Nå kommer pvr til RiksTV! - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 25 av 25
    Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    135
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av heiner
    Jeg må jo si at jeg ikke helt forstår begeistringen for slike PVR bokser. Uavhengig om det gjelder bakkenett, kabel eller parabol.

Disse boksene har nemlig (alle ?) en vesentlig svakhet. Du får ikke hentet ut det du har tatt opp !

Jeg kan virkelig ikke se underholdnings/bruksverdien den dagen i fremtiden når PVR boksen enten slutter å fungere eller av annen grunn må byttes ut og du sitter der med 250GB (Sagem)/500GB (Grundig) med opptak som du ikke får overført i brukbar form verken til en annen boks eller noe som helst annet lagringsmedium.

Det eneste som er brukbart er PC/Mac med nødvendig mottaksutstyr og programvare for opptak, alternativt Dreamboks elller lignende, som lagrer opptaket dekryptert og ikke hindrer deg i å overføre det du har tatt opp til et annet medium/boks når det trengs.
    Ja det er HELT latterlig, spesielt når Canal Digital forklarer i bruksanvisningen hvordan man spiller over fra boksen til DVD-opptaker via SCART. Da mister man kvalitet, går fra digitalt til analogt (SCART) og til digitalt igjen. Det er vel eneste måten å ta vare på ting på. Eller andre opptaksmedier med analogt mellomledd.

For noen år siden leste jeg en artikkel om salg av Motorola-dekodere i USA, der det kom en forbrukerlov som forbød leverandørene å gjøre FireWire-utgangene passive. Skulle gjerne funnet igjen den saken og lage en greie til forbrukerrådet. Når de gauler om "avtaler med sine innholdsleverandører" lurer jeg på om det virkelig stemmer. Underlig at de bare ønsker at forbrukerne skal ta vare på opptak i dårlig kvalitet.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    952
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av PaulHarald
    Når de gauler om "avtaler med sine innholdsleverandører" lurer jeg på om det virkelig stemmer.
    Hvis ikke dette stemte så hadde vel en av dem (CD/Viasat/GET/RiksTv) levert muligheten, dette hadde vært et veldig konkuranse fortrinn for den som hadde gjort det.

Active
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    496
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av heiner
    Jeg må jo si at jeg ikke helt forstår begeistringen for slike PVR bokser. Uavhengig om det gjelder bakkenett, kabel eller parabol.

Disse boksene har nemlig (alle ?) en vesentlig svakhet. Du får ikke hentet ut det du har tatt opp !

Jeg kan virkelig ikke se underholdnings/bruksverdien den dagen i fremtiden når PVR boksen enten slutter å fungere eller av annen grunn må byttes ut og du sitter der med 250GB (Sagem)/500GB (Grundig) med opptak som du ikke får overført i brukbar form verken til en annen boks eller noe som helst annet lagringsmedium.

Det eneste som er brukbart er PC/Mac med nødvendig mottaksutstyr og programvare for opptak, alternativt Dreamboks elller lignende, som lagrer opptaket dekryptert og ikke hindrer deg i å overføre det du har tatt opp til et annet medium/boks når det trengs.
    Mulig DU ikke ser poenget med det, men det gjør jeg og de aller fleste andre. Vi bruker nemlig PVR til å ta opp f.eks når to interessante programmer går samtidig, når vi ikke er hjemme og kan se på f.eks LOST osv. Når vi har sett opptaket så sletter vi det. Det er ganske liten interesse for å spare opptak til senere bruk.

PC, Dreambox osv. er meget knotete i bruk og ikke noe den vanlige forbruker orker å holde på med når man bare vil se på TV.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    71
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    drar opp igjen denne litt

ser grundig skriver att den skulle vært i butikken i andre uka i august, men har vært innom Elkjøp, Lefdal, Expert og den lokale elektriske butikken her som faktisk er Grundig forhandler.. var innom lefdal på mandag, og de visste ingen verdens ting, hadde ikke fått priser eller noe.. han gjetta på i slutten av neste måned!?!? det kan ikke gå ann..

er det noen som faktisk vet om boksen i det hele tatt eksisterer? snakk om skivebom fra rikstv som sa den skulle være på plass i fjor..

hva er det som tar så forbaska lang tid?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jkirkebo
    Mulig DU ikke ser poenget med det, men det gjør jeg og de aller fleste andre. Vi bruker nemlig PVR til å ta opp f.eks når to interessante programmer går samtidig, når vi ikke er hjemme og kan se på f.eks LOST osv. Når vi har sett opptaket så sletter vi det. Det er ganske liten interesse for å spare opptak til senere bruk.

PC, Dreambox osv. er meget knotete i bruk og ikke noe den vanlige forbruker orker å holde på med når man bare vil se på TV.
    Når du sier "ganske liten interesse" så er den alstså tilstede. Jeg husker tilbake på da jeg brukte VHS, og hadde stort sett en kasett som sto i hele tiden som bare ble spillt over gjentatte ganget til den var utslitt, og enkelte andre opptak valgte jeg å spare på.

Det er bla.a. disse opptakene som er grunnen til at jeg like Dreambox, da kan jeg overføre opptaket til PC, og lage en DVD (uten å tape kvalitet etter D/A og A/D).

Er det noen som vet om det er vanlige harddisker som er monert i de fleste PVR? Og om det kan være mulig å plukke ut disse og montere dem i en PC for å lese ut opptakene?

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •