Canal Digital med HD-kabeldekoder med PVR i januar

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 4 1 2 3 4 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 76
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Canal Digital med HD-kabeldekoder med PVR i januar

Om det finnes tråder som toucher samme tema, beklager jeg. Men jeg fikk vite på elektroworld på Lillestrøm for et par måneder siden at Canal Digital lanserer sin etterlengteder HD-dekoder med PVR (kabel) like over nyttår.

I følge en fyr som jobbet for dem, som for øvrig var mest interessert i å selge den eksisterende HD-dekoderen på den standen og derfor svarte med en stram hviskestemme, sa at "den kommer for salg i januar. i salg januar...".

Lurte på om noen vet hva dette innebærer for oss som allerede har CD-abbonement, om det er mulig å få rabatt når man skal kjøpe ny dekoder?

Hvilken HD-dekoder er det mest sannsynlig at CD velger for Norge? Finnes det tester eller omtaler av modellen de går for?

Hva vil den koste, og når lanseres den?

Håper noen sitter på mer info enn meg, for det er absolutt interessant. Får håpe at den er bedre i test enn HD-dekoderen (og den PVR-saken de slapp).

Active Kimi sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    415
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av neo2001
    Om det finnes tråder som toucher samme tema, beklager jeg. Men jeg fikk vite på elektroworld på Lillestrøm for et par måneder siden at Canal Digital lanserer sin etterlengteder HD-dekoder med PVR (kabel) like over nyttår.

I følge en fyr som jobbet for dem, som for øvrig var mest interessert i å selge den eksisterende HD-dekoderen på den standen og derfor svarte med en stram hviskestemme, sa at "den kommer for salg i januar. i salg januar...".

Lurte på om noen vet hva dette innebærer for oss som allerede har CD-abbonement, om det er mulig å få rabatt når man skal kjøpe ny dekoder?

Hvilken HD-dekoder er det mest sannsynlig at CD velger for Norge? Finnes det tester eller omtaler av modellen de går for?

Hva vil den koste, og når lanseres den?

Håper noen sitter på mer info enn meg, for det er absolutt interessant. Får håpe at den er bedre i test enn HD-dekoderen (og den PVR-saken de slapp).
    Håper du har rett i at den kommer isalg nå i januar! Har vurdert den eksisterende HD-dekoderen nå som den er såpass rimelig, men kjedelig å bli uten PVR når man er vant til det. Desverre har jeg nok ikke noe mer info å komme med ang. dekoderen, og jeg tviler på at det så mange bortsett fra de innad i CD som vet noe. Håper ikke den blir altfor dyr, har veldig lyst på en dersom den blir passende priset (mellom 2-3k..?)

Newcomer bobbo sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    det blir vel den samme dekoderen som de har til satelitt i sverige.
    HD-PVR 101 ST 1 (Canal Digital)

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    538
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her er en liten forsmak/test fra teknofil:
    120 timer TV-opptak: Her er Canal Digitals nye HD-PVR - teknofil.no

Lurer på en ting.. hvorfor må det j*** kortet plasseres i fronten?!
    ser jo så j*** jalla ut..

..har forresten ingen tro på at den kommer på en god stund ennå...
    Nå har de lurt oss i omtrent et år, så hvorfor ikke et år til?!

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

HD dekoder sagem

hei er det noen som har fått blått bilde på canl plus. innimellom før jeg blått canal digital bilde om natta der, og enkelta andre kanaler , kun av og til.

jeg valgte dansk på alt fikk beskjed om at den skulle oppdatere ca 2 timer, noen som kan mer om dette?
    mvh på forhånd takk

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    202
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bobbo
    det blir vel den samme dekoderen som de har til satelitt i sverige.
    HD-PVR 101 ST 1 (Canal Digital)
    Burde det ikke gå ann å dra til sverige og kjøpe den på en lokal radio/tv-sjappe der? Det er vel ikke noe forskjell på den svenske og norske utgaven av denne? Kanskje prisen er ganske så hyggelig også tatt i betraktning valuttakursen og at den har vært på markedet der en stund?

Active uncle sid sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    329
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mazeking
    Burde det ikke gå ann å dra til sverige og kjøpe den på en lokal radio/tv-sjappe der? Det er vel ikke noe forskjell på den svenske og norske utgaven av denne? Kanskje prisen er ganske så hyggelig også tatt i betraktning valuttakursen og at den har vært på markedet der en stund?
    De selger vel ikke denne på den lokale radiosjappa. Den blir levert direkte fra Canal Digital.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

hd pvr

vel godt forslag med cd er vel utspekulerte ja, som han sier
    hørte den slippes kun på parabol først :|
    men hvis du får tak i la oss få tilbakemelding

Godt Nytt Hd År folk og fe

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    202
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vel noen må jo pushe denne boksen. Er det andre land i Europa der Canal digital holder til som også bruker denne? Bør jo være mulig å få bestilt den et steds fra. så lenge man betaler cash og ikke leier den så kan det vel være det samme hvem som kjøper den? Kanskje man rett og slett skal henvende seg til Canal digital i sverige og si at man har leier sommerhus der og trenger dekoder til "bærbart" parabol-opplegg?

kanskje Canaldigital har noen lokale "butikker" i de store byene hvor man kan hente dekoder?

så vidt jeg skjønner er det sammme dekoder på kabeltv og parabol?

Intermediate Bobben1 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Sted
    Lunner/Hadeland
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vel noen må jo pushe denne boksen. Er det andre land i Europa der Canal digital holder til som også bruker denne? Bør jo være mulig å få bestilt den et steds fra. så lenge man betaler cash og ikke leier den så kan det vel være det samme hvem som kjøper den? Kanskje man rett og slett skal henvende seg til Canal digital i sverige og si at man har leier sommerhus der og trenger dekoder til "bærbart" parabol-opplegg?

kanskje Canaldigital har noen lokale "butikker" i de store byene hvor man kan hente dekoder?

så vidt jeg skjønner er det sammme dekoder på kabeltv og parabol?
    Nei det kan ikke være samme dekoder. Sagem HD-PVR som leveres av CD parabol i Sverige fungerer ikke i kabelnett. Den skal ha innebygd hardware for DVB-T ,DVB-S og DVB-S2. Kabelnett benytter DVB-C. Slik jeg har forstått det på Svenske forums så er ikke softwaren for DVB-T støtte ferdig i Sagem HD-PVR og den fungerer derfor ikke med bakkenettet i Sverige i øyeblikket.

Antar at CD evt. kommer med en egen versjon av HD-PVR som inneholder DVB-C hardware.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    202
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Bobben1
    Slik jeg har forstått det på Svenske forums så er ikke softwaren for DVB-T støtte ferdig i Sagem HD-PVR og den fungerer derfor ikke med bakkenettet i Sverige i øyeblikket.

Antar at CD evt. kommer med en egen versjon av HD-PVR som inneholder DVB-C hardware.

Vil det si at CD for øyeblikket ikke har noen HD-pvr for kabelnettet i sverige?

Intermediate Bobben1 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Sted
    Lunner/Hadeland
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vil det si at CD for øyeblikket ikke har noen HD-pvr for kabelnettet i sverige?
    Ja det stemmer nok. Har tittet på CD Sveriges kabeltv sider og det tilbys ikke HD kanaler i Canal Digitals kabelnett i Sverige.
    Kanaler och tjÀnster (Canal Digital)
    HD-guiden (Canal Digital)

Sitat:
    Det är fortfarande tidigt i HDTV-utvecklingen och många TV-kanaler jobbar hårt med sina HD-satsningar. I framtiden hoppas vi kunna erbjuda ännu fler kanaler som sänder TV-upplevelser i HD. Under tiden kan du läsa om våra unika kanaler som endast Canal Digital erbjuder via parabol.

Det er denne dekoderen som tilbys i Svenske Canal Digital kabelnett.
    http://www.canaldigital.se/upload/7800/hyrboxen.pdf
    Det er vel den samme MediaHighway QAM leie dekoderen som har vært brukt i Norske CD kabelnett.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    202
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av www.minhembio.se

Citera(mazeking @ Jan 1 2008, 19:07 ) *
    Hei,

Jeg forsøker meg på norsk her. I Norge finnes det for øyeblikket ingen HD-pvr. Canal Digital med denne boxen for salg en gang i løpet av 2008. Etter det jeg har forstått har denne boxen vært til salgs i Sverige en stund. Jeg lurer derfor på om det er mulig å kjøpe denne i en butikk i sverige eller om man kun kan bestille den direkte fra Canal Digital i Sverige?

Har dere evt. tips på bruktbutikker som kan ha den til salgs?

Den säljs enbart via "Canal Digital", man kan boka den i en affär men beställningen handläggs av CD eller deras distributör av boxar. Affären har inget lager av boxar utan den skickas hem, och man måste ha ett CD abonnemang. Inte troligt att en som bor i Norge kan teckna ett abonemang i Sverige, så du måste nog vänta på de norska boxarna, som då också inte har så många buggar i sig kan man tro
    Svar jeg fikk på min hemmabio.se sjekk forøvrig denne tråden:

Canal Digital boxen (HDTV box med hårddisk), Frågor som berör boxen och inget om CD.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    202
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sendte mail til Canal Digital angående nyeHD dekodere. Les svar her:
    ------------------
    Canal Digital Kundeservice to mazeking

Henvendelsen din har referansenummer: (ReTag:xxxxxxx)

Hei xxxxx.

Den nye HD-PVR dekoder kommeri løpet av 2-3 kvartal i år. Hvis du følger med på våre nettsider, så vil vi legge ut informasjon så fort vi vet noe mer.

Ha en fortsatt god helg

Med vennlig hilsen

Joakim Fjeldstad
    Canal Digital Kabel TV AS

Active
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    349
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den nye HD-PVR dekoder kommeri løpet av 2-3 kvartal i år. Hvis du følger med på våre nettsider, så vil vi legge ut informasjon så fort vi vet noe mer.
    Tidlig 2009 hvis vi er heldige altså....

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

re hd

?
    hvordan tar du inn sky sport hd?

kort priser etc. skaffe

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    278
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    2.-3.kvartal i 2008? Men i jøssenam hvor lang tid tar det å få skrudd sammen / testet en boks som skal kunne ta i mot HD-signaler (mpeg4), kunne lagre på harddisk og ha HDMI ut istedet for / i tillegg til scart? Og ivareta eventuell kryptering av signalet (jeg gir blanke f i om jeg kan dytte stæsj ut til en PC via USB / ethernett / WiFi - jeg vil ha en HD boks for kabel som jeg kan lagre opptak på, med en EPG som faktisk fungerer og som viser mer enn 12 timer framover, som har serieopptak og som ikke bråker som en F16)

I Østen lages slike ting praktisk talt over natta - jeg er fristet til å spandere flybilletten til innkjøpssjefen i CD jeg. Den personen kommer garantert hjem med en innkjøpsordre på 250.000 enheter etter å ha tittet litt på faktisk hva som finnes der ute nå.

Makan til dilletanter og bakstrebere altså....

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av nilsga
    Tidlig 2009 hvis vi er heldige altså....

shit.... f**n!!
    før jul 08 om vi er heldige altså...

Intermediate Valo sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    726
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool

Sitat Opprinnelig postet av wideload
    2.-3.kvartal i 2008? Men i jøssenam hvor lang tid tar det å få skrudd sammen / testet en boks som skal kunne ta i mot HD-signaler (mpeg4), kunne lagre på harddisk og ha HDMI ut istedet for / i tillegg til scart? Og ivareta eventuell kryptering av signalet (jeg gir blanke f i om jeg kan dytte stæsj ut til en PC via USB / ethernett / WiFi - jeg vil ha en HD boks for kabel som jeg kan lagre opptak på, med en EPG som faktisk fungerer og som viser mer enn 12 timer framover, som har serieopptak og som ikke bråker som en F16)

I Østen lages slike ting praktisk talt over natta - jeg er fristet til å spandere flybilletten til innkjøpssjefen i CD jeg. Den personen kommer garantert hjem med en innkjøpsordre på 250.000 enheter etter å ha tittet litt på faktisk hva som finnes der ute nå.

Kunne ikke sagt det bedre selv, så jeg henger meg på din komentar :twisted:

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    138
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av wideload

ja dette var godt skrivd hehe.. skulle tro det var noen svensker eller fjompe nisser som satt den sammen da... å vertfall ikke noen polakker hehe..

Side 1 av 4 1 2 3 4 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •