene.

Lurer på om de tror folk ikke er villig til å betale for noe bedre?

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    39
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bortsett fra noen horisontale linjer som irriterer meg så har jeg ikke opplevd noen store problemer. Greit det er en lavt speccet tuner med dårlig epg men alt funker som det skal hos meg, og jeg har hatt to tunere. Kan det være at problemene skyldes varmgang pga. plassering oppå forsterkere eller annet varmt utstyr?

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    470
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av 88charlie
    Bortsett fra noen horisontale linjer som irriterer meg så har jeg ikke opplevd noen store problemer. Greit det er en lavt speccet tuner med dårlig epg men alt funker som det skal hos meg, og jeg har hatt to tunere. Kan det være at problemene skyldes varmgang pga. plassering oppå forsterkere eller annet varmt utstyr?
    Kan kanskje være, men det er jo håpløst at man ikke kan få kjøpt noe skikkelige saker som kan stå i racket.

Ellers så oser det bare lavkvalitet av hele dekoderen, og bildet hakker som en gal, også (eller kanskje spesielt) på SD-sendinger.

Fjernkontrollen har allerede gitt meg blodpropp og flere raserianfall, den virker jo aldri. Man trykker som en vanvittig, og når den plutselig finner på å virke, ja da har man plutselig bladd for langt. Den er argh så frustrerende.

Ellers så er det fryktelig trist å ha en HD-dekoder uten HDMI 1.3......

Active pølsemaker sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    345
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Må si meg enig i alt som står her (nesten iallefall)

Borettslaget jeg bor i, gikk også inn en avtale me CD får ca 4mnd siden, men jeg har enda ikke fått prøvd den sikkelig...bruker fremdeles den "gamle" C1201CX... Fjernisen funker ikke opp imot min skjerm, for ny skjerm var svaret jeg fikk fra CD (jeg har en Panasonic 50" PX70) Jeg sier den igjen, ER DET MULIG, å slippe nå så dårlig på markedet.... FY SKAM DERE CANAL DIGITAL!!!!!

Fikk også til svar at det skulle komme en oppdaterinng i løpet av noen uker, men den funket no iallefall ikke normalt på sist fredag...
    Er det flere her med samme problem, eller som har samme skjerm med eller ikke samme problem???

Er jo EM snart, å det har vært "DIGG" med fotball i HD...

Active mr samsung sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    361
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Endelig!! ??

Da er ny hd dekoder på plass,etter mye pes og klager til canal digital!!Jeg har også lagt igjen endel inlegg her anng denne,jeg var rett og slett veldig pissst på denne dekoderen for og si det rett ut.Men nå er det kanskje ordnet seg,for den nye dekodern har så langt vært problemfri:-D !Det står også i brevet som fulgte dekoder at det var meget viktig at man brukte antenne kabel fra dem.Jeg hadde ikke denne på min forrige:???: En annen ting er at min gamle dekoder viste signalstyrke på ca 112 og min nylig byttet viser 129-131 ligger altså endel høyere Så mitt tips til dere som er misfornøyd, krev denne byttet ut,og kanksje sliter vi mindre!!

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Wink HD dekoder sagem

vel er vel bare flytte dekoder vekk fra tv, jeg la noe under boksen etter dette henger den aldri.
    bruk fantasien .
    hvordan farve var det på kabelen igjen?

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    952
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    vel er vel bare flytte dekoder vekk fra tv, jeg la noe under boksen etter dette henger den aldri.
    bruk fantasien .
    hvordan farve var det på kabelen igjen?
    Coax kabelen som følger med er hvit, sjekk etter merking A-class.
    A-class = trippelskjermet.
    Viktig å ikke bruke en billig shit kabel eller et billig T-ledd, T-ledd fra Biltema har bare splittet signalet i to helt uten impedanse tillpassing.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei oki jeg skal skaffe meg denne kabel da, jeg bruker sånn, galvanisk skille fra uttaket på veggen, det bør den tåle.
    vet du noe om de nye tveene har fikset den feilen nu?
    Dennis kom gjerne med forslag hvor jeg kan kjøpe denne kabel, har ringt cd i dag.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    952
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei oki jeg skal skaffe meg denne kabel da, jeg bruker sånn, galvanisk skille fra uttaket på veggen, det bør den tåle.
    vet du noe om de nye tveene har fikset den feilen nu?
    Dennis kom gjerne med forslag hvor jeg kan kjøpe denne kabel, har ringt cd i dag.
    Nye Tv-er av kjent merke i dag trenger ikke galvanisk skille, hør også med din kabel levrandør om du trenger dette.
    Hvis de har det allerede så er det veldig uheldig med et till, da får du en jordingskappe som ikke har jord fra ditt skille til dems skille. Blir mye støy av slikt.
    Vet ikke hvor du kan kjøpe kabel, de fleste steder som selger slikt bør ha det.

Side 4 av 5 FørsteFørste 1 2 3 4 5 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •