Canal Digital med HD-kabeldekoder med PVR i januar - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4 SisteSiste
Viser resultater 41 til 60 av 76
    Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    278
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Men jøssenam - hvordan i alle dager klarer man i det hele tatt å slippe et slikt produkt på markedet i det hele tatt?! Maken til "show stopper"-bugs i et produkt tilgjengelig på markedet har jeg ikke sett maken til siden Windows ME ble lansert....

Hvor mange kunder har CD i Norden? Ca 800.000? Dæsken døtte, hadde jeg vært produktansvarlig i denne sjappa her, og leveret et slikt produkt til potensielt 800.000 kunder så hadde jeg tatt min hatt og gått for _lenge siden_...... hvis man hadde hatt et snev av stolthet da....

Intermediate Valo sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    726
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool

Sitat Opprinnelig postet av wideload
    Men jøssenam - hvordan i alle dager klarer man i det hele tatt å slippe et slikt produkt på markedet i det hele tatt?! Maken til "show stopper"-bugs i et produkt tilgjengelig på markedet har jeg ikke sett maken til siden Windows ME ble lansert....

Hvor mange kunder har CD i Norden? Ca 800.000? Dæsken døtte, hadde jeg vært produktansvarlig i denne sjappa her, og leveret et slikt produkt til potensielt 800.000 kunder så hadde jeg tatt min hatt og gått for _lenge siden_...... hvis man hadde hatt et snev av stolthet da....
    Finnes ikke sånn stolthet lenger. Klarer vi å lure penger ut av noen dumme så gjør vi det :evil:

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    26
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lets face it folks - CD har brent seg på sin PVR til kabelkundene. Boksen er ikke lenger tilgjengelig. Vi lar svenskene gjøre jobben for oss og vi kjøper en mer stabil løsning i mars/april 2008. Greit nok.

Min PVR ble imidlertid mer stabil etter at jeg kjørte en Coax reset:
    http://avforum.no/forum/digitalt-bak...tml#post821777

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    278
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    mars/april for parabol ja. Kabel sier de ikke noe spesifikt om. Jeg ønsker å la "tvilen komme tiltalte til gode her", men reelt sett har nok ikke CD en HD-PVR for DVB-C før utpå høsten.....

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool Pvr HD

Hei bruk huet litt, vi snakker om et selskap som innførte Nedlastningssperre på internett hva venter du deg?

telenor er tellenor det,

Dessuten har dem vært inne på Sperre på Pvr hd vod betaling pr mnd.,

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    73
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Dark
    Dessuten har dem vært inne på Sperre på Pvr hd vod betaling pr mnd.,
    Og det betyr...?

Active Eivinn sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    402
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Telenormonopol

Herre Judas ...

Sku tro vi levde i et kommunist styrt Blitz *******, som lar slike lite hyggelige aktører som Telenor holde på ...

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    73
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Eivinn
    Herre Judas ...

Sku tro vi levde i et kommunist styrt Blitz *******, som lar slike lite hyggelige aktører som Telenor holde på ...
    du har kanskje tips til noen gode virkemidler?

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Pvr HD

de vil ikke slippe ut denne før de er hundre på sikker at den virker og har skikkelig oppdateringer dette er forbedring
    Tips skaff deg Parabol smarten!

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    538
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skulle ønske jeg fortsatt bodde i Oslo, der hvor GET holder til.
    Vet jo at de også har problemer med å slippe ut boksen, men de har fått en bekreftelse på mars 2008. Og SEEE på den boksen, den har alt samt et supersmooth utseende... + at de som har GET kan bytte inn de gamle boxene i den nye. Vi Canal Anal brukere må kjøpe nye boxer hver gang
    Ikke alltid like gøy å bo i bærum.. og Viasat4 har vi heller ikke her ...!

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    278
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Dark
    de vil ikke slippe ut denne før de er hundre på sikker at den virker og har skikkelig oppdateringer dette er forbedring
    Tips skaff deg Parabol smarten!
    Pkt 1: Man har nå hatt flere år på seg til dette - hvor lenge skal vi forbrukere vente? Som noen andre har nevnt så ligner det litt på ISDN-pushingen til Telenor da ADSL var på vei inn (og allerede da var ADSL en avlegs og gammel teknologi...)

Pkt 2: Ikke alle som har mulighet til parabol. Ikke alle som har lyst på parabol heller for den saks skyld. Blir litt som å si "å neida, den bilen din kan ikke ha vindusviskere med intervallstyring - da må du bytte til denne bilen her som koster 3 ganger mer"....

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    686
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tiiim
    Skulle ønske jeg fortsatt bodde i Oslo, der hvor GET holder til.
    Vet jo at de også har problemer med å slippe ut boksen, men de har fått en bekreftelse på mars 2008. Og SEEE på den boksen, den har alt samt et supersmooth utseende... + at de som har GET kan bytte inn de gamle boxene i den nye. Vi Canal Anal brukere må kjøpe nye boxer hver gang
    Ikke alltid like gøy å bo i bærum.. og Viasat4 har vi heller ikke her ...!
    jeg bor i asker og har get, så det er ikke kun for oslofolk!
    denne get boksen har de vel prata om et år snart, så jeg ville ikke tatt det for gitt at den faktisk kommer i mars 2008 heller...

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    27
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Snakket med CD rett før helga. HD-PVR for kabel kommer tidligst i månedsskiftet april/mai. De skulle lansere parabolversjonen først:evil:

Active Eivinn sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    402
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Lansering

Hehe, synd for deg Sanasol Men når skal de lansere den for oss heldige parabolkunder? Litt skuffende de ikke kan putte på en optisk lyd-utgang eller nettverk. Virker som det skal bli billigst mulig.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    33
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Den kommer i mai i følge teknofil

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    1,115
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Joa, frustrasjonen er på plass Men det som irriterer meg er at flere ikke klager på dette... dette viser saueflokk-mentaliteten i dette landet her, og "lua i hånda"-mentaliteten ovenfor "stor-makta" (og nei, jeg er ganske "blå" i min politiske ideologi og ingen kamuflasje-farga venstre-orientert marxist).

Jeg har sendt inn klage nå til personer litt høyere i systemet i CD, skal bli artig å se om de i det hele tatt nedverdiger seg til å svare.

Poenget mitt er egentlig at desto fler som sier i fra at vi ikke lar oss tråkke på uten å bite tilbake ihvertfall, desto fortere er de kavandes nødt til å gjøre endringer.

Dessverre er kabel-TV fra CD eneste reelle alternativet der jeg bor, ellers hadde jeg pælmet f-skapet langt ut fra balkongen for lenge siden.
    *ler av frustrasjonen*

Hva med å bygge en HTPC så sliper du jalla tainwan boksen og får mye bedre EPG og kan ta opp som du måtte ønske ?

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    278
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av T1ger
    *ler av frustrasjonen*

Hva med å bygge en HTPC så sliper du jalla tainwan boksen og får mye bedre EPG og kan ta opp som du måtte ønske ?
    Hehe . har drevet med PC i 20 år, og jeg er ikke spesielt fristet til å gå løs på de utfordringene HTPC-folkene har pr dags dato med HTPC / digitalt signal via kabel fra CD eller airborne fra RiksTV etc.

Samtidig har fruen inntil videre nedlagt fullstendig veto mot PC i stua - det får være nok med de 3 stasjonære og 2 bærbare jeg har fra før på litt ymse andre steder....

Men en jalla taiwanboks vil nok fungere bedre enn det CD har pr dags dato fra Sagem tror jeg

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    73
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Eivinn
    Hehe, synd for deg Sanasol Men når skal de lansere den for oss heldige parabolkunder? Litt skuffende de ikke kan putte på en optisk lyd-utgang eller nettverk. Virker som det skal bli billigst mulig.

Nå er den her, se test på Teknofil: Matcher den konkurrentene? Første test av Canal Digitals HD-PVR - teknofil.no

får håpe de gjør ytterligere forbedringer før den lanseres for kabelmarkedet

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    1,115
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe . har drevet med PC i 20 år, og jeg er ikke spesielt fristet til å gå løs på de utfordringene HTPC-folkene har pr dags dato med HTPC / digitalt signal via kabel fra CD eller airborne fra RiksTV etc.

Samtidig har fruen inntil videre nedlagt fullstendig veto mot PC i stua - det får være nok med de 3 stasjonære og 2 bærbare jeg har fra før på litt ymse andre steder....

Men en jalla taiwanboks vil nok fungere bedre enn det CD har pr dags dato fra Sagem tror jeg
    Den mest brukte HTPC løsningen (Mediaportal) er så og si ferdig nå (Gi det en mnd til for å ta vekk de siste bugsene). Ved å benytte en ferdig guide, slipper du slite med codec instillinger og annet knot.

Burde ta ca 1T ink Windows XP install.

Sett boksen i et annet rom og trekk HDMI/DVI samt usb til stua.

Husk ellers at det er enklere å få tilgivelse en tilatelse ;D

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    278
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av T1ger
    Den mest brukte HTPC løsningen (Mediaportal) er så og si ferdig nå (Gi det en mnd til for å ta vekk de siste bugsene). Ved å benytte en ferdig guide, slipper du slite med codec instillinger og annet knot.

Burde ta ca 1T ink Windows XP install.

Sett boksen i et annet rom og trekk HDMI/DVI samt usb til stua.

Husk ellers at det er enklere å få tilgivelse en tilatelse ;D
    Hehe - kjenner til den approach'en der ja... Jeg har en maskin jeg kan bruke til dette (står i et kott) - problemet blir vel hdmi/dvi-strekket inn til stua. Må vel hanke på en svitsj/repeater da det blir ca 20 meter kabel-lengde.

Har sett på oversikten som er laget på de forskjellige løsningene - meget bra! Kanskje jeg gjør dette mens badet bygges om til sommeren - kan evt få noen håndtverkere til å hjelpe meg med litt skjult kabellegging etc - familien sendes da bort i ca 2 uker, og da får jeg fritt spillerom på heimefronten

Side 3 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •