Teknisk forskjell på dekodere fra Get og CD?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 2 av 2
    Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    202
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Teknisk forskjell på dekodere fra Get og CD?

Tror jeg har fått med meg at kabel TV sendes på DVB-T eller DVB-C. Hvis en dekoder fra Canal Digital eller Get støtter begge disse formatene går det da ann å mikse kort og dekodere om hverandre?

I prinspillet burde man vel heller kunne kjøpe seg en seriøs dekoder fra en annerkjent leverandør framfor å gå for dekodere med såpass ustbabil firmware og funksjonalitet som CD og get har på sine PVR'er. Problemet med de fleste harddisk opptagere fra Pioneer og Sony og andre er vel at de ikke har mulighet for bytte/valg av CAM så man kan sette inn det kortet man har som passer.

De har jo en eller annen form for Tuner så det er rart de ikke har dette som en opsjon.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    952
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av mazeking
    Tror jeg har fått med meg at kabel TV sendes på DVB-T eller DVB-C. Hvis en dekoder fra Canal Digital eller Get støtter begge disse formatene går det da ann å mikse kort og dekodere om hverandre?
    .
    Nei. Forskjellige kort systemer og de bruker forskjellige tabeller boksen trenger for å sette opp riktig kanalliste og EPG. + noen flere forskjeller.
    Sitat Opprinnelig postet av mazeking
    Problemet med de fleste harddisk opptagere fra Pioneer og Sony og andre er vel at de ikke har mulighet for bytte/valg av CAM så man kan sette inn det kortet man har som passer.

De har jo en eller annen form for Tuner så det er rart de ikke har dette som en opsjon.
    Jeg har aldri sett en harddisk opptager med en digital tuner innebygd, kun analog. Hadde de hatt en digital tuner så hadde vel den ikke hetet harddisk opptaker lenger men Sat/Kabel/DTT tuner med PVR.
    Men det hadde vært flott hvis det kom med brukergrensesnittet til f.eks Sony sine harddisk opptakere. Opptakene på de boksene presenteres veldig mye bedere en GET og CD sine bokser.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •