Noen hensikt å vente på nye dekodere?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 25
    Intermediate Trumpetguy sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    806
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Noen hensikt å vente på nye dekodere?

Vi bruker luftantenne i dag, og jeg må få tak i en digital-dekoder innen oktober. Foreløpig er det ingen grunn til å stresse, så jeg har ventet på at utvalget skal bli bedre.

Noen som vet om det er nye modeller på trappene, evt. om Grundig og Sagem leverer produkter som er gode nok? NB! Dekoderen skal kun brukes mot en 32" tv på stua, så den trenger bare å vise bra bilde + stereolyd.

Jeg har hørt at EPG ikke støttes fullt ut i eksisterende dekodere, stemmer det?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Trumpetguy
    Dekoderen skal kun brukes mot en 32" tv på stua, så den trenger bare å vise bra bilde + stereolyd.

Jeg har hørt at EPG ikke støttes fullt ut i eksisterende dekodere, stemmer det?
    EPG støttes fullt ut i Sagem boksen hvertfall. Men man kan kun se en og en kanal i en liste. Ikke oversikt over alle kanalene ved siden av hverandre.

Bildet og lyden var det ikke noe å klage på med Sagem. HDMI kan være trøblete med noen TVer tror jeg. Den fungerer ikke stabilt med min Sharp LCD

Intermediate Muffinman sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    1,127
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har ihvertfall valgt å vente. Det er alt for mye å lese om diverse krøll med enhetene som er tilgjengelige i dag, dessuten ønsker jeg meg mer funksjonalitet. I Møre og Romsdal stenger gamlenettet i oktober i år, regner med at det skjer masse på dekoderfronten innen den tid.

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    806
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Muffinman
    Jeg har ihvertfall valgt å vente. Det er alt for mye å lese om diverse krøll med enhetene som er tilgjengelige i dag, dessuten ønsker jeg meg mer funksjonalitet. I Møre og Romsdal stenger gamlenettet i oktober i år, regner med at det skjer masse på dekoderfronten innen den tid.
    Det har vært min strategi hittil også. Men så begynner jeg å lure på om det faktisk er marked for flere dekodere med det første, evt. nye modeller av eksisterende.

Noen som har hørt om det er planlagt nye dekodere fra andre leverandører? Skulle gjerne hatt en Sony, for å kunne bruke 1 kontrollfjerner på både tv og dekoder....

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    27
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som har hørt om det er planlagt nye dekodere fra andre leverandører? Skulle gjerne hatt en Sony, for å kunne bruke 1 kontrollfjerner på både tv og dekoder....
    Et lite tips:
    Sony : RM-VL1400T (RMVL1400T) : Norge

Trodde de fleste her inne på forumet hadde programmerbare fjernkontroller...

Selv har jeg to slike:
    Sony RM-VZ950T Universal Remote Commander Review

Én av de viktigste egenskapene er ergonomien. Min fjernkontroll har så få knapper at den kan betjenes "i blinde". Jeg bruker uansett fjernkontrollen til harddiskopptakeren hvis jeg skal programmere opptak og redigere opptak. Multikontrollen brukes til de fleste daglige funksjonene og er den eneste som ligger på salongbordet.

Hilsen
    T

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    806
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av taurus

Joda, i hjemmekinoen har jeg vanligvis brukte en multikontroll. Men på stua er det greit med en helt enkel en som kan betjenes av alle over 1 1/2 år :-D (lille-dattera på drøye halvannet klarer faktisk å betjene tven på en tildels kontrollert måte!)

I så måte så forslagene du kom med adskillig bedre ut enn Sunwave, for å si det sånn.

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    806
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av taurus

Joda, i hjemmekinoen har jeg vanligvis brukt en Sunwave multikontroll. Denne er vel ikke akkurat beregnet på folk som krever at alt skal funke uten litt innsats. På stua er det derfor greit med en helt enkel en som kan betjenes av alle over 1 1/2 år (lille-dattera på drøye halvannet klarer faktisk å betjene tven på en tildels kontrollert måte!) :-D

I så måte så forslagene du kom med adskillig bedre ut enn Sunwave, for å si det sånn.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    34
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Triax dekoder

Cabelcom.no Triax TR500

Sendte forespørsel til rikstv ang flere godkjente bokser, men fekk til reply at det kun er grundig og sagem boksene som er godkjent....

dvs at NTV, Cabelcom, Moobi og andre serøse etlablerte leverandører/produsenter farer med "løgn".... hmm... finner den vanskelig å tro!!!

Sony har jo og fått iDTV'er godkjent...

bare en ting å si... Stå på RiksTV :evil:

Intermediate Bobben1 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Sted
    Lunner/Hadeland
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De fleste MPEG4 HD boksene for satelitt og bakkenett benytter ST Micro chipset. Fordelen men ST Micro er antagelig kun prisen. Fellesnevneren for mottagere med ST Micro chipset ser ut til å være dårligere kvaltiet sammenliknet med andre produsenter som bl.a. Pace,Topfield og Humax som benytter chipset fra Broadcom og Connexant. Dersom man har en HD Ready TV så kan det lønne seg å vente på en NTV/RiksTV godkjent mottager som ikke benytter ST Micro elektronikk. Det skal komme en Humax mottager snart etter info jeg har fått fra en forhandler.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile Hva Riks-TV IKKE sier..

Uten at dette er annet en spekulasjoner:

Hvorfor skal Grundig (og Sagem) gidde å produsere noen få titals tusen bokser til lille Norge ?

Sannsynligvis har de fått en mer eller mindre eksklusiv avtale med NTV/Riks-tv som sikrer at ingen andre mottakere blir godkjent før alle analoge sendinger er skrudd av.

Dvs. at Grundig/Sagem har fått duopol på salg av godkjente mottakere til alle som skal ha riks-tv i første omgang. Når det analoge nettet er helt avskrudd (Høsten 2009 ?) vil det "plutselig" komme et ras av nye bokser og tv'er med innebygget tuner som får "godkjent stempel" av Riks-tv.

Med andre ord en rent forretningsmessig avtale mellom Riks-tv og Sagem/Grundig.

Jeg tror med andre ord ikke du får se noen andre mottakere som er godkjent før "alle" sitter med en 1. generasjons-boks.

Husk at det "kongelige norske telegrafverk" (Telenor) sitter på masse interesser her - se bare på hvordan de opererer ? FØRST selger vi ISDN til alle - helt til vi ikke klarer å selge mer - SÅ selger vi ADSL til ALLE. Og SÅ selger vi ADSL2+ osv.

Her skal det melkes !

(Bare mine personlige meninger dette - jeg har jo tatt feil før, sist en gang i 2003 tror jeg :-P )

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Sted
    Levanger
    Poster
    242
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Arrow Ny dekoder

Grundig DTR-8740 MHP: Her er Grundigs nye bakkenett-mottaker - teknofil.no

Nå er det sluppet ny dekoder, ifølge Teknofil.no
    Timeshift via minnepenn
    Superteksttv
    Vantage HD8000S | Nad | Dali | Samsung

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av n-t
    Grundig DTR-8740 MHP: Her er Grundigs nye bakkenett-mottaker - teknofil.no

Nå er det sluppet ny dekoder, ifølge Teknofil.no
    Timeshift via minnepenn
    Superteksttv
    Hvorfor kommer Grundig igjen med en mottaker som ikke er helt ferdig utviklet?
    Pausefunksjonen virker jo ikke. Hvordan kan RiksTV godkjenne en mottaker hvor en vet om feil som må rettes på?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    34
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    finner det merkelig at det ser ut til et det er flere godkjente mottakere en NTV og RiksTV selv har kontroll på, spesielt når produsenten av utstyret selv bekrefter det. (sony, Triax, Grundig) samnt mange av deres ditrubutører!

virke vanskelig å få ut svar på dette fra både NTV og RiksTV

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    34
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan ikkje gi for mange detaljer, men etter tlf med ansvarlig for godkjenninger hjå NTV bekrefter an at det er flere bokser er blitt og kommer til å bli godkjent hjå NTV, Noen mangler det formaliteter som underskrifter o.l før Rikstv og NTV går ut og gjør det offisielt godkjent. Ang Sony iDTV så er dei godkjent, men dei venter på at CA-modulene skal bli levert fra fabrikk, dette skal vist være en ny type CAM i forhold til hva Viasat og CD bruker.

Så med litt tolmodighet nå så har vi kankje fleire godkjente valg å velgemellom.

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    806
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av cerox

Sony har jo og fått iDTV'er godkjent...
    Beklager min uvitenhet...er iDTV en stand alone DVT-T dekoder, eller er det en TV-modell fra SONY?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    34
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Beklager min uvitenhet...er iDTV en stand alone DVT-T dekoder, eller er det en TV-modell fra SONY?
    iDTV er en fellesbetegnelse på tv'er meed DVB-C DVB-s og DVB-T

det står for integrert digital TV, ikkje verre en det

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    806
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nåh!

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    52
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Sony TV'ER endelig godkjent av Riks-TV!!!

Sony Bravia KDL-40W3000:
    Norges første bakkenett-TV

Kilde: teknofil.no

Først omtalt i Aftenposten i går.

Ringte Riks-tv i dag, men de hadde enda ikke pris på CAM.

Jeg har denne TV'en selv

PS! Er en rekke flere modeller fra Sony som er godkjent

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    806
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nånå folkens, ikke gi meg kostbare idéer nå. Jeg er altså interessert i gode dekodere i egen boks. Vi skal ikke ha ny TV nå. Jeg gjentar (mest for min egen del): Vi skal _ikke_ ha ny TV nå....

Newcomer spiderworm sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    133
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Digital tekst-tv og IDTV er her - www.ntv.no

En oversikt over hvilke TV'er som er godkjent, og om hvilke bokser som er "rett rundt hjørnet"

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •