Får ikke alle kanalene på Rikstv

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 12 av 12
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Får ikke alle kanalene på Rikstv

Hepps

Kjøpte rikstv for en stund siden, signalet er ok og alt funker bra. Eneste problemet er at jeg får ikke inn noen av NRK kanalene og ikke Tv3. Noen som har peiling på hva som kan være problemet?

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du sjekka mottatte signalstyrke fra denne MUX'en som sender NRK og TV3 (samme mux)?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kommer kanalene inn i kanal listen på boksen din?

Jeg har problemet at jeg får inn noen svake sendere som ligger lavere i frekvens enn senderen som er nermest meg, da søker boksen inn disse svakere senderne og jeg får ikke bilde eller at bildet hakker.

Måten å lure dette til å virke for meg er å slette kanal listen for så å søke opp på nytt men med antenne kabelen ute av boksen til den har passert 770 MHz for så å sette den inn igjen og få søkt inn den siste transportstrømmen. Da kan jeg søke inn de 2 første transport strømmene.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av morty737

Jeg har problemet at jeg får inn noen svake sendere som ligger lavere i frekvens enn senderen som er nermest meg, da søker boksen inn disse svakere senderne og jeg får ikke bilde eller at bildet hakker.

Måten å lure dette til å virke for meg er å slette kanal listen for så å søke opp på nytt men med antenne kabelen ute av boksen til den har passert 770 MHz for så å sette den inn igjen og få søkt inn den siste transportstrømmen. Da kan jeg søke inn de 2 første transport strømmene.
    Har du Grundig DTR 8720 mottaker så kan en oppdering hjelpe.
    Programvare-oppdatering på Grundig DTR 8720

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ein
    Har du Grundig DTR 8720 mottaker så kan en oppdering hjelpe.
    Programvare-oppdatering på Grundig DTR 8720
    Spørsmålet er vel heller hvordan boksen kalkulerer seg frem til hva som er beste sender. Er det basert på BER eller er det basert på CNR? En hvilken som helst sender milevis unna kan jo i korte øyeblikk være bit error fri, men ikke nødvendigvis den beste når du måler effekt.

For meg kan jeg ikke se at oppdateringen løste dette problemet.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har sagem tuneren. Den viser ikke hz på kanalsøkinga så vidt jeg vet? Vil det trikset ditt fungere på den også morty737?

Kanalene kommer ikke opp på kanal-lista nei.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    62
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av morty737

På Grundig boksen kan du søke kanalene manuelt, men da må vite hvilke kanalpakker din beste sender benytter.
    Nullstill kanalista ved å fjerne antennekabelen og søk inn kanalene på nytt. Sett inn antennekabelen igjen, og velg Manuelt kanalsøk i menyen. Velg riktig kanalpakke for den senderen du tar signalet fra, og velg søk. Gå tilbake og gjør det samme på de to andre kanalpakkene, og du har lagt inn kanalene fra riktig sender.
    Jeg hadde samme problemet med at den la inn kanaler fra feil sender, men etter at jeg la inn kanalene på denne måten har jeg ikke hatt problemer.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Torelo
    På Grundig boksen kan du søke kanalene manuelt, men da må vite hvilke kanalpakker din beste sender benytter.
    Nullstill kanalista ved å fjerne antennekabelen og søk inn kanalene på nytt. Sett inn antennekabelen igjen, og velg Manuelt kanalsøk i menyen. Velg riktig kanalpakke for den senderen du tar signalet fra, og velg søk. Gå tilbake og gjør det samme på de to andre kanalpakkene, og du har lagt inn kanalene fra riktig sender.
    Jeg hadde samme problemet med at den la inn kanaler fra feil sender, men etter at jeg la inn kanalene på denne måten har jeg ikke hatt problemer.
    Dette er ikke mulig å gjøre på sagem? :-|

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mrlenno
    Dette er ikke mulig å gjøre på sagem? :-|
    Jeg har desverre ikke hverken sett eller prøvd denne Sagemboksen.
    Kanaloversikten finner du her hos Norkring

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis du har svake signaler kan det hende at det ville vært lurt å prøve en Grundig boks. Etter tilbakemeldinger her på forumet virker det som denne er bedre på svake signaler.
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    144
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Opplevde det samme som deg. Årsaken er dårlige signaler. Da tv3 og nrk utebli fikk jeg de andre kanalene og når jeg fikk nrk og tv3 forsvant noen andre. Kjøpte ny antenne på biltema og problemet forsvant og fikk mye bedre signaler.

Active teoh sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    328
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hadde akkurat samme problemet, altså NRK kanalene og TV3. Så kastet jeg antennekabelen vi hadde og bruker nå antennekabelen som fulgte med, selv om den er i korteste laget. Signalet gikk opp 30% på alle tre frekvenser.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •