Boksfritt digital-TV

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 13 av 13
    Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Boksfritt digital-TV

Sonys Bravia-TV-er godkjent for boksfritt bruk i bakkenettet.

Det står at RiksTV kortet leveres med en CA-modul(CAM) som settes inn i Tv'en.
    Er det CA- modulen som er godkjent da? Og kan den brukes i andre Tv'er med plass til CAM eller f.eks Dreambox DM8000?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    34
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ein
    Sonys Bravia-TV-er godkjent for boksfritt bruk i bakkenettet.

Det står at RiksTV kortet leveres med en CA-modul(CAM) som settes inn i Tv'en.
    Er det CA- modulen som er godkjent da? Og kan den brukes i andre Tv'er med plass til CAM eller f.eks Dreambox DM8000?
    Snakket med NTV ang dette nett i sted Det er TV'en som er godkjent for bruk med den CAM'en. Korvift den vil virke med andre dekodere med plass til en CAM er uvisst da dette vistnokk skulle være en ny type CAM, mulig den trenger en spesiell program som gjør at den kun virker med det godkjente utstyrert eller noe, men det blir kun spekulajon. med uansett så må enheten din støtte MPEG4 Bilde og HE-AAC Lyd før det kan brukes mot RiksTV.

Ser den støtter MPG4 men finner ingenting om HE-AAC, Men vil mestsansynlig tru den vil virke mot bakkenettet, men det vil kun tiden vise, Tviler på at RiksTV går ut med noen godkjenning før den er blitt lansert.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Forvirrende svar fra RiksTV (CAM tilgjengelig først i februar)

Fikk dette svaret da jeg spurte om hvor(dan) CAM og abbonement kan bestilles for oss som har Sony W/X-3XXX series TV:

From: post@rikstv.no [mailtoost@rikstv.no]
    Sent: Tuesday, January 15, 2008 6:20 PM
    Subject: Hvordan bestille CAM og abbonement? --ActionID: [2415571] Hvis du svarer på denne henvendelsen, ikke forandre subjektet

Takk for din henvendelse

Det får du ikke gjort før CAM'en er godkjent av RiksTV, er kun tven som er godkjent nå. CAM'en vil bli godkjent i februar.

Med vennlig hilsen
    Julie Ajer
    RiksTV AS
    Kundeservice
    Telefonnummer: 09595
    RiksTV - Digital-tv for alle

Hei.

Hvor(dan) bestiller jeg CAM og abbonement til min Sony W3000-TV? Ser at dette ikke er mulig på hjemmesiden.

Boksfritt digital-TV

På forhånd takk for hjelpen

mvh

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    34
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kjle
    Fikk dette svaret da jeg spurte om hvor(dan) CAM og abbonement kan bestilles for oss som har Sony W/X-3XXX series TV:

From: post@rikstv.no [mailtoost@rikstv.no]
    Sent: Tuesday, January 15, 2008 6:20 PM
    Subject: Hvordan bestille CAM og abbonement? --ActionID: [2415571] Hvis du svarer på denne henvendelsen, ikke forandre subjektet

Takk for din henvendelse

Det får du ikke gjort før CAM'en er godkjent av RiksTV, er kun tven som er godkjent nå. CAM'en vil bli godkjent i februar.

Med vennlig hilsen
    Julie Ajer
    RiksTV AS
    Kundeservice
    Telefonnummer: 09595
    RiksTV - Digital-tv for alle

Hei.

Hvor(dan) bestiller jeg CAM og abbonement til min Sony W3000-TV? Ser at dette ikke er mulig på hjemmesiden.

Boksfritt digital-TV

På forhånd takk for hjelpen

mvh
    Eg har snakket med ansvarlig for godkjenning av utstyr hjå NTV, han sa at CAM vil bli tilgjengelig fra RiksTV når dei får leveranse fra produsent, slik eg forstår det så har dei godkjent den allerede, men dei har vel kun hatt en prøve til testing.

Grunnen til at den ikkje er tilgjengelig er at CAM leveransen er under produksjon og vil først bli tilgjengelig fra riksTV når første leveranse ankommer Moobi, Det er Moobi som vil selge denne for riksTV.

Vil tro den er tilgjengelig i løpet av 4-5 uker, slik eg har forstått det fra Moobi og min kontakt hjå NTV.

Tror det er enklere å få info fra Moobi eller NTV sin tekniske avd enn riksTV da eg tror dei er veldig forsiktig med å gå ut med informasjon før alt er 100% klart.

Newcomer PKD sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    68
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    KDL-40W3000 er med i ukens tilbud fra MPX, de annonserer med følgende:
    Innebygget DVD-T tuner for mottak av det digitale bakkenett, godkjent i Norge av Riks TV.

Sony 40" Bravia LCD TV, KDL-40W3000 - MPX

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    34
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av PKD
    KDL-40W3000 er med i ukens tilbud fra MPX, de annonserer med følgende:
    Innebygget DVD-T tuner for mottak av det digitale bakkenett, godkjent i Norge av Riks TV.

Sony 40" Bravia LCD TV, KDL-40W3000 - MPX
    Synd MPX ikkje informere om at du må ha en CA-modul for å få inn noke meir en NRK.

Intermediate Okay sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,087
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe... er som komplett sine blad, som sier at du kan få inn betalingskanalene til RiksTV med Hauppauges cam...

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    CAM som er godkjent skal være på plass i løpet av denne eller neste uke, ifølge servicesenteret til Sony. Tolig pris på 690,- uten abo, 1,- med 12mnd abo.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    34
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ringte Riks-TV's kundeservice og bestillte meg CAM til min 40W3000.
    Prisen eg fikk oppgitt var kr 890,- uten abonomang, pris med er kr 1,-

Ser at riks TV ikkje har fått på plass bestillings sider for CA-modulen på sine nettsider. men du får bestillt den på TLF 09595.

Har og sett på NRK ett par dager via TV'ens tuner og er meget fornøyd med bildet. Synes og det virker merkelig at RiksTV sier at du ikkje får flerkanalers lyd direkte fra TV'en da det høres ut som eg har flerkanalers lyd når eg ser på NRK 3.

Skal komme tilbake med synspunkter når eg mottar CAM'en i posten.

Intermediate Bobben1 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Sted
    Lunner/Hadeland
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av cerox
    Synes og det virker merkelig at RiksTV sier at du ikkje får flerkanalers lyd direkte fra TV'en da det høres ut som eg har flerkanalers lyd når eg ser på NRK 3.
    Det er nok ikke så merkelig siden TV'n bare har to høyttalere :wink:

RiksTV sender heller ikke ut flerkanals lyd dersom det menes separate digitale surround kanaler.
    NRK sender heller ikke flerkanalslyd i separate digitale surround kanaler.

De fleste kanalene sender av og til stereo innhold som er kodet i f.eks. analog Dolby ProLogic II. Uansett så må man ha mer enn 2 høyttalere for å få surround effekten. Med en Dolby ProLogic II funksjon i AVReceiver så vil man på mange kanaler kunne få fram gode surround effekter.

CANAL+ sender fire kanaler med Dolby Digital 5.1/2.0 men det er kun på satellitt, kabel og IPTV.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    34
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Bobben1
    Det er nok ikke så merkelig siden TV'n bare har to høyttalere :wink:

RiksTV sender heller ikke ut flerkanals lyd dersom det menes separate digitale surround kanaler.
    NRK sender heller ikke flerkanalslyd i separate digitale surround kanaler.

De fleste kanalene sender av og til stereo innhold som er kodet i f.eks. analog Dolby ProLogic II. Uansett så må man ha mer enn 2 høyttalere for å få surround effekten. Med en Dolby ProLogic II funksjon i AVReceiver så vil man på mange kanaler kunne få fram gode surround effekter.

CANAL+ sender fire kanaler med Dolby Digital 5.1/2.0 men det er kun på satellitt, kabel og IPTV.
    Så vist man har ett 5.1 kanals hjemmekino anlegg som får lyden sin via tv'en vil man da få en "slags" sorround lyd som er simmulert av anlegget, men det er på ingenmåte "ekte" flerkanalers lyd?

Dette har eg hjemme hos meg (skulle gjerne spesifisert det i posten over :???: oops...) og det høres veldig sorround aktigt ut, men da eg ikkje har fårr CAM'en min enda så har eg kunn fått testet med lyd fra NRK, men eg klarer ikkje å høre forskjell på lydbildet fra Grundig boksen og fra TV'en.

Er det sikkert at NRK 3 ikkje sender enkelte av filmene og seriene sine i 5.1 sorround???

Dessuten vist man ikkje får sorroundlyd fra TV'en siden denne bare har to høytallere, burde ikkje RiksRTV skrevet at man ikkje får noken lyd fra dekoderboksene siden denne har INGEN høytalere??? :twisted:

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Funker Riks TV med andre CAMer enn Technicrypt CXV fra Technisat som er den Conax Camen RiksTV har godkjent? Jeg har allerede en Conax CAM fra SMIT som jeg leste et sted at var den RiksTV kom til å godkjenne.

Intermediate Bobben1 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Sted
    Lunner/Hadeland
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av cerox
    Er det sikkert at NRK 3 ikkje sender enkelte av filmene og seriene sine i 5.1 sorround???
    Ja det er jeg dersom du mener i 6 separate kanaler slik som i f.eks. Dolby Digital og DTS. MEN... stereospor på alle filmer er som regel kodet med analog Dolby Prologic II 5.1 surround. Så lenge filmen sendes ut i stereo (og NRK sender jo i stereo) så vil en A/V receiver eller TV med Dolby Prologic II dekoder gi rimelig bra surround lyd så lenge ikke lyden er MPEG komprimmert for mye.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •