Nå kommer pvr til RiksTV!

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 25
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Nå kommer pvr til RiksTV!

Var på expert i går og der sa de at om en drøy uke kommer endelig en PVR dekoder godkjent for RiksTV. Er det på tide eller?? Er en modell fra Grundig. Vet ikke noe om denne ennå, men det blir jo spennende å se om den duger.

Newcomer spiderworm sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    133
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vil tro det er "PVR"-lite modellen 8740 som kommer. Den kan ikke kalles en PVR, eneste den skal kunne klare er å pause TV i opptil en time med en USB penn e.l. Skal også ha det nye digitale tekst-tv som NRK benytter seg av.

Håper det er en annen modell enn 8740 som kommer, vil se en modell med stor harddisk og en mye bedre EPG enn 8720.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Vente kanskje?

Jeg oppfatta ikke hva modellen heter, så jeg vet ikke noe om den. Han kalte det for en pvr og hadde som du sier super-text. Men om den har så begrensende muligheter på opptak som du antyder så er den vel ikke akkurat noe å hoppe i været for. Den kom til å koste 1899,-(1499,- med rikspakken) og da spørs det vel om det ikke er verdt å vente litt på andre modeller med litt flere muligheter.

Newcomer xawyer sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    65
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hengemyra
    Jeg oppfatta ikke hva modellen heter, så jeg vet ikke noe om den. Han kalte det for en pvr og hadde som du sier super-text. Men om den har så begrensende muligheter på opptak som du antyder så er den vel ikke akkurat noe å hoppe i været for. Den kom til å koste 1899,-(1499,- med rikspakken) og da spørs det vel om det ikke er verdt å vente litt på andre modeller med litt flere muligheter.

Det som vil kome no i første omgang er så vidt ej forstår den "super-text-tv" boksa som du kaller den ja, med adnre ord ei boks som taklar meir interaktiv text-tv - ala text tv med levande bilde.

Punkt to er dog at jeg mener det vil være berre NRK som støttar dette Text-tv systemet i fyrste omgang, som dei einaste som hittil har valgt å utvikle dette.

Ergo, er det greit å vente på ei boks med funksjonar som faktisk kan brukast til noko nyttig, altså PVR boks, som vi foreløbig ikkje veit dato på.

Prisane du oppgir forstår ej egentlig ikkje. Ei vanlig boks kostar idag 1500 kroner, men desse 1500 kronene får du sponsa om du tek rikspakken, altså blir boksa gratis med rikspakken. Om text-tv boksa kostar 1899 så skal den ifølge sponsinga være 1899-1500= 399kr med rikspakken.

Om det du seier med 1899 er rett, så er det igrunnen så rimelig at berre det er en indikasjon om at oppdateringa ikkje er så veldig stor..

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    144
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter kontakt med Rikstv er fortsatt ingen pvr i vente. Er nå rundt fem forskjellige tunere å velge mellom. Ingen vet om det er timerinnstillinger på dem bortsett fra at den siste Grundigboksen har denne muligheten.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    28
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvilken boks er det? Hvordan funker timerfunksjonen? Har du noen linker?

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    144
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    DTR 8740 - fra Grundig.
    Triax TR500 har også timer funksjon fra/via epg. Nå er denne inntil videre trukket fra markedet pga brannfare men nye er visstnok på vei.
    Har ikke fått testa ut noen av de i praksis.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    90
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som vet når PVR til Riks TV kommer?

Har jo ventet i all den tid, dette er for dårlig.

Intermediate Gratulerer sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,784
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Slutten av mars er siste nytt. Grundig trakk tilbake PVR-boksen rett før den var ferdig for å legge til noe mer

Intermediate santa claus sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    2,225
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Slutten av mars er ikke siste nytt, det er gammelt nytt!

Juni/Juli sa de når eg snakka med de sist.... Ubrukelig mener eg!:evil:

Intermediate Gratulerer sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,784
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Javel. Det var beskjeden jeg fikk sist fredag, men kanskje vedkommende ikke var oppdatert, da.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    90
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som har noe mer info fra RiksTV om det kommer en PVR i det hele tatt? Amatører, tar jo sykt lang tid dette her.

Active macca sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    402
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ølvomm
    Noen som har noe mer info fra RiksTV om det kommer en PVR i det hele tatt? Amatører, tar jo sykt lang tid dette her.
    Skal vel selge ut lageret av 8720 først, antakelig... Enig at dette her stinker stort!

Newcomer Woodstock sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    141
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette svaret fikk jeg av RiksTV på mandag 07.04.08 ang. PVR:

"Takk for din henvendelse

Det eneste svaret jeg har er at den er under utvikling.
    Har ikke fått noe konkret svar desverre."

Sukk... :-(

Medlem siden
    May 2004
    Poster
    133
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sendte e-post til Grundig tidligere i dag og fikk svar for en drøy time siden. Spørsmålet var blant annet om når de kom med PVR tuner:

"Vi har som mål og slippe denne så fort den blir godkjent, håper dette blir i Juni.

Håper vi kan legge ut detaljert informasjon på nettet i løpet av neste uke."

Satser på en skikkelig god tuner, med god og oversiktlig EPG, to tunere og stor harddisk.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    45
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    45
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    DagensIT er det mer info om de kommende bakkenett-PVRene. Grundig sier at modellen DTR-8860 skal være klar for salg innen 15. juni.

Medlem siden
    May 2004
    Poster
    133
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser virkelig frem til at disse kommer, blir nok Grundig boksen på meg. Stor disk er flott og 2x programkortplasser burde bety at den er klar til å ta imot nye kort ny leverandør i tillegg til RiksTV når enn dette måtte komme. MHP er jo også greit å ta med seg.

Spent på å se utformingen på EPG'en, har DTR-8720 nå og der er den ikke mye å skryte av.

Synd den ikke kommer på enda en måned, kunne vært grei å ha til Fotball EM men så lenge den er her før OL og NFL sesongen starter igjen er jeg fornøyd.

Active cognito sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    390
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Javell, da må jeg jo selge min 8740 når denne nye til grundig kommer :s Håper det ikke blir klin umulig og få solgt

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    76
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg må jo si at jeg ikke helt forstår begeistringen for slike PVR bokser. Uavhengig om det gjelder bakkenett, kabel eller parabol.

Disse boksene har nemlig (alle ?) en vesentlig svakhet. Du får ikke hentet ut det du har tatt opp !

Jeg kan virkelig ikke se underholdnings/bruksverdien den dagen i fremtiden når PVR boksen enten slutter å fungere eller av annen grunn må byttes ut og du sitter der med 250GB (Sagem)/500GB (Grundig) med opptak som du ikke får overført i brukbar form verken til en annen boks eller noe som helst annet lagringsmedium.

Det eneste som er brukbart er PC/Mac med nødvendig mottaksutstyr og programvare for opptak, alternativt Dreamboks elller lignende, som lagrer opptaket dekryptert og ikke hindrer deg i å overføre det du har tatt opp til et annet medium/boks når det trengs.

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •